220d käymään vasta neljännellä. Toistaiseksi toiminut.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

220d käymään vasta neljännellä. Toistaiseksi toiminut.

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Varmaan tämäkin on jo moneen kertaan kyselty täällä,mutta:

220 d käynnistyy kylmänä aina laakista, mutta käy vain noin 10-15 sekuntia, jonka jälkeen EDC-valon saattamana sammuu.

Toisella yrityksellä vain hörähtää kerran, ei käy hetkeäkään.

Kolmannella sama juttu

Pilkun tarkasti neljännellä yrityksellä jää käymään ilman mutinoita

Tämä kaikki siis vain kun auto seisoo vähintään yön yli. Muuten pelaa kylmäkin kone, tai siis niin kylmä kuin esim. kuudessa tunnissa tulee

Missä vika? Joku lämpötila-anturi, vikahan tuli nyt kun ilmat alkoi viilentyä? Pakeneeko löpö takaisin tankkiin pitemmän seisomisen aikana, pakeneehan verikin päästä? Joku alipainevuoto? Muu, mikä?

Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan..
Viimeksi muokannut Fenton, To 06.03.2008 20:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Onko autossa lucas merkkinen pumppu?Jos on niin luultavasti on tiensä päässä?Tulee yleensä eteen ennemmin tai myöhemmin.Itsellä oli 320tkm,kun laitettiin vaihtopumppu.Tätä ennen oli käynyt jo pumppuhuollossa edellisellä omistajalla.Silloin oli ollut jotain vuotoja.
Kävin muutama viikko sitten taas uudestaan pumppuhuollossa.Laitettiin taas kuntoon.Edellisestä laitosta oli reilu vuosi.
Nyt taas kelpaa päästellä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
mebe1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 27.08.2007 22:33

Viesti Kirjoittaja mebe1 »

myös mahdollista että saa ilmaa polttoaine linjaan jostain
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Laita takaiskuventtiili polttoaineen imuputkeen moottorin ja korin välillä olevaan kumiletkuun(helpoin paikka) niin ongelmat varmaan loppuvat. Tällöin ei polttoainejärjestelmä pääse tyhjenemään yön aikana.
Esprit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 11.02.2006 13:18

Viesti Kirjoittaja Esprit »

Tismalleen sama vika oli allekirjoittaneella taannoin, vm 1994/ 220D. Silloin oli kurvailtu n. 210tkm.

Lopulta viaksi paljastui se ilkeän kallis Lucas pumppu. Oli kohtuu helppo havaita, koska pumppu vuosi ulospäin melko reippaasti.

Auto oli vasta ostettu joten pääsin kohtuu helpolla, ei kustannukset kaatuneet omaan niskaan. Remontille tuli hintaa hieman yli 1000€.

Toki saattaa olla ilmaa putkistossakin, johon takaiskuventtiili voisi auttaa.

Nyt mittarissa 285tkm, ja hyvin on toiminut... :roll:
Petromax
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1499
Liittynyt: Pe 03.12.2004 22:24
Paikkakunta: Tampere

Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Petromax »

Niin,aikoinaan minullekin sanottiin,että vaihda kaikki mahdolliset tiivisteet,ettei saa ilmaa.Lucas pumpun remontinkin jälkeen menee ilmaa
putkissa.Ilmaongelma ei kyllä sytytä epc tai edc merkkivaloa.Ei vaikka vaihtais polttoainesuodattimen.
Itsellä on toi takaisku laitettu joskus,samaten auton alle sähköpumppu.
On ollut ilmeisesti edellisellä omistajalla ongelmia pumpun kanssa.

Jos pumppuremonttiin joudut,niin sovita mekaaninen pumppu tilalle.
Itse olisin pistänyt,muttei käy yksiin sähkölaatikon kanssa.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Esprit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 11.02.2006 13:18

Re: Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Esprit »

Petromax kirjoitti: Jos pumppuremonttiin joudut,niin sovita mekaaninen pumppu tilalle.
Itse olisin pistänyt,muttei käy yksiin sähkölaatikon kanssa.
Osaatko muuten sanoa menisikö tuollainen mekaaninen pumppu tuollaseen 1994 malliseen, jossa automaattilaatikko..?

Onko se jo niitä "sähkölaatikoita". Se siis on se neljäpykäläinen versio...
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Boschilainen käy kaikkiin muihin paitsi siihen sähköautomaattiin, joka tulee muistaakseni vasta -97. Se EDC kyllä syttyy ilmankin takia, muistaakseni määrän säätimen vikakoodi tulee silloin. Kone ensi ryntää hiukan kierroksia ja sitten sammuu, kun EDC syttyy. Omassa autossani tuo vika ilmeni, kun pumppu alkoi vuotaa, eli seisoessan sai ilmaa pumpun tiivisteiden kautta ja valutti aineet takaisin tankkiin. Melkein vuoden ajelin vielä sen jälkeen kun laitoin takaiskun ennen kuin pumpun elektroniikka sanoi sopimuksen irti ja vaihdatin boschin tilalle.
Esprit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: La 11.02.2006 13:18

