Uolevin huolet...
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Uolevin huolet...
Äsken laitoin Uoleviin (300D -82) sen uuden kunnostetun suuttimen paikalleen.
Edelleen vain 4-pyttyä tyhjäkäynnillä ja savu vaan lisääntyi.
Kylmänä ei edes kierrosten nosto auta.
Tarkastin vielä kertaalleen ykkösen venttiilitkin, eivätkä kantaneet.
Sitten venakoppa kiinni, vielä kerran kiristin suutinta ja koeajolle.
Koeajolla toimi hienosti, kiihdyttäessä aluksi savutti. Kun kone lämpesi, savutus lakkasi ja kaikki pytyt oli käytössä. Ajoin 140km/h ja ylämäessäkin jaksoi pitää nopeuden. Kovempaa en uskaltanut ajaa.
Kumikin paloi jne..Eli 300D on kuumana ja kierroksilla todellakin 300D.
Sitten ajoin takaisin pihaan. Tyhjäkäynnillä samantien savutus alkoi. Sitten pikkuhiljaa nostin kierroksia ja 1200-1500:ssa savutus lakkaa täysin ja kone alkoi käymään tasaisesti.
Kuinkahan tarkka se suutin on pienestäkin vuodosta. Se niinkun ihan vähän vuotaa siitä liitoksesta vielä.
En usko, että on siitä kuitenkaan kiinni, joten muitakin diagnooseja otetaan vastaan.
Edelleen vain 4-pyttyä tyhjäkäynnillä ja savu vaan lisääntyi.
Kylmänä ei edes kierrosten nosto auta.
Tarkastin vielä kertaalleen ykkösen venttiilitkin, eivätkä kantaneet.
Sitten venakoppa kiinni, vielä kerran kiristin suutinta ja koeajolle.
Koeajolla toimi hienosti, kiihdyttäessä aluksi savutti. Kun kone lämpesi, savutus lakkasi ja kaikki pytyt oli käytössä. Ajoin 140km/h ja ylämäessäkin jaksoi pitää nopeuden. Kovempaa en uskaltanut ajaa.
Kumikin paloi jne..Eli 300D on kuumana ja kierroksilla todellakin 300D.
Sitten ajoin takaisin pihaan. Tyhjäkäynnillä samantien savutus alkoi. Sitten pikkuhiljaa nostin kierroksia ja 1200-1500:ssa savutus lakkaa täysin ja kone alkoi käymään tasaisesti.
Kuinkahan tarkka se suutin on pienestäkin vuodosta. Se niinkun ihan vähän vuotaa siitä liitoksesta vielä.
En usko, että on siitä kuitenkaan kiinni, joten muitakin diagnooseja otetaan vastaan.
Menee mystiseksi
No johan on. Paineet koneessa ovat kovat ja nyt menee täysin viidakkovilliksi veikkaukseksi. Voisiko olla niin, että kannenjuuressa tai muussa vastaavassa paikassa on todella pieni vuoto. Kun kone sitten kuumenee riittävästi, niin lämpölaajeneminen riittää "tukkimaan" falskaavaa paikkaa sen verran, että pytyn paineet pysyvät riittävän korkealla tasolla sytytystapahtuman aikaansaamiseksi.
Vähän samantapaista mekanismia noudatti aikoinaan erään kiesin pakosarja. Ykkösen rööri säpätti kylmänä lohkon juuresta, mutta koneen lämmetessä sätkätys häipyi asteittain ja käyntilämpimänä ei sitten mitään enää kuulunutkaan. Tämän esimerkin ei tarvitse merkitä, että em. teorialla olisi mitään tekemistä todellisen vian kanssa. Kunhan tuli mieleen.
