Vakionopeus säädin nykii ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kirveha
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Vakionopeus säädin nykii ?

Viesti Kirjoittaja kirveha »

Mikä vikana kun vakionopeus nykii? toimii ok kun nopeus max 100km/h,mutta kun asettaa nopeutta enempi,nykii ja putoo pois päältä !
Viimeksi muokannut kirveha, Ke 31.12.2008 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
illinois
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja illinois »

onko vakiokoon renkaat alla ?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

itsellä muuten kanssa vähä samaa ongelmaa W124:ssä ja 17" 45/215 rengastus.... siinäkö syy, voikos tuota jotenkin huijata??
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
kaijan
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kaijan »

mullakin nykii ja alla vakiota leveämmät 235/45 renkaat
mutta ei kai se nyt renkaista voi olla kiinni :shock:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
finrobi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja finrobi »

Nykimistä on ommassakin viulussa (W124 E300 -94) esiintynyt satunnaisesti viimeisen kuukauden aikana. Renkaat ovat valmistajan ilmoittamaa kokoa.

Oire: Nopeus pysyy asetetussa arvossa, mutta säädöstä katoaa herkkyys ja alkaa ikävän tuntuinen nykiminen.

Muutoin säädin tuntuu pelaavan niinkuin pitääkin, eikä ole kertaakaan pudonnut pois päältä.
Mika Juhani
W124 E300 4-matic T-modell 1994
kirveha
Sisäänajossa
Sisäänajossa

illinois kirjoitti:onko vakiokoon renkaat alla ?
Joo ! E 300 TD Värysen vakiot molemmat kesä/talvi 215/55-16.Kesäkumit
vielä aika uudet ! :roll: .
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

ainakin 124:ssa on vakio vika tuo vakkarin oireilut, yleisin syy on ohjausboksi joka on ratin alla.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Täytyy vielä sanoa että on tuo vakkari turhan tarkka. Siis ei anna yhtään periksi. Pitää se nopeuden juuri siinä minkä sille määrää..

Ei tuota voi käyttää kuin suoralla. Tosi epätaloudellinen. Ylämäkeen kiihdyttää niin pirusti ja alamäkeen jarruttaa.. Itse en pahemmin kyseistä laitetta käytä..

Mitä olen kuullut, niin tuo nykiminen johtuisi kuivettuneista kondensaattoreista. Eli kun vaihtaa tuonne ohjainyksikköön uudet kondensaattorit niin loppuu nykyminen.. Itse en mene tästä takuuseen kun en ole itse kyseistä operaatioo tehnyt.
220.128 Black Mirror
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies

säädin

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Onko Kysymys alkuperäisestä Säätimestä vai jälkiasennus tarvikesäädin Minulla on tällainen Amerikkalainen Muistaakseni FrekatteTai joku sinne päin mutta siinä on sen yksikön päällä noin 15mm reikä ja siellä 6 kytkintä joissa
on on ja ohv ja näillä haettiin oikea kierrosalue (huom nokikone) taulukon mukaan ja on jo 6 vuotta pelannut moitteettomasti ja vielä kun ottaa huomioon että laitoin se itse paikalleen
kirveha
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: säädin

j.s.lehti. kirjoitti:Onko Kysymys alkuperäisestä Säätimestä vai jälkiasennus tarvikesäädin Minulla on tällainen Amerikkalainen Muistaakseni FrekatteTai joku sinne päin mutta siinä on sen yksikön päällä noin 15mm reikä ja siellä 6 kytkintä joissa
on on ja ohv ja näillä haettiin oikea kierrosalue (huom nokikone) taulukon mukaan ja on jo 6 vuotta pelannut moitteettomasti ja vielä kun ottaa huomioon että laitoin se itse paikalleen
Jep! On alkuperäinen E 300 td avandkarde vm 98 malli. Siis tehdasasennus.
En ole vielä paneutunut asiaan tarkemmin,mutta hyvät vinkit auttaa etukäteen. On kyllä miellyttävä kun pelaa (ei liian tarkka,vastaseen vähän pistää "puita pesään" ! )
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

Kryptonite kirjoitti:Täytyy vielä sanoa että on tuo vakkari turhan tarkka. Siis ei anna yhtään periksi. Pitää se nopeuden juuri siinä minkä sille määrää..

Ei tuota voi käyttää kuin suoralla. Tosi epätaloudellinen. Ylämäkeen kiihdyttää niin pirusti ja alamäkeen jarruttaa.. Itse en pahemmin kyseistä laitetta käytä..

Mitä olen kuullut, niin tuo nykiminen johtuisi kuivettuneista kondensaattoreista. Eli kun vaihtaa tuonne ohjainyksikköön uudet kondensaattorit niin loppuu nykyminen.. Itse en mene tästä takuuseen kun en ole itse kyseistä operaatioo tehnyt.
turhan tarkka ? pitäiskö sen sitte heitellä sen +-10kmh ajettavaa nopeutta :lol: omasi toimii näemmä ainakin täysin oikein, joten turha sitä on sitten näemmä käyttää jos pienehkö kulutuksen nousu haittaa :roll:

ite miellän vakkarin kärkikolmikkoon varusteista (tomaatti,ilmastointi ja vakkari ! ).
Kryptonite
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

epk kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Täytyy vielä sanoa että on tuo vakkari turhan tarkka. Siis ei anna yhtään periksi. Pitää se nopeuden juuri siinä minkä sille määrää..

turhan tarkka ? pitäiskö sen sitte heitellä sen +-10kmh ajettavaa nopeutta :lol: omasi toimii näemmä ainakin täysin oikein, joten turha sitä on sitten näemmä käyttää jos pienehkö kulutuksen nousu haittaa :roll:

ite miellän vakkarin kärkikolmikkoon varusteista (tomaatti,ilmastointi ja vakkari ! ).
Enpä usko että olisi myöskään sinulla tuo vakkari kovinkaan usein käytössä jos ajelisit samoja teitä mitä minä ajan... Ylämäki, alamäki, 90 kurvi jonka jälkeen jykkä ylämäki jne.. Kuten sanoin: suoralla tiellä ihan kiva..

