
E 200 CDI -00 Vie polttoainetta ja savuttaa
E 200 CDI -00 Vie polttoainetta ja savuttaa
Kilometrejä vasta 380tkm ja tänään kävi korjaamollakin eivätkä löytäneet kunnon vikaa mistään. Ainoastaan yhdessä suuttimessa oli piuha huonosti kiinni mutta ei ilmeisestikkään vaikuttanut asiaan. Imusarja uusittu hiljattain sekä EGR venttiili puhdistettu ja yhteen suuttimeen vaihdettu tiivisteet tms. Keskikulutus 9 litrasta (jopa 15l!) ja ajotietokone väittää kulutukseksi reilusti alle 7litraa. Aika miehekäs musta vana jää valkoiseen hankeen kun 2-vaihteella polkaisee sivuluisuun kaupan pihassa 

E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
SEKIN vaihdettu 8tkm sitten, mutta eihän sitä tiedä vaikka olisikin jo tullut tiensä päähänTeppo L kirjoitti:meikäläinen veikkaa(taas) ilmamäärämittaria,paskainen tai tullut tiensä päähän
viisaammat?ottaakos se ajotietokone kulutus tietoja juuri tästä ilmamäärämittarista?

E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Tarkista imusarjanläppien toiminta. Onko vaihdettu uusi imusarja vai "rempattu" vanha. Jotkut korjaamotkin "kirkkainsilmin" suosittelee imuläppien ja kattienkin poistamista kokonaan, joten "vaihdettu imusarja" voi tarkoittaa käytännössä ihan mitä vaan.Sportline kirjoitti:Entinen omistaja vaihtanutFenton kirjoitti:Miksi se imusarja muuten on vaihdettu?
Jos läpät ei toimi tai puuttuvat kokonaan, alavääntö on heikkoa ja savuaa mustaa. Kokeiltu on ! Eron huomaa selvästi savuamisessa ja polttoaineen kulutuksessa, ainakin kun on puhdas imusarja toimivilla läpillä.
Läppien tarkoitus: Imuläpät sulkevat toisen imukanavan jokaiselta sylinteriltä pienillä kierroksilla ja osateholla, jolloin ilman virtausnopeus kasvaa ja aikaansaa voimakkaamman pyörteilyn sylinterissä -> Polttoainesumu sekoittuu paremmin pyörteilevään ilmaan ja palaa puhtaammin. Tarpeen mukaan läpät avataan, jolloin saadaan hillottua sylinteriin enemmän ilmaa.
Alavääntö onkin aika heikko kylläkin, imusarja vaihdettuu uuteen eli ei ole rempattu. Mutta täytyypä itse kurkistaa tilanne tässä kun kerkiääTimo J kirjoitti:Tarkista imusarjanläppien toiminta. Onko vaihdettu uusi imusarja vai "rempattu" vanha. Jotkut korjaamotkin "kirkkainsilmin" suosittelee imuläppien ja kattienkin poistamista kokonaan, joten "vaihdettu imusarja" voi tarkoittaa käytännössä ihan mitä vaan.Sportline kirjoitti:Entinen omistaja vaihtanutFenton kirjoitti:Miksi se imusarja muuten on vaihdettu?
Jos läpät ei toimi tai puuttuvat kokonaan, alavääntö on heikkoa ja savuaa mustaa. Kokeiltu on ! Eron huomaa selvästi savuamisessa ja polttoaineen kulutuksessa, ainakin kun on puhdas imusarja toimivilla läpillä.
Läppien tarkoitus: Imuläpät sulkevat toisen imukanavan jokaiselta sylinteriltä pienillä kierroksilla ja osateholla, jolloin ilman virtausnopeus kasvaa ja aikaansaa voimakkaamman pyörteilyn sylinterissä -> Polttoainesumu sekoittuu paremmin pyörteilevään ilmaan ja palaa puhtaammin. Tarpeen mukaan läpät avataan, jolloin saadaan hillottua sylinteriin enemmän ilmaa.
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Jos tyhjennät katit niin käytä hengitys suojainta tai kastele huolella. Muuten tulee hitosti hienojakoista pölyä. Ja tyhjennä MOLEMMAT katit ja huolella, koska jos putkeen jää irtonaisia katin palasia niin voi tukkia putken taaempaa.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
[quote="HMK"]Jos tyhjennät katit niin käytä hengitys suojainta tai kastele huolella. Muuten tulee hitosti hienojakoista pölyä. Ja tyhjennä MOLEMMAT katit ja huolella, koska jos putkeen jää irtonaisia katin palasia niin voi tukkia putken taaempaa.
Vinkkejä otetaan vastaan miten tuo kattien tyhjennys muuten onnistuu?
Vinkkejä otetaan vastaan miten tuo kattien tyhjennys muuten onnistuu?
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Etummaisen voi kuulemma tyhjentää kangella. Täytyy muistaa poistaa myös joku panta joka kiertää siellä kennon ympärillä. Takimmainen on avattava yläpuolelta ja hitsattava sen jälkeen.
Itselläkin homma vielä tekemättä joten ei vielä kokemusta todellisista vaikutuksista. Illalla oli mittarissa 431 tkm ja rippeet päälle.
Itselläkin homma vielä tekemättä joten ei vielä kokemusta todellisista vaikutuksista. Illalla oli mittarissa 431 tkm ja rippeet päälle.
Diesel huoltamolla sanoivat että suutinkärjet pitäisi uusia, aika arvokkaita vaan tuntuivat olevan ( n.100€/kpl) ja eivätkä edes katsoneet koko autoa tämän arvioidessaan
Eilen uusin ilmansuodattimen joka oli aikalailla likainen. Mersuhuoltamolla sanoivat että voisi korjaantua laittamalla uuden ohjelman (digituning) saisipa samalla vähän voimaa lisää

