Tai minun.Jukka N. kirjoitti:Positiivista tai sitten negatiivista, riippuu kuinka asia tarkastellaan. Mutta tiedoksi, että Timo L. on tämän forumin kiivaimpia originaalipuritaaneja, heti minun jälkeeni
Arvokkaita w123:a...
Re: Tosi on
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Niinpä
Onkos muuten automaattivaihteisissa noita I, II ja III merkintöjä mittarissa? Eli ko. vaihteiden maksiminopeuksia.Timo L. kirjoitti:...onkos tuossa edes hehkun merkkivaloa? Vaikuttaa kovasti, että olisi jonkun 4-syl. bensamallin mittaristo...
Alkuperäinenpä joo..
Edit: näyttäisi kyllä tuossa vapaastihengittävässäkin 300d automaatissa olevan nuo merkinnät..
Re: Niinpä
Jep, kyllä automaateissa on kanssa nuo merkinnät.Tommi R kirjoitti:Onkos muuten automaattivaihteisissa noita I, II ja III merkintöjä mittarissa? Eli ko. vaihteiden maksiminopeuksia.
Kopkop
No, tunnustettakoon. Olen minäkin miettinyt, notta josko laittaisin autooni kromilistat takavalojen alle...Jukka N. kirjoitti:Positiivista tai sitten negatiivista, riippuu kuinka asia tarkastellaan. Mutta tiedoksi, että Timo L. on tämän forumin kiivaimpia originaalipuritaaneja, heti minun jälkeeni
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Kopkop
Yöjuna odottaa...Timo L. kirjoitti:No, tunnustettakoon. Olen minäkin miettinyt, notta josko laittaisin autooni kromilistat takavalojen alle...Jukka N. kirjoitti:Positiivista tai sitten negatiivista, riippuu kuinka asia tarkastellaan. Mutta tiedoksi, että Timo L. on tämän forumin kiivaimpia originaalipuritaaneja, heti minun jälkeeni
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Oisko saksantuonteja
Kepön perjantai numerossa 2-3 viikkoa sitten pisti firman ilmoitus silmään juuri noiden w123:n osalta. Yhden niistä edelliseksi omistajaksi ilmoitettiin persian shaahi. Harmi kun tuli juuri vietyä lehdet paperin keräykseen, olisi voinut tarkistaa asian mistä autosta oli kyse.haifa kirjoitti:Mainostaa niitä myös ankarasti Kepössä. Hintaa on , mutta, jos ne joku on Saksasta uittanut, niin niistä pitää hintaa pyytääkin. Jos tullista kysyy "markkinahintaa" 123:lle niin veikkaisinpa, että se menee tuonne 6000-8000 eukon seutuville ja verot sen mukaan sitten. Ei taida Saksastakaan juuri alle 3000 eukon saada mitään helmiä.
Re: Kopkop
Mikäli w123-projektini yhtään edistyy, niin minulle taitaakin olla jo piletti varattuna - MakuuvaunustaAku P kirjoitti:Yöjuna odottaa...
Koneella on koneen tahti
Re: Oisko saksantuonteja
Jaahas, kovaa peliä Pohjolassa. 10-luvulla syntynyt eläkeläinen, autotalliauto ja alle 100th:n ajomäärä ovat tainneet kokea inflaation.Tommi M kirjoitti:Yhden niistä edelliseksi omistajaksi ilmoitettiin persian shaahi.
Jokuhan just kysy että koska noista kuluneista ilmaisuista päästään eroon...
Jossain tais muuten olla myynnissä Mussolinin panssaroitu S-Mersu. Kyllä silläkin kelpais päästellä.
Tai sillä Kalle-Kustaan Porschella; ei sen hintakaan tainnut olla ihan ylitsepääsemätön.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Seuraavaksi..
..varmaan Irakin entisen diktaattorin vanha, perikunta myy . Kiinnittikö kukaan muuten huomiota sen "49 th" ajetun W140 rattiin. Vääristääkö mun näyttö, heijastaako valo, vai onko se tosiaan kulunut noin kiiltäväksi. Ei pitäs olla tuon verran ajetussa......
Re: Kopkop
Hoho. Ainakaan ei ravintolavaunusta...Timo K. kirjoitti:Mikäli w123-projektini yhtään edistyy, niin minulle taitaakin olla jo piletti varattuna - MakuuvaunustaAku P kirjoitti:Yöjuna odottaa...
