ASR!!! POIS!!
ASR!!! POIS!!
Miten saa kytkettyä pois. Autohan on 124, donitsinappula on mutta pitäisi saada pois kokonaan. Onko jollakin tietoa mitä tapahtuu jos huijaa että takajarrupalat on loppu? Saattas olla ettei enää jarruttelis pyöriä.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
joo asiasta oli joskus juttua mutta ei millään hölmö usko etteikö joku olisi keksinyt ohitusta! jossain olen nähnyt kuvan autosta jossa oli asr off nappula.. ilmeisesti 500:nen. jos vaikka sellasesta joku poksi tai... luulisi olevan muitakin halukkaita, takajarrupaloja pitää varmaa ostaa repullinen varastoon... 

E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Periaatteessa voisi toimia, mutta jotenkin vain tuntuu liian helpolta
Meinaan kun täällähän ollaan aihetta puitu puolin ja toisin, mutta aina päädytään samaan-> liian hienoa tekniikkaa, ei pääse soppaan sekaan ilman etteikö auto menisi hätäkäytölle
Asiaa puoltaa myös se, että jos olisi pelkän jarruvalokatkaisijan kautta ohitettavissa niin tämähän tuntuisi suorastaan ryöstöltä->
puolivirallinen ASR nappi
(tosin tuo nappi on nyt näihin V8 koneellisiin, joten en tiedä kuinka noissa muissa W124:ssa mahtais homma onnistua
)
Mutta ehdottomasti olen myös sitämieltä että kannattaa kokeilla, josko se onnistuis sittenkin


Asiaa puoltaa myös se, että jos olisi pelkän jarruvalokatkaisijan kautta ohitettavissa niin tämähän tuntuisi suorastaan ryöstöltä->
puolivirallinen ASR nappi


Mutta ehdottomasti olen myös sitämieltä että kannattaa kokeilla, josko se onnistuis sittenkin

-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
koska olen niin lapsellinen että haluttaa leikkiä talvella..
todella hienoa kun joku unelma soratienpätkä jota lumipenkat reunustaa ja männyt vilisee silmissä niin kolmio palaa mittarissa ja takapyöriä jarrutellaan ja vääntöä rajotetaan! pitäisi lailla kieltää...!! SIVULUISUT kunniaan! jos tarvii asr:ää niin voi siirtyä etuvetoisiin

todella hienoa kun joku unelma soratienpätkä jota lumipenkat reunustaa ja männyt vilisee silmissä niin kolmio palaa mittarissa ja takapyöriä jarrutellaan ja vääntöä rajotetaan! pitäisi lailla kieltää...!! SIVULUISUT kunniaan! jos tarvii asr:ää niin voi siirtyä etuvetoisiin
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
kaveri yritti etsiä kans keinoa millä sais asr:n pois kytkettyä, mutta jonkun sulakkeen taikka releen pois nappaamalla sai sen pois pelistä, mutta samalla katos absit, eli ei maksanut vaivaa.E280T kirjoitti:koska olen niin lapsellinen että haluttaa leikkiä talvella..![]()
todella hienoa kun joku unelma soratienpätkä jota lumipenkat reunustaa ja männyt vilisee silmissä niin kolmio palaa mittarissa ja takapyöriä jarrutellaan ja vääntöä rajotetaan! pitäisi lailla kieltää...!! SIVULUISUT kunniaan! jos tarvii asr:ää niin voi siirtyä etuvetoisiin
jokin aika sitten hän vaihtoi takavalot autoonsa, ja samalla katos asr. eli ilmeisesti jostain jarruvalolta tjsp ottaa asr ilmeisesti jotain signaalia toimintaansa, abs toimii kyllä, ja samoin jarruvalot. joku johto sieltä on kuitenkin irti, nain luulen ma.