Viesti Kirjoittaja Esprit »

hannun1 kirjoitti:Boschilainen käy kaikkiin muihin paitsi siihen sähköautomaattiin, joka tulee muistaakseni vasta -97.
hyvä juttu, tuo pitääkin muistaa, jos vielä niin pitkään käytössä...:)
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Niinpä niin... Pumppuhan se varmaan on, tai niin ainakin itse kuvittelisi...
Mutta kun mua häiritsee tuo lämpötila, tänään tallista startaten (ei sielläkään lämmin ole, mutta + 10 kuitenkin) ei muuta kuin vähän nikotteli, mutta jäi kuitenkin käyntiin. Pitää koittaa kestää, ei ole köyhällä varaa pumppuremonttiin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
make36
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 28.10.2004 08:03
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja make36 »

Oletko koittanut tekeekö aamulla saman, jos keula on autossa alamäkeen? Oma 220d seisoo pihassa yön alamäkeen ja aina jää käyntiin. Toisin päin n. 4 käynnistyskertaa.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Huomennahan sekin selviää, nyt on keula alaspäin. Normaalisti on kyllä ihan vaakatasossa.

EDIT: Nyt tuli se huominen ja lähti alamäestä niin nätisti nikottelematta käyntiin. Niinkuin ei olisi muuta koskaan tehnytkään kuin käyntiin lähtenyt.
Hohhoi... Minä kun luulin että mäkiautoajat on jo takana..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

No niin. Asiaa on taas tutkittu vähäsen kun oli aikaa. Pumppuvika se tuskin on, ei se mitään vuoda. O-renkaita tuli vaihdeltua, ja laitoinpa sellaisen takaiskuventtiilinkin, kun hyllystä sellainen löytyi. Mihin lie tarkoitukseen alunperin hankittu...? Parin päivän sisään rupeaa varmaan tietoa taas löytymään.

By the way, ko. ritsa olis nyt myynnissä, vedän takaisin, jos ei tilanne kohentunutkaan
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Se riivattu päästi ilmaa vielä uusillakin tiivisteillä siitä pa-suodattimen letkuliitoksesta.
Tökkäsin pirulaisen tukevasti liimalla kiinni, nyt on pari aamua pelannut niinkuin pitääkin

Toivotaan, ettei tähän aiheeseen tarvitse enää tänä vuonna palata.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Mulla ei ole käynnistysongelmaa silloin kun ei käytä Webastoa. Näin talviaikaan kun käyttää lämmitintä, ekalla startilla lähtee käyntiin, mutta silleen "röhähtäen". Ihan kuin ei saisi naftaa heti putken täydeltä. Taitaa Webasto napata ekat hörpyt poltsikkaletkusta...
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Ja paskat se mitään pelannut. Tänään paikallistin uuden ilmavuodon, se korin puoleinen pää siitä tuloletkusta fuskasi, aika paljonkin vielä. Saa nähdä nyt sitten.

Vaan onko kukaan tutkinut yhteyttä ilmavuodoilla :arrow: pumpun paskiintumisella?

Meinaan että voisko se pumppu mennä paskaksi nimenomaan niiden ilmavuotojen takia? Ainakin päästää välillä aika häijyn äänen kun isompi ilmakupla pääsee joukkoon.

Yleensä nimittäin laitteet jotka on tarkoitettu toimimaan paineisena (niinkuin esim pumput) eivät tykkää siitä jos yhtäkkiä paine hetkellisesti häviää. Siinä kärsii jäähdytys ja voitelu ym.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Ihan samat oireet on mun Mersussa (220 D -95) :D Ens alkuun potutti koko helvetin haamuvika :twisted: mutta jotenskin sen kans vaan on oppinut elämään, ehkä joskus koitan saada sen kuntoon tai sitten en. Olen alkanut käyttämään starttia pitempään päällä, eli kun auto jo oikeastaan käy niin startti vielä "pakkopyörittää" konetta niin silloin jää ekalla käymään, ei ehkä tee hyvää startille, mutta ei hätä lakia lue :roll:
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Minä kun en tuommoista vikaa siedä, työkaveritkin v*ttuilee, kun firman pihassa sahailee kiertotähteä käyntiin...

Ei vaan, nyt on pari kolme päivää pelannut niin kuin auton pitääkin, ehkä se viimeinenkin vuotokohta sitten lopulta löytyi. :)
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Fenton kirjoitti:Minä kun en tuommoista vikaa siedä, työkaveritkin v*ttuilee, kun firman pihassa sahailee kiertotähteä käyntiin...

Ei vaan, nyt on pari kolme päivää pelannut niin kuin auton pitääkin, ehkä se viimeinenkin vuotokohta sitten lopulta löytyi. :)
Onnistuisko jos laittaisit kuvan "konehuoneesta" ja merkkaisit joillain nuolilla niitä vuotokohtia mitä oot löytänyt. :?:

Ittellä kanssa vähän kiusaa nuo startti ongelmat jos keula on ylämäkeen.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Eihän ne valokuvaan tarttuneet, kun on niin piilossa imusarjan sun muiden takana ne letkut, mutta jos suusanallisesti, eli tässä tapauksessa tekstitse koetan selittää.

