220d käymään vasta neljännellä. Toistaiseksi toiminut.
220d käymään vasta neljännellä. Toistaiseksi toiminut.
Varmaan tämäkin on jo moneen kertaan kyselty täällä,mutta:
220 d käynnistyy kylmänä aina laakista, mutta käy vain noin 10-15 sekuntia, jonka jälkeen EDC-valon saattamana sammuu.
Toisella yrityksellä vain hörähtää kerran, ei käy hetkeäkään.
Kolmannella sama juttu
Pilkun tarkasti neljännellä yrityksellä jää käymään ilman mutinoita
Tämä kaikki siis vain kun auto seisoo vähintään yön yli. Muuten pelaa kylmäkin kone, tai siis niin kylmä kuin esim. kuudessa tunnissa tulee
Missä vika? Joku lämpötila-anturi, vikahan tuli nyt kun ilmat alkoi viilentyä? Pakeneeko löpö takaisin tankkiin pitemmän seisomisen aikana, pakeneehan verikin päästä? Joku alipainevuoto? Muu, mikä?
Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan..
220 d käynnistyy kylmänä aina laakista, mutta käy vain noin 10-15 sekuntia, jonka jälkeen EDC-valon saattamana sammuu.
Toisella yrityksellä vain hörähtää kerran, ei käy hetkeäkään.
Kolmannella sama juttu
Pilkun tarkasti neljännellä yrityksellä jää käymään ilman mutinoita
Tämä kaikki siis vain kun auto seisoo vähintään yön yli. Muuten pelaa kylmäkin kone, tai siis niin kylmä kuin esim. kuudessa tunnissa tulee
Missä vika? Joku lämpötila-anturi, vikahan tuli nyt kun ilmat alkoi viilentyä? Pakeneeko löpö takaisin tankkiin pitemmän seisomisen aikana, pakeneehan verikin päästä? Joku alipainevuoto? Muu, mikä?
Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan..
Viimeksi muokannut Fenton, To 06.03.2008 20:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Käyntihäiriö
Onko autossa lucas merkkinen pumppu?Jos on niin luultavasti on tiensä päässä?Tulee yleensä eteen ennemmin tai myöhemmin.Itsellä oli 320tkm,kun laitettiin vaihtopumppu.Tätä ennen oli käynyt jo pumppuhuollossa edellisellä omistajalla.Silloin oli ollut jotain vuotoja.
Kävin muutama viikko sitten taas uudestaan pumppuhuollossa.Laitettiin taas kuntoon.Edellisestä laitosta oli reilu vuosi.
Nyt taas kelpaa päästellä.
Kävin muutama viikko sitten taas uudestaan pumppuhuollossa.Laitettiin taas kuntoon.Edellisestä laitosta oli reilu vuosi.
Nyt taas kelpaa päästellä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Tismalleen sama vika oli allekirjoittaneella taannoin, vm 1994/ 220D. Silloin oli kurvailtu n. 210tkm.
Lopulta viaksi paljastui se ilkeän kallis Lucas pumppu. Oli kohtuu helppo havaita, koska pumppu vuosi ulospäin melko reippaasti.
Auto oli vasta ostettu joten pääsin kohtuu helpolla, ei kustannukset kaatuneet omaan niskaan. Remontille tuli hintaa hieman yli 1000€.
Toki saattaa olla ilmaa putkistossakin, johon takaiskuventtiili voisi auttaa.
Nyt mittarissa 285tkm, ja hyvin on toiminut...
Lopulta viaksi paljastui se ilkeän kallis Lucas pumppu. Oli kohtuu helppo havaita, koska pumppu vuosi ulospäin melko reippaasti.
Auto oli vasta ostettu joten pääsin kohtuu helpolla, ei kustannukset kaatuneet omaan niskaan. Remontille tuli hintaa hieman yli 1000€.
Toki saattaa olla ilmaa putkistossakin, johon takaiskuventtiili voisi auttaa.
Nyt mittarissa 285tkm, ja hyvin on toiminut...