Vähän samantapaista mekanismia noudatti aikoinaan erään kiesin pakosarja. Ykkösen rööri säpätti kylmänä lohkon juuresta, mutta koneen lämmetessä sätkätys häipyi asteittain ja käyntilämpimänä ei sitten mitään enää kuulunutkaan. Tämän esimerkin ei tarvitse merkitä, että em. teorialla olisi mitään tekemistä todellisen vian kanssa. Kunhan tuli mieleen.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Puristukset
Mitattiin äsken vaimon kanssa Uolevin puristukset ykköspytystä ja vertailun vuoksi kakkosestakin.
Hovikorjaaja lainasi mittaria. Ykkönen piirti 1mm viivan, eli tulos jäi siihen ekalle viivalle, eli 10baariin.
Kakkonen piirti viivan aina tappiin asti, eli 40baariin. Muita ei tarvinnut mitata. Ykkösen puristukset on siis kadonneet
Hovikorjaajalta en ehtinyt saada mitään diagnoosia, kun itsekseen siinä touhusin. Ammattimies oli jossain muualla.
Appiukko sanoi puhelimessa, että ei tule kalliiksi: "Männänrengas sieltä on vaan rikki." Tuo männänrenkaan huono kunto selittäisi osan suurehkosta (1/1000km) öljynkulutuksestakin.
Aion itse tehdä rempan suurilta osin, joten kalliiksi se ei tosiaankaan tulisi.
Kuitenkin kierroksilla ja kuormitus päällä toimii 5:llä. Näinollen siirrän remonttia toistaiseksi ja vaihdan vaan moottorin tukikumit ja etuputken. Sillä saa tyhjäkäyntitärinääkin ja pakoputken helinää hikjaisemmaksi. ...Vielä kun sen sinisen tyhjäkäynti-savunkin saisi pois ilman koneen avaamista
Ainiin:
Laittakaa vaan diagnoosia ja tietoa, kuinka suuri homma olis vaihtaa männänrenkaat. Vinkkejä otetaan vastaan.
Ainiin 2: Kuinka todennäköistä olis rikkinäinen venttiili? Voiko sitä tarkastaa millään avaamatta kantta?
...Palaillaan.
Hovikorjaaja lainasi mittaria. Ykkönen piirti 1mm viivan, eli tulos jäi siihen ekalle viivalle, eli 10baariin.
Kakkonen piirti viivan aina tappiin asti, eli 40baariin. Muita ei tarvinnut mitata. Ykkösen puristukset on siis kadonneet

Hovikorjaajalta en ehtinyt saada mitään diagnoosia, kun itsekseen siinä touhusin. Ammattimies oli jossain muualla.
Appiukko sanoi puhelimessa, että ei tule kalliiksi: "Männänrengas sieltä on vaan rikki." Tuo männänrenkaan huono kunto selittäisi osan suurehkosta (1/1000km) öljynkulutuksestakin.
Aion itse tehdä rempan suurilta osin, joten kalliiksi se ei tosiaankaan tulisi.
Kuitenkin kierroksilla ja kuormitus päällä toimii 5:llä. Näinollen siirrän remonttia toistaiseksi ja vaihdan vaan moottorin tukikumit ja etuputken. Sillä saa tyhjäkäyntitärinääkin ja pakoputken helinää hikjaisemmaksi. ...Vielä kun sen sinisen tyhjäkäynti-savunkin saisi pois ilman koneen avaamista

Ainiin:
Laittakaa vaan diagnoosia ja tietoa, kuinka suuri homma olis vaihtaa männänrenkaat. Vinkkejä otetaan vastaan.
Ainiin 2: Kuinka todennäköistä olis rikkinäinen venttiili? Voiko sitä tarkastaa millään avaamatta kantta?
...Palaillaan.
rengas?
Ei se välttämättä ole edes männänrengas...
Tiedän vastaavan tapauksen jossa diesel kävi huonosti ja savutti paljon ym...
Laite oli FORD 5000 traktori, josta oli kannentiivisteestä palanut yhden sylinterin kohdalta metallinen tiivisterengas poikki ja 1. ja 2. sylinteri olivat siis yhteydessä toisiinsa tuon n. 1mm raon kautta.