No, leikki leikkinä. Aina vaan nousee karvat pystyyn kun noita tuunaajia kuuntelee -- ei siksi, että tunig-pirssit itsessään olisivat aina läheskään pahan näköisiä (vallankaan Golfit ja Bemarit ja mitä näitä teinix-vehkeitä nyt on), jos ja kun muutokset on tehty huolella.
Valitettavan usein vaan tapaa näitä autoja, joihin on haettu Biltemasta kärryllinen viriviri-tavaraa joka on pultattu äkkiä paikalleen kiinni, jotta päästään samana iltana ajamaan p***urallia. Naapurihallissa joku miettii ( ), puunaa, paklaa ja viimeistelee ja investoi autonsa virittelemiseen ja ehostamiseen monta kuukautta, ja oikein asiaan paneutuminen onkin hatunnoston paikka. Nämä hätähousut halpatuunaajat vetävät mielestäni vähän mattoa oikeiden tuning-hemmojen jalkain alta.
Tuo Timo L:n ajatus alkuperäisten (tai niitä vastaavien?) osien kiinnittämisestä ei sinänsä ole vieras. TM:ssäkö esiteltiin kerran Kupla, jonka omistaja oli nähnyt jälkikäteen vaivaa mielettömästi saalistaakseen gübelwageniinsa kaikki lisävarusteet, jotka siihen on joskus alkuperäisenä saanut. Oli mm. remmiahdinta ja aukeavaa takaikkunaa ja erikoiskapselia ja mitä kaikkea. Myöntää täytyy, kelpo saavutus!
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Niinpä
Noissa alkuperäisissäkin on taas sitten oma lukunsa, että mitä käy asentamaan, eli missä kulkee se "alkuperäisyyden" raja. Ehkä sellaisissa varusteissa, jotka tarvittaessa saa pois? Jalopuut saa pois, samoin nuo listat, kuten vilkut, valot.. mutta esim. takaniskatuet tai kattoluukku ja helmasarjat ovatkin jo hiukan vaikeampia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Niinpä
Kyllähän se noinkin on.. Jossain sekin raja on!Timo L. kirjoitti:Noissa alkuperäisissäkin on taas sitten oma lukunsa, että mitä käy asentamaan, eli missä kulkee se "alkuperäisyyden" raja. Ehkä sellaisissa varusteissa, jotka tarvittaessa saa pois? Jalopuut saa pois, samoin nuo listat, kuten vilkut, valot.. mutta esim. takaniskatuet tai kattoluukku ja helmasarjat ovatkin jo hiukan vaikeampia.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Kävin katsomassa paikan päällä noita Solwon Mersuja. Siistejä ovat juu, mutta joku saisi kohta ostaa ne käyttöön - alkavat nyt sateet hiekkapihalla risteyksessä seistyään olla aika suttuisia. Ja lisäksi Mersut ovat sen mallisia että ne tykkävät että sillä ajellaan!
123-Turbon automaatin vivussa oli alapäässä jotain spesiaalikirjaimia... Taisi olla "S" ja joku muu. Minulla itselläni oli 201- ja 124-automaateissani D:n alapuolella maksimivaihdetta rajoittavat numerot. Mitäköhän nuo 123:n asennot meinaavat..?
-T
123-Turbon automaatin vivussa oli alapäässä jotain spesiaalikirjaimia... Taisi olla "S" ja joku muu. Minulla itselläni oli 201- ja 124-automaateissani D:n alapuolella maksimivaihdetta rajoittavat numerot. Mitäköhän nuo 123:n asennot meinaavat..?
-T
S ja L ilmeisesti.. äSsässä on kolme vaihdetta ja äLlässä kaksi, näin lyhyesti selostettuna!eerola kirjoitti:Kävin katsomassa paikan päällä noita Solwon Mersuja. Siistejä ovat juu, mutta joku saisi kohta ostaa ne käyttöön - alkavat nyt sateet hiekkapihalla risteyksessä seistyään olla aika suttuisia. Ja lisäksi Mersut ovat sen mallisia että ne tykkävät että sillä ajellaan!
123-Turbon automaatin vivussa oli alapäässä jotain spesiaalikirjaimia... Taisi olla "S" ja joku muu. Minulla itselläni oli 201- ja 124-automaateissani D:n alapuolella maksimivaihdetta rajoittavat numerot. Mitäköhän nuo 123:n asennot meinaavat..?
