CE 300 öljynpaine
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 10.12.2007 09:11
CE 300 öljynpaine
Tyhmiä kymysyksiä... Eli öljynpainemittari (vai mikä se nyt on) näyttää ajossa kolmosta eli sitä suurinta lukua mikä mittarissa on, mutta tyhjäkäynnillä laskee keskitasolle. Normaalia?
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Itsellä on tyhjäkäynnillä 1,5 joten lienee suht normaalia tuo paineen laskeminen. Sitten kun painaa kaasua niin nousee hetkessä 3:seen 

C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
omassa 300CE-24:ssa moottorilämpöjen ollesssa 80-85 asteessa, niin öljynpaine on siinä 2,8 -2,9. Lämpöjen ollessa siinä 100-110 asteessa ja vähän päälle, niin öljynpainemittari heiluu siinä 2,0-2,1 kohtaalla. Öljyt koneessa on 5w-50 eli ilmeisesti öljynlaatu vaikuttaa erityisesti tuohon öljynpaineen käyttäytymiseen. Jos on erittäin ohuet öljyt, niin eikö se öljynpaine ole aina silloin heikoin.. Huom! kyseiset arvot ovat Vaihde silmässä mitattuja tuloksia tyhjäkäynnillä. Eli öljynpaine on aina korkeampi esim vapaalla kun rasitusta ei ole.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä näin on että 0.3 saa öljynpaine olla ja vielä voitelee tyhjäkäynnillä, mutta sen sanon että joko öljypumppu vetelee viimisiä tai sitten alakerran laakerit rupeaa olemaan vaihtokunnossa jos moottorissa on lämpöisenä 0.3 baaria tyhjäkäynnillä..Fenton kirjoitti:Öljylaatu vaikuttaa, samoin kuin se, onko lämmin kone se kotoa S-marketin pihaan ajettu, vai 450 km satasen vauhdilla..
Merssu kuitenkin lupaa, että paineet saa laskea jopa 0,3:n tasolle lämpimänä.
220.128 Black Mirror
Millä olet mittaillut lämpöjä? Ei kai sulla sentään vesi ole 110 asteista. Onko jollain 100% varmuus lämpömittarin näyttämästä kun siellä on 40, 80 ja 120 niin onko välissä 60 ja 100. joku väitti joskus että 80 ja 100 välissä on 110 kun oli puhetta.Kryptonite kirjoitti:omassa 300CE-24:ssa moottorilämpöjen ollesssa 80-85 asteessa, niin öljynpaine on siinä 2,8 -2,9. Lämpöjen ollessa siinä 100-110 asteessa ja vähän päälle, niin öljynpainemittari heiluu siinä 2,0-2,1 kohtaalla. Öljyt koneessa on 5w-50 eli ilmeisesti öljynlaatu vaikuttaa erityisesti tuohon öljynpaineen käyttäytymiseen. Jos on erittäin ohuet öljyt, niin eikö se öljynpaine ole aina silloin heikoin.. Huom! kyseiset arvot ovat Vaihde silmässä mitattuja tuloksia tyhjäkäynnillä. Eli öljynpaine on aina korkeampi esim vapaalla kun rasitusta ei ole.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kyllä se veden lämpötila on mitä moottorilämpömittari sanoo. En nyt ole ikinä oikeasti mittaillut moottorinlämpöä mitenkään erikseen. Voi olla että mittari valehtelee, mutta kesällä kun on ollut kunnon helle ja olen juuri tullut maantieltä kaupunkiin ja pysähtynyt liikennevaloihin, niin moottoilämpö on noussut noin 110 asteeseen. Raskaan ajon jälkeen ja kun ilmastointi huutaa täysillä kuumuuden takia, niin kyllä arvelisin. Tässä 300-24:ssa normaalistikin tuntuu olevan tuo lämpö 100 asteen lähettyvillä. Tosin maantiellä ilmavirta tietysti pudottaa lämpöä, mutta kaupungissa kesällä, niin kyllä se lämpöä pitää yllä. HUOM! Nyt puhutaan oikeasta helteestä: alk +27 astetta.
ohjekirjakin sanoo että 100 astetta on aivan normaali. Normaalisti vesi kiehuu 100 asteessa, mutta paineen alla se ei sitä tee..
Tosiaan itsellä kun tuo cupee on aina ajossa vain kesällä, ja sitten yleensä vain aurinkoisella helle kelillä, niin yleensä on aika lämmin, eli kovimmassa mahdollisessa rasituksessa. Täten suunnittelenkin vaihtavani omaan nuo castrolin kisäöljyt 10w-60...
ohjekirjakin sanoo että 100 astetta on aivan normaali. Normaalisti vesi kiehuu 100 asteessa, mutta paineen alla se ei sitä tee..
Tosiaan itsellä kun tuo cupee on aina ajossa vain kesällä, ja sitten yleensä vain aurinkoisella helle kelillä, niin yleensä on aika lämmin, eli kovimmassa mahdollisessa rasituksessa. Täten suunnittelenkin vaihtavani omaan nuo castrolin kisäöljyt 10w-60...
220.128 Black Mirror