W123 pyörijä pas2.
W123 pyörijä pas2.
Noh, W123 on nyt saatu suht ajettavaan kuntoon, ja eilenpä koetin sillä jo kotitallista ulos peräytellä. Ei onnistunut, koska akku valitti virran vähyyttä (Max Greger Tanzorchester oli ilmeisesti varastanut kaiken virran Beckerin myötävaikutuksella), joten piuhat kiinni Corollaan. Käyntiin lähti, mutta kävi kuin kahdella pytyllä.
Viime torstaina toin auton kotiin ajamalla, ja tallin oven edessä auto kävi samalla tavalla vajaatahtisesti. Luulin tämän johtuneen vedestä virranjakajan kannessa, koska samanlaista oiretta on aiemmin ilmaantunut ja tullessa oli kovasti irtolunta tiellä. Mutta luulo ei ollut tiedon väärti.
No, illalla kun avasin konepellin ja jakajan kannen, oli äimistys melkoinen. kansi täynnä pölyä, ja pyörijän molemmista päistä kulunut useampi milli pois!
Pyörijän "kärjen" alla oleva Bosch-tekstikin on kulunut puoleenväliin asti (malli 1234 33 2309 P1).
Mikähän moisen tuhon aiheutti? Koskaan aiemmin pyörijä ei ole kulunut noin täydellisesti. Torstaina auto kävi vielä 50 km kotipihaa ennen -Juvalla tankatessa- täysin tasaisesti, enkä ajossakaan huomannut mitään hyytymistä.
En sitten eilen illalla kokeillut, että oliko virranjakajan akseli löysä tms... Mutta ihmetellä pitää. Pistäkääpä viisaammat tietoa jakoon.
Viime torstaina toin auton kotiin ajamalla, ja tallin oven edessä auto kävi samalla tavalla vajaatahtisesti. Luulin tämän johtuneen vedestä virranjakajan kannessa, koska samanlaista oiretta on aiemmin ilmaantunut ja tullessa oli kovasti irtolunta tiellä. Mutta luulo ei ollut tiedon väärti.
No, illalla kun avasin konepellin ja jakajan kannen, oli äimistys melkoinen. kansi täynnä pölyä, ja pyörijän molemmista päistä kulunut useampi milli pois!
Pyörijän "kärjen" alla oleva Bosch-tekstikin on kulunut puoleenväliin asti (malli 1234 33 2309 P1).
Mikähän moisen tuhon aiheutti? Koskaan aiemmin pyörijä ei ole kulunut noin täydellisesti. Torstaina auto kävi vielä 50 km kotipihaa ennen -Juvalla tankatessa- täysin tasaisesti, enkä ajossakaan huomannut mitään hyytymistä.
En sitten eilen illalla kokeillut, että oliko virranjakajan akseli löysä tms... Mutta ihmetellä pitää. Pistäkääpä viisaammat tietoa jakoon.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
lisää
En oikein usko, että akselissa voisi olla niin paljon väljää.
Mieleen tulee lähinnä kaksi vaihtoehtoa :
- Pyörijä ei ole ollut tiukasti paikoillaan, vaan on päässyt keikkumaan ja
näin tullut sorvatuksi. Minulla kerran kone kävi vaan yhdellä - kun pyörijä
oli paikoillaan ja osoitti vaan yhteen pyttyyn
- Jakajan kansi on ollut vinossa ?. Kiinnityshän on niillä koukuilla,
joten olisiko ollut koukku irti ? Myös asennuksessa, kun koukut on kiinni,
pitäisi kantta vielä vähän liikutella, että se on varmaan paikoillaan....
joskus tässä tapahtuu pieni "loksahdus" kun kansi menee sijoilleen.
Pyörijä pyyhkii sen verran läheltä kantta, että pienikin vinous aikaansaa
tuollaisen "sorvaus efektin"
Mieleen tulee lähinnä kaksi vaihtoehtoa :
- Pyörijä ei ole ollut tiukasti paikoillaan, vaan on päässyt keikkumaan ja
näin tullut sorvatuksi. Minulla kerran kone kävi vaan yhdellä - kun pyörijä
oli paikoillaan ja osoitti vaan yhteen pyttyyn