-T
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Joo o..eerola kirjoitti:Juu nuo ne kirjaimet taisivat olla. Siis sama "isoimman vaihteen rajoittamistoiminto" kuin asennoista myöhemminkin löytyy, mutta vain merkittynä kuvioilla joita käytettiin ennen numeromerkkien keksimistä - vähän niinkuin roomalaisilla oli tapana
-T
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Kopkop
Joo-o. Autohan on nyt purettu aivan kokonaan ja kun peltihommat valmistuu, niin yritän saada alustan jotenkin valmiiksi (no tulee siihen tollanen 35mm madallus), jotta saan auton rullaavana maalaamoon. Peltiin asti hiottuna tietty. Autoon on tarkoitus pultata kaikki w123 kromiosat mitä niihin on saanut (myös hankkia kromatut puskurin päät). Madalluksen lisäksi ulospäin näkyvät muutokset on kirkas/harmaat etuvilkut ja takavalot + 225/45 & 235/45R17 rengastus. Sisusta onkin sitten homma sinänsä. Etupenkit menee vaihtoon, takapenkki verhoiltavaksi ja muu on vielä auki.. ei parane hätäillä.Aku P kirjoitti:Valitettavan usein vaan tapaa näitä autoja, joihin on haettu Biltemasta kärryllinen viriviri-tavaraa joka on pultattu äkkiä paikalleen kiinni, jotta päästään samana iltana ajamaan p***urallia. Naapurihallissa joku miettii ( ), puunaa, paklaa ja viimeistelee ja investoi autonsa virittelemiseen ja ehostamiseen monta kuukautta, ja oikein asiaan paneutuminen onkin hatunnoston paikka. Nämä hätähousut halpatuunaajat vetävät mielestäni vähän mattoa oikeiden tuning-hemmojen jalkain alta.
Jos auto valmistuu kesän aikana odotetusti, niin heitän talveksi paikalleen siellä olleen juuri kunnostetun M123:n. Seuraavaksi voikin paneutua sitten tuon koneen vaihtamiseen M110+KKK pakettiin.
Koneella on koneen tahti
Asiaa!
Lycka till, Timo K. Kuulostaa siltä, että teillä tehdään oikein huolella ja viimeistellen. Odotamme innolla kertomuksia aina kun rojekti etenee...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Asiaa!
Heh nyt se saattaa ruveta vaikka etenemäänkin. Pääsee keskittymään työhommiin ja harrasteisiin vähän paremmin, kun sain nuo opinnot ainakin väliaikaisesti päätökseen. 16.5 pitäisi saada inssinpaperit kouraan.Aku P kirjoitti:Lycka till, Timo K. Kuulostaa siltä, että teillä tehdään oikein huolella ja viimeistellen. Odotamme innolla kertomuksia aina kun rojekti etenee...
Koneella on koneen tahti
Partolakeskuksen Mersut
Eukkoni kun asuu Pirkkalassa niin kävin iltalenkillä pääsiäisenä vilkaisemassa näitä(Partola-keskuksen pihassa seisovia) huippuhintaisia Mersuja.Kovin arkisen,joskin ehjän näköisiä.Joku toinen ihmettelijä tiesi että niiden myyjä on jokin Ylöjärveläinen iso yritys(?).Kyllä siistejä olivat mutta eivät täysin ruosteettomia,jos ihan tarkkoja ollaan.Minunkaan tietääkseni turbodieseliä ei sedan-autoissa ollut olemassakaan Euroopassa(?).Hinta näillä autoilla on aivan käsittämätön,joka mittapuulla.Jos näin arkisen näköisen,joskin siistin Mersun joku haluaa- rakastaakseen sitä elämänsä loppuun asti sekä myötä-että vastamäessä-,niin miksei...mutta tämä tarjous on kyllä todellisille w123-fanaatikoille.Itselläni kyllä käy mielessäni todella KÄSITTÄMÄTÖN kusetus.Jos markoissa puhutaan vielä hetken,niin miltä kuulostaa 60tmk maksava W123?Itse pudistelin päätäni kun lenkkini jälkeen näin oman (huomattavasti halvemman)ja modernimman 190E:ni säihkyvän ilta-auringossa.Kun vielä ajattelen mihin polkuhintaan luovuin omasta monien ihailemasta W123:stani,niin en voi muuta todeta lopuksi kuin että yrittänyttä ei laiteta...nähkää itse,joilla siihen mahdollisuus.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Kopkop