joo eli jos painaa jarrua niin että jarruvalot palaa mutta ei vielä jarruta pyöriä niin asr ei jarruta mitään rengasta eikä kolmio syty. autosta kuitenkin putoaa tehot ja näin asr vielä on mukana.
näin siis mulla..
ps. pyydä kaveria kattomaan se johtojen tilanne tai siis mikä on irti
näin siis mulla..
ps. pyydä kaveria kattomaan se johtojen tilanne tai siis mikä on irti
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
ASR on/off nappula ja loputkin tarvittava löytyy vaikka w202 koppaisesta, en näe syytä miksei sopisi w124 koppaiseenkin. Ainakin c36:ssa (ei kaikissa) on tuo off nappula, silloin abs toimii mutta tehoja ei rajoiteta eikä takapyöriä jarruteta mutta miksi pitäisi ajaa tahallaan metsään? ASR off nappulaa ei monesti tarvitse ja talvella ajaminen on melkein vastenmielistä jos autossa löytyy tehoa ja asr tai esp ei käytä kuskin puolesta järkeä.... Olenko tulossa vanhaksi? Muutaman kerran olen talvella ottanut ASR:n pois, mutta melko pian on tullut painettua se taas päälle....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Sladissa ja hallitusti
Jarppa kirjoitti:SIVULUISUT kunniaan! jos tarvii asr:ää niin voi siirtyä etuvetoisiin tai kulkea julkisilla!!!
Olen samaa mieltä. vaikka siirryin mersuta 300C CRD dieseliin niin täytyy sanoa että usein talvikeleille tulee otettua tuo esp pois päältä. Kerran pelastanut hengen kun jäi esp puitteissa keskelle risteysaluetta kun oli liukasta. nyrkkiä kojelautaan ja esp pois päältä ja kunnon sivuluisulle sinisen hkl bussin alta pois. Lähtee meinaa huomattavasti reippaammin alta pois liukkalla kuin esp kanssa, mutta ei tietenkään aina

t. petri
Re: Sladissa ja hallitusti
Ei Mersuissa ainakaan ESP edes toimi tuommoisissa "pysähdyksissä" oloissa jos liikkeelle tarvii päästä. ESP ei vaikuta liikkeellelähtöön mitenkään, ellei liikkeellelähtö ole joku 0 - 200 km/h kiihdytys, ja silloinkin täytyy olla epätasainen pito tai mutkia tms. Todennäköisesti ESP ja ASR ovat olleet saman kytkimen alla Chryslerissäkin.Petri A kirjoitti:Jarppa kirjoitti:SIVULUISUT kunniaan! jos tarvii asr:ää niin voi siirtyä etuvetoisiin tai kulkea julkisilla!!!
Olen samaa mieltä. vaikka siirryin mersuta 300C CRD dieseliin niin täytyy sanoa että usein talvikeleille tulee otettua tuo esp pois päältä. Kerran pelastanut hengen kun jäi esp puitteissa keskelle risteysaluetta kun oli liukasta. nyrkkiä kojelautaan ja esp pois päältä ja kunnon sivuluisulle sinisen hkl bussin alta pois. Lähtee meinaa huomattavasti reippaammin alta pois liukkalla kuin esp kanssa, mutta ei tietenkään aina. VAlitettavasti syslerissä tuotakaan ei saa kokonaan pois, rupeaa nikottelemaan kun kulma yli 60 astetta ja perä kivasti sivulla niin rupeaa nykimään. Sen kanssa vain elettävä. Täytyy sanoa että kyllä vanhankin nuortuu kun saa viedä automaattia kivassa "hallitussa" nelipyöräluisussa.l
t. petri
Jos ruvetaan pilkkua nussimaan, niin ASR:n kans pääsee kyllä suurimmassa osassa lähtötilanteista paremmin liikkeelle (voimaa annetaan vaan sen verran, että pyörät eivät juuri ja juuri sudi ja näin ollen päästään heti eteenpäin ja säästetään "sutimisaika") kuin ilman ASR:ää (kaasu pohjassa - pyörät sutii tyhjää - ei pitoa - ei mene oikein eteenpäinkään). Ainoa järkevä syy ASR:n poiskytkynappulan käyttämiselle on se, jos auto on jäänyt kiinni johonkin hankeen tms.
Kyllä nää ASR:t ja ESP:t on ihan todellisia turvavarusteita, joita ei ole kyllä syytä lähteä kiertämään ellei autolla haluta ajaa suljetulla tiellä tai radalla.
Foorumilla on olemassa jossain vanha ketju ESP:n pelastavasta vaikutuksesta. Sitä ei helposti tajua, ennen kuin on tosi kyseessä. Nimittäin ESP reagoi kyllä yllättävissä tilanteissa satavarmasti paremmin ja varmemmin ja nopeammin kuin yksikään kuljettaja, nimimerkillä Kehä 1:llä öljylammikkoon ajanut kuljettaja, joka muuttui hyvin äkkiä matkustajaksi ja kaide olis kyllä kutsunut 80 km/h vauhdista jos ei olis ollut ESP:tä. Onhan ASR ja ESP jopa SLR McLarenissa. Miksi semmoinen laitettais huippuautoon, jos se olis paska juttu ja vaan haittais ajamista...
Kortit vaan pois kaikilta, ketkä harrastaa sivuluisuja liikenteessä yleisillä teillä, vaikka olis kuinka metsäinen ja syrjäinen rallipätkä. Ittensä tai jonkun muun siinä teloo vaan loppujen lopuksi...
YKSIPYÖRÄISET kunniaan! Jos tarvitsee takavetoisia nelipyöräisiä niin voi siirtyä suoraan pyörätuoliin tai Valmet 33:seen!!!!!!!!!!!!!!Jarppa kirjoitti:SIVULUISUT kunniaan! jos tarvii asr:ää niin voi siirtyä etuvetoisiin tai kulkea julkisilla!!!

