Camberin säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Marensio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 12.09.2007 18:55
Paikkakunta: savo

Camberin säätö

Viesti Kirjoittaja Marensio »

Mistä säädetään w202:n takapään camberkulma.Onko siihen säätöön useampi paikka ja onko se ylipäätään mahdollista vakio-osilla.Mikä on sen arvo ja millä arvolla olis paras ajettavuus myös kuormatussa autossa.
Pyörä "pytyssä,kallellaan,vai lintallaan".
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

W202:n takacambereita ei pysty säätämään ilman osien vaihtamista. Käytännössä tarvitaan säädettävä camber-tanko. Tai alas voi laittaa epäkeskon.

W202:n takacamberien säätämiseen pätevät samat asiat kuin W203:n säätöihinkin. Asiasta enemmän täällä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Marensio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 12.09.2007 18:55
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja Marensio »

Taitaa olla mahdoton tehtävä.Vaikuttaako tuo Camberkulma millälailla auton suuntavakavuuteen eli tien hakemiseen.Mielestäni juuri tuo kulma
heikentää ajettavuutta kuormatulla autolla.Alustassa ei nimittäin ole löysää.Arvot on nyt tuollaiset.Vasen taka -1`28 ja oikea -2`06.
Avatar
peehoo7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Su 10.04.2005 23:30
Paikkakunta: Kempeleestä

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Noiden keskinäisen eron maksimina pidetään yleensä puolta astetta, joten kipurajalla ollaan. Toinen asia sitten on miten on tuohon tilaan päädytty, aurauskulmat on ilmeisesti säädetty kun tuollaisia arvoja on tiedossa? Suuntavakautta tuonvertainen miinus camber pikemminkin parantaa kuin huonontaa.
Jos muuten on kulmat ok niin alustan tarkistus paikassa joka varmasti osaa mersun alustan tutkia.
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Marensio kirjoitti:Taitaa olla mahdoton tehtävä.Vaikuttaako tuo Camberkulma millälailla auton suuntavakavuuteen eli tien hakemiseen.Mielestäni juuri tuo kulma
heikentää ajettavuutta kuormatulla autolla.Alustassa ei nimittäin ole löysää.Arvot on nyt tuollaiset.Vasen taka -1`28 ja oikea -2`06.
Ei kait niissä olisi annettu tarkkoja arvoja, jos eivät vaikuttaisi mitenkään.
Vastaa Viestiin