Käyntihäiriö
Niin,aikoinaan minullekin sanottiin,että vaihda kaikki mahdolliset tiivisteet,ettei saa ilmaa.Lucas pumpun remontinkin jälkeen menee ilmaa
putkissa.Ilmaongelma ei kyllä sytytä epc tai edc merkkivaloa.Ei vaikka vaihtais polttoainesuodattimen.
Itsellä on toi takaisku laitettu joskus,samaten auton alle sähköpumppu.
On ollut ilmeisesti edellisellä omistajalla ongelmia pumpun kanssa.
Jos pumppuremonttiin joudut,niin sovita mekaaninen pumppu tilalle.
Itse olisin pistänyt,muttei käy yksiin sähkölaatikon kanssa.
putkissa.Ilmaongelma ei kyllä sytytä epc tai edc merkkivaloa.Ei vaikka vaihtais polttoainesuodattimen.
Itsellä on toi takaisku laitettu joskus,samaten auton alle sähköpumppu.
On ollut ilmeisesti edellisellä omistajalla ongelmia pumpun kanssa.
Jos pumppuremonttiin joudut,niin sovita mekaaninen pumppu tilalle.
Itse olisin pistänyt,muttei käy yksiin sähkölaatikon kanssa.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: Käyntihäiriö
Osaatko muuten sanoa menisikö tuollainen mekaaninen pumppu tuollaseen 1994 malliseen, jossa automaattilaatikko..?Petromax kirjoitti: Jos pumppuremonttiin joudut,niin sovita mekaaninen pumppu tilalle.
Itse olisin pistänyt,muttei käy yksiin sähkölaatikon kanssa.
Onko se jo niitä "sähkölaatikoita". Se siis on se neljäpykäläinen versio...
Boschilainen käy kaikkiin muihin paitsi siihen sähköautomaattiin, joka tulee muistaakseni vasta -97. Se EDC kyllä syttyy ilmankin takia, muistaakseni määrän säätimen vikakoodi tulee silloin. Kone ensi ryntää hiukan kierroksia ja sitten sammuu, kun EDC syttyy. Omassa autossani tuo vika ilmeni, kun pumppu alkoi vuotaa, eli seisoessan sai ilmaa pumpun tiivisteiden kautta ja valutti aineet takaisin tankkiin. Melkein vuoden ajelin vielä sen jälkeen kun laitoin takaiskun ennen kuin pumpun elektroniikka sanoi sopimuksen irti ja vaihdatin boschin tilalle.
Niinpä niin... Pumppuhan se varmaan on, tai niin ainakin itse kuvittelisi...
Mutta kun mua häiritsee tuo lämpötila, tänään tallista startaten (ei sielläkään lämmin ole, mutta + 10 kuitenkin) ei muuta kuin vähän nikotteli, mutta jäi kuitenkin käyntiin. Pitää koittaa kestää, ei ole köyhällä varaa pumppuremonttiin.
Mutta kun mua häiritsee tuo lämpötila, tänään tallista startaten (ei sielläkään lämmin ole, mutta + 10 kuitenkin) ei muuta kuin vähän nikotteli, mutta jäi kuitenkin käyntiin. Pitää koittaa kestää, ei ole köyhällä varaa pumppuremonttiin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Huomennahan sekin selviää, nyt on keula alaspäin. Normaalisti on kyllä ihan vaakatasossa.
EDIT: Nyt tuli se huominen ja lähti alamäestä niin nätisti nikottelematta käyntiin. Niinkuin ei olisi muuta koskaan tehnytkään kuin käyntiin lähtenyt.
Hohhoi... Minä kun luulin että mäkiautoajat on jo takana..
EDIT: Nyt tuli se huominen ja lähti alamäestä niin nätisti nikottelematta käyntiin. Niinkuin ei olisi muuta koskaan tehnytkään kuin käyntiin lähtenyt.
Hohhoi... Minä kun luulin että mäkiautoajat on jo takana..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
No niin. Asiaa on taas tutkittu vähäsen kun oli aikaa. Pumppuvika se tuskin on, ei se mitään vuoda. O-renkaita tuli vaihdeltua, ja laitoinpa sellaisen takaiskuventtiilinkin, kun hyllystä sellainen löytyi. Mihin lie tarkoitukseen alunperin hankittu...? Parin päivän sisään rupeaa varmaan tietoa taas löytymään.
By the way, ko. ritsa olis nyt myynnissä, vedän takaisin, jos ei tilanne kohentunutkaan
By the way, ko. ritsa olis nyt myynnissä, vedän takaisin, jos ei tilanne kohentunutkaan
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Se riivattu päästi ilmaa vielä uusillakin tiivisteillä siitä pa-suodattimen letkuliitoksesta.
Tökkäsin pirulaisen tukevasti liimalla kiinni, nyt on pari aamua pelannut niinkuin pitääkin
Toivotaan, ettei tähän aiheeseen tarvitse enää tänä vuonna palata.
Tökkäsin pirulaisen tukevasti liimalla kiinni, nyt on pari aamua pelannut niinkuin pitääkin
Toivotaan, ettei tähän aiheeseen tarvitse enää tänä vuonna palata.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Ja paskat se mitään pelannut. Tänään paikallistin uuden ilmavuodon, se korin puoleinen pää siitä tuloletkusta fuskasi, aika paljonkin vielä. Saa nähdä nyt sitten.
Vaan onko kukaan tutkinut yhteyttä ilmavuodoilla
pumpun paskiintumisella?
Meinaan että voisko se pumppu mennä paskaksi nimenomaan niiden ilmavuotojen takia? Ainakin päästää välillä aika häijyn äänen kun isompi ilmakupla pääsee joukkoon.
Yleensä nimittäin laitteet jotka on tarkoitettu toimimaan paineisena (niinkuin esim pumput) eivät tykkää siitä jos yhtäkkiä paine hetkellisesti häviää. Siinä kärsii jäähdytys ja voitelu ym.
Vaan onko kukaan tutkinut yhteyttä ilmavuodoilla

Meinaan että voisko se pumppu mennä paskaksi nimenomaan niiden ilmavuotojen takia? Ainakin päästää välillä aika häijyn äänen kun isompi ilmakupla pääsee joukkoon.
Yleensä nimittäin laitteet jotka on tarkoitettu toimimaan paineisena (niinkuin esim pumput) eivät tykkää siitä jos yhtäkkiä paine hetkellisesti häviää. Siinä kärsii jäähdytys ja voitelu ym.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Ihan samat oireet on mun Mersussa (220 D -95)
Ens alkuun potutti koko helvetin haamuvika
mutta jotenskin sen kans vaan on oppinut elämään, ehkä joskus koitan saada sen kuntoon tai sitten en. Olen alkanut käyttämään starttia pitempään päällä, eli kun auto jo oikeastaan käy niin startti vielä "pakkopyörittää" konetta niin silloin jää ekalla käymään, ei ehkä tee hyvää startille, mutta ei hätä lakia lue 



Onnistuisko jos laittaisit kuvan "konehuoneesta" ja merkkaisit joillain nuolilla niitä vuotokohtia mitä oot löytänyt.Fenton kirjoitti:Minä kun en tuommoista vikaa siedä, työkaveritkin v*ttuilee, kun firman pihassa sahailee kiertotähteä käyntiin...
Ei vaan, nyt on pari kolme päivää pelannut niin kuin auton pitääkin, ehkä se viimeinenkin vuotokohta sitten lopulta löytyi.