Eli hyvässä tapauksessa pääset pelkällä kansipahvin vaihdolla...
Tiedän vastaavan tapauksen jossa diesel kävi huonosti ja savutti paljon ym...
Laite oli FORD 5000 traktori, josta oli kannentiivisteestä palanut yhden sylinterin kohdalta metallinen tiivisterengas poikki ja 1. ja 2. sylinteri olivat siis yhteydessä toisiinsa tuon n. 1mm raon kautta.
Eli hyvässä tapauksessa pääset pelkällä kansipahvin vaihdolla...
ohivuotomittaus
Seuraavaksi voisi kiesiin tehdä ohivuotomittauksen, sillä selviäisi onko männänrenkaat todella menneet vai onko vika venttiileissä tai kannentiivisteessä. Toisaalta olipa vika missä tahansa noista, niin kannen joutuu irrottamaan ja silloin näkisi jo venttiili- tai kannnentiiviste vian. Eli ohivuotomittaus ei olisi "pakollinen".
Mäntä tulee pois vain yläkautta ja luulisin, että riittää kun irrottaa vain sen alemman öljypohjan, että saa irti kiertokangan ruuvit. Kunnollinen (merkki Göeze tai jotain) kannentiiviste maksaa n.50€ ja se täytyy vaihtaa aina, kun irrottaa kannen. Itse ottaisin kannen seuraavaksi pois ja ihmettelisin sitten lisää.
Kannen irroitukseen tarvitaan sellainen XZN (tai jotain, ei kuitenkaan torx), tiheäkulmainen avain. Itse ostin sellaisen sarjan noita, maksoi vajaa 30€. Kannattaa hommata jostain Alfamerin korjausopus, siinä homma on neuvottu tosi hyvin. Täälläpäin on kirjastossakin sellainen lainaksi tarjolla. 
Mäntä tulee pois vain yläkautta ja luulisin, että riittää kun irrottaa vain sen alemman öljypohjan, että saa irti kiertokangan ruuvit. Kunnollinen (merkki Göeze tai jotain) kannentiiviste maksaa n.50€ ja se täytyy vaihtaa aina, kun irrottaa kannen. Itse ottaisin kannen seuraavaksi pois ja ihmettelisin sitten lisää.


w115,123,124,126,140, 210 yms.
Öljyä pyttyyn
Niinhän sitä sanotaan että jos on alhaiset puristukset, niin ruiskauttaa vähän öljyä pyttyyn, jos se ei vaikuta niin sitten voipi venttiili vuotaa. Jos sulla on se mittari vielä, voishan sitä koittaa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Hoitoon
Uolevi on jätetty eilen hoitoon.
Mittasin ne puristukset sillon perjantaina ja eilen kävin jättämässä auton hovikorjaajalle.
Korjaaja epäili ensin venttiiliä, mutta kun kerroin öljynkulutuksesta ja tämän viittavaan männänrenkaisiin. Korjaajakin kääntyi tämän epäilyn puoleen.
Jokatapauksessa. Suht. halvalla selvitään, oli sitten kansipahvi (alle 50Euroa), venttiili (10-25Euroa) tai männärenkaat ykkösestä (reilu 40Euroa) Jos tarttee uusia mäntäkin, korjaajalla on kuulemma käytettyjä hyviä ja ehkä niitä renkaitakin.
Ehdotin, että autan purkamisessa ja hinataan sitten auto pajalle, mutta kuulemma ei 15 minuutin takia kannata itse alkaa purkamaan.
Helppo homma, kun tarttee ottaa vaan pikkupohja auki ja kansi irti. Soittelen korjaajalle TI-KE ja katsotaan mitä se on syönyt. Saan Uolevin tällä viikolla liikenteesen...kai?