Ai himskatti, pistät oikein kunnolla makean näköiseksi sen sun yykaakolmosen.. Nuo lisäkromit mäkin laitan paitti kaaria en, mutta mitkäs takavalot aiot laittaa?? Mua kiinnostaisi omaan tuninkirassiin kirkaat takavalot, mutta ei taida saada.. Jeps, metallinhohtomustaksi aion joskus omani maalauttaa ja verhoilut vaihtaa ja madaltaa joten samoilla linjoilla mennään.. Mää vain köyhempänä opiskelijana taidan tulla ajan kanssa perästä päin... Renkaat mulla on 215/60R14 ja taakse vaihdatan jossain välis 225:t..Timo K. kirjoitti:Joo-o. Autohan on nyt purettu aivan kokonaan ja kun peltihommat valmistuu, niin yritän saada alustan jotenkin valmiiksi (no tulee siihen tollanen 35mm madallus), jotta saan auton rullaavana maalaamoon. Peltiin asti hiottuna tietty. Autoon on tarkoitus pultata kaikki w123 kromiosat mitä niihin on saanut (myös hankkia kromatut puskurin päät). Madalluksen lisäksi ulospäin näkyvät muutokset on kirkas/harmaat etuvilkut ja takavalot + 225/45 & 235/45R17 rengastus. Sisusta onkin sitten homma sinänsä. Etupenkit menee vaihtoon, takapenkki verhoiltavaksi ja muu on vielä auki.. ei parane hätäillä.Aku P kirjoitti:Valitettavan usein vaan tapaa näitä autoja, joihin on haettu Biltemasta kärryllinen viriviri-tavaraa joka on pultattu äkkiä paikalleen kiinni, jotta päästään samana iltana ajamaan p***urallia. Naapurihallissa joku miettii ( ), puunaa, paklaa ja viimeistelee ja investoi autonsa virittelemiseen ja ehostamiseen monta kuukautta, ja oikein asiaan paneutuminen onkin hatunnoston paikka. Nämä hätähousut halpatuunaajat vetävät mielestäni vähän mattoa oikeiden tuning-hemmojen jalkain alta.
Jos auto valmistuu kesän aikana odotetusti, niin heitän talveksi paikalleen siellä olleen juuri kunnostetun M123:n. Seuraavaksi voikin paneutua sitten tuon koneen vaihtamiseen M110+KKK pakettiin.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Kopkop
Joo kyllähän noita kirkkaita (tai siis hieman savunkirkkaita) takavaloja olen yrittänyt metsästää, mutta eipähän sellasia ole oikein löytynyt. Täysin tummennettuja tuntuu olevan tarjolla, toisaalta kyllähän ne kiiltomustaan autoon istuu nekin. Auton maalautan tosiaan mustaksi ja päälle moninkertainen kiiltolakka.JKL kirjoitti:Ai himskatti, pistät oikein kunnolla makean näköiseksi sen sun yykaakolmosen.. Nuo lisäkromit mäkin laitan paitti kaaria en, mutta mitkäs takavalot aiot laittaa?? Mua kiinnostaisi omaan tuninkirassiin kirkaat takavalot, mutta ei taida saada.. Jeps, metallinhohtomustaksi aion joskus omani maalauttaa ja verhoilut vaihtaa ja madaltaa joten samoilla linjoilla mennään.. Mää vain köyhempänä opiskelijana taidan tulla ajan kanssa perästä päin... Renkaat mulla on 215/60R14 ja taakse vaihdatan jossain välis 225:t..
Kannattaa muuten purkaa sitä autoa hieman enemmän, jos meinaa maalauttaa.. On paljon helpompaa tehdä tulevaisuudenkin ruostekorjaukset ennen maalipintaa.
Koneella on koneen tahti
Renkaat...
Mitenkähän leveät renkaat w123:een menisi heittämällä taakse? Luulisi ainakin 245:sten menevän, kun omassa on 215:set ja varaa olisi n. tuuman verran levittää ulospäin... Ehkä 255:setkin, jos ottaisi muovilokarit pois?.. On ne CLK:n alkup. kiiltävät vanteet aika veikeän näköiset w123.ssa, varsinkin sopivan hämärässä. Vaikka itse sanonkin...
w115,123,124,126,210 yms.