- Jakajan kansi on ollut vinossa ?. Kiinnityshän on niillä koukuilla,
joten olisiko ollut koukku irti ? Myös asennuksessa, kun koukut on kiinni,
pitäisi kantta vielä vähän liikutella, että se on varmaan paikoillaan....
joskus tässä tapahtuu pieni "loksahdus" kun kansi menee sijoilleen.
Pyörijä pyyhkii sen verran läheltä kantta, että pienikin vinous aikaansaa
tuollaisen "sorvaus efektin"
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Palanut vai hioutunut
Terve!
Oliko pyörijän aines hävinnyt hioutumisen vai palamisen takia? Jos palamisen, niin tulpan johdoista voipi olla yksi tai useampi pimeänä.
Ässästä hävisi ainesta juuri tuon syyn takia. (Ja kun oli vielä Motonetin italialainen kansi/pyörijä-yhdistelmä...
).
Oliko pyörijän aines hävinnyt hioutumisen vai palamisen takia? Jos palamisen, niin tulpan johdoista voipi olla yksi tai useampi pimeänä.
Ässästä hävisi ainesta juuri tuon syyn takia. (Ja kun oli vielä Motonetin italialainen kansi/pyörijä-yhdistelmä...

Terveisin
Tero
Tero
Re: Palanut vai hioutunut
Kyllä tuo on ihan kulumalla kulunut, ja kun kansikin oli sisältä ihan kuin jauhovakassa pyöritelty. Näinköhän menee kansikin uusiksi, tokko puhdasta saa mitenkään.flosse kirjoitti:Terve!
Oliko pyörijän aines hävinnyt hioutumisen vai palamisen takia? Jos palamisen, niin tulpan johdoista voipi olla yksi tai useampi pimeänä.
Ässästä hävisi ainesta juuri tuon syyn takia. (Ja kun oli vielä Motonetin italialainen kansi/pyörijä-yhdistelmä...).
Kannen piti kyllä olla kiinni, enkä tankatessakaan konepeltiä avannut. Voihan se olla, että edellisen kerran jakajaa roplatessa kansi jäi "tanakasti väärään asentoon", ja jostain syystä kiepsahti sitten sijoiltaan esim. urissa/kuopissa ajellessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Päätin sitten hankkia uuden pyörijän kaveriksi jakajan kannenkin. Kaupungista löytyi yksi kappale tarvikeliikkeen hyllystä hintaan 35 e, merkkiä Facet tms., kirjoitusasu voi olla väärä puhelinkeskustelun perusteella. Onko esim. Henryllä tietua, onko kyseessä susi jo syntyjään vaiko ihan ehta peli?
P.S.
P.S.
- Veho 56 e
KL 29 e (Bremi, Bosch 49 e)
Motonet 19,85 e
muut tarvikeliikkeet 30-32 e
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W123 pyörijä pas2.
No sama se oli mullakin. Aamulla toimi ihan normaalisti (mikä kyllä oli ihme, kun näki sisuskalut), mutta parin tunnin päästä sammui kuin saunalyhty, eikä oikein sen jälkeen sitten käynytkään kaikilla mukeilla tai ilman kaasun survomista ja mustaa pilveä peräpään suuttimista.Timo L. kirjoitti:Mikähän moisen tuhon aiheutti? Koskaan aiemmin pyörijä ei ole kulunut noin täydellisesti. Torstaina auto kävi vielä 50 km kotipihaa ennen -Juvalla tankatessa- täysin tasaisesti, enkä ajossakaan huomannut mitään hyytymistä.

Mersulle vaan parasta, osta Bosch niin kestää.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Tuota - merkki on minulle tyystin outo...Timo L. kirjoitti:Facet tms., kirjoitusasu voi olla väärä puhelinkeskustelun perusteella. Onko esim. Henryllä tietua, onko kyseessä susi jo syntyjään vaiko ihan ehta peli?
P.S.
- Veho 56 e
KL 29 e (Bremi, Bosch 49 e)
Motonet 19,85 e
muut tarvikeliikkeet 30-32 e
Suosittelisin kyllä pitäytymään : Bosch, Bremi, Beru
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T