250CE 1970 W114 projekti, myyty pois.

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuli eilen kokeiltua ruostuneen M8 mutterin kuumentamista "jackien" taskutohottimella. Niin vain lähti tänään nätisti auki, illalla toki laitoin pariin otteeseen sitä irroitusöljyä. Se spray ei ollut vielä vajaan viikon aikana päivittäin suhautettuna tehonnut; josko Jaakon "minipillit" sitten viimeisteli työn :lol: . Jäikö kaasua vielä säiliöön :wink: .

Eli takapuskurin paloittelu on kyseessä koska se on hieman vinksallaan. Itse asiassa se mutteri ei kiertynyt kokonaan auki vaan pultti löystyi ja alkoi pyörimään siellä takana. Pitää vissiin ottaa se kumi irti jotta näkee sinne pultin kannalle. Lisäksi kiinnikkeen alla on vielä yksi mutteri joka vaatii myös irroituksen (yhden katkenneen lisäksi).

Lähteekö tuo kumin miten nätisti irti ja onko vaikea laittaa takaisin, osa 68 kuvassa :? .

Kuva
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kumihan kulkee vaan siinä kiskossa ja päät painettuna koloihinsa.
Kumia saa metritavarana saksasta.
Ne ruuvit on semmosia iiihania pultteja joissa ei ole kantaa siellä toisessa päässä, pelkkä laakea kupu.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:Kumihan kulkee vaan siinä kiskossa ja päät painettuna koloihinsa.
Kiitos tiedosta, nyt uskaltaa alkaa kiskoa sitä irti. On vaan iso rohjake tuo puskuri vaikea yksinään pyöritellä, naarmuuntuu kromit helposti ja saattaa kolhia autoakin siellä ahtaassa tallissa. Pitää jättää varmaan keväämmälle tuo projekti kun talli on tyhjä tai pääsee ulos töihin.

Pari kuvaa etupyöränaukon tiimoilta:

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 040145.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 040146.jpg

Hölmö kun olin niin puhdistin rälläkällä tuon pintaruosteessa olevan pystysauman; ja tulos oli että maalipinta vastapuolella vaurioitui kuumuudesta :evil: , oli se juuri ehjä ja siisti osa - koristelistasta ylöspäin siis. Kypsyttelen lisää ajatusta viedä auto sitten oikealle maalarille, ainakin kylkien osalta - katsotaan rahatilannetta myös.

Ja tästä aasinsilta veroihin; päätös tuli tänään :D .

Markkina-arvo 500 euroa, perustuu 51050,- hintaiseen uuteen MB C230 A Sportcoupeen ja 451 takaisinlaskentakuukauteen, myyntihinta verrokilla oli 48708 euroa. Laskennallinen CO2 päästö 206 g/km perustuu 1900 kg kokonaispainoon. Tästä 24,6 % veroa jolle alvia 12,4 %.

Kokonaisverot siis 138,25 euroa - ei mennyt alle sadan mutta onhan tuo ihan kohtuullinen :lol: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Vielä valitusta peliin niin saa alle satasella ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
mie2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 22.12.2007 16:37
Paikkakunta: Itä-Suomen lääni

Viesti Kirjoittaja mie2 »

Kerrankin verottajaa voi sanoa inhimilliseksi :) Ja tuo oli vielä coupé, sedanista ei varmaan menisi kuin tupakkiaskin hinta :lol:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Melkein poikki siis coupe, varmaan samanlainen kummaltakin puolelta?
Keskellä on sitten vielä piilossa lämppärin kennon alla kolmas 25cm leveä reikä. Tai ei maalata piruja seinälle vielä :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:Melkein poikki siis coupe, varmaan samanlainen kummaltakin puolelta?
Keskellä on sitten vielä piilossa lämppärin kennon alla kolmas 25cm leveä reikä. Tai ei maalata piruja seinälle vielä :)
No ei nyt sentään...pientä ohentumaa vaan :D korin sauman vieressä.. Toinen puoli on kyllä pahempi :evil: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Aapo.T kirjoitti:Melkein poikki siis coupe, varmaan samanlainen kummaltakin puolelta?
Keskellä on sitten vielä piilossa lämppärin kennon alla kolmas 25cm leveä reikä. Tai ei maalata piruja seinälle vielä :)
En oikein nyt käsittänyt tätä mihin kuvasarjoihin tämä liittyy, selittäisitkö tarkemmin mistä nuo autot "katkeaa".
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Ei tässä voi kun onnitella Karraa tuosta projektista, kun noita kuvia tuli katseltua. Harvemmin pääsee noin "räpeltämätöntä" W114/115 aihiota entisöimään. :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

johtaja300 kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Melkein poikki siis coupe, varmaan samanlainen kummaltakin puolelta?
Keskellä on sitten vielä piilossa lämppärin kennon alla kolmas 25cm leveä reikä. Tai ei maalata piruja seinälle vielä :)
En oikein nyt käsittänyt tätä mihin kuvasarjoihin tämä liittyy, selittäisitkö tarkemmin mistä nuo autot "katkeaa".
Pystärihän saattaa "katketa" sieltä C-pilarin tienoilta, tai ainakin retkahtaa jos on laho kori. Mielestäni tuolle edessä se konehuoneen sivun ja tulipellin sauma on tosi kovassa kunnossa. Ainoastaan saumasta on päässyt kosteus massan alle ja ruostuttanut pinnastaan sitä peltiä.

