250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Katoin huvikseen motonetistä pystärin peltiosia ja kyllä on kato käynyt,ei saa enään etusisälokasuojia,ei -73 etulokasuojia,ei ovipeltejä,ei lattia peltejä.Suurin osa pelleistä mitä omaan pystäriin hitsasin ei saa enään ainakaan tarvikkeena :? .Ei sillä että karra valmiita peltejä välttämättä tarvis mutta huomasinpa vaan.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

jari_w123 kirjoitti: Ei sillä että karra valmiita peltejä välttämättä tarvis mutta huomasinpa vaan.
Ihan hyvä että tuli puheeksi. Pitääkin käydä tuo pohja ihan ajatuksella läpi että mitä tarvii. Kuskin jalkatila on OK, paitsi se vaijerin läpivienti - sekä helma on puhki sieltä sisäpuolelta :shock: . Oikea takalattia on laho helman puolelta, vasen vaikutti ehjältä noin ensi silmäisyllä kuten apparinkin lattia.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Tuo tunkin reiän kohta on aina hankala paikka jotta sen saa tehtyä kunnolla. Varsinkin niin kuin tehdas on sen alunperin suunnitellut...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

W111 kirjoitti:Tuo tunkin reiän kohta on aina hankala paikka jotta sen saa tehtyä kunnolla. Varsinkin niin kuin tehdas on sen alunperin suunnitellut...
Tässähän se tunkin kiinnike on itse helman alapuolella, vain osittain upotettuna. Sain sen melko hyvin tehtyä.

Apukuskin jalkatilaan hienosti laitettu paikka antoi ymmärtää että jo tehdyt hitsaukset on tehty huolella. Katin kontit; kuskin puolella paljastui kaksi päällekkäistä peltiä. Laikkasin siitä irti ison osan mutta vähän jäi sitä tupla kerrosta. Ei tässä olla tekemässä ihan pilkun tarkkaa entisöintiä :D . Joka tapauksessa aion siistiä sitten reunat sisäpuolelta ja hölvään kotelosuoja-ainetta sinne reippaasti.

Joo helman pää tuli tehtyä ja kaksi paikkaa helmaan. Seisontajarrun vaijerin kohdalle uupuu vielä paikkaa. Sauma nyt ei ole sitä kaikkein kauneinta mutta rälläköin sen siistiksi kun lainaan sain hitsivehkeen lisäksi kaksi asiallista Fein-merkkistä kulmahiomakonetta joista voima ei heti lopu.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150028.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 150029.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160030.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 160031.jpg
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä tuo sauma menettelee tuolla alustassa hyvinkin,muijan mazdaankin hitsasin tuommosta lauantaina ei noita kukaan kato kun maalit ja massat on päällä.Omaan käyttö ja harraste autoon on kuitenkin yritetty viimisen päälle,pellit vastakkain ja hyvällä umpi saumalla.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Pystärin helmat tulee korin väriin joten kannattaa ainakin mun mielestä naputella oikeeseen muotoon ne helmakotelot :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:Pystärin helmat tulee korin väriin joten kannattaa ainakin mun mielestä naputella oikeeseen muotoon ne helmakotelot :wink:
No eipäs tullut ajateltua tuota väritys asiaa, yleensä kun kuvia olen katsonut niin se helma näyttää listan alta aina tummalta...googletin muutaman kuvan lisää ja on se tosiaan korin värinen.

Useasti maalin alla helmassa on sitä rypyläistä massaa (kuten omassa). Kannattaisiko hioa kokonaan pois, kuten etuhelmasta myös? Joka tapauksessa etuhelman kulmista ja varsinaisten helmojen paikkojen kohdalta se on jo pois hiottu. Lähtee ihan hyvin pikku rälläkällä ja hiomalaikalla; sen verran kuivaa se on eikä tunnu sulavan vaan pölyää pois.

Etuhelma jää pääosin näkymättömiin kun on nuo tuplapuskurit, mutta toki sekin maalataan samalla kun kyljet (tai koko auto :roll: ).
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

karra kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Pystärin helmat tulee korin väriin joten kannattaa ainakin mun mielestä naputella oikeeseen muotoon ne helmakotelot :wink:
No eipäs tullut ajateltua tuota väritys asiaa, yleensä kun kuvia olen katsonut niin se helma näyttää listan alta aina tummalta...googletin muutaman kuvan lisää ja on se tosiaan korin värinen.

