CE 300 öljynpaine

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JanisPetke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 10.12.2007 09:11

CE 300 öljynpaine

Viesti Kirjoittaja JanisPetke »

Tyhmiä kymysyksiä... Eli öljynpainemittari (vai mikä se nyt on) näyttää ajossa kolmosta eli sitä suurinta lukua mikä mittarissa on, mutta tyhjäkäynnillä laskee keskitasolle. Normaalia?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Oikeastaan normaalia parempaa jos kuuman moottorin öljynpaine on 1,5
tyhjäkäynnillä.
W203CDI
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Juu.. Meitsillä painuu pahimmoilleen yhteen..
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Itsellä on tyhjäkäynnillä 1,5 joten lienee suht normaalia tuo paineen laskeminen. Sitten kun painaa kaasua niin nousee hetkessä 3:seen 8)
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

omassa 300CE-24:ssa moottorilämpöjen ollesssa 80-85 asteessa, niin öljynpaine on siinä 2,8 -2,9. Lämpöjen ollessa siinä 100-110 asteessa ja vähän päälle, niin öljynpainemittari heiluu siinä 2,0-2,1 kohtaalla. Öljyt koneessa on 5w-50 eli ilmeisesti öljynlaatu vaikuttaa erityisesti tuohon öljynpaineen käyttäytymiseen. Jos on erittäin ohuet öljyt, niin eikö se öljynpaine ole aina silloin heikoin.. Huom! kyseiset arvot ovat Vaihde silmässä mitattuja tuloksia tyhjäkäynnillä. Eli öljynpaine on aina korkeampi esim vapaalla kun rasitusta ei ole.
220.128 Black Mirror
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Öljylaatu vaikuttaa, samoin kuin se, onko lämmin kone se kotoa S-marketin pihaan ajettu, vai 450 km satasen vauhdilla..

Merssu kuitenkin lupaa, että paineet saa laskea jopa 0,3:n tasolle lämpimänä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Fenton kirjoitti:Öljylaatu vaikuttaa, samoin kuin se, onko lämmin kone se kotoa S-marketin pihaan ajettu, vai 450 km satasen vauhdilla..

Merssu kuitenkin lupaa, että paineet saa laskea jopa 0,3:n tasolle lämpimänä.
Kyllä näin on että 0.3 saa öljynpaine olla ja vielä voitelee tyhjäkäynnillä, mutta sen sanon että joko öljypumppu vetelee viimisiä tai sitten alakerran laakerit rupeaa olemaan vaihtokunnossa jos moottorissa on lämpöisenä 0.3 baaria tyhjäkäynnillä..
220.128 Black Mirror
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

Kryptonite kirjoitti:omassa 300CE-24:ssa moottorilämpöjen ollesssa 80-85 asteessa, niin öljynpaine on siinä 2,8 -2,9. Lämpöjen ollessa siinä 100-110 asteessa ja vähän päälle, niin öljynpainemittari heiluu siinä 2,0-2,1 kohtaalla. Öljyt koneessa on 5w-50 eli ilmeisesti öljynlaatu vaikuttaa erityisesti tuohon öljynpaineen käyttäytymiseen. Jos on erittäin ohuet öljyt, niin eikö se öljynpaine ole aina silloin heikoin.. Huom! kyseiset arvot ovat Vaihde silmässä mitattuja tuloksia tyhjäkäynnillä. Eli öljynpaine on aina korkeampi esim vapaalla kun rasitusta ei ole.
Millä olet mittaillut lämpöjä? Ei kai sulla sentään vesi ole 110 asteista. Onko jollain 100% varmuus lämpömittarin näyttämästä kun siellä on 40, 80 ja 120 niin onko välissä 60 ja 100. joku väitti joskus että 80 ja 100 välissä on 110 kun oli puhetta.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kyllä se veden lämpötila on mitä moottorilämpömittari sanoo. En nyt ole ikinä oikeasti mittaillut moottorinlämpöä mitenkään erikseen. Voi olla että mittari valehtelee, mutta kesällä kun on ollut kunnon helle ja olen juuri tullut maantieltä kaupunkiin ja pysähtynyt liikennevaloihin, niin moottoilämpö on noussut noin 110 asteeseen. Raskaan ajon jälkeen ja kun ilmastointi huutaa täysillä kuumuuden takia, niin kyllä arvelisin. Tässä 300-24:ssa normaalistikin tuntuu olevan tuo lämpö 100 asteen lähettyvillä. Tosin maantiellä ilmavirta tietysti pudottaa lämpöä, mutta kaupungissa kesällä, niin kyllä se lämpöä pitää yllä. HUOM! Nyt puhutaan oikeasta helteestä: alk +27 astetta.
ohjekirjakin sanoo että 100 astetta on aivan normaali. Normaalisti vesi kiehuu 100 asteessa, mutta paineen alla se ei sitä tee..

Tosiaan itsellä kun tuo cupee on aina ajossa vain kesällä, ja sitten yleensä vain aurinkoisella helle kelillä, niin yleensä on aika lämmin, eli kovimmassa mahdollisessa rasituksessa. Täten suunnittelenkin vaihtavani omaan nuo castrolin kisäöljyt 10w-60...
220.128 Black Mirror
Vastaa Viestiin