Re: Kopkop
Juu u.. Joskus sit maalautan ku tulee tarpeen.Timo K. kirjoitti:Joo kyllähän noita kirkkaita (tai siis hieman savunkirkkaita) takavaloja olen yrittänyt metsästää, mutta eipähän sellasia ole oikein löytynyt. Täysin tummennettuja tuntuu olevan tarjolla, toisaalta kyllähän ne kiiltomustaan autoon istuu nekin. Auton maalautan tosiaan mustaksi ja päälle moninkertainen kiiltolakka.JKL kirjoitti:Ai himskatti, pistät oikein kunnolla makean näköiseksi sen sun yykaakolmosen.. Nuo lisäkromit mäkin laitan paitti kaaria en, mutta mitkäs takavalot aiot laittaa?? Mua kiinnostaisi omaan tuninkirassiin kirkaat takavalot, mutta ei taida saada.. Jeps, metallinhohtomustaksi aion joskus omani maalauttaa ja verhoilut vaihtaa ja madaltaa joten samoilla linjoilla mennään.. Mää vain köyhempänä opiskelijana taidan tulla ajan kanssa perästä päin... Renkaat mulla on 215/60R14 ja taakse vaihdatan jossain välis 225:t..
Kannattaa muuten purkaa sitä autoa hieman enemmän, jos meinaa maalauttaa.. On paljon helpompaa tehdä tulevaisuudenkin ruostekorjaukset ennen maalipintaa.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Maalaus
Mitäs tollaseen perusteelliseen maalausurakkaan kuuluu? Tarkoitus olis auto maalata kesän aikana,Timo K. kirjoitti: Joo kyllähän noita kirkkaita (tai siis hieman savunkirkkaita) takavaloja olen yrittänyt metsästää, mutta eipähän sellasia ole oikein löytynyt. Täysin tummennettuja tuntuu olevan tarjolla, toisaalta kyllähän ne kiiltomustaan autoon istuu nekin. Auton maalautan tosiaan mustaksi ja päälle moninkertainen kiiltolakka.
Kannattaa muuten purkaa sitä autoa hieman enemmän, jos meinaa maalauttaa.. On paljon helpompaa tehdä tulevaisuudenkin ruostekorjaukset ennen maalipintaa.
vaihtaa väriäkin (mustaan?) mutta ei haluttaisi tehdä kaikkia perusvirheitä kun maalausasiossa olen aika amatööri..
(Seur paljastan tyhmyyteni) Mikä toi kirkas lakkaus on?
Sen verran tiedän että pohjatyöt pitää tehdä kunnolla!
(Ps. eihän tästä vaan ole ollu topiccia aiemmin? En ainakaan löytäny...)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Re: Maalaus
Olisikos tuo moninkertainen kiiltolakka ilmaisu sille, että nyt lakataan oikein viimeisen päälle? Metallivärien värimassassa kun ei tuota kiiltoa ole itsessään, eli kiilto pitää tehdä sen jälkeen, kun pellit on ensin varsinaisella "maalilla" värjätty.lajunen kirjoitti:Mitäs tollaseen perusteelliseen maalausurakkaan kuuluu? Tarkoitus olis auto maalata kesän aikana,Timo K. kirjoitti: Joo kyllähän noita kirkkaita (tai siis hieman savunkirkkaita) takavaloja olen yrittänyt metsästää, mutta eipähän sellasia ole oikein löytynyt. Täysin tummennettuja tuntuu olevan tarjolla, toisaalta kyllähän ne kiiltomustaan autoon istuu nekin. Auton maalautan tosiaan mustaksi ja päälle moninkertainen kiiltolakka.
Kannattaa muuten purkaa sitä autoa hieman enemmän, jos meinaa maalauttaa.. On paljon helpompaa tehdä tulevaisuudenkin ruostekorjaukset ennen maalipintaa.
vaihtaa väriäkin (mustaan?) mutta ei haluttaisi tehdä kaikkia perusvirheitä kun maalausasiossa olen aika amatööri..
(Seur paljastan tyhmyyteni) Mikä toi kirkas lakkaus on?
Sen verran tiedän että pohjatyöt pitää tehdä kunnolla!
(Ps. eihän tästä vaan ole ollu topiccia aiemmin? En ainakaan löytäny...)