Useasti maalin alla helmassa on sitä rypyläistä massaa (kuten omassa). Kannattaisiko hioa kokonaan pois, kuten etuhelmasta myös? Joka tapauksessa etuhelman kulmista ja varsinaisten helmojen paikkojen kohdalta se on jo pois hiottu. Lähtee ihan hyvin pikku rälläkällä ja hiomalaikalla; sen verran kuivaa se on eikä tunnu sulavan vaan pölyää pois.

Etuhelma jää pääosin näkymättömiin kun on nuo tuplapuskurit, mutta toki sekin maalataan samalla kun kyljet (tai koko auto :roll: ).
Niin, rypyläisellä korinvärisellä veät alahelman listasta alespäin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

karra kirjoitti:Useasti maalin alla helmassa on sitä rypyläistä massaa (kuten omassa). Kannattaisiko hioa kokonaan pois, kuten etuhelmasta myös?
Olen sitä että ei kannata - vai olenko väärässä jos ounastelen että rypyläinen massa + maali pysyy helmassa paremmin kuin pelkkä maali.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti:
karra kirjoitti:Useasti maalin alla helmassa on sitä rypyläistä massaa (kuten omassa). Kannattaisiko hioa kokonaan pois, kuten etuhelmasta myös?
Olen sitä että ei kannata - vai olenko väärässä jos ounastelen että rypyläinen massa + maali pysyy helmassa paremmin kuin pelkkä maali.
Ajattelin vaan ulkonäöllisesti, eli just sellaista on vaikea saada aikaiseksi :D . Kesäajossa varmaan maalipintakin kestää ihan hyvin.

Tai sitten hion vanhan pois (ei sitä kovin paljoa ole jäljellä) ja suihkutan uuden sileän kerroksen kiveniskumassaa :idea: . Tuo massa siloittaa pintaakin sopivasti peltipaikkauksen jäljiltä. Onneksi ne saumat on aika alhaalla (joutuu kurkkimaan alle että näkee) paitsi tuo uusi helman etupää. Kunhan on valmis niin laitan sitten kuvat arvon raadin arvosteltavaksi :lol: .

Tässähän puhutaan vaan sivuhelmoista ja etuhiekkapellistä. Takahelmat ja -hiekkapelti on siloiteltu ja maalattu.

EDIT: enpäs huomannutkaan tuota Aapon kommenttia. Katsotaan nyt, saisiko sitä "rypyläistä" itse aikaiseksi. Jos vaikka krapulassa suorittaisi spreijauksen :) .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ootko tarkemmin katsonut sitä syylarin alla olevaa palkkia joka kantilta?
Itellä oli ehjän näkönen mutta oliki ruostunu täysin puhki takapuoleltaan joten koko palkki piti vaihtaa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:Ootko tarkemmin katsonut sitä syylarin alla olevaa palkkia joka kantilta?
Itellä oli ehjän näkönen mutta oliki ruostunu täysin puhki takapuoleltaan joten koko palkki piti vaihtaa.
Vaikuttaa olevan kunnossa mutta pitää yrittää kurkkia paremmin sinne takapuolelle vielä.

Eilen otettin savut tai itse asiassa noet pakoputkesta. Se oli poikki kahdesta kohtaa ja korjauksen yhteydessä katkesi vielä yhdestä saumasta. Pikkuisen piti laittaa uutta putkea niihin katkenneisiin kohtiin. Takapöntästä olin kuorinut aiemminn pois sen aluzink-päällisen ja alta paljastu rosterilta vaikuttava kiiltävä ja kova pinta. Takapönttö vaati uudet päädyt jotka olin aiemmin hitsannut jo toisaalla.

Hitsaajakaverini totesi että pakoputken päästä purkautuva ääni muistutti bemaria (no, kuutoskone). Itsekin kuulin ensimmäistä kertaa autoni käyvän siististi koska yksi etuputki vuoti kuten takaliitos ja takapönttö. Moottorin ääni kuulostaa pehmeämmältä kuin M130E (plus) ja pakoäänet oktaavia korkammalta (miinus). 280SE Coupessa on paljon kumeampi pakoääni.

Mutta, tämä M114-mylly ottaa kierroksia tosi herkästi - vaikuttaa todella pirteältä ja kierrosherkältä moottorilta. Itse asiassa en ole ajanutkaan autolla sytytysosahuollon jälkeen, tuskin maltan odottaa koeajoa...

Eglannin wikipedia väittti että kaikki pystärikupeet olisivat olleet M130 moottorilla mutta saksan pystärisivuilta löysin taulukon jossa kerrotaankin että M130 moottoria eli 2.8 litraista olisi käytetty tyypitettynä 250 C 2.8:ksi, siis kaasarilla kuten ne viimeiset sedanitkin.

http://www.strichachtclub.de/c_infos/c_infos_daten.php
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Vasen puoli on nyt hitsattu :D . Eilen käytännössä kellon ympäri tallissa, ruokatauot tietty pois. Aamulla oli kurkku limainen ja hengitys vinkuu sekä yskittää - ihan kuin olis vetänyt sätkää eilisen illan :evil: . Onneksi tämän suuruisia hommia ei tule tehtyä kovin usein - viimeiksi noin 15 vuotta sitten; kohteena 1970 Volvo Automatic.

Olihan sitä lahoa - sisällä helmojen sivuissa sekä edessä (oli jo aiemmin paikkailtu) että takana.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220001.jpg

Takalattiassa oli "pistekorroosiota" - massan alla jäykistekouruissa oli vesi seisonut ja tehnyt pistemäisiä reikiä. Kuskin penkin alla bensalinjoille tehty syvennys oli ihan laho helman puoleisesta päästä; siihen piti naputella ihan profiilia.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220002.jpg

Kuskin lattiassa oli palkkien päälle tehdyt "kannet" pehmoiset: irroitin riekaleet ja hioin saumassa olevan tuplapellin pois - oli aikamoista "sandwich" rakennetta ja voin sanoa että ruostepölyä pikkaisen leijaili tallissa (onneksi talli on auringon puolelle niin sai ovet auki ja tuuletettua eikä tullut oikein vilu).

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220003.jpg

Tässä aiemmin tehty helman etupää.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220004.jpg

Ja takapää:

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220005.jpg

Tänään jos saisi oikean lattian kuntoon niin huomenna olisi enää helmojen päät edessä ja takana.

Virallisesti etulattiossa on joku massa, ainakin apparin puolella on vielä kokonainen ja noita "kansirakennelmia ei näy". Eli nuo paikkaukset voisi peittää kokonaan jollain massalla ( jos entisöintijälkeä ajatellaan). Tietty helmojen sivuissa näkyy paikkaukset mutta ne jäävät kiinteän lattiamaton alle. Tuo korjattu palkki ja takalattian paikkauksen aion maalauksen jälkeen siistiä sikafleksillä, sitten maalaan kertaalleen. Mitenhän tuo etulattia - kun saisi jotain bitumimattoa tms. niin peittäisi kaiken (vai antaisiko olla noin ja laittaisi jonkun irtoeristeen sinne varsinaisen maton alle) :? .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Hio ne sisälattian ihan kirkkaiksi, sitten suojamaalaat ja bitumin vaikka.
Kova homma mutta kannattaa, rapsit kuumailmapuhaltimella ja lastalla bitumit veke ja sitte tumman miehen tukkalaikalla kirkkaaksi.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

karra kirjoitti:Vasen puoli on nyt hitsattu :D . Eilen käytännössä kellon ympäri tallissa, ruokatauot tietty pois. Aamulla oli kurkku limainen ja hengitys vinkuu sekä yskittää - ihan kuin olis vetänyt sätkää eilisen illan :evil: . Onneksi tämän suuruisia hommia ei tule tehtyä kovin usein - viimeiksi noin 15 vuotta sitten; kohteena 1970 Volvo Automatic.
Sul o selkeesti paljon kovempi tahti kuin mulla. Mä teen pari tuntia päivässä, jos sitäkään ;) Hiljaa kohtuullinen tulee...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Sergey kirjoitti:
karra kirjoitti:Vasen puoli on nyt hitsattu :D . Eilen käytännössä kellon ympäri tallissa, ruokatauot tietty pois. Aamulla oli kurkku limainen ja hengitys vinkuu sekä yskittää - ihan kuin olis vetänyt sätkää eilisen illan :evil: . Onneksi tämän suuruisia hommia ei tule tehtyä kovin usein - viimeiksi noin 15 vuotta sitten; kohteena 1970 Volvo Automatic.
Sul o selkeesti paljon kovempi tahti kuin mulla. Mä teen pari tuntia päivässä, jos sitäkään ;) Hiljaa kohtuullinen tulee...
Itellä meni varmaan koko kesä pohjan kanssa että tuli hyvä 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kyllähä tuo on sen näköne työmaa, et ei yhtään harmita että sait itelles hitsauskoneen lainaan :lol: Etenki ku tuppaa tota ramonttia olevan omissaki vehkeissä iha tarpeeks...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä projektin edetessä on selvinnyt että autoahan on hitsailtu jo, ja osa paikoista on ns. satulapaikkoja jotka on siis jo uudelleen menneet puhki koska vanhaa peltiä on jätetty alle. Lisäksi, helmat on osittain menneet aika ohkaiseksi pohjastaan- toisaalta just äsken laikkasin ison siivun auki oikeasta helmasta niin onhan se muuten kotelosuojattu mutta saumoista, ja erilaisten reikien ympäristöstä on ruoste lähtenyt leviämään.