Kuskin puolella on isoa reikää vastaavassa kohdassa, p*skamoista hitsata sinne paikka mutta "jackie"n kanssa jo ideoitiin hommaa.

Kuten "W111" sanoi auto on periaatteessa räpeltämätön. Ainut räpellys oli apparin jalkatilan etuosaan todella hienosti tehty hitsattu paikka. Ja tietty sähköt, eli lisävaloille, lisä-äänitorville, automaattiantennille, kaiuttimille ym vietyjä kaapeleita jotka nyt on kaikki poistettu.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Mutta eihän coupessa ole c-pilaria, alkaa oleen jo sen verta legendaa noiden katkeamisten kanssa, että ois yksikin mukava nähdä.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

johtaja300 kirjoitti:Mutta eihän coupessa ole c-pilaria, alkaa oleen jo sen verta legendaa noiden katkeamisten kanssa, että ois yksikin mukava nähdä.
Ei, vaan B-pilaria ei ole.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

On tullut sitten käsitysvirhe, kun toiset puhuu a+b pilarit, mutta jos se noin on niin hyvä tietää.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Muutama vuosi sitten, kun pystäreitä vielä enemmän näkyi liikenteessä, niin niitä "katkenneita", ja jotenkin kasaan parsittuja aina joskus näki. Kyllä sen huomaa,kun älyää katsoa, peräpää roikkuu ihan selvästi.
Sekin yksilö,mikä faijalla joskus oli ajossa, oli ihan siinä hilkulla, ettei ehtinyt ratketa.
Rajusti vaan Kempin liimaa, niin kyllä se mukana tulee.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

johtaja300 kirjoitti:On tullut sitten käsitysvirhe, kun toiset puhuu a+b pilarit, mutta jos se noin on niin hyvä tietää.
Joo, varmaan tässäkin on monesti kyse siitä että miten kukakin asian käsittää. Minun mielestäni A-pilari on A-pilari ja B, C ovat B ja C jne. korityypistä riippumatta?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Eikö ne sitten katsastuksessa kiinnittäneet huomiota siihen jos kori on lähes katkeamispisteessä? Tokihan moni voi olla jo hitsattu tänäpäivänä ja paras ryhti on ehkä mennyt jo, mutta tukeva voi kuitenkin olla. Tuohon pilari asiaan en enään kantaa oikein voi ottaa, kun varmaa tietoa ei ole vaan pelkkää slangia minkä perusteella menen.

Mulla ois coupen lokarit ja ovet ne on ilmeisesti 2 sarjaa, saa kysellä.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

eikös tuosta miljoonakerholaisesta huomaa että on aika kivasti katki:
Kuva

Perä roikkuu selvästi ja taitaa C-pilarin kohdillakin näkyä katossa pieni "kohouma". Kylkilistakaan ei kovin kohtaa etu- ja takaovessa.

Ja eipä ne kattastusmiehet välttämättä lähellä katkeamistpistettä olevaa autoa huomaa tarkistella. Tahtoo nuo mersun massat olla semmosta jankkia että näytää ulos ihan hyvältä vaikka pelti on toiselta puolelta jo häipynyt.

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Heh,

Toiselta puolelta irvistää vielä mukavammin :D :D :D

Kuva

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tässä on vähän vastaavanlainen coupe:

http://cgi.ebay.com/Mercedes-280CE-1972 ... dZViewItem
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

no ei ole paha osta heti hinta. 8)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ootteko muuten koskaan nähneet jalopuita punaruskeessa kojelaudassa?

Kuva

Oisko jälkiasennus, coupe tämäkin.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Eikö tuo koelauta ole jotain plyyssiä tms, näyttää jälkeen tehdyltä, en kyllä ole varma?
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

johtaja300 kirjoitti:Eikö tuo koelauta ole jotain plyyssiä tms, näyttää jälkeen tehdyltä, en kyllä ole varma?
Tossa päällä on vaan periamerikkalainen DASHMAT(tm) eli auringon paahteelta suojaava matto.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Aapo.T kirjoitti:Ootteko muuten koskaan nähneet jalopuita punaruskeessa kojelaudassa?

[ http://i9.ebayimg.com/08/i/000/dc/40/62be_1.JPG ]
No on nähty omassa w108:ssa. Sisustan värikoodi on muistaakseni 004.
Kuva
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Vielä asiaa tiivisteistä. Ikkunatiivistettä 9 m. maksoi kotomaahan toimitetuna 145 €.

Huulitiivisteet ikkunoitten alaosaan jäivät vielä tilaamatta, eli tuo osa numero 64.

Kuva
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:Tässä on vähän vastaavanlainen coupe:

http://cgi.ebay.com/Mercedes-280CE-1972 ... dZViewItem
Ei kelpaa, keskikyynärnoja puuttuu edestä :wink: :D .

Asiaan, eli helmalistan yläpuolella on korissa reikiä (siis takaovien kohdalla jos sellaiset olisi). Mikä on niiden tarkoitus? Kuvista saa muuten mallia minkänlaiset helmojen etupäät ovat; minulta ne puuttuvat tyystin.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kyllähän minä helpommalla pääsen mitä "saul" (viitaten ruumisauton projektikuviin), mutta onhan tässäkuin ruostetta - ainakin pintaruostetta sekä massan alla olevaa "piiloruostetta". Vasemman lokasuojan alta paljastui aika ylös asti edennyttä lahoa rintapellissä ja sisemmän lokasuojan sauman tietämillä. Sekä akun alla oli "pitsiä".

Sain takalamput kokonaan irti kunhan olin aikani liotellut ruuveja irroitussprayllä. Tiivisteiden alla oli pintaruostetta, ja pitää hioa uudestaan se takapelti siitä lamppujen alta sekä maalata kertaalleen. Säästän jo hankitun toisen spraymaalin noihin pikku fiksauksiin ja etuosan maalaukseen (maskin alta ja siipien "etupeltien" tienoilta). Kyllä tuo auto maalarille pitää viedä - ajoin ovien alareunat kirkkaalle pellille ja ehjän maalipinna alta löytyi jo ruostetta.

Mutta ovet on kovassa kunnossa siis noin muuten, sekä etusiivetkin periaatteessa (alareunassa ruostevaurioita mitkä hitsataan). Umpioiden ja pintapellin välissä oli toisella puolella hiekkaa/multaa sekä vasemmalla puolella iso köntti sitä mersun valkoista massaa minkä talttasin puukolla ja vasaralla irti. Ruostetta on vaan pellin pinnassa - ei läpi.

Hei, kuka tietää noista rei'istä minkä perään edellisessä viestissä kyselin :?: Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi.

Käsijarruvaijerin läpivientikumin kuskin lattiaan saisi Saksasta tilaamalla mutta hintaa ei vielä saanut; arvio alle 15 euroa. Siinä on myös joku holkki - pitää alkaa kaivelemaan sitä esiin jotta näkee systeemin rakenteen :D .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3100
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Kuva

Sama homma + muut läpiviennit on mulla edessä kesällä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti: Sama homma + muut läpiviennit on mulla edessä kesällä.
Yllä olevassa kuvassa on osat 356 ja 358 juuri tämä kumi sekä holkki. Oma holkki on vissin juossut vaijerinkuorta pitkin auton alle, kumi oli kyllä paikallaan mutta kovettunut.

Ihmettelin kun vilkku vasemmalle pelaa ensin hyvin mutta sitten kohta alkaa takomaan tiuhasti. Vaihdoin polttimoitakin ristiin rastiin ja ei auttanut. Ajattelin että ylimääräisten sivuvilkkujen poisto nopeuttaa relettä; josko olisi vaihdettu isompi rele kun sivuvilkutkin on jälkiasennettu... koska hätävilkun päälle vetäminen rauhoitti releen...mutta miksi vaan vasemmalle :shock: .

Kaveri toi tänään talliini hitsauskoneen ja mainitsin vilkkuasiasta. Hän nyppäisi takaa vilkku polttimon irti ja sanoi että laita tämän 18 wattisen tilalle 21 wattinen :shock: . Otin toisesta (peruutusvalosta) lokerosta polttimon ja a vot alkoi pelaamaan. Puusilmä varsinainen meikäläinen :oops: .

Saan pitää hitsi konetta vissiin pääsiäiseen asti joten voisin itse tehdä muutaman pikku paikkauksen niin ei jäisi Maestrolle sitten niin paljoa kursittavaa :D .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tänään aloittelin hitsaushommat. Olin tallissa jo ennen neljää ja seitsemän aikaan oli jo tehty mitä pitikin (vasemman puolen etukulmaa). Tosin eilen iltasella mallailin isointa paikkaa jo paikoilleen (seisontajarrun polkimen pultit tulee läpi siitä).

Hitsasin sitten vielä umpeen sivuvilkkujen reiät ja paikkasin vasemman etusiiven kulmaa umpion alaosasta; sen verran oli mennyt ohueksi. Lopuksi vetelin ruosteenmuuntoainetta vanhan pellin päälle - huomenna uusi kierros ja sitten Ferrexiä pintaan missä ei ole ehjää maalia.

Taidan kokeilla tehdä itse nuo etuhelmojen päät; saan kaverilta pienen kanttikoneen lainaksi kuten lupasi tuoda vielä pienet pillit tallilleni. Hän on siis evakossa tallistaan, siksi välineensä ovat ympäri lappeen pitäjää :lol: . Sitten saisin siivet paikalleen ja voisi kitata niiden sekä ovien alareunat. Hmm...mitähän jää sitten Joutsenon pajalle hitsattavaksi :roll: :D .

Tässäpä kuvia paikkauksista ja aloittamattomasta helman päästä.

http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140021.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140022.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140023.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140024.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140025.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 140026.jpg
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin