W123 alalistan kiinnitys/ jenkkioven erilaisuus
W123 alalistan kiinnitys/ jenkkioven erilaisuus
1. Kuinka saan helpoiten tuon lyhyen listan paikoilleen? Pikaisesti yrittämällä ei oikein onnannut... kiinnikkeet ovat uudet, kolmellahan se on kiinni. Oviin meni oikein hyvin. PAITSI apukuskin oveen.
2. Apukuskin ovihan on jenkkimallin ovi. Siitäkö johtunee, vai onko vuosimalleissa eroa, sillä alkuperäisissä ovissa (kuten myös KL:n listassa) ensimmäinen kiinnike on sellainen metallikiinnike, joka työnnetään pintapellin sisään. Jenkkiovessapa siinä on pieni reikä, eikä sellaista pitkänomaista aukkoa! Mikäpä nyt eteen?
Omasta mielestäni aukko ei ole voinut peittyä pohjamaalin/pakkelin tms. alle. Onko siis jenkkimalleissa erilaiset listat? Mielestäni vuosimallieroa listoissa ei ole.
3. Mikä on voimakkainta tietämääsi kiinnitystahnaa tms.? Helma-/lattiaremontissa takalokasuojan edessä oleva pienen pieni alalista otettiin irti, ja pellissä ei ole nyt mitään reikiä. Ajattelin laittaa listan kiinni jollakin karhuteipillä tai vastaavalla. Ehdotusia? Laitan tämän kysymyksen myös OT-puolelle.
2. Apukuskin ovihan on jenkkimallin ovi. Siitäkö johtunee, vai onko vuosimalleissa eroa, sillä alkuperäisissä ovissa (kuten myös KL:n listassa) ensimmäinen kiinnike on sellainen metallikiinnike, joka työnnetään pintapellin sisään. Jenkkiovessapa siinä on pieni reikä, eikä sellaista pitkänomaista aukkoa! Mikäpä nyt eteen?
Omasta mielestäni aukko ei ole voinut peittyä pohjamaalin/pakkelin tms. alle. Onko siis jenkkimalleissa erilaiset listat? Mielestäni vuosimallieroa listoissa ei ole.
3. Mikä on voimakkainta tietämääsi kiinnitystahnaa tms.? Helma-/lattiaremontissa takalokasuojan edessä oleva pienen pieni alalista otettiin irti, ja pellissä ei ole nyt mitään reikiä. Ajattelin laittaa listan kiinni jollakin karhuteipillä tai vastaavalla. Ehdotusia? Laitan tämän kysymyksen myös OT-puolelle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Muuhun en yritä vastata mutta suosittelen, että älä käytä kiinnitystahnoja sun muita teippejä ja laastareita. Mieluummin vaikka porauttaa kiinnitysklipseille reiät ja suihkaisee jollain reikien taustat ruosteenestoaineella.
Tämä siksi, että joku älypuutto on aikanaan tuon meikän W111:n listoista osassa käyttänyt ihan varmasti vahvaa liimaa tai kittiä. Lopputulos on se, että näitä kitattuja listoja ei saa irti ehjinä, ei sitten millään. Eli ainoastaan, jos nämä nyt asennettavat listat ovat "täältä ikuisuuteen" eikä ko. osia aiota enää koskaan irrottaa, joku liisteri voisi puoltaa paikkansa. Ja Murphyn lain mukaan - jos listat liimataan- kuitenkin joku nisti tulee ja vetää jo kesällä avaimella mersunkyljen puhki, jolloin pitäisi autoa maalata ja listat irroittaa ja...
Tämä siis täysin subjektiivisena heittona.
Tämä siksi, että joku älypuutto on aikanaan tuon meikän W111:n listoista osassa käyttänyt ihan varmasti vahvaa liimaa tai kittiä. Lopputulos on se, että näitä kitattuja listoja ei saa irti ehjinä, ei sitten millään. Eli ainoastaan, jos nämä nyt asennettavat listat ovat "täältä ikuisuuteen" eikä ko. osia aiota enää koskaan irrottaa, joku liisteri voisi puoltaa paikkansa. Ja Murphyn lain mukaan - jos listat liimataan- kuitenkin joku nisti tulee ja vetää jo kesällä avaimella mersunkyljen puhki, jolloin pitäisi autoa maalata ja listat irroittaa ja...
Tämä siis täysin subjektiivisena heittona.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jep , totta, mutta jos kyse pienestä listasta,vaikka n. 5cm pituisesta , kannattaa töhnää käyttää, eikä niitä reikiä tehdä.Aku P kirjoitti:Muuhun en yritä vastata mutta suosittelen, että älä käytä kiinnitystahnoja sun muita teippejä ja laastareita. Mieluummin vaikka porauttaa kiinnitysklipseille reiät ja suihkaisee jollain reikien taustat ruosteenestoaineella.
Tämä siksi, että joku älypuutto on aikanaan tuon meikän W111:n listoista osassa käyttänyt ihan varmasti vahvaa liimaa tai kittiä. Lopputulos on se, että näitä kitattuja listoja ei saa irti ehjinä, ei sitten millään. Eli ainoastaan, jos nämä nyt asennettavat listat ovat "täältä ikuisuuteen" eikä ko. osia aiota enää koskaan irrottaa, joku liisteri voisi puoltaa paikkansa. Ja Murphyn lain mukaan - jos listat liimataan- kuitenkin joku nisti tulee ja vetää jo kesällä avaimella mersunkyljen puhki, jolloin pitäisi autoa maalata ja listat irroittaa ja...
Tämä siis täysin subjektiivisena heittona.
Laittaa vaan maltilla sitä töhnää, pieni nokare riittää, että tosiaan saa joskus poiskin
Ei - vaan apukuskin ovi. Hitto kun tuotakaan ei huomannut ennen maalausta, olisi voinut muokata reiän helpommin...raul kirjoitti:Ööh, mäkään en ota kantaa tohon kiinnitysongelmaan, kun on itellänikin se lähinnä edessäpäin vielä mutta....
Eikös se jenkkiovi minkä ostit mun frendiltä ollutkin kuskin ovi??
Vai iskeekö dementia tänäkin iltana...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
..
Se listan "koukkauskiinnitysreiän" puuttuminen ja olemassa olo riippuu siitä onko ovi 1. vai 2 tai 3. sarjan autosta.
1. sarjan ovissa ei ole sitä pitkulaista reikää, johon uudemman mallisen listan voisi koukata kiinni.
1.sarjan autoissahan on lista vain sellainen siivu siellä oven alareunassa ja se ei tarvitse niin tukevaa kiinnitystä kuin nuo uudemmat listat, jotka taittuvat oven alle. Niiden kiinnipysyminen on varmistettu sillä koukulla..
1. sarjan ovissa ei ole sitä pitkulaista reikää, johon uudemman mallisen listan voisi koukata kiinni.
1.sarjan autoissahan on lista vain sellainen siivu siellä oven alareunassa ja se ei tarvitse niin tukevaa kiinnitystä kuin nuo uudemmat listat, jotka taittuvat oven alle. Niiden kiinnipysyminen on varmistettu sillä koukulla..
w115,123,124,126,210 yms.
Re: ..
No voihan vee, tällaista aavistelinkin... nyt ottaa pattiin ja pahasti. Tietääpähän seuraavan kerran, vaikka toivon mukaan ovien vaihto on "once in a lifetime"-kokemus. Ei varmaan auta muu kuin irroittaa koukku uudesta listasta, tökätä kiinni muihin kiinnikkeisiin ja Sikaa tms. väliin.jarski kirjoitti:Se listan "koukkauskiinnitysreiän" puuttuminen ja olemassa olo riippuu siitä onko ovi 1. vai 2 tai 3. sarjan autosta.
