w116 projekti alkamassa
w116 projekti alkamassa
onkohan etupenkit samanlaiset kuin w123 300:ssa kun on noita jousia poikki kuskin jakkarasta.hitsaus homma alkaa pikkuhiljaa kun kesää kohti mennään jos sais vaikka syksyllä jo koeajelut???onko muita w116 omistajia paljon tällä foorumilla kun ei kovin paljoa näy juttua näistä?missä kunnossa?kiinnostais tietää kun tämä malli on ilmeisesti hieman aliarvostettu vielä.
hep, hep.
yksi w116 fani ilmoittautuu. Mun projekti on valmis (vai onks nää koskaan). Penkeistä en tiedä mutta epäilen, no ehkä siellä jousiosastolla voi olla jotain samanalaista. juttua ja kuvia löytyy haulla mm. täältä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
yksi w116 fani ilmoittautuu. Mun projekti on valmis (vai onks nää koskaan). Penkeistä en tiedä mutta epäilen, no ehkä siellä jousiosastolla voi olla jotain samanalaista. juttua ja kuvia löytyy haulla mm. täältä http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Viimeksi muokannut Tomi, Ti 20.03.2007 09:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Toinen harrastaja ilmottauttuu. Mulla -75 280s kesäautona ja nyt ajossa päikkaamassa käyttöauton virkaa, kun 124:n laatikko laukesi. Mulla on jotain pisteosia 116:een varaosa-autossa -78 sinisellä turvasisustalla mutta penkeistä en ole ajatellut luopua, kun omasta on Saksalainen doktori istunut kanssa jouset poikki. Kysele, jos tarviit jotain.
Uusi oon tällä foorumilla, että terve vaan.
Kaverin kanssa on kimppa-autona -75 450 SE, pari vuotta sitten känni-idean seurauksena ostettu.
Kohtuukuntoinen peli, tosin laitettavaa riittää melko paljon. Kuluneen talven aikana laiteltu alustan osia ja muuta pienempää, jahka ajokelit tulee niin pitäis yrittää leimalle joka viime syksynä karahti mm. jarrujen tehoeroon ja katkenneeseen etujouseen. Tarkoitus on pitää pirssi ajossa kesäisin ja talvet laitella pikkuhiljaa parempaan kuntoon.
Kaverin kanssa on kimppa-autona -75 450 SE, pari vuotta sitten känni-idean seurauksena ostettu.

Itselläni myös istuin on (oli) rikki, varaosa 123:n vänkärin jousitsödeemän vaihdoin 116:n istuimen sisään, tulipa hyvä! Samalla perehdyin tuohon istuimeen, on ainakin lähes kaikki muu paitsi ne sivu verhoilut ja takaverhoilu 123:n numeroilla. Korjasinpa sitten vänkärin penkin sekä laittelin siitä 123:sta myös kunnolliset muoviosat 116:n. Minun 116 on vuosimallia 1979, ainakin siinä siis näin.
Moro !
Meilläkin on aloiteltu W116 350SEL -77 projektia ja nyt tarvittaiskin tietäjien apua.
Matkamittari ja vilkkukatkaisin saatiin kuntoon, mut eikö kellään ole ajatusta mikä tuota lämmönsäädintä vaivaa ?
Lämmönsäätö toimii varakuskin puolelle oikein, mutta kuskille puhaltaa kuumaa riippumatta lämmönsäätimien asennoista. Oikeanpuolen lämmönsäädin vaikuttaa suoraan ilmanputsarin takana olevaan vesiventiiliin, mutta miten ja missä säädetään kuskinpuolelle tulevaa ilman lämpöä ?
Ilmastointikompuran kunnostuksesta löytyikin jo juttua, mut löytyykö O-rengas sarjoja Suomen maalta vai pitääkö tilata jenkkilästä, entäs hihnapyörä systeemiä ?
Mitenkähän ilmastointi remontit on onnistuneet ?
Verhoilussa on käytetty sinistä veluria (vakosamettia), mistähän ko kangasta voisi kysellä tai löytyskö varaosapenkkiä, mistä saisi etupenkin istuinosan vasemmanreunan ja selkänojan oikeanreunan ?
Myös kromilista oikean takavalon päälle ja oikea etuvalonlasi on haussa.
t. Jorma
Meilläkin on aloiteltu W116 350SEL -77 projektia ja nyt tarvittaiskin tietäjien apua.
Matkamittari ja vilkkukatkaisin saatiin kuntoon, mut eikö kellään ole ajatusta mikä tuota lämmönsäädintä vaivaa ?
Lämmönsäätö toimii varakuskin puolelle oikein, mutta kuskille puhaltaa kuumaa riippumatta lämmönsäätimien asennoista. Oikeanpuolen lämmönsäädin vaikuttaa suoraan ilmanputsarin takana olevaan vesiventiiliin, mutta miten ja missä säädetään kuskinpuolelle tulevaa ilman lämpöä ?
Ilmastointikompuran kunnostuksesta löytyikin jo juttua, mut löytyykö O-rengas sarjoja Suomen maalta vai pitääkö tilata jenkkilästä, entäs hihnapyörä systeemiä ?
Mitenkähän ilmastointi remontit on onnistuneet ?
Verhoilussa on käytetty sinistä veluria (vakosamettia), mistähän ko kangasta voisi kysellä tai löytyskö varaosapenkkiä, mistä saisi etupenkin istuinosan vasemmanreunan ja selkänojan oikeanreunan ?
Myös kromilista oikean takavalon päälle ja oikea etuvalonlasi on haussa.
t. Jorma
Ruuvit löysällä lämmön säädössä?
Itse veikkaisin, että läpältä tulevan "akselin" päässä oleva liitos löysällä. Itsellä ainakin oli sellainen vika (-75 280s) kuin säätö menisi yli jonkin asennon ja sen jälkeen jumittaisi. Voisi tietenkin olla myös jotain tavaraa välissä, jos on päässyt putomaan tuulilasin suulakkeista sisään.
Vesiventtiili on pelkkä on/off-venttiili. Sillä katkaistaan vedenkierto kokonaan, kun molemmat vivut ovat "kylmä"-asennossa. Lämmönsäätöön sillä ei ole muuta vaikutusta. Lämmönsäätö hoidetaan sekoitusläpillä. Vikoja voi olla oikeastaan kaksi: Joko läppä ei toimi ollenkaan, tai sen "hieno" superlon-tiiviste on hapertunut kartanolle. Kuten on jo mainittu manuaalilämmityksessä/ilmastoinnissa molemmille puolille on omat säätöläpät. Automaattiilmastoinnissa molemmille puolille on vain yksi säätö.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.