Suosittelen ihan vailla sarvia ja hampaita miettimään, kannattaako varsinaiseen maalausurakkaan ryhtyä itse. Purkaminen/kokoaminen/osa pohjatöistä on mahdollista tehdä itsekin. Itse maalaus vaatii kunnolla onnistuakseen ammattilaisen a)vehkeet b)tilat c)kädentaidon. Pitää muistaa, että maalari/peltiseppä laskuttaa pitkälti sen mukaan, montako työtuntia hän joutuu autoon kuluttamaan. Noihin listojen ja kahvojen ja muiden heebelien irrottamis- ja kiinnittämistöihinhän sitä aikaa häneltäkin kuluu, sitä vastoin yhden auton ylimaalaus nyt ei kestä montaa hetkeä eikä kuivuminenkaan kuin pitkään nukutun yön.
Jos koko auton värin aikoo vaihtaa, on kannattaa koko koppa riisua melko alastomaksi. Eismerkiksi kaverini maalasi W115:n aikanaan pronssinsävyiseksi, ja auto oli ollut aiemmin punainen. Kiire oli tietysti kova, eikä ihan kaikkea jaksettu purkaa. Lopputulos oli pronssinsävyinen pystylamppu, jossa oli sisäpuolelta punaiset ovenkarmit... Tunnelma ei ollut suorastaan kuin punaisten lyhtyjen alueella, eh.
Tietysti, mitä hartaammin jaksaa purkaa, sen enemmään pieniäkin ruostekohtia löytyy ja jos jokaisen hioo peltiin ja paklaa tasaiseksi, niin aikaa + vaivaa + tupakkia saa kyllä kulumaan. Oluen kanssa on oltava tarkkana, siinä kahdeksannen pullon jälkeen ainakin pienimmät kukat kuitataan helposti tyyliin "ne sieltä maalin alta lähde kukkimaan, annetaan olla hiomatta...."
Ja varmastihan ne lähtevät.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: Maalaus
Olinpa huonosti ilmaissut asiani. En ole "maalaamassa" autoa vaan "maalauttamassa".:oops:Aku P kirjoitti: Suosittelen ihan vailla sarvia ja hampaita miettimään, kannattaako varsinaiseen maalausurakkaan ryhtyä itse. Purkaminen/kokoaminen/osa pohjatöistä on mahdollista tehdä itsekin. Itse maalaus vaatii kunnolla onnistuakseen ammattilaisen a)vehkeet b)tilat c)kädentaidon. Pitää muistaa, että maalari/peltiseppä laskuttaa pitkälti sen mukaan, montako työtuntia hän joutuu autoon kuluttamaan. Noihin listojen ja kahvojen ja muiden heebelien irrottamis- ja kiinnittämistöihinhän sitä aikaa häneltäkin kuluu, sitä vastoin yhden auton ylimaalaus nyt ei kestä montaa hetkeä eikä kuivuminenkaan kuin pitkään nukutun yön.
Vehkeet ja etenkään taidot ei autonmaalamiseen riitä. (tosin eihän sitä vehkeellä maalata, eh )
Tarkoituksenani olikin kysellä mitä maalaajalta/maalilta kannattaa vaatia että lopputulos olisi siedettävä.
Lakkaus on tarpeellinen vain metalliväreillä? Siitä ei ole tavallisilla maaleilla hyötyä?
Osaisko kukaan muuten suositella pohjamaalia?
Itse aion tehdä pohjatyöt ja purkaa auton tuhannen p****n päreiksi että varmasti saa maalari kaikki
kolot maalattua (vaikken väriä vaihtaisikaan).
Noi ovenkarmit oon jo huomannu . (Romuttamolla oli punanen auto keltasilla ovenkarmeilla jaAku P kirjoitti: Jos koko auton värin aikoo vaihtaa, on kannattaa koko koppa riisua melko alastomaksi. Eismerkiksi kaverini maalasi W115:n aikanaan pronssinsävyiseksi, ja auto oli ollut aiemmin punainen. Kiire oli tietysti kova, eikä ihan kaikkea jaksettu purkaa. Lopputulos oli pronssinsävyinen pystylamppu, jossa oli sisäpuolelta punaiset ovenkarmit... Tunnelma ei ollut suorastaan kuin punaisten lyhtyjen alueella, eh.
takaikkunat maalattu sprayllä mustiksi, ilman teippauksia!! Aika karsea! )
Aku P kirjoitti: Tietysti, mitä hartaammin jaksaa purkaa, sen enemmään pieniäkin ruostekohtia löytyy ja jos jokaisen hioo peltiin ja paklaa tasaiseksi, niin aikaa + vaivaa + tupakkia saa kyllä kulumaan. Oluen kanssa on oltava tarkkana, siinä kahdeksannen pullon jälkeen ainakin pienimmät kukat kuitataan helposti tyyliin "ne sieltä maalin alta lähde kukkimaan, annetaan olla hiomatta...."
