Viime viikolla sain tilaisuuden testata Kummelielokuvasta tuttua SLK mersua (siis samaa yksilöä). Autossa oli 54000km mittarissa ja yleiskunto sen mukainen, ei paljoa uutta hävennyt.
Koeajo aloitettiin automaattista kattomekanismia ihmetellessä, kattohan piti tietysti saada alas kun päiväkin oli mitä kuumin ja kaunein. Avaimen vääntö herätti kuusisylinterisen moottorin välittömästi ja kone vastasi napakasti kaasuun. Äänimaailma oli merkittävästi erilainen omaan 320 suoraan kutoseen verrattuna, tässä autossa on pakoäänet muokattu urheilullisen maukkaaksi niin että katto alhaalla pääsee itsekin nauttimaan koneen äänistä.
7-portaisen automaatin valitsimesta pakki päälle ja matkaan. Peruutusta häiritsi hieman korkeat niskatuet ja takakontin korkea profiili, mutta toisaalta katto ei ainakaan ollut havainnointia häiritsemässä. Kaikenkaikkiaan virkistävä fiilis kauniina päivänä.
D silmään ja menoksi.. Moottoritien rampilla oli aika laskea hevoset valloilleen. Suorituskyky tuntui täsmäävän luvatun 6.5 sekunnin kanssa, vaikka ero omiin ei ollut mitenkään merkittävä. Aivan riittävä kuitenkin Suomen oloihin. Vauhtiin päästyä ei voinut muuta kuin todeta Mersun onnistuneen suojauksien suunnittelussa. Edes moottoritievauhdissa ilmavirta ei ollut tippaakaan häiritsevä ja melutaso avoimuuden huomioon ottaen hyvin maltillinen. Vieressä istuneen vaimon hiukset tosin pelmusivat valtoimenaan ilmassa, mutta ilmeestä päätellen se ei ainakaan vähentänyt auton hauskuutta.
Koeajo oli lyhyt ja palasimme seuraavalta rampilta takaisin. Kaarteissa ja monttujen yli ajaessa avoauton rungon jäykkyys (tai sen puute) tuli esille, kori jousti selkeästi väyrystä enemmän montuissa. Ei mitenkään häiritsevässä määrin tai ongelmallisesti, mutta fiilis poikkesi umpikoppaisesta kuitenkin selkeästi.
Auton 7 portainen laatikko ihastutti myös erityisesti. Loota vaihtoi melkein kuin joku toinen olisi sotkenut käsivalintaista kuskin puolesta, luistoa ei ollut käytännössä lainkaan. Yritin kokeilla myös tiptronicia rattiohjauksesta mutta en tiennyt että se pitää aktivoida painikkeesta erikseen päälle jolloin loota muuttuu käytännössä sähköiseksi manuaaliksi.
Kaikenkaikkiaan autosta jäi erittäin hyvä mieli koeajon jälkeen ja ellei perheessä olisi pieniä lapsia, SLK olisi varmasti noussut korkealle autotoivelistalla. Jopa vaimokin innostui autosta.
Kahden istuttava 50k€ auto ei vaan oikein ole järkevä vaihtoehto - ainakaan vielä 16 vuoteen. Ehkä vielä joskus.. Ja varmaan minulla on jo tähän yksilöön jopa varaakin 16 vuoden päästä.
Kummeli jackpotin SLK koeajettu
Minusta Kummelileffassa oli CLK(mutta ilmeisesti siis myös SLK?!) ja ilmeisesti tämä koeajettu SLK siis edustaa R171-mallia, koska 7-portaista automaattia ei ole SLK:hon ollut käsittääkseni tarjolla kuin R171:een ja siinäkin 100% varmasti 350:iin ja pienellä varauksella 280:iin. R170:ssä ei minusta koskaan ollut 7-portaista automaattia?!
No, oli miten oli niin 350-kokemukset ovat kiinnostavia, koska päivä päivältä enemmän alkaa sellainen kiinnostamaan..kai se niin on että Mersu on Mersu ja Mersu sopii meikäläisen käteen autoista parhaiten..eiköhän nuo Porschetkin ole kohta jo nähty..
No, oli miten oli niin 350-kokemukset ovat kiinnostavia, koska päivä päivältä enemmän alkaa sellainen kiinnostamaan..kai se niin on että Mersu on Mersu ja Mersu sopii meikäläisen käteen autoista parhaiten..eiköhän nuo Porschetkin ole kohta jo nähty..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Tuo leffassa ollut slk oli 280 - leffassa olleen clk:n mallimerkintää en muista. pitääkin käydä hakemassa dvd kaupasta - oli ne niin legendaariset hokemat "käynnisty ny ...tana ja "Kato - sillä on tollanen mese ja meillä tällänen"SEC-560 kirjoitti:Molemmat.futaa kirjoitti:Eikös kummelin jackpotissa ole viininpunainen clk?
Vai onko siinä slk myös?
Ja olikos tämä nyt 350 ? Sille luvataan 0-100 km/h 5,5s, ei 6,5.
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
//// AMG Owners Club Finland
//// AMG Owners Club Finland