CDi 270 öljyä coolerissa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jjruutiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
Paikkakunta: JURVA
Viesti:

CDi 270 öljyä coolerissa.

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Auto on ML CDi 270 ja vikana on että, välijäähdyttimeen ja imusarjaan kertyy aika runsaasti öljyä sitä myös tiputtaa coolerin jälkeen olevasta liitoksesta.

Mikä voisi olla onko ahdin vain niin loppu vai olisiko jokin huohotin tai jokin mistä imee öljyä.

Autolla ajettu 270tkm ja kulutus jotain ~1,5l 10000km . :shock:

Ajattelin jos ahdin menee vaihtoon onko jotain ehdotuksia jos ahtimen
vaihtaa isompaan tai muuten vaan paremmin sopivaksi jos asentaa
lastun / ohjelma päivityksen.

:D
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Käytä ahtimelta lähtevä paineputki irti ja kokeile kuinka paljon välystä ahtimen laakereissa on. Päittäisvälystä ei saa olla, mutta toiseen suuntaan välystä on aina vähän. Ahtimen tilalle 320cdi:n ahdin ja suuttimiksi c30cdi amg:n suuttimet + tietty lastu.
Ex. S202 cdi -99
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Kaikkihan nuo sotkevat imuputket öljyllä, joten ei kun kovaa ajoa 8). Ahtimen tarkistus kuten Tctic totesi.
Transporter T5 -03
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

sprint kirjoitti:Kaikkihan nuo sotkevat imuputket öljyllä, joten ei kun kovaa ajoa 8). Ahtimen tarkistus kuten Tctic totesi.
Tuo öljynkulutus viittaa kyl johonkin :?: Onko ilmansuodin tukos, ellei onko tarpeeks laadukasta öljyä?
Avatar
jjruutiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
Paikkakunta: JURVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Tiedän kyllä että öljyä kulkeutuu cooleriin ja imusarjaan ainakin edellisessä C mallissa mutta siinä ei tiputtanut ulos.
Pitää tarkistaa ahtimen välys kun taas pääsee kotiin, mielestäni kun tarkastin ilman suodattimen niin oli ihan puhdas.

:o

Sopiikohan se 320CDi,n ahdin helpolla vai tarviiko tehdä uusi pakosarja.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

jjruutiainen kirjoitti:Tiedän kyllä että öljyä kulkeutuu cooleriin ja imusarjaan ainakin edellisessä C mallissa mutta siinä ei tiputtanut ulos.
Pitää tarkistaa ahtimen välys kun taas pääsee kotiin, mielestäni kun tarkastin ilman suodattimen niin oli ihan puhdas.

:o

Sopiikohan se 320CDi,n ahdin helpolla vai tarviiko tehdä uusi pakosarja.

Jos öljyä tiputtaa ulos, merkkaa se sitä, että ahtopuolella on vuoto.
Moottorin/ahtimen kunnollinen toiminta vaatii, että kaikki ilma tosiaan kulkeutuu moottoriin asti.
Ml,n cooleri on sen mallinen, että tarvitaan varmaan kaikki ahdot, että öljy todellakin menee sen läpi.
Ahtovuodon takia ahdin on varmaankin jo jonkin aikaa ollut "kovilla", elä tieten tahtoen poljettele.

320cdi,n ahdin sopii ilman mitään muutoksia pakosarjaan, eikä putkistotkaan tarvi, kun pikkuisen "säätelyä".
Suurin ero ahtimissa on pakoputken lädöissä, niitä on kahdelaisia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin