
Kokemuksia, Sprinter 1/2 ja kokonainen ja vähän koneistakin
Kokemuksia, Sprinter 1/2 ja kokonainen ja vähän koneistakin
Olis mietinnässä hankkia joskus ensi vuonna miehistö ohjaamollinen sprintteri "matkailu" käyttöön ja muuhunkin yleiskäyttöön. Hitto kun en osaa vaan päättää että lähtiskö etsimään 1/2 vai täyspitkää. Olen koittanut etsiä esim. korin pituuksia (en siis akseliväliä) mutta en ole törmännyt. Miten tuo täyspitkä on toiminut normaali kaupunki pyörityksessä? Parkkiruutuunhan se ei mahdu? Korotus olisi ehkä mukava, se pieni sellainen. Vaikuttaako korotus muuten polttoaine kulutukseen miten? Lauttamaksut, erot 1/2 ja pitkä? Millä koneella ottasitte...311,313,316 vaiko 312. Toi 2,9 L mulla on itellä farkussa siitä kyllä jo tietoa jonkinverran. Onko noita 312 muuten edes tehty 2000 luvulla enää...eipä kait. Onko 313 sama kone kuin 311 mutta eri ohjelma? Mites noi kulutukset ja kestävyys eri cdi koneisilla? Automaattia kyllä mieli tekisi niitä vaan taitaa ikävä kyllä olla vähemmän tarjolla (eikä olis niitä synkrooni onkelmia kuin manuaalissa). Kertoilkaa mitä vaan mieleen tulee käytännöllisyyden puolesta...kenties matkailu-autoksi rekisteröinnistä että vois AB kortilla ajaa. Ruoste asiat ja sellaiset olen lukenut eri topikeista. Tulipahan sekava kirjotelma 

sprintteri
Joo
Mulla on nyt alla 312 d aut pitkä/korkea , vert.puolipitkä /korkea
Kulutus 312 d noin 10
Akseliväli puolipitkä 3500 tavaratila 2m ja lisäohjaamo 1.3m auton pit 555
Pitkä aks.väli 4250 tavaratila 2,8m ja lisäöhjaamo 1,5m autom pit 645
Pitkä on ajossa ihan ok parkkipaikat ei.
Samoin lauttamaksut yli 6m pitkillä on paljon kallimmat.
Toi matkailuautoksi teko (veroton AB-kortti)taitaa tarvita kattokorotuksen
"40 % matkailuosan lattiapinnasta min,190 cm"
Olen ollu tyytyväinen tohon 312+aut 1+6 versioon,niin kuorkki.
Ei ole ihmeemmin kokemusta CDI koneista 311ja 313 neloskoneita
316 2,7 vitos mylly
Jamppa
Mulla on nyt alla 312 d aut pitkä/korkea , vert.puolipitkä /korkea
Kulutus 312 d noin 10
Akseliväli puolipitkä 3500 tavaratila 2m ja lisäohjaamo 1.3m auton pit 555
Pitkä aks.väli 4250 tavaratila 2,8m ja lisäöhjaamo 1,5m autom pit 645
Pitkä on ajossa ihan ok parkkipaikat ei.
Samoin lauttamaksut yli 6m pitkillä on paljon kallimmat.
Toi matkailuautoksi teko (veroton AB-kortti)taitaa tarvita kattokorotuksen
"40 % matkailuosan lattiapinnasta min,190 cm"
Olen ollu tyytyväinen tohon 312+aut 1+6 versioon,niin kuorkki.
Ei ole ihmeemmin kokemusta CDI koneista 311ja 313 neloskoneita
316 2,7 vitos mylly
Jamppa