w124 sisälämmön säätö
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
w124 sisälämmön säätö
mikähän mahtaa olla kun ajaa maantie ajoa moottorin ollessa lämmin alkaa tulla kylmää ilmaa vaikka lämmön säätimet on punaisella, ja kun vääntää lämmön ihan täysille, toimii taas normaalisti seuraavat 100km ja taas sama juttu. ilmeisesti vesiventtiili menee itsestään kiinni. miksi? auto on 300TD -86 ajettu 500000km ja on ilmastointi ja kattoluukku. voikohan homma liittyä ensiksi mainittun.
1978 W123 220D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
1997 R170 200SLK
2008 W204 200D
Yleensähän ne magneettiventtiilin oireilut ovat päin vastoin, eli tule kuumaa kun ei pitäisi, mutta miksei voisi tehdä tuollaistakin..
Itse kyllä saattaisin epäillä lämppärin paneelia, siinä oli omassakin vikaa, tosin mulla tuli kanssa vaan kuumaa, paitsi pakkokylmällä. Testautin paneelin Vehossa ja tilasin romikselta uuden.
Hattumaisia selvitettäviä nuo viat jotka vaivaa vaan joskus.
Itse kyllä saattaisin epäillä lämppärin paneelia, siinä oli omassakin vikaa, tosin mulla tuli kanssa vaan kuumaa, paitsi pakkokylmällä. Testautin paneelin Vehossa ja tilasin romikselta uuden.
Hattumaisia selvitettäviä nuo viat jotka vaivaa vaan joskus.
Mulla oli taasen sellainen ongelma, että kuumaa tuli kovilla kierroksilla, pienillä kierroksilla jopa kylmää. Mikä oli vikana: Kierovesipupulle ei tullut virta. Kävin silmämääräisesti sulakkeet läpi en huomannut mitää virhettä sulakkeissa, mutta kuitenkin otin joka sulakkeen yksitellen irti ja huomasin yhdessä sulakkeessa hiushalkeaman. Tämän jälkeen lähti lämppäri pelamaan ja myös pakkivalo.
Tässä kuva sulakerasiasta. Numero 11 oli rikki.

Tässä kuva sulakerasiasta. Numero 11 oli rikki.

Kalle
MB E 250 TD vm 7.93
MB E 250 TD vm 7.93