Ja varmastihan ne lähtevät.
Parisen vuotta sitten paikkailin "kukkasia" ja luulin olevani huolellinen. Eikö mitä, jo on parissa kohtaa tulossa uusia myös keskelle ehjää peltiä!?
Silloin ei ollu ees asennuskaljalla osuutta suuntaan tai toiseen. Nyt saakin olla tarkkana!
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Jepjep.
Moromoro.
Ainakaan niissä ei-metalliväri-maalauksissa mitä meikä on seurannut, ei tuota lakkaa ole vaadittu. En kyllä mene vakuuseen, mitä kaikkia erilaisia maalityyppejä ja niiden käyttötapoja on, kuka ties tuo ei ole mitenkään 100% pitävä sääntö...
Taitaa olla Suolahdelta näille tanhuvin vähän pitkä matka, muuten olisin neuvonut ajamaan tuohon vähän matkan päähän Sjöblomin Leifin hyppysiin koko auton. Kyseessä on jonkin asteinen elävä legenda tässä maakunnassa, mitä autonmaalaukseen tulee.
Uskoisin, että mainion pinnan saa kyllä mikä vaan automaalaamo aikaiseksi, etenkin kun kyseessä on koko auton maalaus. Yhden kyljen/oven/muun kohdan väritys erikseen vaatiikin sitten jo silmää.
Aina paremmaksi menee, kun teet itse pohjatyöt, yleensä ainakin eräs tietty salolainen firma oikoo pohjatöissä ja tekee pinnan äkkiä. Auto on hemmetin hyvännäköinen vuoden, sitten alkaa pakkelin alta tulla kukkaa läpi. (Nimimerkillä "bemarinsa ko. liikkeessä maalauttanut, kyllä vitutti huomata kukinta vallankin kun muisti mitä siitä työstä oli maksanut" )
Eli optimitilanne voisi olla, että saat itse auton purettua/paklattua ihan valmiiksi ja sitten viet värkin maalarille. Toki aina paranee, jos pohjatyöt saa tehtyä edes osapuilleen samoissa tiloissa kuin maalauksenkin -- ei tarvitse uittaa autoa esim. trailerin päällä pitkin maakuntaa ilmann listoja ja muuta...
Ainakaan niissä ei-metalliväri-maalauksissa mitä meikä on seurannut, ei tuota lakkaa ole vaadittu. En kyllä mene vakuuseen, mitä kaikkia erilaisia maalityyppejä ja niiden käyttötapoja on, kuka ties tuo ei ole mitenkään 100% pitävä sääntö...
Taitaa olla Suolahdelta näille tanhuvin vähän pitkä matka, muuten olisin neuvonut ajamaan tuohon vähän matkan päähän Sjöblomin Leifin hyppysiin koko auton. Kyseessä on jonkin asteinen elävä legenda tässä maakunnassa, mitä autonmaalaukseen tulee.
Uskoisin, että mainion pinnan saa kyllä mikä vaan automaalaamo aikaiseksi, etenkin kun kyseessä on koko auton maalaus. Yhden kyljen/oven/muun kohdan väritys erikseen vaatiikin sitten jo silmää.
Aina paremmaksi menee, kun teet itse pohjatyöt, yleensä ainakin eräs tietty salolainen firma oikoo pohjatöissä ja tekee pinnan äkkiä. Auto on hemmetin hyvännäköinen vuoden, sitten alkaa pakkelin alta tulla kukkaa läpi. (Nimimerkillä "bemarinsa ko. liikkeessä maalauttanut, kyllä vitutti huomata kukinta vallankin kun muisti mitä siitä työstä oli maksanut" )
Eli optimitilanne voisi olla, että saat itse auton purettua/paklattua ihan valmiiksi ja sitten viet värkin maalarille. Toki aina paranee, jos pohjatyöt saa tehtyä edes osapuilleen samoissa tiloissa kuin maalauksenkin -- ei tarvitse uittaa autoa esim. trailerin päällä pitkin maakuntaa ilmann listoja ja muuta...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97