Pääsiäinen meni siis autojen parissa. Käytiin myös Alahärmässä pääsiäisvalakijoilla. Ässä tuli vahattua tänään Autoglymillä kahteen kertaan. Ekaksi punasta ja sitten kultasta....Loputuloksen voitte arvata
Mittasin ne puristukset sillon perjantaina ja eilen kävin jättämässä auton hovikorjaajalle.
Korjaaja epäili ensin venttiiliä, mutta kun kerroin öljynkulutuksesta ja tämän viittavaan männänrenkaisiin. Korjaajakin kääntyi tämän epäilyn puoleen.
Jokatapauksessa. Suht. halvalla selvitään, oli sitten kansipahvi (alle 50Euroa), venttiili (10-25Euroa) tai männärenkaat ykkösestä (reilu 40Euroa) Jos tarttee uusia mäntäkin, korjaajalla on kuulemma käytettyjä hyviä ja ehkä niitä renkaitakin.
Ehdotin, että autan purkamisessa ja hinataan sitten auto pajalle, mutta kuulemma ei 15 minuutin takia kannata itse alkaa purkamaan.
Helppo homma, kun tarttee ottaa vaan pikkupohja auki ja kansi irti. Soittelen korjaajalle TI-KE ja katsotaan mitä se on syönyt. Saan Uolevin tällä viikolla liikenteesen...kai?
Pääsiäinen meni siis autojen parissa. Käytiin myös Alahärmässä pääsiäisvalakijoilla. Ässä tuli vahattua tänään Autoglymillä kahteen kertaan. Ekaksi punasta ja sitten kultasta....Loputuloksen voitte arvata

-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
TÄnne
Laitan jutun tänne omien jatkoksi, ei turhaa otsikkotilaa, kun ei tää niin tärkeetä oo.
Vaihdettiin tosiaan Ässään öljytkin pyhien aikana. Vanhoilla tuli ajettua 12,5tkm. Luulin välillä että 15tkm, mutta huoltokirja kertoi totuuden.
Tikku kastui loppuvaiheessa vielä puoleen väliin ja öljyvalo alkoi sillon tällön vilkutteleen. Paineet oli kuumana (reilusti yli 80) 1,5-1,7.
Uudet öljyt on nyt koneessa ja paineet pysyy aina tuosa 2:ssa.
Kyllä ne vuoden vanhat castrolit alkaa jo näyttää näköjään vanhenemisen merkkejä, vaikka öljy oli vielä punertavaa eikä mustaa. Käytän siis öljyina Castrol RS 0W40 litkua.
Ässään tuli myös vaihdettua toinen etujousi. Ei mennyt etupää kenoon, yhtä matala keula on nytkin. Se on itse asiassa outoa, koska mulla on keskimääräistä matalampi 126:nen, pelkäsin, että edessä olis madallusjouset. Kai siellä on sitten vaan 1-palat edessä, kun orkkisjousella ei tullut näkyvää muutosta.
Katsastus suoritettiin myös eilen ja leima tuli. Jouduin vaihtamaan sivuvilkku-polttimon ja sen jousen.
Vaihdoin viikonloppuna myös renkaat akselilta toiselle ja tärinä on aika kauheaa yli 110km/h vaihdissa. Renkaat täristi hieman jo ennestäänkin, mutta nyt sen huomaa selvästi ja se tulee taka-akselilta. Vaihdon yhteydessä, kun nostin perän ilmaan vasen takajousi tai muu vipstaaki pääsi kai vähän liikahtamaan, kun meinaa terävissä montuissa vähän soida välillä. ...Hakee kai paikkaansa. Aikaisemmin ollut ihan samanlailla.
Ainii:
Tarkastin eilen painon rekisteirotteesta 1580kg, eli 60kg enemmän, kun käyttöohjekirjassa. Käyttöohjekirja antaa siis täysin karvalakin painon, manuaalilla ja jopa ilman kattoluukkua. L-mallillekkin kirja antoi vaan 1570kg...vai olikohan se näin..alkoi jo epäilyttämään.
