Käynti/ABS vika KORJATTU

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Käynti/ABS vika KORJATTU

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Niin w124 on auto vuosimallia -87 taitaa olla ja moottorina toimii 2.3 litranen.
Niin tässä on viimeaikoina ilmenny semmosta vikkaa että joskus tyhjäkäynti alkaa aaltoileen ja ei jaksa käyä ilman kaasua ja aina ei jaksa käynnistyä. Laturiin/akkuun/nje. passais vika, mutta se ei nyt ole pääasia vaan kysäsenki nyt että mitä ääntä se pittää ku avvaimen vääntää yhtä pykälää vaile startti-asentoa. Ilmeisesti son joku alipainepumppu tai joku semmonen mutta huomasin että se ei olli mitekhään tasanen vaan se pumpun ääni aaltoili ja kuulu vaikka mitä ääniä...
Huomasin tämän äänen ku piti starttaila tuloksetta. Saattanee johtua tämä ei tasainen ääni siittä että virtaa ei ollu tarpeeks ko oli startattu jonkuaikaa.

Niin ja sitte on parikertaa käyny sillälaila että on pitäny startata vaikka ja kuinka paljon että saa käyttiin. Näissä tapauksissa on laskeskeltu että syynä olis kondensiovesi ko nollankeleilä sitä on tehny...

Edit:Niin ja onkohan joku menny pirruuksissaan asentammaan merssuun saetunnistimet, ko se ainaki kerran teki sen että tuulilasin pyyhin pienelä satteela sillon tällön pyyhkäsi :shock: :D :D :D

EDIT: Päivitin otsikkoa tämänhetkisiin ongelmiin sopivaksi.
Viimeksi muokannut Oloffi, La 09.02.2008 00:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

bensapumppu ääntää kun laittaa virrat päälle, ainaki W201:ssä
vika voi johtua siitä että pumppu on tulossa tiensä päähän, tai sitten pumpun rele :roll: mulla meni rele silleen vaivihkaa että joskus piti startata tosi pitkään ennen kuin lähti käyntiin, ja lopulta ei enää lähtenyt olleenkaan :twisted:
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Noniin nyt käväsin kattelemassa sen verran mitä pimeä periksi antaa. Lähti hyvin käyntiin kylmanä mutta muutaman kerran ejelin pihaa ympäri nii ei ennää niin helpola käynnistynykkään. Pensapumpusta kuulu nyt normaali suhina siis tasanen. Akkulla oli ennen käynnistyksiä 11.9V ja käedessä tyhjäkäynnilä ilman mitään ylimäärästä sähkönkulutusta pikkusen rapiat 14V ja kaikki sähköhommelit päälä taas 11.9V(tyhjäkäynnilä). Eli normaalisti akku antaa voltteja. Niin ja taas 2. käynnistyksen jälkeen välissä tyhjäkäynnilä ei oikein jaksanukäy'ä ja välissä alko "miettiin" ajossaki.
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Itellä kans toi kaks litranen teki samaa ja vaikka mitä vikoja etittiin. Loppujen lopuks kaadoin kahteen vai kolmeen tankilliseen suuttimien pesuainetta.

Parasta siinä oli se, että alko vika olee nii paha, ja jo vitutuskäyrä huipussaan kaikkien osien purkamisen ja kokeilemisien jälkeen, että viallisena laitoin auton kuukaudeks seisomaan... ja vika korjaantui ns. itsekseen ja vika katosi sillä pesuaineella seisoes :shock: :lol:

Eikä vika ole uusiutunut.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Saakos tämmöstä suuttimien puhistusainetta ihan normikorjaamoista, mitä merkkiä on olemassa/on hyä ja sitte että maksaako ne mansikoita?
Pienempi vika, isompi leka.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Niin joo ja joskus kun se ie meinaa lähteä käyntiit niin ääni on tämmöstä "tuituti tuituti tuituti UOO tuituti..." elikkä suomenkielelä jos että ymmärtäny niin se lopettaa starttauksen ½sekunniksi muutaman sekunnin välein.
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

mulla on kans samaa vikaa w201 1.8. ei tykkää lähteä kunnolla käyntiin, muutaman kerran ajossa sammunnu ku laittanu kytkimen pohjaan.
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Oloffi kirjoitti:Saakos tämmöstä suuttimien puhistusainetta ihan normikorjaamoista, mitä merkkiä on olemassa/on hyä ja sitte että maksaako ne mansikoita?
Ite ostin tarvikeliikkeen Injector cleaneria, en muista merkkiä, joku jenkki tyyliin STP tai Pennzoil. Mutta 10€ puteli. Arvokasta pesuainetta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

No eihän kymppi mahottomia ole, mutta tuskin tuo starttaus homma sillä paranee... toivottavasti se etes jotaki puhistais.

