Autooni (124 300D aut. -93) tehtiin melko täydellinen kardaaniremontti. Ristikko, rätit, kannatin, laakeri ja tasapainotus. Tämän jälkeen siihen ilmaantui jyrinää, joka tuntuu oikein jalkapohjaan yli satasen vauhdissa. Aiemmin se oli äänetön.
Kardaani on menossa uudelleen tasapainotukseen. Kysymys kuuluu onko näissä aina värinänvaimennin, missä se kardaanilla sijaitsee ja voisiko se olla syypää?. Sitä ei vaihdettu.
Värinänvaimennin W124
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Mun tietoni on W123sesta, mutta kumminkin: värinänvaimennin on kardaanin etupötkössä sijaitseva kuminen limppu. En tiedä miksi sitä on ainakin W123ssa vain 300sissa.
Kokosiko kardaanin sama henkilö, joka sen tasapainotti? Yksi selitys tuohon jyrinääsi saattaisi olla, että se on koottu väärin, ts. kootessa pitää koota oikein kohdistusmerkkien mukaan eikä vain huiskaista paikalleen. Miksei se värinänvaimenninkin voisi olla repsahtanut kun kerran kumia on, uusi maksaa KLssä 110 €..
Kokosiko kardaanin sama henkilö, joka sen tasapainotti? Yksi selitys tuohon jyrinääsi saattaisi olla, että se on koottu väärin, ts. kootessa pitää koota oikein kohdistusmerkkien mukaan eikä vain huiskaista paikalleen. Miksei se värinänvaimenninkin voisi olla repsahtanut kun kerran kumia on, uusi maksaa KLssä 110 €..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Värinänvaimennin W124
Kirjoitat, että auto oli aiemmin äänetön-miksi kardaania on ruvettu sitten alkujaan kunnostamaan? Eli mitä oireita siinä oli ennen remonttia? Mahtaako 300 D automaatissa olla värinänvaimennin? Sitä en itse kyllä 100% osaa sanoa. Oman tuntuman mukaan sen pitäisi kyllä toimia ilman värinänvaimennintakin. Sanoit, että värinänvaimenninta ei vaihdettu-ja oli ennen äänetön-ei se oikein voi sitten olla sun homman syypää. Ehkä asennuksessa on joku mennyt pieleen. Voitko laittaa yksityisviestinä paikan, jossa kardaani on asennettu/tasapainoitettu?time kirjoitti:Autooni (124 300D aut. -93) tehtiin melko täydellinen kardaaniremontti. Ristikko, rätit, kannatin, laakeri ja tasapainotus. Tämän jälkeen siihen ilmaantui jyrinää, joka tuntuu oikein jalkapohjaan yli satasen vauhdissa. Aiemmin se oli äänetön.
Kardaani on menossa uudelleen tasapainotukseen. Kysymys kuuluu onko näissä aina värinänvaimennin, missä se kardaanilla sijaitsee ja voisiko se olla syypää?. Sitä ei vaihdettu.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
300D automaatissa on värinänvaimennin ja se on näköjään 20 € halvempi kuin manuaalilaatikon värinänvaimennin. http://www.kl-varaosat.fi/kauppa_new.html
Kardaanissa on myös ne kohdistushelat, jotka voi olla aika huonossa hapessa, mutta sen pitäisi vaikuttaa tasapainotukseenkin. Tai minälaisilla kiekoilla tuommonen tasapainotus tehdäänkään..
Kardaanissa on myös ne kohdistushelat, jotka voi olla aika huonossa hapessa, mutta sen pitäisi vaikuttaa tasapainotukseenkin. Tai minälaisilla kiekoilla tuommonen tasapainotus tehdäänkään..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ahaa no nyt homma selvisi. ristikkonivelen asennus on epäonnistunut tai sitten tasapainoitusta ei ole tehty. Näissä voi käydä lopulta niinkin, että joudutaan hankkimaan uusi kardaanin takapätkä (tai siis tietenkin käytetty, mutta pilaamaton). Voit koittaa myös murrosniveltä miten se taipuu. Pitäisi herkästi liikkua eri suuntiin. Ei pitäisi kanittaa ja takerrella. Kyllä se homma siitä selviää. Takuuasioitahan nuo-mutta sama kunnostuspaikka ei välttämättä edes saa kardaania balanssiin. Voi olla, että työ pitää teettää muualla.