Eli uusittu on kaikki liitokset sieltä asti, missä putki vaihtuu letkuksi, eli kusijussin säiliön alla suurinpiirtein tulee putket tankilta konehuoneeseen. Siinä oli letku kovettunut, pykinyt ja löysällä. Uusiksi koko letku.
Siihen letkuun tuli muuten se takaiskuventtiili estämään tankkiin paluun.
Hitto kun on vaikeaa, kun auto on nyt maailmalla ja koittaa vaan muistella...

Menikös se letku sitten siirtopumpulle? Vai miten se nyt oli?

Sitten tulee järjestyksessä seuraava letku joka menee suodattimelle, kirkas. Sen päissä on liitokset joissa o-renkaat. Vaihdoin ne, ei auttanut, kun on jostain syystä vähän väljän oloiset. Ehkä olisi pitänyt etsiä paksummat tiivisteet, mutta suutuspäissäni liimasin ne kiinni.

Sama juttu siinä letkussa, joka menee suodattimelta sinne evankeliumiherran lahjan kylkeen. Tiivisteet uusiksi. Taisin liimata nekin.

Kannattaa käyttää kirkasta letkua, missä se on mahdollista, niin näkee kuinka ilma virtaa. Mulla sitä ainakin kulki putkissa viittä vaille perkeleesti.

Suomeksi: Kaikki paikat, joissa näet liitoksen/tiivisteen/letkun :arrow: uusiksi. Saattaa ruveta toimimaan. Pahat kielet väittää, ettet tule ikinä saamaan sitä tiiviiksi. Vaan aika näyttää :wink:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
kokkumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 16.02.2006 14:36

Käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja kokkumi »

220 d käynnistyy kylmänä aina laakista, mutta käy vain noin 10-15 sekuntia, jonka jälkeen EDC-valon saattamana sammuu

Kokeileppas hehkuttaa useamman kerran,starttaa sitten heti hehkutuksen alussa.Mulla toimii normaalisti tämmöisella jekutuksella :roll:
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Nytpä ei tarvi kikkailla, pelaa kuin mersu. Vaan sulla on varmaan joku muu vika, se ilma kun ei hehkulla putkesta poistu
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Fenton kirjoitti:Nytpä ei tarvi kikkailla, pelaa kuin mersu. Vaan sulla on varmaan joku muu vika, se ilma kun ei hehkulla putkesta poistu
No perskule. Tarvis kai joku päivä ottaa urakka ja ziigaa kaikki putket mitä löytyy. Mistäs noita tiivisteitä/o-renkaita saa fixuiten ? VEHO vai KL-varaosa ?
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Varmaan saa molemmista ja oikean kokoisetkin. Minä ostin paikallisesta laakerilikkeestä joka myös tiivistekauppaa harjoittaa.On vanhastaan muistissa, että siellä o-rengas on sentään halpa verraten Vehoon. Vanhat kainalossa mittana, niin tuli oikean kokoisetkin kerralla. Ratkaisu vaatii ikävä kyllä toisen kulkuneuvon, jolla pääsee ostoksille. Vaan Mersumiehellähän pitääkin aina olla vara-auto jolla ajellaan silloin kun kiertotähti juuttuu. :roll:
Pitää muuten muistaa ostaa sellaiset jotka kestää dieseliä, eikä liukene mukaan ja matkaan
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

tankin ku pitää täynnä,sekin on tekohengitystä,mutta hiukka auttaa.Mutta se paras apu on Ylivieskassa pp-diesel ja boch.Kyllä lähtee käymään,siellä eliminoidaan kaikki ilma vuoto kohdat,näin meillä.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jos Ylivieska sijaitsisi semmoisen 450 km enemmän täälläpäin niin voisi harkita.. Mutta kun sitä autoa tarvitsee päivittäin, paljon, niin ei mulla riitä aikaa lähteä toimittamaan sitä sinne. Viis-kuus tuntia ajoa sinne, kauanko lie työhön meneekään, ja sitten taas tänne... Ei ihan vähällä.
Ainakaan niin kauan kuin letkua vaihtamalla pysyy tilanne kurissa. Sitten jos pumppu kypsyy niin katsotaan uudestaan
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Ymmärrän hyvin, aika on rahaa,2 päivää omaani varattiin ja se kyllä siinä meni.Oletko huomannu sen polttoaineen esilämmittäjän,siinä on yksi vuoto kohta myös,sen voipi ohittaa.Ei haittaa menoa mitenkään,kun talvilaatua on saatavilla.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Sen verran päivitän tätäkin, että ilmeisen hyvin sain ilmat pysymään putkien ulkopuolella, koska nyt on kohtsillään pari kuukautta menty ilman probleemia.
Eli suosittelen kyllä kaikille, joiden 220 D:t nikottelee, ennen kuin kyselemättä vie auton Veholle pumppuhuoltoon.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Meinasin tähän jatkaa, mutta aloitinkin uuden topicin
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Minkälaisia ja mistä olette noita takaisku venttiileitä hommannut ??
Vastaa Viestiin