Eli, jos ihan priimaa olisi halunnut niin uudet helmat ja lattiat vaatisi.

Yritän nyt putsata kaikki pintaruosteet poijes ja suojamaalata - sekä alta että päältä. Ja pitää se loppu ruosteenmuuntoaine hölvätä myös sinne ennen maalausta. Maalari tulee katsoon ensi viikolla niin päätetään se maalauksen laajuus. Lupasi puhaltaa nuo ovien alaliepeet sekä etusiipien alakulmat. Jääköön se kittauskin sitten hänelle.

Ja sen vielä lopuksi sanon että seuraava vanha mersu minkä ostan on Kaliforniasta. Perkele.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

karra kirjoitti:
Ja sen vielä lopuksi sanon että seuraava vanha mersu minkä ostan on Kaliforniasta. Perkele.
No etkai oikeesti luullu saavas alle kolmella tonnilla vähäruosteista pystäriä :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Minä sain omani..

Kuva

..mutta 200 kone kävi "tasaisesti" kuin kiljupönikkä, sisusta oli homeessa ja jarruista ei tietoakaan. 2 500 - 3 000 € olen saanut menemään, tosin dieselin remontointi ja turbotus ei ole halpaa lystiä, varsinkin kun ja jos on neuroottinen luonne!
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:
karra kirjoitti: Ja sen vielä lopuksi sanon että seuraava vanha mersu minkä ostan on Kaliforniasta. Perkele.
No etkai oikeesti luullu saavas alle kolmella tonnilla vähäruosteista pystäriä :lol:
No tiettyhän sitä toiveita elätteli :D . Auto tuli suoraan ajosta, leimattu 2 v sitten joten yllätys oli nuo isot reiät jotka toki siis havaitsin jo paikan päällä ostohetkellä.

Plussaa on räpeltämättömyys, sisusta sekä toivottavasti kunnossa oleva alusta. Ajoltaan on pirun hyvä - napakka sekä jotenkin ryhdikäs.
Illalla tuli muutama tunti oltua tallissa, ja tänään myös sitten illemmalla. Harmi kun huomenna menee päivä kilpa-autotoiminnassa, mutta luulen että saan tänään valmiiksi hitsaushommat. Oikean helman etu- ja takapää on enää jäljellä.

Oikeaan takajalkatilaan naputtelin vähän muotoja jäljittelevää peltiä, reilummaltikin :lol: .

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220008.jpg

Etujalkatilassa orastavat reiät paikkasin ja ruosteet irti laikkasin - hei tähän sai riimiä vaikka riiimihärkää ei ole syötykään :lol: . Lammasta vaan.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 220007.jpg

Turvavyön alakiinnike pitää hitsata paikoilleen vielä - vai jättäisikö koko vyöt pois :shock: . 1970 vuosimallissa ei tarvi nimittäin. Mutta, takasivuverhoiluissa on reiät vyön ohjurille joten olkoon paikoillaan. Takavyöt kyllä raksin irti koska tulee uusi hattuhyllyn verhoilu. Saahan ne takaisin jos joskus haluaa.

Selkänojien alipainesysteemikin on paikoillaan, tiedä sitten toimiiko - ei tullut kokeiltua nojien kaatamista auton olleessa käynnissä.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Minä sain omani..