Vaihdettiin tosiaan Ässään öljytkin pyhien aikana. Vanhoilla tuli ajettua 12,5tkm. Luulin välillä että 15tkm, mutta huoltokirja kertoi totuuden.
Tikku kastui loppuvaiheessa vielä puoleen väliin ja öljyvalo alkoi sillon tällön vilkutteleen. Paineet oli kuumana (reilusti yli 80) 1,5-1,7.
Uudet öljyt on nyt koneessa ja paineet pysyy aina tuosa 2:ssa.
Kyllä ne vuoden vanhat castrolit alkaa jo näyttää näköjään vanhenemisen merkkejä, vaikka öljy oli vielä punertavaa eikä mustaa. Käytän siis öljyina Castrol RS 0W40 litkua.
Ässään tuli myös vaihdettua toinen etujousi. Ei mennyt etupää kenoon, yhtä matala keula on nytkin. Se on itse asiassa outoa, koska mulla on keskimääräistä matalampi 126:nen, pelkäsin, että edessä olis madallusjouset. Kai siellä on sitten vaan 1-palat edessä, kun orkkisjousella ei tullut näkyvää muutosta.
Katsastus suoritettiin myös eilen ja leima tuli. Jouduin vaihtamaan sivuvilkku-polttimon ja sen jousen.
Vaihdoin viikonloppuna myös renkaat akselilta toiselle ja tärinä on aika kauheaa yli 110km/h vaihdissa. Renkaat täristi hieman jo ennestäänkin, mutta nyt sen huomaa selvästi ja se tulee taka-akselilta. Vaihdon yhteydessä, kun nostin perän ilmaan vasen takajousi tai muu vipstaaki pääsi kai vähän liikahtamaan, kun meinaa terävissä montuissa vähän soida välillä. ...Hakee kai paikkaansa. Aikaisemmin ollut ihan samanlailla.
Ainii:
Tarkastin eilen painon rekisteirotteesta 1580kg, eli 60kg enemmän, kun käyttöohjekirjassa. Käyttöohjekirja antaa siis täysin karvalakin painon, manuaalilla ja jopa ilman kattoluukkua. L-mallillekkin kirja antoi vaan 1570kg...vai olikohan se näin..alkoi jo epäilyttämään.
Re: TÄnne
Jossain vaiheessahan suomessa lisättiin omapainoon tuo 60 kg. Minäkin kun rekisteröin autoni suomeen niin belgian rekisteriotteen 1600 kg:an tuli 60 kg lisää, naureskelinkin että kylläpäs paino lisääntyy kun tullaan suomeenW126 kirjoitti:Ainii:
Tarkastin eilen painon rekisteirotteesta 1580kg, eli 60kg enemmän, kun käyttöohjekirjassa. Käyttöohjekirja antaa siis täysin karvalakin painon, manuaalilla ja jopa ilman kattoluukkua. L-mallillekkin kirja antoi vaan 1570kg...vai olikohan se näin..alkoi jo epäilyttämään.

Saahan valtio näin taas yhden 25 € dieselveroa lisää...

Mutta kyllähän kattoluukku parikymmentä kiloa tuo, automaatti varmaan ainakin toisen mokoman ja ilmastointikin aika lailla kiloja... Varusteet siis painaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Ompaino
Suomessa lisätään vuoden -91 jälkeen 60-70kg omapainoon. Muistaakseni isän peogeottiin on lisätty 70kg. Olisko bensassa sitten eri ja riippuuko se polttoainetankin koosta?
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Asiaan
Palataan kuitenkin asiaan...
Soitin äsken korjaamolle. Uolevin ykkösmäntä oli surullinen näky kuulemma. Männän ja renkaan välissä oli kuulemma melkoinen rako jo.
Uusi kannentiiviste ja männänrenkaat on tilauksessa. Itse mäntä löytyi käytettynä.