Niin katoin samala että miltäs se ohjausiskari näyttää ko siittä on täälä ollu joskus puhetta, taitaa olla seki vaihon alla.

Niin sitte vielä että mites sivupeili lähtee irti, ko kuskinpuolela ei peilinlämmitys pellaa?
Pienempi vika, isompi leka.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Huomena vois käyä katomassa löytyykö täältä tuommosia aineita.
Ilmotellaan tuloksista ko aineet kirtellee läpi.
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Sopiva aine voisi olla Forte Fuel System Cleaner. Tämä maksaa
30 euroa / 400 ml. Jälleenmyyjinä on korjaamot.

Kuvauksen aineesta ja käyttöohjeen saa, kun menee sivulle
http://www.forte-nwe.com/
ja valitsee sieltä vasemmalta suomenkieliset sivut "FIN".
Sitten valikosta TUOTETIEDOT valitaan kohta POLTTONESTEJÄRJESTELMÄ
ja sieltä Forte Fuel System Cleaner. Käyttöohje saadaan valitsemalla
KÄYTTÖ.

Käyttöohjeessa on mm. tämä ohje "Korjauspuhdistus".
Ongelmien poistamiseksi nopeimmin:
a) Käytä polttonesteen suihkutus- ja kaasutinjärjestelmien puhdistukseen
CEU-syöttölaitetta ja FORTÉ Fuel Cleaneriä, seossuhde 400 ml/1 litra
bensiiniä. Käytä moottoria noin 30 min 1500 r/min. (Vahva seos voidaan
tehdä myös auton 1/4 tankilliseen).
b) Edellisen lisäksi jatkohoitona lisää 400 ml auton tankkiin happojen
neutraloimiseksi. Reaktiot tankissa ovat ongelmien lähde.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

No josnku stp tai semmosen aineen tankkiin kaajoin. Illempana pitäs vähän käyä ajamassa että sais aineet kierttoon. Niin suositus oli että tuo pullollinen( olisko ollu 200ml) kaajettaan tankkiin jossa on 50-60l pensaa eli rohki laimea on seos.
Pienempi vika, isompi leka.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

No niin! Nyt on aineet tankissa ja noin 20km takana ilman ongelmia.
Auton oireet on painottunu 0keleile joten suurin epäily onki ollu virranjakaja, joten ei tullu yllätyksenä tämä oireettomuuskaan. Noh nyt ku on pakkasta niin hyvin saa aineet kierrätettyä järjestelmän läpi.

Niin ja crc tekkee kansa vastaavaa ainetta, tuli vaan mieleen ku ohimenne näin tuommosen pullon huoltoasemala.
Pienempi vika, isompi leka.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

No niin :!:
Ensimmäinen pikkusen pitempi ajo venttiilienpuhintusaineittenlaiton jälkkeen :arrow: kuski kirosi että mitä helvetin mäntysuopaa solet sinne laittanu ko alamäessä oli saanu parhaillaan vain 150km/h vauhtia... Noh tuossa just kävästtiin kattomassa pikkusen että mikääs son ko ei pellaa kunnola. Perkelleenkauan piti startata että sai käymään etes jotekki. pikkuhiljaa alko tyhjäkäynnilä käymään jotenki mutta ei jaksanu kiekkoja nostaa juuri mitekhään, no sitte nostelttiin tulpanhattuja 1kerralasa ja kaikila oli vaikutusta käyttiin. Kaveri sitte sano että sitte ku lumi sullaa nii kattema, mutta miehä en luovuttanu :arrow: muistin että joskus ollu puhetta ilmamassa anturista ja pimeässä huomasin just ehe piuha menevän ilmanputsarile ja otin sen irti. Ei muutaku kaasua painaan ja kiekat nousi niinku piti, laitoin takasi ja taas sama tulos eli normaalisti toimi. Taisin ottaa koko anturin vahingossa irti mutta kuitekki... Tais olla vain pient äkosketushäiriötä liitoksissa.
Pienempi vika, isompi leka.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