Toistaiseksi suomessa saa itse päättä millaisilla autoilla haluaa ajella (ainoastaan lompakko ja laki asettaa joitain reunaehtoja).... Ajele sinä ilman ASR:ää takavedolla ja muut tekee niinkuin sattuu huvittamaan. Jos pistetään takaveto ja neliveto vierekkäin, niin neliveto kuitenkin parempi, ASR tai ei.
Sivuluisu ei ole optimaalista etenemistä vaikka se saattaa näyttää joistakin kuulilta. Monesti pääsee nopeammin paikasta a paikkaan b ilman sivuluisuja (liikenteessä). Itse säädettävä ASR tai ESP voisi olla toki mielenkiintoinen laite.
Kokeileppa päästä ilman ASR:ää talvella takavedolla samaan väliin risteyksestä mihin pääsee turvallisesti ASR:n kanssa. Sinnehän joutuu jäämään sarvi otsassa odottelemaan isompaa väliä jos ei ASR nappulaa löydy kojelaudasta.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- jannesl500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti 28.11.2006 22:40
- Paikkakunta: imatra
ASR:N OHITUS
Ainakin sl 500:ssa jarrusäiliön alla tulevaan mutikkaan tulee kaksi piuhainen liitin ota se irti ja kokeile.Mulla ainakin lähtee asr pois laitoin jo katkaisijan väliin ei rajoita tehoja millään lailla.Ainut että auton joutuu sammuttamaan että ottaa asr:n takaisin toimintaan.
Re: ASR:N OHITUS
Lähtee siis pois ajon aikana kytkimestä, mutta vaatii virtojen sammuttamisen jotta on taas päällä?jannesl500 kirjoitti:Ainakin sl 500:ssa jarrusäiliön alla tulevaan mutikkaan tulee kaksi piuhainen liitin ota se irti ja kokeile.Mulla ainakin lähtee asr pois laitoin jo katkaisijan väliin ei rajoita tehoja millään lailla.Ainut että auton joutuu sammuttamaan että ottaa asr:n takaisin toimintaan.
Mahtaako kytkimessä olla parempi joku muu asento kuin täysin on/off? Jos kokeilisitte säädettävällä potikalla vaikka rajata niin että ei täysin kytkeydy pois virran kulku kyseisen kytkimen kautta. Jos sopivan arvon saa haarukoitua niin sitten kiinteä vastus tilalle. Tuli vaan mieleen tapaus jossa nimenomaan autossa olleessa kytkimessä oli joku viritys joka toimi niin että kytkimellä vaihdettiin joko piuhaan vastus tai suora yhteys, tavallinen on/off kytkin ei toiminut siinä paikassa (ei kyllä ollut mitään tekemistä ASR:n kanssa tuolla kytkimellä, sen muistan).
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.