Viikonlopuksi olisi yritys saada auto liikenteeseen taas.
Soitin äsken korjaamolle. Uolevin ykkösmäntä oli surullinen näky kuulemma. Männän ja renkaan välissä oli kuulemma melkoinen rako jo.
Uusi kannentiiviste ja männänrenkaat on tilauksessa. Itse mäntä löytyi käytettynä.
Viikonlopuksi olisi yritys saada auto liikenteeseen taas.
Re: Asiaan
Otan osaa.. Toivottavasti uolevi vielä palaa liikenteeseen silloin viikonloppuna!W126 kirjoitti:Palataan kuitenkin asiaan...
Soitin äsken korjaamolle. Uolevin ykkösmäntä oli surullinen näky kuulemma. Männän ja renkaan välissä oli kuulemma melkoinen rako jo.
Uusi kannentiiviste ja männänrenkaat on tilauksessa. Itse mäntä löytyi käytettynä.
Viikonlopuksi olisi yritys saada auto liikenteeseen taas.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: TÄnne
Tunnettu tosiasia on, jotta ruosteinen pelti painaa puhdasta enemmän. Noin äkkiä se ruostuminen Suomessa alkaaMauri H. kirjoitti: Jossain vaiheessahan suomessa lisättiin omapainoon tuo 60 kg. Minäkin kun rekisteröin autoni suomeen niin belgian rekisteriotteen 1600 kg:an tuli 60 kg lisää, naureskelinkin että kylläpäs paino lisääntyy kun tullaan suomeen![]()

Terveisin
Tero
Tero
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Käy ja kukkuu
Uolevi haettiin eilen pajalta ja heti joutui töihin, nyt se on jo Rovaniemellä. Vaimo sai keikan jälähti aamu neljältä ajeleen. Kuulemma hyvin toimi ja kulki. 560km ja 5h 15min. Viimeiset 80km rekkojen perässä. Välillä vaimo oli päästellyt 150km/h ja oli mennyt helposti ja vauhtia oli helppo pitää yllä. Kulustus on ollut kanssa malitillista. 560km ja 2/5 tankillista näyttää viisari.
Auton resonanssit vähenivät muuten rempan jälkeen. Ilmeisesti kone käy niin paljon tasaisemmin kierroksillakin.
Remppa maksoi töineen ja osineen 366Euroa. Osiin kuului myös täyssynteettistä Castrolia 7litraa. Toivottavasti pysyy nyt koneessa paremmin.
Uusia osia tuli siis:
Männärengassarja
Käytetty mäntä
Kannentiiviste
Vanha mäntä oli ihan paskana, puuttui pala ja renkaat oli poikki. Ei ihme, että öljyä meni pytty oli pimeenä. Kuulemma 240D ja 300D:stä menee nimenomaan ykkönen pimeeksi ekana, ilmeisesti liian viileä paikka vesipimpun kyljessä.
Auton resonanssit vähenivät muuten rempan jälkeen. Ilmeisesti kone käy niin paljon tasaisemmin kierroksillakin.
Remppa maksoi töineen ja osineen 366Euroa. Osiin kuului myös täyssynteettistä Castrolia 7litraa. Toivottavasti pysyy nyt koneessa paremmin.
Uusia osia tuli siis:
Männärengassarja
Käytetty mäntä
Kannentiiviste
Vanha mäntä oli ihan paskana, puuttui pala ja renkaat oli poikki. Ei ihme, että öljyä meni pytty oli pimeenä. Kuulemma 240D ja 300D:stä menee nimenomaan ykkönen pimeeksi ekana, ilmeisesti liian viileä paikka vesipimpun kyljessä.