[ http://www.kamera-petteri.fi/W115/W115-kuva/1 ]

..mutta 200 kone kävi "tasaisesti" kuin kiljupönikkä, sisusta oli homeessa ja jarruista ei tietoakaan. 2 500 - 3 000 € olen saanut menemään, tosin dieselin remontointi ja turbotus ei ole halpaa lystiä, varsinkin kun ja jos on neuroottinen luonne!
Ei näy. Laitetaas tähän:

Kuva

Siisti peli. Minkä väriset helmat? 8) .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

karra kirjoitti:Siisti peli. Minkä väriset helmat? 8) .
G304 nekin. Suomeksi Azure Blöö.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tänään iski pääsiäislaiskuus vanhemmilla syödyn atarian jälkeen. Kampeuduin kuitenkin talliin ja sain oikean helman takapään tehtyä...verkkaisesti. Piti apparin jalkatilaan paikata hiukka lisää, kun sitä kulmaa ulkopuolelta putsatessani sain reikiä aikaiseksi :evil: . Ja vielä kuskin penkin alapuolisesta palkista löytyi ohentumaa...on vaan ihmeellisesti pehmeän massan alla hiipinyt tuo kuppa. Valmistelin sitten oikean helman etupään korjausta...putsausta...pahvisapluunan tekoa.

Rekisterikilvistä tulikin mieleen suunnitelmani: mustat kilvet todellakin hankitaan heti kättelyssä - mutta kun niissä saisi olla vaan 5 merkkiä jotta näyttävät oikeasti vanhalta. Jos vetoaisi tuohon "lovettuun" takapuskuriin että saisi lyhyet kilvet - siis mustana lisäksi.

5 vuotta sitten täällä tarjoiltiin lyhkäsiä kilpiä kirjaimilla JKA. Itsellä on sellaiset maasturissani ja kahdella tuttavalla jenkkituonneissa sekä jostain kumman syystä yhdessä paikallisessa farkku-W124:ssa on lyhyet JKA-13 kilvet. Ennen tätä tämänhetkistä I-alkuista kilpeä (IRY ja IVY olen saanut) oli täällä HKF (kahdet sain) ja eka tuontimersuni oli GFK vuonna 2004.

G-alkuisia kilpiä mutta kahdella numerolla oli 70-luvun alussa; isäni 1971 Mazda oli GZC-34 ja oma Datsun 1600 samalta vuodelta oli GYI-10. I-kilpi sopisi pystäriin myös jos saa lyhyenä - sehän on Hämeen vanha tunnus. H-kilvet taisi olla hämeessä jo kaikki valkoisena.

EDIT:
www.kilvet.com kirjoitti: [04.10.2006]
Lyhyiden kilpien J-sarjat, jotka alkoivat vuonna 1991, ovat nyt tiensä päässä.
Uusi alkukirjain on C ja ensimmäinen kirjainsarja CZZ! Eli aakkosissa takaperin
jälleen edetään... C-sarjojen loppupäästä löytyy enemmän "ehjiä" sarjoja, mistä
ei ole erityiskilpiä paljoa jaettu. Sama oli syy aikoinaan kun J-sarjojen jako
alkoi myös ihan suunnitellusti "väärästä päästä".
No sitten tuleekin joku C-alkuinen näköjään :roll: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

karra kirjoitti: No sitten tuleekin joku C-alkuinen näköjään :roll: .
Itelle tuli vuodenvaihteessa jenkkituontiin CYA-xx.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Kampeuduin kuitenkin talliin ja sain oikean helman takapään tehtyä...verkkaisesti.
Kas pihkura, unohtui ottaa kuva tuosta, mutta samanlainenhan se on mitä vasen.

Nikkaroin tänään oikean helman etupään.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250030.jpg

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250031.jpg

W111 kirjoitti: Tuo tunkin reiän kohta on aina hankala paikka jotta sen saa tehtyä kunnolla. Varsinkin niin kuin tehdas on sen alunperin suunnitellut...
On kyllä totta. Tein sivupalan yhdestä osasta ja leikkasin siihen hieman aukkoa tunkin kiinnikkeelle.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 250032.jpg

Yritin saada ne liepet sinne kiinnikkeen alle mutta ei ne pirulaiset taipuneet; väkivalloin olisi mennyt hienosti taivuteltu sivuprofiilikin pilalle joten naputtelin pellireunat siihen kiinnikkeen alapuolelle kiinni ja hitsasin siihen. Ensimmäinen puoli meni ihan harjoittelun merkeissä mutta se on jotakuinkin saman oloinen...

