Lämmityslaite

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jouko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 06.12.2003 18:55
Paikkakunta: Vantaa

Lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja jouko »

Eli seuraava ongelma lämpöä ei tule tarpeeksi . Vesiventtiilit on ok. kenno ei ole
tukossa koneen lämmöt normaalit. On kokeiltu jo kaikki normaalit konstit.
Alkaa jo pikkuhiljaa epäilyttään että kansipahvi on kärähtänyt, mutta nesteet ei häviä, auto on 200b W124. Oisko jollain hyvää kikkaa jolla pääsis taas eteenpäin
200:ssa ei alunperin ole kiertovesipumppua ts. ei ole kuulunut tähän malliin.
Auto on tuotu muuttoautona v 89. Lämmönsäätö elekroniikka tomiin on tarkastettu
:?: :?: :?: :?: :?: :cry:
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

Jos kansitiiviste on vioittunu vesitilaan,ilman lämpötila sisällä lämmityslaitteessa heittelee voimakkaasti.tulee hetken lämmintä ja hetken kylmää...
Kiertovesipumpulla tarkoittanet sitä sähköista lisä,pumppua mikä kertoo kennoissa kiertävän nesteen kiertotuottoa,en ole kyllä nähny vielä sellaista 124:sta missä sellaista ei olisi ollu.
selviää kyllä kun katsot konehuoneeseen ja seuraat lämmityslaitteelle meneviä letkuja,se tulee niiden yhteyteen.mulla sijaitsee niiden sähköisten lämmönsäätöventtiileiden seinän takana,eli tilan missä akkukin sijaitsee,toisella eli konehuoneen puolella,vika vois olla siinä...
voisko sit olla ettei bensoissa olekkaan, sitä en tiedä.
Avatar
jouko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 06.12.2003 18:55
Paikkakunta: Vantaa

Lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja jouko »

G280E kirjoitti:Jos kansitiiviste on vioittunu vesitilaan,ilman lämpötila sisällä lämmityslaitteessa heittelee voimakkaasti.tulee hetken lämmintä ja hetken kylmää...
Kiertovesipumpulla tarkoittanet sitä sähköista lisä,pumppua mikä kertoo kennoissa kiertävän nesteen kiertotuottoa,en ole kyllä nähny vielä sellaista 124:sta missä sellaista ei olisi ollu.
selviää kyllä kun katsot konehuoneeseen ja seuraat lämmityslaitteelle meneviä letkuja,se tulee niiden yhteyteen.mulla sijaitsee niiden sähköisten lämmönsäätöventtiileiden seinän takana,eli tilan missä akkukin sijaitsee,toisella eli konehuoneen puolella,vika vois olla siinä...
voisko sit olla ettei bensoissa olekkaan, sitä en tiedä.
'

Joo ei kuulu 200 b kaasari mallliin vakiona mut sit kuuluu jos on ilmastointi
taas farkkuun kuuluu.Kyllä sitä duunissa näkee kaikenlaista :D
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Hmmm, mistá pááttelet ettei lámppárinkenno ole "tukossa".

Jos siitá vesi virtaa lávitse tai kennon lápi nákyy valo, ei tarkoita válttámáttá sitá ettá sen lámmóntuottokyky on uudenveroinen. Lámppárinkennon heikentynyt lámmóntuottokykyhán johtuu mm. siitá, ettá kennon ns "pilleihin" kertyy vuosien saatossa kalkkikiveá vedestá. Sitá samaa tavaraa jota kertyy myós esimerkiksi kahvinkeittimiin tahi silitysrautoihin (joita kulmahousumiehet kuulemma káyttávát). Myóskin kaikki muu moska jota vedenkiertojárjestelmástá irtoaa, tarttuu herkásti lámmityslaitteen sisápuolisiin kanaviin.

Ainakin táállá saaressa kun tehdáán talvihuolto, niin pidetáán riittáváná jos jááhdytinnesteen pakkasenkestávyys on -18. Náin ilman korkeampaa kemiankoulutusta saaneena voisin páátellá ettá mitá enemmán jááhdytinnesteessá on vettá, sitá enemmán siiná on vettá (ja kalkkia).

Kalkki itsessáán on siitá paskamainen ettei sitá lámppárinkennosta saa milláán táhán mennessá keksityillá aineilla poistettua, vaan vaatii mekaanisen toimenpiteen. Monenlaisia "ultimate hessuhopomopiili-pilateema radiator cleanereitáhán" markkinamiehet luomisentuskissaan ovat keksineet mutta tuskin kemistit moisen aineen keksimiseksi paljoakaan páátáán vaivaavat.
Maailmanlaajuisesti kun moisen litkun kysyntá olisi aikalailla pieni. Taitaa olla "maamme rakkahin Suomenmaa" ainoa jossa palellaan -30 pakkasissa satojen kilometrien matkoja vákiviinan ostoiássá olevien autojen kanssa
Vastaa Viestiin