Minulla taitaa olla tuo kärkikolmikko seuraava: hyvä alustasarja/jarrut, hyvät renkaat, ohjaustehostin :D
220.128 Black Mirror
kaijan
Mersumies
Mersumies

Mullakin on huomannut ihan saman vaikutuksen jos ajaa vakionopeudensäätimellä. Tahtoo bensankulutus lähtee loivaan nousuun. Suurimman syyn itse näen siinä kun se ei vaihda automaatilla pienemmälle vaan polkee kaasuun suht pohjaan juuri sille rajalle että vaihtako pienemmälle tai ei. Jos sattuu tulee joku ylämäki.

Mittasin kerran edestakaisin Hesaan ajettaessa että vakionopeudensäätimellä ottaa jonkun litra pari enemmän kuin että ajaisi ilman sitä. Minua se ei sinänsä haittaa kun en autolla töihin aja, mutta jollakulla joka ajaisi sillä välillä töihin voisi tuntua lompakossa :)

Mutta onhan se kiva keksintö kun voi heittää jalat kojelaudalle ja fiilistellä vauhdin tunnusta 8) :lol: :lol:
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies

Vakionop.

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Naistä eroista Tämä nykiminen varmaan johtuukin Tämä alkuperäinen Ottaa sen nopeuden Sähkösesti Eli Kondensaattorilta niin niissä varmaan tapahtuu
vanhenemista TYai tehon laskua tai olkoon mitä tahansa ja minun ottaa
nopeusmittarin takaa siitä kiekosta niin tämä ei ole varmaan niin tarkka
siitä kierrosalueestakaan missä liikutaan ja kun vanhassa on vähän löysää
joka paikassa niin toimii niin pirun hyvin

mutta tietääkö kukaan Kun painat sen lähdön jälkeen ensimmäisen kerra päälle niin pitää napautta kaksi kertaa senjälkeen toimii normaalisti

Toinen kysymys tämä keskuslukon kaukosäätö toimii paremmin kuin em
"Väyrysen" kun olen tuolla parkkipaikolla katsellut kun minun menee vielä 10-15 metrin päästä kiinni vaikka lähetin on taskussa kun nämä edellä
mainitut ovat auton viedessä eikä sitteenkään aina onnitstu ja toinen tavallaan onko vika vai ominaisuus Kun seisoo Salossa esimerkiksi matkahuollon edessä niin ei tapahdu mitään ja on muutamia sellaisia paikkoja
Olisko siellä tätä elektroniikka paremmin tuntevia mitään selitystä tähän
ei tällä sinänsä ole mitään merkitystä mutta olisi silti kiva tietää j.s.lehti
Harri126
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Samalla taajuudella olevat radioaallot voivat häiritä kauko-ohjaimen toimintaa.
Btw, missähän on -82 mallisen secin vakkarin ohjainboksi?
kaijan
Mersumies
Mersumies

Mulla on ainakin joku vakkarin boksin näköinen laite tuossa konepellin vasemmalla puolella siinä edessä. En ole varma onko se tuo kyseinen boksi kun en ole sitä sen enempää tutkinut, mutta jotain vaijereita siitä näyttää moottorin menevän.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

illinois
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja illinois »

Omassa 124 tuo rengaskoko vaikuttaa siten että vakkari ei mene päälle maantienopeuksilla. Tosin en tiedä missä raja menee , mutta original rengaskoko 225/55/16 ok ja oireilun aikana 255/35/18. Eli kehä muuttuu liikaa.
Kokonaan toinen juttu on sitten jos itse ohjausboxissa tai sen komponenteissa on vikaa josta viestiketjussa onkin jo juttua.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
finrobi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja finrobi »

Mitä olen kuullut, niin tuo nykiminen johtuisi kuivettuneista kondensaattoreista. Eli kun vaihtaa tuonne ohjainyksikköön uudet kondensaattorit niin loppuu nykyminen..
Onko kukaan viettänyt avajaisia ohjainyksikölle ja/tai vaihtanut komponentteja?

Omassa (W124 E300 -94) on tehtaalla varusteltu vakionopeudensäädin, varustekoodi: 440 tempomat (cruise control).

Sijainnista on tässä viestiketjussa ollut pariakin eri näkemystä, ratin alla ja moottoritilassa?
Mika Juhani
W124 E300 4-matic T-modell 1994
Almandienrot
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Almandienrot »

Löytykö ongelmaan ratkaisu? Itellä kiinnostas kans tietää miten tuon nykimisen ja ajottaisen toimimattomuuden sais pois.
Kylmänä ei yleensä pelaa.. vasta kun lämpenee niin alkaa toimia.
MB E300D -94 farmari automaatti
sundiz
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Almandienrot kirjoitti:Löytykö ongelmaan ratkaisu? Itellä kiinnostas kans tietää miten tuon nykimisen ja ajottaisen toimimattomuuden sais pois.
Kylmänä ei yleensä pelaa.. vasta kun lämpenee niin alkaa toimia.
Vaihda uudet elektrolyyttikondensaattorit ohjausyksikköön ja käy kaikki juotokset läpi kolvilla. Sillä on moni saanut vakkarin taas toimimaan. (siis niissä w124, missä on sellainen "normiboksi")
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Vastaa Viestiin