Periaatteessa homma on valmis; paikkasin vielä etusiipien alakulmat hitsamalla. Huomenna pitää yrittää tehdä uudestaan käsijarruvaijerin läpivienti kuskin lattiaan. Kävin katsomassa tänään mallia yhdestä päivittäisessä ajossa olevasta pystäristä :D . Apparin puolellakin on samanlainen kouru, RHD valmiudelle nääs. Sitä en jaksa varmaan omaani tehdä :) .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Hitto vie, tänäänkin noiduin - vaikka on lauantai - että ei tahdo riittää 24 tuntia vuorokaudessa. Ja samantien manasin kun muistin että huomenna ei ole sitäkään, vain 23 tuntia prkl :P .

Joka tapauksessa pahin p*skainen työ on valmis. Sain tänään irtoruosteet hiottua ja muutama huokonen tuli hitsattua vielä umpeen. Sisältä lopuksi ensin harjasin teräsharjalla kertaalleen lattian ja sitten imuroin (varovasti kojelaudan päältä ja muilta vaakapinnoilta). Seuraavaksi puhaltelin paineilmalla kaikki verhoilun koloset ja kojelaudan sekä katto- että oviverhoilut. Sitten vielä kertaalleen imurointi ja ovet visusti kiinni.

Alapuolelta pitää vielä vähän putsailla :evil: ennen kuin alkaa levittämään ruosteenestopohjamaalia. Sisäpuoli on maalausta vaille enää.

Christine :D

Irroitin keskikonsolin

Kojelaudan alapuolta

Oli apurikin tallissa; 10-kuukautisen Sonja-kissan kädenjälki .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Aika siisti tuo vanhemman mallinen vaihdekeppi,tulee mieleen joku 60 luvun urheiluauto siitä vaikkakin CE on 60 luvun mittapuulla urheiluauto.Rattivaihteelle näkyy olevan valmis putki tuolla rattiakselin juuressa,tuota yksityiskohtaa en muistanutkaan koska oma autoni oli rattivaihteella joka muutettiin lattia vaihteeksi.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Laitetaan päivitystä. Viime viikolla tuli mattosarja Saksasta; kävin jo verhoilijalla keskikonsolin kanssa mutta saman sävyistä materiaalia ei löytynyt keskikonsolia varten. Olen laittanut kyselyn ebaylla, maililla sekä faksilla sinne "kotiompelijattarelle" Saksaan että saisinko ostettua neliön samaa matskua. He eivät vissiin myy ollenkaan eBayn ulkopuolella joten voi olla hankalaa... :roll: .

Tilasin rosteriset pyyhkijänsulat Englannista, Vetukselta. Tuli eilen vahvistus että tavara on lähtenyt. Postikulut on 5 puntaa ja maksoin Visalla koko toimituksen. Kunhan tavara tulee niin laitan raporttia siitä ja tilausproseduurista.

Tänään auto näki päivänvalon; pesin pölyt pois ja tarkastelin jo tehtyjä pieniä paikkamaalauksia - on vähän "tehdyn" näköinen eli katto ainoastaan kelpaisi sellaisenaan. Eli taitaa mennä koko auto maalaukseen. Siinä tapauksessa pitää investoida takapäässä oleviin kromilistoihin jos sellaisia vielä saa - kaksiosainen lista on vähän kuhmuinen.

Takapuskurin vasen puoli tuli myös tänään purettua kun sain pillit lainaan jolla vedettiin ruostuneet pultit punaiseksi. Länkällään olevan puskurin taitaa saada vielä ihan ryhtiinsä, yksi klommo siinä tosin on.

EDIT: MB Classicsilta löytyy listoja; 29 euroa per puoli :lol: .

Kuva

"Zierleiste Mittelsicke , passend für alle W114 / W115 Limousinen & Coupe

sitzt am Heck , rechts unterhalb der Kofferraumklappe

Originalware "
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kandee kysäistä vielä Puijon autoverhoilusta http://www.puijonautoverhoilu.fi/ josko niillä olisi tarvitsemaasi kangasta. Nillä on ällistyttävä määrä mersukankaita.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Vastaa Viestiin