Ittellä kanssa vähän kiusaa nuo startti ongelmat jos keula on ylämäkeen.
Eihän ne valokuvaan tarttuneet, kun on niin piilossa imusarjan sun muiden takana ne letkut, mutta jos suusanallisesti, eli tässä tapauksessa tekstitse koetan selittää.
Eli uusittu on kaikki liitokset sieltä asti, missä putki vaihtuu letkuksi, eli kusijussin säiliön alla suurinpiirtein tulee putket tankilta konehuoneeseen. Siinä oli letku kovettunut, pykinyt ja löysällä. Uusiksi koko letku.
Siihen letkuun tuli muuten se takaiskuventtiili estämään tankkiin paluun.
Hitto kun on vaikeaa, kun auto on nyt maailmalla ja koittaa vaan muistella...
Menikös se letku sitten siirtopumpulle? Vai miten se nyt oli?
Sitten tulee järjestyksessä seuraava letku joka menee suodattimelle, kirkas. Sen päissä on liitokset joissa o-renkaat. Vaihdoin ne, ei auttanut, kun on jostain syystä vähän väljän oloiset. Ehkä olisi pitänyt etsiä paksummat tiivisteet, mutta suutuspäissäni liimasin ne kiinni.
Sama juttu siinä letkussa, joka menee suodattimelta sinne evankeliumiherran lahjan kylkeen. Tiivisteet uusiksi. Taisin liimata nekin.
Kannattaa käyttää kirkasta letkua, missä se on mahdollista, niin näkee kuinka ilma virtaa. Mulla sitä ainakin kulki putkissa viittä vaille perkeleesti.
Suomeksi: Kaikki paikat, joissa näet liitoksen/tiivisteen/letkun
uusiksi. Saattaa ruveta toimimaan. Pahat kielet väittää, ettet tule ikinä saamaan sitä tiiviiksi. Vaan aika näyttää 
Eli uusittu on kaikki liitokset sieltä asti, missä putki vaihtuu letkuksi, eli kusijussin säiliön alla suurinpiirtein tulee putket tankilta konehuoneeseen. Siinä oli letku kovettunut, pykinyt ja löysällä. Uusiksi koko letku.
Siihen letkuun tuli muuten se takaiskuventtiili estämään tankkiin paluun.
Hitto kun on vaikeaa, kun auto on nyt maailmalla ja koittaa vaan muistella...
Menikös se letku sitten siirtopumpulle? Vai miten se nyt oli?
Sitten tulee järjestyksessä seuraava letku joka menee suodattimelle, kirkas. Sen päissä on liitokset joissa o-renkaat. Vaihdoin ne, ei auttanut, kun on jostain syystä vähän väljän oloiset. Ehkä olisi pitänyt etsiä paksummat tiivisteet, mutta suutuspäissäni liimasin ne kiinni.
Sama juttu siinä letkussa, joka menee suodattimelta sinne evankeliumiherran lahjan kylkeen. Tiivisteet uusiksi. Taisin liimata nekin.
Kannattaa käyttää kirkasta letkua, missä se on mahdollista, niin näkee kuinka ilma virtaa. Mulla sitä ainakin kulki putkissa viittä vaille perkeleesti.
Suomeksi: Kaikki paikat, joissa näet liitoksen/tiivisteen/letkun


Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Käynnistysongelma
220 d käynnistyy kylmänä aina laakista, mutta käy vain noin 10-15 sekuntia, jonka jälkeen EDC-valon saattamana sammuu
Kokeileppas hehkuttaa useamman kerran,starttaa sitten heti hehkutuksen alussa.Mulla toimii normaalisti tämmöisella jekutuksella
Kokeileppas hehkuttaa useamman kerran,starttaa sitten heti hehkutuksen alussa.Mulla toimii normaalisti tämmöisella jekutuksella

Varmaan saa molemmista ja oikean kokoisetkin. Minä ostin paikallisesta laakerilikkeestä joka myös tiivistekauppaa harjoittaa.On vanhastaan muistissa, että siellä o-rengas on sentään halpa verraten Vehoon. Vanhat kainalossa mittana, niin tuli oikean kokoisetkin kerralla. Ratkaisu vaatii ikävä kyllä toisen kulkuneuvon, jolla pääsee ostoksille. Vaan Mersumiehellähän pitääkin aina olla vara-auto jolla ajellaan silloin kun kiertotähti juuttuu.
Pitää muuten muistaa ostaa sellaiset jotka kestää dieseliä, eikä liukene mukaan ja matkaan

Pitää muuten muistaa ostaa sellaiset jotka kestää dieseliä, eikä liukene mukaan ja matkaan
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Jos Ylivieska sijaitsisi semmoisen 450 km enemmän täälläpäin niin voisi harkita.. Mutta kun sitä autoa tarvitsee päivittäin, paljon, niin ei mulla riitä aikaa lähteä toimittamaan sitä sinne. Viis-kuus tuntia ajoa sinne, kauanko lie työhön meneekään, ja sitten taas tänne... Ei ihan vähällä.
Ainakaan niin kauan kuin letkua vaihtamalla pysyy tilanne kurissa. Sitten jos pumppu kypsyy niin katsotaan uudestaan
Ainakaan niin kauan kuin letkua vaihtamalla pysyy tilanne kurissa. Sitten jos pumppu kypsyy niin katsotaan uudestaan
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Sen verran päivitän tätäkin, että ilmeisen hyvin sain ilmat pysymään putkien ulkopuolella, koska nyt on kohtsillään pari kuukautta menty ilman probleemia.
Eli suosittelen kyllä kaikille, joiden 220 D:t nikottelee, ennen kuin kyselemättä vie auton Veholle pumppuhuoltoon.
Eli suosittelen kyllä kaikille, joiden 220 D:t nikottelee, ennen kuin kyselemättä vie auton Veholle pumppuhuoltoon.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.