E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Voiko cdi-koneen suuttimen kärjet vaihtaa?Sportline kirjoitti:Diesel huoltamolla sanoivat että suutinkärjet pitäisi uusia
Vai olenko ollut väärässä tiedossa, ettei voi

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
.
Siinä etummaisen katin kennoston ympärillä oleva "panta" on eristeenä ja "pehmikkeenä" olevaa mineraalivillan tapaista eristettä.
Se itse katalysaatori on jotain vohvelimaista, aika haprastakin ainetta.
Jos sitä villaa ei putsaa tarkkaan poikkeen, niin se irtoilee itsekseen ja tukkii kohta siellä auton alla olevan, toisen, pienemmän katalysaattorin.
-> pakoputki tukkeentuu.
Jos molemmat katit tyhjennetään, niin sama vaiva siirtyy sitten sinne vakiovaimentajaan, takapuskurin alle.
Suutinkärjet voi vaihtaa, tai oikeastaan vaihdattaa.
"oikea" hintataso 400-500€ neljän suuttimen satsi.
Voi laitattaa vaikka AMG,n suuttimien kärjet.
Vain yhden suuttimen vaihtamisessa/korjuuttamisessa on sellainen pikku harmi, että millaiseksi se ruiskutusmäärä sitten muodostuu suhteessa muihin suuttimiin.
Kattien irroittelussa ja takaisinlaitossa katsastukseen ei ole järkeä.
Katsastuksessa mitataan vaan pakokaasujen nokiarvoa.
Katilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Jos tekee, kun tuolla aikaisemmin oli neuvottukin, että tyhjentää molemmat katit ja laittaa tyhjennetyt takaisin paikoilleen, niin ei ole mahdollista "paljastua", kunhan pitää suunsa supussa.
Toimivien, ehjien kattienkaan tuhoamisessa ei ole mitään järkeä.
Ei sillä saavuteta mitään etua, eikä niistä ole kunnossa ollessaan mitään "haittaakaan", moottori vaan saastuttaa vähemmän.
Ei paha vaiva.
Koko pakopuolen ahtain kohta on siellä vakioahtimessa.
Varmaan yli kahdensadan horsen mennään vielä vakiolla pakoputkistolla, että heilahtaa.
Siinä etummaisen katin kennoston ympärillä oleva "panta" on eristeenä ja "pehmikkeenä" olevaa mineraalivillan tapaista eristettä.
Se itse katalysaatori on jotain vohvelimaista, aika haprastakin ainetta.
Jos sitä villaa ei putsaa tarkkaan poikkeen, niin se irtoilee itsekseen ja tukkii kohta siellä auton alla olevan, toisen, pienemmän katalysaattorin.
-> pakoputki tukkeentuu.
Jos molemmat katit tyhjennetään, niin sama vaiva siirtyy sitten sinne vakiovaimentajaan, takapuskurin alle.
Suutinkärjet voi vaihtaa, tai oikeastaan vaihdattaa.
"oikea" hintataso 400-500€ neljän suuttimen satsi.
Voi laitattaa vaikka AMG,n suuttimien kärjet.
Vain yhden suuttimen vaihtamisessa/korjuuttamisessa on sellainen pikku harmi, että millaiseksi se ruiskutusmäärä sitten muodostuu suhteessa muihin suuttimiin.
Kattien irroittelussa ja takaisinlaitossa katsastukseen ei ole järkeä.
Katsastuksessa mitataan vaan pakokaasujen nokiarvoa.
Katilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa.
Jos tekee, kun tuolla aikaisemmin oli neuvottukin, että tyhjentää molemmat katit ja laittaa tyhjennetyt takaisin paikoilleen, niin ei ole mahdollista "paljastua", kunhan pitää suunsa supussa.
Toimivien, ehjien kattienkaan tuhoamisessa ei ole mitään järkeä.
Ei sillä saavuteta mitään etua, eikä niistä ole kunnossa ollessaan mitään "haittaakaan", moottori vaan saastuttaa vähemmän.
Ei paha vaiva.
Koko pakopuolen ahtain kohta on siellä vakioahtimessa.
Varmaan yli kahdensadan horsen mennään vielä vakiolla pakoputkistolla, että heilahtaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Eilen illalla tuli ilmanpuhdistin vaihdettua varmuudenvuoksi, vaikkei vanha kovinkaan musta vielä olllut. Ja yllätykseksi kun ensimmäisestä risteyksestä lähti kaasupohjassa, niin eipä enää ollutkaan samanlaista mustaa pilveä takana kuin ennen
eli savuttaminen on nyt kurissa, pian näkee miten on polttoaineen kulutuksen kanssa. Kolmessa eri korjaamossa käynyt ja vain yhdessä neuvottiin ilmanpuhdistimen vaihtoa, kenties liikaa luottoa tietokoneisiin?

E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport