Ässän päästöt korkeat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Ässän päästöt korkeat

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jäi kiinni katsastuksessa päästöistä. Tyhjäkäynnillä HC liian korkea, kierroksilla taas häkää liikaa. HC vika viittais sytkävehkeisiin? Onko muita mahdollisuuksia. Kone kuitenkin käy ihan nätisti myös tyhjäkäyntiä. Korkea häkä kierroksilla? Ilmansuodattimet?
Autoon on tehty iso huolto 7tkm sitten jossa vaihdettiin kaikki suodattimet.
Mistä saa jakajan kansia ja tulpanjohtoja? Motonetin ja KL sivut katsoin mutta siellä ei ollut.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Palamatonta sieltä tulee läpi juu.
Tulpat kokeilisin vaihtaa ja katsoisisin kaikki sytkäosat siinä samalla.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Re: Ässän päästöt korkeat

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Ahti kirjoitti:Jäi kiinni katsastuksessa päästöistä. Tyhjäkäynnillä HC liian korkea, kierroksilla taas häkää liikaa. HC vika viittais sytkävehkeisiin? Onko muita mahdollisuuksia. Kone kuitenkin käy ihan nätisti myös tyhjäkäyntiä. Korkea häkä kierroksilla? Ilmansuodattimet?
Autoon on tehty iso huolto 7tkm sitten jossa vaihdettiin kaikki suodattimet.
Mistä saa jakajan kansia ja tulpanjohtoja? Motonetin ja KL sivut katsoin mutta siellä ei ollut.
Kyllä jakajankansia ja tulpanjohtoja ässään saa KL:stä ja muistaakseni olen ostanu kannen ja pyörijän Motonetistakin.
M-B 260SE -86 "basso"
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tässä mallissahan on kaksi jakajaa joten tupla määrä on ostettava. Ovat sen verran kalliita että kuulemma parempi ostaa kerralla laadukkaat; sitten kestävät useamman tkm ajella (siis kansi ja apostoli).

Oman 4.2 litraisen kun vein kesällä päästömittaukseen niin vaikka olin aamulla ajanut töihin 7 km ja sitten ennen mittausta muutama km keskustassa niin arvot oli liian korkeat. Kävin ohitustiellä ajamassa noin 5 km kolmosella reilua satasta ja sitten suoraan mittaukseen. Arvot olikin sitten jo tyhjäkäynnillä nollat ja kierroksilla CO 0.13 sekä HC 51 ppm.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tulpat on myös vaihdettu tuossa huollossa. KL sivuilla ei ole edes kasikoneisia mainittu, ainoastaan 6-syl. Täytynee soitella jos sieltä kuitenkin löytyy.
Kone on muuten tosiaan toiminut oikein hyvin, ei nyi ei pätki.

EDIT: olihhan siellä kun katsoi W124 kohdasta, kansi 80,- ja pyörijä 40,- eli 240,- yhteensä. Mistähän tulpanjohdot saisi?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Renegade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 18.11.2004 19:18
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Renegade »

Ahti kirjoitti:Tulpat on myös vaihdettu tuossa huollossa. KL sivuilla ei ole edes kasikoneisia mainittu, ainoastaan 6-syl. Täytynee soitella jos sieltä kuitenkin löytyy.
Kone on muuten tosiaan toiminut oikein hyvin, ei nyi ei pätki.

EDIT: olihhan siellä kun katsoi W124 kohdasta, kansi 80,- ja pyörijä 40,- eli 240,- yhteensä. Mistähän tulpanjohdot saisi?
Niin,sulla on W140 korin ässä.Kyllä pitäisi ainakin KL:stä löytyä osia,Motonetin voi varmaan unohtaa.Kysyminen ei tietty maksa mitään,puhelin kulut tietty.Eihän tuolla KL:än sivuilla ole läheskään kaikkia osia,mitä heillä löytyy.Ässien kohdalla pelkkää tyhjää :)
M-B 260SE -86 "basso"
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Mulla insinööri tukki toisen putken hanskalla kun mittasi päästöt ja sai kaikki arvot kirkkaasti normien sisään. Sanoi ettei heti huomannut siellä olevan tuplaputkien, kun ovat vähän piilossa puskurin alla. Ettei olisi nyt sama mittausvirhe siellä? :idea:

CO-pitoisuudet oli tyhjäkäynnillä 0,04 ja kierroksilla 0,30, HC:t oli 56 ja 72, O2 oli 3,01 ja 0,34.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
john doe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:06
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja john doe »

Tere Ahti

Ei oo Toijota miestä näkynyt vähään aikaan. Rouvasi näin pikkujouluissa. (Paljon terveisiä muuten rouvalle, mut niin sitettei Ahti vaan huomaa, joohan.)To the point;

Mulla kävi sama homma mun Ässälläni kesällä. The fix ? Varaa aika yksityisellä savumittauspaikalla esim. Nurmijärven Autotarvike ja juuri ennen mittausta poljet Ässää julmasti ylös-alas mäkiä Nurmijärven kansainvälisestikin arvostetuissa kultturimaisemissa. Taaborinvuori ja Ilvesvuori ja siitä Nurmijärven kansainväliselle lentokentälle ja sitä mittaukseen. Kaikki röörit kuumaksi, niin varmasti menee tarkastuksesta läpi.

Not to worry. Et sä katalysaattoreita tarttee.

P.S. Oot muuten vielä sen Kossun velkaa.... 8)
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tänään purin sen verran että katsoin pari tulppaa, mittasin parin johdon vastukset, katsoin molemmat jakajan kannet ja ilmansuodattimet. Kaikki oli ok, mitä nyt hieman oli karstaa jakajan kannen sivunastoissa. Karsat raaputtelin pois.

Kone käy kyllä aivan tasaisesti eli taidan tehdä niin että vedän kunnolla kuumaksi ja sitten leimalle uudestaan.

john: olen taas Hyster mies...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
laxmarin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 03.12.2005 23:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja laxmarin »

john doe kirjoitti:... juuri ennen mittausta poljet Ässää julmasti ylös-alas mäkiä Nurmijärven kansainvälisestikin arvostetuissa kultturimaisemissa. Taaborinvuori ja Ilvesvuori ja siitä Nurmijärven kansainväliselle lentokentälle ja sitä mittaukseen. Kaikki röörit kuumaksi, niin varmasti menee tarkastuksesta läpi...
Ei kai tällaiseen ole mitään tarvetta. Olen nyt omaa vähäpäästöistä W201:tä ehtinyt käyttää katsastuksessa kahdesti, ja molemmilla kerroilla katsastusmies on hoidellut auton siihen kuntoon, että menee läpi mittauksista.

Ensimmäisellä kerralla katsuri laittoi menemään kymmenisen kierrosta aseman takapihalla kaasu pohjassa, ja juurikin pari päivää sitten auto siirrettiin takaisin pihalle, kun mittaus ei tahtonut mennä läpi millään. Pihalla katsastusmies huudatti konetta viitisen minuuttia kovilla kierroksilla ja löi auton kiinni mittariin heti, kun se oli siirretty sisään.

"Nythän se kelpaa 8)"

Kyllä katsastusasemilla nykyään osataan palvella turhia niuhottamatta.
MB A 180 BE Aut -13
EX: MB C280 Aut -08
EX: MB A150 -05
EX: MB C180 Kompressor Aut -02
EX: MB 190E 2.6 Aut -93
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Pistä sinolia tankkii jos muuten ei auta putoo ainakin HC:t mutta CO ei tipu tolla konstilla.

Me ollaan käytetty sellasta 10l bensaa ja 1litra sinolia ja hyvin arvot putoo.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Manu300cea24 kirjoitti:Pistä sinolia tankkii jos muuten ei auta putoo ainakin HC:t mutta CO ei tipu tolla konstilla.

Me ollaan käytetty sellasta 10l bensaa ja 1litra sinolia ja hyvin arvot putoo.
Eikö tuossa ole se vaara että seos putoaa alas, ja täten polttaa lamdan, ja tämän seurauksena rikkoo myös katin..
220.128 Black Mirror
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kryptonite kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:Pistä sinolia tankkii jos muuten ei auta putoo ainakin HC:t mutta CO ei tipu tolla konstilla.

Me ollaan käytetty sellasta 10l bensaa ja 1litra sinolia ja hyvin arvot putoo.
Eikö tuossa ole se vaara että seos putoaa alas, ja täten polttaa lamdan, ja tämän seurauksena rikkoo myös katin..
Luulisin että ei vaikuta seoksiin mitenkään eikä pitäis laihallakaan käydä.
Ainut mitä se tekee niin palaa puhtaammin.

Ei vielä ole palanu yksikään katti tai lambda missä tätä on kokeiltu.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ahti kirjoitti:Tulpat on myös vaihdettu tuossa huollossa. KL sivuilla ei ole edes kasikoneisia mainittu, ainoastaan 6-syl. Täytynee soitella jos sieltä kuitenkin löytyy.
Kone on muuten tosiaan toiminut oikein hyvin, ei nyi ei pätki.

EDIT: olihhan siellä kun katsoi W124 kohdasta, kansi 80,- ja pyörijä 40,- eli 240,- yhteensä. Mistähän tulpanjohdot saisi?
Vastaisen varalle muista myös:
http://www.merteil.fi/

:wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Simon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: La 13.03.2004 13:52

Viesti Kirjoittaja Simon »

Omassa W140 600:ssa oli myöskin aina päästöjen kanssa murheita. Mulla meni nippanappa kuumalla koneella päästöistä, mutta vähänkään kylmänä ei toivoakaan. Toinen kattikin jouduttiin vaihtamaan (luokkaa 1700,-) toissa katsastuksessa. Viimeeks vähän jännitti joutuuko jo toisenkin puolen vaihtamaan :)
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

No kyllä se on nyt uskottava että vikaa on, tänään uusi yritys ja kone oli varmasti kuuma. Osa arvoista jopa huononi:

Joutokäynti
CO 0,42
HC 187
O2 0,85

Kierroksilla
CO 0,65
HC 119
Lambda 1,02
O2 1,09

Lisäksi huomasin kun ajoin pakkovaihteilla isoilla kierroksilla, niin kone ihan selvästi pätkii hieman ja esim. 120 vauhdista kick-downilla ensin miettii ja sitten vasta lähtee.

Ideoita???
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

tuota kyllä tuo sytkän vielta vaikuttas jos pätkii kierroksilla..

Itselläni ei ole minkäänlaista käryä tuosta sinun autosi tekniikasta, mutta aikoinaan w126 300SE:ssä vm86 pätki kierroksilla ja mietti että jaksaako mennä. Ajo oli sellaista nypyttävää hivenen, niin silloin vika ilmeni kun meni pimeellä katsomaan tulpanjohtoja, niin konehuoneessa salamoi yhden sylinterin kohdalla. Eli tulppa oli kuollut ja täten purki varauksen tulpanjohon läpi koppaan..

Eli itse kokeilisin vielä vaihtaa kaikki tulpat varmuuden vuoksi jos vikaa ei silmin löydy. Vaikka olisikin miltein uudet tulpat kyseessä, niin tuleehan niihinkin joskus valmistuvikoja.

Itse aloittaisin siitä. Kuitenkin kaikkein halvin uusia.

Taikka vanhanajan kostilla kokeilla, että nyppää yhden tulpanjohdon irti kerralla ja katsoa rupeaako käymään huonommin. Jos ei johdon nyppääminen vaikuta, niin tulppa tai johto vaihtoon, tai mahdollisesti molemmat, mutta ennen kuin teet tätä niin ota selvää että voiko sinun autosi kohdalla vikaa enään selvittää näin. Sillä ettei mene mitään hienoa elektroniikkaa rikki..
220.128 Black Mirror
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kryptonite kirjoitti:tuota kyllä tuo sytkän vielta vaikuttas jos pätkii kierroksilla..

Itselläni ei ole minkäänlaista käryä tuosta sinun autosi tekniikasta, mutta aikoinaan w126 300SE:ssä vm86 pätki kierroksilla ja mietti että jaksaako mennä. Ajo oli sellaista nypyttävää hivenen, niin silloin vika ilmeni kun meni pimeellä katsomaan tulpanjohtoja, niin konehuoneessa salamoi yhden sylinterin kohdalla. Eli tulppa oli kuollut ja täten purki varauksen tulpanjohon läpi koppaan..

Eli itse kokeilisin vielä vaihtaa kaikki tulpat varmuuden vuoksi jos vikaa ei silmin löydy. Vaikka olisikin miltein uudet tulpat kyseessä, niin tuleehan niihinkin joskus valmistuvikoja.

Itse aloittaisin siitä. Kuitenkin kaikkein halvin uusia.

Taikka vanhanajan kostilla kokeilla, että nyppää yhden tulpanjohdon irti kerralla ja katsoa rupeaako käymään huonommin. Jos ei johdon nyppääminen vaikuta, niin tulppa tai johto vaihtoon, tai mahdollisesti molemmat, mutta ennen kuin teet tätä niin ota selvää että voiko sinun autosi kohdalla vikaa enään selvittää näin. Sillä ettei mene mitään hienoa elektroniikkaa rikki..
Taitaa olla yleisesti että missä on elektroninen sytkän ohjaus niin tuota "krypton" ehdotusta ei kannata kokeilla.
Muuten helvetin hyvä vinkki ja toimii vanhemmissa vehkeissä hyvin.
Voi olla että sytkä yksikkö kyrähtää jos tuota testaa elektro laitteissa.

Voi myös olla että se kestääkin mutta en kokeilis silti.
Joku voi paikata jos nyt muistin väärin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tänään yritettiin sellaisella hienolla Tecnotestin testerillä tutkia mahdollisia vikakoodeja mutta homma tyssäsi siihen ettei aparaatti saanut yhteyttä ECUun. Kaveri totesi vaan että on ensimmäinen kerta kun näin käy, jopa ykköskorin Puntoon saa yhteyden. Sanoi vielä että yksi vaihtoehto voisi olla että ilmamassamittari on kaputt.
No sen verran kaivelin boxeja että Boschin LH jetronic on tuossa minun himmelissä.
Merkkiliikkeessä olivat sitä mieltä että pajalle auto ja he alkavat tutkia, tuntiveloitus 79 ekee ja ei mitään takeita montako päivää sitä vikaa haetaan

Kukas se olikaan näissä asioissa guru pk-seudulla tai kantahämeessä? :
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

http://www.alppilanautohuolto.fi/

Koita tuolta. Mun W140:sen datatietojen onkiminen töpselin kautta ei aikoinaan onnistunut.
Oli myös autokohtainen vika, jostain syystä... :?
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

No niin, Alppilassa vikaa koetettiin hakea ja jotain "pientä" löytyikin: ilmamassamittari ja kaasuläppäyksikkö pitäisi kuulema vaihtaa.
Itseasiassa vikakoodit tuli tyhjäkäynnin turvakatkaisimesta, joka sisältyy kaasuläppäyksikköön ja ohjearvopotentiometri (valvonta). Hintaa ko. osille n. 2300.
Mitäs raati sanoo, kuinka suurella todennäköisyydellä nuo osat tarvitsee todella vaihtaa? Vai voiko vika olla kuitenkin esim. johtosarjassa ja diagnostikka luulee että komponentit ovat rikki?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
john doe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Pe 20.07.2007 09:06
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja john doe »

Itte en kauhiast' luota Alppilan tietotaitoon (nimim. kokemusta on). Soittaisin Klaukkalan Dieseliin ja kysyisin heiltä arviota ikäänkuin 'puhtaalta pöydältä'. Vanhempi herra on hitaasti lämpenevä mutta tietoa ja kokemusta löytyy.
Vuodesta -73 laatumerkin kanssa kurvaillut.
---------------------------------------------------
'The one that dies with the most expensive toys wins the game'. Words to live by.
W140 + W124.
oodeej
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 15.09.2005 16:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja oodeej »

Yleensä tuollaiset viat jos on ollut, tosin toisen merkkisessä autossa, niin vikoina on ollut joko:

- Lambda-anturi mennyt vanhaksi tai johdot kytketty väärin
- Katalysaattori pöntöt tyhjennetty tai katit poistettu kokonaan
- Ilmamassamittari rikki

Olettaen, että tulpat, ilmansuodatin, sytytysjohdot jne on kunnossa.
Vastaa Viestiin