No niin taas teki saman homman ko starttailin. Ei lähteny käynttiin :arrow: tunti roikan nokassa ja vaivoin sain käyttiin. Ei taaskaan pelanu kunnola, aivanko tukehtu ko kaasua paino. Vaihoin ylijänniterelleestä(vai mikä se on se harmaa rele?) palaneen sulakkeen uutteen ja nyt toimi kunnola, paitti absit ei vieläkkään pelanu, nyt vain ootellaan vikamuistin nollaantumista. Nollattiinko se vikamuisti sillä laila että akunkenkä on tunti pari irti? :?:
Pienempi vika, isompi leka.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Akku laattu täytteen, ylijänniterelleestä vaihettu palanu sulake ehjään, suutinpuhistusaineet kohtapuolin kiertänneet läpi eikä tulosta paljoa ole nähtävillä. Abssät heitti pellaamasta alkuviikosta yhtäaikaa kun iski hirveä tehovaje eikä ne ole alkanneet toimimmaan senjäkkeen. Täytyy myöntää että ajoa on ollu erittäin vähän, mutta silti. Onhan se mahollista että absi viala ei ole mittään yhteyttä tehovajjeesseen, mutta ku ne yhtäaikaa ilmesty niin luulis että vika on samassa paikassa. Niin akku on ollu pariki kertaa irti näitten vikojen ilmestymisen jälkkeen että kait vikamuisti on tyhjentyny?

Niin se ylijänniterelehä saattaa olla heikola hapela, mutta mitä sille pystyy tekkeen ja jos joku vois tarkistaa että missä tämä ilmamääräanturi/mittari on.
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
OPH200D
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ti 04.04.2006 23:16
Paikkakunta: Uurainen
Viesti:

forté

Viesti Kirjoittaja OPH200D »

[quote="JarkkoN"]Sopiva aine voisi olla Forte Fuel System Cleaner. Tämä maksaa
30 euroa / 400 ml. Jälleenmyyjinä on korjaamot.

suosittelen lämpimästi, eukon auto tokeni kummasti
ja omassanikin käytän aina naftasuodattimien vaihdon
yhteydessä forte diesel liejua.
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89

Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pensapumpun relen rapsahtaneet juotokset saattaa aiheuttaa ajossa sammumisia ja starttuuttaa ennen lopullista stoppia huonohkosti.

Ennen relen juotosten lopullista menoa saattaa palaa sulake ylijänniterelestä???
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Niin kyseessä on pensavehe että naftakoneen puhistusaineet voi jättää käyttämättä :)

Onko se pensapumpun rele ylijänniterelleen vieressä?
Niin ja ihmetyttää vain se ko absit meni samala kerrala ko tehot... pätkimistä ja huonoa käynnistyvyyttä oli siis jo ennen näitäki vikoja.

Niin ja sanokaa nyt että missäs se ilmamäärämittari ja sen anturi on että saan varmasti käytettyä oikeata anturia irti :!:
Pienempi vika, isompi leka.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Oloffi kirjoitti:Niin kyseessä on pensavehe että naftakoneen puhistusaineet voi jättää käyttämättä :)

Onko se pensapumpun rele ylijänniterelleen vieressä?
Niin ja ihmetyttää vain se ko absit meni samala kerrala ko tehot... pätkimistä ja huonoa käynnistyvyyttä oli siis jo ennen näitäki vikoja.

Niin ja sanokaa nyt että missäs se ilmamäärämittari ja sen anturi on että saan varmasti käytettyä oikeata anturia irti :!:
Pp-rele on ylijännitemokkulan vieressä, lukee esimerkiksi 4-zyl 6200rpm ja muutakin auton versiosta ja varusteista riippuen.

Ilmamäärämittari on se iso lautanen joka on määräjakajan kupeessa. Lautanen liikuttaa vivun kautta potentiometriä, joka monesti vanhemmiten kulunut tai jopa poikki.

Toimiiko ABS jo?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Ei toimi abs ei :!:

Mutta käymisvika tais löytyä, virranjakajankansi oli halki jokapaikasta, mutta ku toinen pultti oli niin saatanan tiukassa niin hajos pohjaki, perkele.
Pienempi vika, isompi leka.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Mistäköhän niitä pohjia saa. Onkos ne tyyriitä ko ei missään näkyny olevan myynnissä :?:
Pienempi vika, isompi leka.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

No niin nyt se taas mersu käy ja kukkuu, tosin "hienosäätö" millä alko toimiin oli niin uskomaton että en etes kehtaa sitä sanoa. :shock:

Niin elikkä virranjakajassa ja ehkä myös ajotuksessa oli vika.

EDIT: ABS vika korjaantu samala...
Pienempi vika, isompi leka.
Vastaa Viestiin