Re: Käy ja kukkuu
Hieno juttu että sait vanhuksen kuntoon!W126 kirjoitti:Uolevi haettiin eilen pajalta ja heti joutui töihin, nyt se on jo Rovaniemellä. Vaimo sai keikan jälähti aamu neljältä ajeleen. Kuulemma hyvin toimi ja kulki. 560km ja 5h 15min. Viimeiset 80km rekkojen perässä. Välillä vaimo oli päästellyt 150km/h ja oli mennyt helposti ja vauhtia oli helppo pitää yllä. Kulustus on ollut kanssa malitillista. 560km ja 2/5 tankillista näyttää viisari.
Auton resonanssit vähenivät muuten rempan jälkeen. Ilmeisesti kone käy niin paljon tasaisemmin kierroksillakin.
Remppa maksoi töineen ja osineen 366Euroa. Osiin kuului myös täyssynteettistä Castrolia 7litraa. Toivottavasti pysyy nyt koneessa paremmin.
Uusia osia tuli siis:
Männärengassarja
Käytetty mäntä
Kannentiiviste
Vanha mäntä oli ihan paskana, puuttui pala ja renkaat oli poikki. Ei ihme, että öljyä meni pytty oli pimeenä. Kuulemma 240D ja 300D:stä menee nimenomaan ykkönen pimeeksi ekana, ilmeisesti liian viileä paikka vesipimpun kyljessä.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
STN!!!
Vaimo soitti äsken Rovaniemeltä. Uolevin öljynpinta oli alle minimin. STN!!!
660km ajettu ja öljy on tippunut yli maksimista alle minimiin.
Vaimo osti Nesteeltä 5W50 öljyä. 22€ 4litraa. Takaisinpäin vaimo ajelee hissukseen, kun on kuulemma liikennettä, se varmana pienentää kultusta aikalailla....hopeso!!!
Semmosta. Kyllä korpee, kun kalliit Castrolit palaa olemattomiin.....Sitäpaitsi sanoin korjaajalle, että laittaa halvemmat öljyt, mutta se ei muistanut....
660km ajettu ja öljy on tippunut yli maksimista alle minimiin.
Vaimo osti Nesteeltä 5W50 öljyä. 22€ 4litraa. Takaisinpäin vaimo ajelee hissukseen, kun on kuulemma liikennettä, se varmana pienentää kultusta aikalailla....hopeso!!!
Semmosta. Kyllä korpee, kun kalliit Castrolit palaa olemattomiin.....Sitäpaitsi sanoin korjaajalle, että laittaa halvemmat öljyt, mutta se ei muistanut....
Re: STN!!!
Juu, kova polkeminen syöttää öljyäkin. Oliskos tuossa lisäksi samaa vikaa kuin ihan "pakasta vedetyssä" koneessa, nehän myös kuluttavat öljyä jonkun verran reippaasti...jolloin voisimme olettaa, että UOlevin juopottelu tasaantuu lähitulevaisuudessa.W126 kirjoitti:Vaimo soitti äsken Rovaniemeltä. Uolevin öljynpinta oli alle minimin. STN!!!
660km ajettu ja öljy on tippunut yli maksimista alle minimiin.
Vaimo osti Nesteeltä 5W50 öljyä. 22€ 4litraa. Takaisinpäin vaimo ajelee hissukseen, kun on kuulemma liikennettä, se varmana pienentää kultusta aikalailla....hopeso!!!
Semmosta. Kyllä korpee, kun kalliit Castrolit palaa olemattomiin.....Sitäpaitsi sanoin korjaajalle, että laittaa halvemmat öljyt, mutta se ei muistanut....

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: STN!!!
Vaan olihan vaimosi muistanut tarkistaa öljyt kylmästä autosta? Että öljyä ei varmastikaan ollut enää "matkalla" öljypohjaan?W126 kirjoitti:Vaimo soitti äsken Rovaniemeltä. Uolevin öljynpinta oli alle minimin. STN!!!
660km ajettu ja öljy on tippunut yli maksimista alle minimiin.
