![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
alapallo
alapallo
vaihdoin tuohon väykkyyn alapallo nivelet kun oli väljät.no, kaikki muuten hyvin paitsi ohjauspyörä jäi jonkun verran vinoon.Auto kyllä kulkee edelleen suoraa(kun kädet löysää ratista) mutta ratti on n.5-8 astetta vinossa suoraan ajattaessa.mistähän moinen voisi johtua? ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: no
niin kyllä tuon viestin ymmärsin. kyllä ne mun mielestä voi mennä. toki voin olla väärässäkin.marsai kirjoitti:oli ehkä hiukan epäselvä tuo viesti.Siis ratti oli suorassa ennen alapallojen vaihtoa,mutta kun vaihtoi uudet alapallot niin ratti meni vinoon.ei kait ne kulmat siitä alapallojen vaihdosta niin pieleen voi mennä.
Partanen.net
Re: no
Kyllähän se on useasti niin että kun pyörän ripustuksien osia vaihtaa niin eipä ole säädöt enää samat. Eli viepäs auto pyöränsuuntaukseen. Ja vinkki vielä ennenkuin viet on, että tarkista nyt vielä raidetangon pään väljyys ja ylätukivarren väljyys. Ihan vaan sen takia ettei tarvi kohta taas säädättää uudestaan kun ne meni vaihtoon. Itelle kävi niin...jopi62 kirjoitti:niin kyllä tuon viestin ymmärsin. kyllä ne mun mielestä voi mennä. toki voin olla väärässäkin.marsai kirjoitti:oli ehkä hiukan epäselvä tuo viesti.Siis ratti oli suorassa ennen alapallojen vaihtoa,mutta kun vaihtoi uudet alapallot niin ratti meni vinoon.ei kait ne kulmat siitä alapallojen vaihdosta niin pieleen voi mennä.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Jäi tuossa vielä mainitsematta:
Oliko vaihto-osat originaaleja alapalloja vai tarvikepalloja ja se vielä että oli ne nyt kumpia hyvänsä niin menikö kartio varmasti pohjaan saakka?
Pari milliä pielessä tuossa kohtaa onkin jo reilusti enemmän ratin päässä...
Enkä taaskaan epäile ammattitaitoasi, itelle oli käydä niin...![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Oliko vaihto-osat originaaleja alapalloja vai tarvikepalloja ja se vielä että oli ne nyt kumpia hyvänsä niin menikö kartio varmasti pohjaan saakka?
Pari milliä pielessä tuossa kohtaa onkin jo reilusti enemmän ratin päässä...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Enkä taaskaan epäile ammattitaitoasi, itelle oli käydä niin...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Mulla sama juttu vaihdoin alapallon ja ratti vinossa, ajoin 30 000km jonka jälkeen meni alatukivarren sisemmät kumit vaihtoon, sen jälkeen täytyy säätää kulmat, ainakin Tallinnan Silberauton mukaan., näin tehtiin, ratti oikeni ja meno muuttui vakaaksi jälleen, tosin taakse vaihdettiin myös apurungon kumit.
W 202 C 180 -98
EX-W 210, 290 TD 1997
EX-W 210, 290 TD 1997