1. sarjan ovissa ei ole sitä pitkulaista reikää, johon uudemman mallisen listan voisi koukata kiinni.
1.sarjan autoissahan on lista vain sellainen siivu siellä oven alareunassa ja se ei tarvitse niin tukevaa kiinnitystä kuin nuo uudemmat listat, jotka taittuvat oven alle. Niiden kiinnipysyminen on varmistettu sillä koukulla..
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
älä pistä sikaflexiä vaan esim. SIMSON isr 70-03 rakenneliima. käytetään linja-autoissa ja kuorma-auton päälirakenteissa. en tiedä kuka myy mutta tuubin kyljessä on maahantuojan puhelin numero 09-3509550 RAKLO OY ne varmaan kertoo jälleenmyyjän nimen. ite sain ko. liimaa scan autosta mut maksaa tiskin yli jotain 80e jostain saa aivan varmasti paljon halvemmalla. toinen vaihto ehto on käyttää kaksi puolista "teippiä" parasta ja halvinta on vanhan ford fiestan taustapeilin kiinnityksessä (tulee tuulilasiin) käytettävä ohkainen "teippi" joka jää aivan tautisesti kiinni. saa paikallisesta ford merkkiliikkeestä ja maksaa 1,50e 3x3 cm pala. unohda kaikki 3M ja muut teipit, ei pysy ja ovat paksumpia ja imevät vettä.
itse olen käyttänyt ko. liimaa ja teippiä omissa ja kavereiden "tuning" rakennelmissa ja hyvin on pysynyt.
itse olen käyttänyt ko. liimaa ja teippiä omissa ja kavereiden "tuning" rakennelmissa ja hyvin on pysynyt.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Re: ..
Mulla on sama ongelma takaoven kanssa ja ajattelin ratkaista sen seuraavasti: Otan sen koukun pois siitä listasta ja laitan siihen ovessa olevaan pieneen reikään sellaisen muovinipsun, niin kuin oven keskelläkin on. Sitten vain lista kiinni oveen..Timo L. kirjoitti:No voihan vee, tällaista aavistelinkin... nyt ottaa pattiin ja pahasti. Tietääpähän seuraavan kerran, vaikka toivon mukaan ovien vaihto on "once in a lifetime"-kokemus. Ei varmaan auta muu kuin irroittaa koukku uudesta listasta, tökätä kiinni muihin kiinnikkeisiin ja Sikaa tms. väliin.jarski kirjoitti:Se listan "koukkauskiinnitysreiän" puuttuminen ja olemassa olo riippuu siitä onko ovi 1. vai 2 tai 3. sarjan autosta.
1. sarjan ovissa ei ole sitä pitkulaista reikää, johon uudemman mallisen listan voisi koukata kiinni.
1.sarjan autoissahan on lista vain sellainen siivu siellä oven alareunassa ja se ei tarvitse niin tukevaa kiinnitystä kuin nuo uudemmat listat, jotka taittuvat oven alle. Niiden kiinnipysyminen on varmistettu sillä koukulla..
w115,123,124,126,210 yms.
Vastaan vaikka ei minulta kysyttykään;
1-sarja taisi olla 1.76-5.78, 2-sarja 5.78-9.82 ja kolmos siitä eteenpäin periaatteessa aina vuoteen 1986.
Yritin käyttää lähdemateriaalina http://www.vfw123.de:tä, mutta sivuja oli kehitelty eikä tätä informaatiota löytynytkään sieltä...Eli en mene takuuseen menikö kuukaudet ja vuodet oikein.
1-sarja taisi olla 1.76-5.78, 2-sarja 5.78-9.82 ja kolmos siitä eteenpäin periaatteessa aina vuoteen 1986.
Yritin käyttää lähdemateriaalina http://www.vfw123.de:tä, mutta sivuja oli kehitelty eikä tätä informaatiota löytynytkään sieltä...Eli en mene takuuseen menikö kuukaudet ja vuodet oikein.
Olikos näissä muita eroavaisuuksia kun että ykkösessä on ne hiirenkorvalliset niskatuet ja nupista vedettävä sammutus sekä lukkonupit sellaisia golftiin näköisiä tulppia.?
Kakkosessako tuli moottoriin jo enemmän paukkuja sekä avainsammutus ja niskatuet muuttui sirommiksi ja lämppärissä sekä mittaristossa pieniä kosmeettisia muutoksia. Taisivat siirtyä silloin jo yksiavainjärjestelmään?
Kakkosessa ja kolmosissa en muista muuta eroavaisuutta kun mittariston viisarinkeskiöt on kromisista muuttuneet mustiksi. Ja ohjaustehostin kaikissa malleissa?
Huom. nämä on sitten äkkinäisen omia havaintoja ilman mitään tietämystä!
Kakkosessako tuli moottoriin jo enemmän paukkuja sekä avainsammutus ja niskatuet muuttui sirommiksi ja lämppärissä sekä mittaristossa pieniä kosmeettisia muutoksia. Taisivat siirtyä silloin jo yksiavainjärjestelmään?
Kakkosessa ja kolmosissa en muista muuta eroavaisuutta kun mittariston viisarinkeskiöt on kromisista muuttuneet mustiksi. Ja ohjaustehostin kaikissa malleissa?
Huom. nämä on sitten äkkinäisen omia havaintoja ilman mitään tietämystä!
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
..
1. sarjassa on verhoilun kuvointi karhempaa kuin uudemmissa ja ratti on samanlainen kuin uudemmissa Pystäreissä.
Sitten mikä tärkeintä , niin C-tolpan listat ovat erilaiset kuin uudemmissa. Päällepäin ovat juuri samanlaiset, mutta ero löytyy sen korinvärisen osan kiinnityksestä ..
3. sarjassa on kaikissa kanttiset etuvalot ja oikean puolen peili toimii sähköllä.
Sitten mikä tärkeintä , niin C-tolpan listat ovat erilaiset kuin uudemmissa. Päällepäin ovat juuri samanlaiset, mutta ero löytyy sen korinvärisen osan kiinnityksestä ..
3. sarjassa on kaikissa kanttiset etuvalot ja oikean puolen peili toimii sähköllä.
w115,123,124,126,210 yms.
Noi ovien lukitustapit muuttuivat jo -78 lopussa.Mesedesi kirjoitti:Olikos näissä muita eroavaisuuksia kun että ykkösessä on ne hiirenkorvalliset niskatuet ja nupista vedettävä sammutus sekä lukkonupit sellaisia golftiin näköisiä tulppia.?
2.sarja tuli 9/79
Tärkeimmät erot 1.sarjaan:
ajovalojen korkeudensäätö sisältä, pienempi W126:n ruori, pienemmät niskatuet ilman niitä korvia, coupe-malleissa pähkinäpuuverhoilu vaihtui Zebranoon, takaturvavyöt kaikkiin malleihin
3.sarja tuli 9/82:
Tärkeimmät erot 2.sarjaan:
kaikissa malleissa ohjaustehostin ja neliskanttiset ajovalot, oikea peili sähkösäätöinen, erilainen A-pilarin tuuliohjain ja sedaneissa C-pilarissa lisäohjain, perusverhoilussa ovissa kangasverhoilu eikä enää penkkien keinonahkasivuja, 280, 300 TDT ja coupe velour-verhoilu vakioksi, muotoillut etuistuimien takosat, Zebrano-jalopuuverhoilu vakioksi, 280 ja 300 TDT jalopuuta myös keskikonsoliin, suurempi viiveellä varustettu sisävalo, kromiset mittarien keskiönastat mustiksi, bensamalleihin taloudellisuusmittari, uusi ajovalojen katkaisin
Mites onko kellään tietoa 0,5 sarjasta? Joskus luin jostain sellaisenkin olleen ihan alussa.
EDIT: kirjoitusvirheet
lisää
0,5 sarjassa, oli yhtenä erona ainakin, puuttuva konepellin saranoiden "kotelointi", eli nuo pystypellit jotka erottavat saranat muusta konetilasta. Tämä selittää sitä miksi se sulakerasian kansi jää myöhemmissä
versoissa ahtaaksi
versoissa ahtaaksi
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Sarja 0,5: http://www.vfw123.de/html/serie_0_5.html
http://www.vfw123.de/html/modellpflege.html
Jarski: Niinhän tuota tuli tehtyä, että väänsin pihdeillä sen koukun sakarat irti, ja koetin myös ottaa sitä koukun pohjaa pois, mutta vanhaa listaa repimällä selvisi, että ehjänä sitä ei saa pois; koukun pohja kiertyy listan etupään päälle. Eli muovikiinnikettä ei saa paikoilleen.
On tuo nyt kuitenkin 100 km ja painepesun kestänyt kiinni niillä muilla + takapään tapilla.
http://www.vfw123.de/html/modellpflege.html
Jarski: Niinhän tuota tuli tehtyä, että väänsin pihdeillä sen koukun sakarat irti, ja koetin myös ottaa sitä koukun pohjaa pois, mutta vanhaa listaa repimällä selvisi, että ehjänä sitä ei saa pois; koukun pohja kiertyy listan etupään päälle. Eli muovikiinnikettä ei saa paikoilleen.
On tuo nyt kuitenkin 100 km ja painepesun kestänyt kiinni niillä muilla + takapään tapilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: lisää
Eli 1. sarjassa on jo koteloidut saranat? Tuossa meikän varaosa w123:ssa ei ole koteloita 0,5 sarja. Onko tuo sarja kuinka harvinainen?Henry V. kirjoitti:0,5 sarjassa, oli yhtenä erona ainakin, puuttuva konepellin saranoiden "kotelointi", eli nuo pystypellit jotka erottavat saranat muusta konetilasta. Tämä selittää sitä miksi se sulakerasian kansi jää myöhemmissä
versoissa ahtaaksi
w115,123,124,126,210 yms.
Voi piru... No, jos se pysys uusilla kiinnikkeillä kiinni ilman sitä koukkuakin.. Jos ei pysy, niin sitten se irtoaa!Timo L. kirjoitti:Sarja 0,5: http://www.vfw123.de/html/serie_0_5.html
http://www.vfw123.de/html/modellpflege.html
Jarski: Niinhän tuota tuli tehtyä, että väänsin pihdeillä sen koukun sakarat irti, ja koetin myös ottaa sitä koukun pohjaa pois, mutta vanhaa listaa repimällä selvisi, että ehjänä sitä ei saa pois; koukun pohja kiertyy listan etupään päälle. Eli muovikiinnikettä ei saa paikoilleen.
On tuo nyt kuitenkin 100 km ja painepesun kestänyt kiinni niillä muilla + takapään tapilla.
w115,123,124,126,210 yms.
Re: lisää
0,5-sarjaksi sanotaan pilottisarjan autoja, eli alkuvuosi 1975 - 1/76. Takuulla harvinaisia, mutta karumpia kuin uudemmat.jarski kirjoitti:
Eli 1. sarjassa on jo koteloidut saranat? Tuossa meikän varaosa w123:ssa ei ole koteloita 0,5 sarja. Onko tuo sarja kuinka harvinainen?
EDIT: VfW123:ssa puhutaan: Bauserie 1: Februar 1976 bis September 1979
Viimeksi muokannut Timo L., Ma 19.01.2004 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: lisää
Käsittääkseni 1. sarja alkoi '77 alussa, että kyllä nuo '76 mallit on varmaan aika vähissä.... "Joudutko" nyt entisöimään senjarski kirjoitti:Eli 1. sarjassa on jo koteloidut saranat? Tuossa meikän varaosa w123:ssa ei ole koteloita 0,5 sarja. Onko tuo sarja kuinka harvinainen?Henry V. kirjoitti:0,5 sarjassa, oli yhtenä erona ainakin, puuttuva konepellin saranoiden "kotelointi", eli nuo pystypellit jotka erottavat saranat muusta konetilasta. Tämä selittää sitä miksi se sulakerasian kansi jää myöhemmissä
versoissa ahtaaksi
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Ihan oikein, eri sanamuodoin vain. Lisätään, että tankin ja penkin välissä ei ole kumimattoa eikä takaluukun lukkopellin päälle ole muovista levyä.Leka kirjoitti:Sen verran viilausta, että vfw123:n mukaan 1.sarja tuli syyskuussa -76.
Mikäli ymmärsin yhtään mitään tekstistä, niin 0,5.sarjassa valokatkaisin osoittaa alaspäin, kuten W116:ssa ja kellossa ei ole minuuttijaotusta.
Erilaiset kromilistat 280-malleissa, (mitä sittemmin paljon vaihdettu tai poisruostuneet)
Ja tarkoittaakohan tämä nyt jotain tunniste lappua mitä ei ole sinetöity? Pitäis varmaan katsoa autotekniikan suomi-saksa-suomi sanastosta... "Blechüberlappung in der Karosserie wurden nicht versiegelt "
Timo L. kirjoitti: EDIT: VfW123:ssa puhutaan: Bauserie 1: Februar 1976 bis September 1979
Leka kirjoitti:Sen verran viilausta, että vfw123:n mukaan 1.sarja tuli syyskuussa -76.
http://www.vfw123.de/html/modellpflege.html
28.01.1976: offizielle Präsentation der Baureihe W 123
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä järki sanoisi tässä tilanteessa että 1.sarja tosiaan tuli v.76 alkupuolella, harvoinpa esisarjan elinkaari olisi edes lähellä vuotta. Asia olisi ollut helppo todeta esim. vfw:n vanhoilla sivuilla.
Mutta mutta, ylipäätään aiheesta; monet muutoksista tulivat eri aikoihin, porrastetusti, minkä takia mm. on nk. sekasikiöitä, jossa on jotkut osat 2. sarjasta ja jotkut 3.sarjasta.
Mutta mutta, ylipäätään aiheesta; monet muutoksista tulivat eri aikoihin, porrastetusti, minkä takia mm. on nk. sekasikiöitä, jossa on jotkut osat 2. sarjasta ja jotkut 3.sarjasta.
Ööh.. ai noita sivuja on päivitelty.. Itse asiassa katsoin ton tiedon, että 1.sarja tuli 9/76 vfw123:n vanhasta tekstistä, jonka olin kopioinut koneelleni muutamia viikkoja sitten.Timo L. kirjoitti:Leka kirjoitti:Sen verran viilausta, että vfw123:n mukaan 1.sarja tuli syyskuussa -76.
http://www.vfw123.de/html/modellpflege.html
28.01.1976: offizielle Präsentation der Baureihe W 123
W123:n virallinen ensiesittely tosiaan tapahtui 28.1.1976 Etelä-Ranskassa, mutta olen elänyt siinä uskossa, että noi olivat vielä sen jälkeen jonkin aikaa 0,5-sarjan autoja. Eli 0,5-sarjan autoja eivät olleet pelkästään pilottisarjalaiset.
..
Pystyykö datenpankilla/vastaavalla selvittämään auton runkonumerosta, onko se mitä sarjaa (vuosimallia). Voisin ottaa tuon varaosa-auton runkonumeron ylös, jos joku viitsii vilasta datenpankilla sitä?...
w115,123,124,126,210 yms.