alapallo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
marsai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: To 03.06.2004 22:41

alapallo

Viesti Kirjoittaja marsai »

vaihdoin tuohon väykkyyn alapallo nivelet kun oli väljät.no, kaikki muuten hyvin paitsi ohjauspyörä jäi jonkun verran vinoon.Auto kyllä kulkee edelleen suoraa(kun kädet löysää ratista) mutta ratti on n.5-8 astetta vinossa suoraan ajattaessa.mistähän moinen voisi johtua? :roll:
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

eikös siinä silloin ole vähän pielessä ne säädöt?.
Partanen.net
marsai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: To 03.06.2004 22:41

no

Viesti Kirjoittaja marsai »

oli ehkä hiukan epäselvä tuo viesti.Siis ratti oli suorassa ennen alapallojen vaihtoa,mutta kun vaihtoi uudet alapallot niin ratti meni vinoon.ei kait ne kulmat siitä alapallojen vaihdosta niin pieleen voi mennä.
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Re: no

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

marsai kirjoitti:oli ehkä hiukan epäselvä tuo viesti.Siis ratti oli suorassa ennen alapallojen vaihtoa,mutta kun vaihtoi uudet alapallot niin ratti meni vinoon.ei kait ne kulmat siitä alapallojen vaihdosta niin pieleen voi mennä.
niin kyllä tuon viestin ymmärsin. kyllä ne mun mielestä voi mennä. toki voin olla väärässäkin.
Partanen.net
ikegami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 05.01.2005 20:26

Re: no

Viesti Kirjoittaja ikegami »

jopi62 kirjoitti:
marsai kirjoitti:oli ehkä hiukan epäselvä tuo viesti.Siis ratti oli suorassa ennen alapallojen vaihtoa,mutta kun vaihtoi uudet alapallot niin ratti meni vinoon.ei kait ne kulmat siitä alapallojen vaihdosta niin pieleen voi mennä.
niin kyllä tuon viestin ymmärsin. kyllä ne mun mielestä voi mennä. toki voin olla väärässäkin.
Kyllähän se on useasti niin että kun pyörän ripustuksien osia vaihtaa niin eipä ole säädöt enää samat. Eli viepäs auto pyöränsuuntaukseen. Ja vinkki vielä ennenkuin viet on, että tarkista nyt vielä raidetangon pään väljyys ja ylätukivarren väljyys. Ihan vaan sen takia ettei tarvi kohta taas säädättää uudestaan kun ne meni vaihtoon. Itelle kävi niin... :shock:
ikegami
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 05.01.2005 20:26

Viesti Kirjoittaja ikegami »

Jäi tuossa vielä mainitsematta:
Oliko vaihto-osat originaaleja alapalloja vai tarvikepalloja ja se vielä että oli ne nyt kumpia hyvänsä niin menikö kartio varmasti pohjaan saakka?
Pari milliä pielessä tuossa kohtaa onkin jo reilusti enemmän ratin päässä... :wink:
Enkä taaskaan epäile ammattitaitoasi, itelle oli käydä niin... :D
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Tulihan ne alapallot oikeaan asentoon. Niissähän oli merkkilovi, että osaa panna olikein. En nyt muista pitikö se lovi olla sivulle vai auton keskelle päin.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Sama juttu täällä.otin ratin irti ja oikaisin ,siinä oli suuntaus,sen jälkeen ajettu 80000 km eikä syö renkaita.
Köyhän miehen suuntaus. :wink:
harry267
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 14.01.2008 21:03

Viesti Kirjoittaja harry267 »

saatettu aikanaan säätää väljillä nivelillä
A-J
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ke 01.02.2006 20:29
Paikkakunta: JYVÄSKYLÄ

Viesti Kirjoittaja A-J »

Em mie ole vielä säädättänyt kulmia. Vaihtanu vaan ne mitkä on pahiten
kolissu. Jos tuleepi enemmän matkattua ni voishan niitä renkaita tutkia
muuloinkin ku keväisin ja syksyisin!
M-B W210
yari67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: To 15.12.2005 11:08
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja yari67 »

Mulla sama juttu vaihdoin alapallon ja ratti vinossa, ajoin 30 000km jonka jälkeen meni alatukivarren sisemmät kumit vaihtoon, sen jälkeen täytyy säätää kulmat, ainakin Tallinnan Silberauton mukaan., näin tehtiin, ratti oikeni ja meno muuttui vakaaksi jälleen, tosin taakse vaihdettiin myös apurungon kumit.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
Vastaa Viestiin