Vaimo osti Nesteeltä 5W50 öljyä. 22€ 4litraa. Takaisinpäin vaimo ajelee hissukseen, kun on kuulemma liikennettä, se varmana pienentää kultusta aikalailla....hopeso!!!
Semmosta. Kyllä korpee, kun kalliit Castrolit palaa olemattomiin.....Sitäpaitsi sanoin korjaajalle, että laittaa halvemmat öljyt, mutta se ei muistanut....
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: STN!!!
Joo, eipä tuo mikään ihme ole vaikka öljyä kuluu, jos ajaa 150km/h (kiertää siinä vauhdissa jo riittävästi) ja yhden sylinterin männänrenkaat eivät ole vielä "kotiutuneet" sylinteriin. Tuo Nesteen 5w50 öljy tuntuisi olevan hyvää, ainakin sitä kului edellisessä 300D-koneessa vähiten..Aku P kirjoitti:Juu, kova polkeminen syöttää öljyäkin. Oliskos tuossa lisäksi samaa vikaa kuin ihan "pakasta vedetyssä" koneessa, nehän myös kuluttavat öljyä jonkun verran reippaasti...jolloin voisimme olettaa, että UOlevin juopottelu tasaantuu lähitulevaisuudessa.W126 kirjoitti:Vaimo soitti äsken Rovaniemeltä. Uolevin öljynpinta oli alle minimin. STN!!!
660km ajettu ja öljy on tippunut yli maksimista alle minimiin.
Vaimo osti Nesteeltä 5W50 öljyä. 22€ 4litraa. Takaisinpäin vaimo ajelee hissukseen, kun on kuulemma liikennettä, se varmana pienentää kultusta aikalailla....hopeso!!!
Semmosta. Kyllä korpee, kun kalliit Castrolit palaa olemattomiin.....Sitäpaitsi sanoin korjaajalle, että laittaa halvemmat öljyt, mutta se ei muistanut....
w115,123,124,126,140, 210 yms.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Kalliksi tuli
Vaimo kotiutui ja tuli kallis savutustestaus. Lukekaa off topic listalta



-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Öljyä,ölyä
Uolevi kotiutui Hyvinkään reissulta. Mittariin tuli reilu 500km. TÄllä kertaa öljynpinta oli melkein maksimissa. Eilen täytin vähän yli maksimin.
Johtopäätös:
Normaalilla ajolla öljynkulutus on ihan siedettävää. Kova ajo lisää kulutusta tuntuvasti.
Käy ja kukkuu ja kulkee aina vaan paremmin. Tänään ei edes venttiilit yhtään kilisseet kuumana.
Hovikorjaajan vinkki venttiilien säätöön:
Pako 0,3 ja imu 0,1... MUTTA kuumassa koneessa. Muuten kuulemma mersun koneet kilkattaa. Kuulemma semmonen 60 asteinen kone on ihanne, kun alkaa säätämään. Eli sen verran jäähtynyt, että ottaa venttiilikopan auki. Tietenkään kantamaan ei venttiilit saa jäädä kuitenkaan.
Tekis mieli melkein kokeilla, josko ne pienetkin kilkatukset saisi häviämään.
Johtopäätös:
Normaalilla ajolla öljynkulutus on ihan siedettävää. Kova ajo lisää kulutusta tuntuvasti.
Käy ja kukkuu ja kulkee aina vaan paremmin. Tänään ei edes venttiilit yhtään kilisseet kuumana.
Hovikorjaajan vinkki venttiilien säätöön:
Pako 0,3 ja imu 0,1... MUTTA kuumassa koneessa. Muuten kuulemma mersun koneet kilkattaa. Kuulemma semmonen 60 asteinen kone on ihanne, kun alkaa säätämään. Eli sen verran jäähtynyt, että ottaa venttiilikopan auki. Tietenkään kantamaan ei venttiilit saa jäädä kuitenkaan.
Tekis mieli melkein kokeilla, josko ne pienetkin kilkatukset saisi häviämään.