saukki kirjoitti:Ostin elämäni ensimmäisen mersun. Aiemmin ajellut pääasiassa volvoilla (850, v70) Ei kaduta merkinvaihto, ainakaan vielä. Aikaisempi oli volvo v70 -03. Täytyy sanoa että volvo on yliarvostettu merkki kaikkine vikoineen, nitinöineen ja kolinoineen.Auto vanheni mutta voin sanoa että tuli mersumies minusta kerralla. Asiaan: auto on siis e220 cdi aut. farmari -99. Ja on mukava ajaa volvon jälkeen..
Osaa ne ainakin korin tehdä paremmin, kuin Mersu.Janne kirjoitti:Erittäin monesta volvomiehestä on tullut mersumies. En tunne yhtään mersumiestä, josta olisi tullut volvomies.
Volvohan on läpi historiansa ollut pelkkää markkinaharhaa. Esim koneet ovat tulleet välillä ties mistä eli volvo on autojen kokoaja. Autojen valmistajat ovat sitten erikseen.
Kukaan itseään kunnioittava automies ei osta kulkineitaan kokoajalta, joka ei itse osaa valmistaa autojensa koneita. Vieläpä jos koneet on tehnyt valmistaja, joka jo nimessään leimaa itsensä kansanautoksi. Tämän jälkeen kehdataan mainoksissa jauhaa potaskaa premiun autoista. Premiun my ass, täyttä soopaa. Volvo on aina ollut ja tulee aina olemaan rakkine, jota ostavat markkinamiesten höynäyttämät entiset tojjotamiehet.
Muutamana viime vuotena ovat kehdanneet myydä dieselinä laitetta, jossa bensakoneen lohkoa on hieman modattu siten että siinä voi käyttää polttoaineena dieseliä. Voi herran jumala ja joka toisessa osassa alkaa olla foorttin logo. Liekohän seuraava malli olisi nimeltään Taunus?
Ei mainittavasti ruostu ainakaan ne Volvot, millä oon itte ja vanhempani ajellu ja ne mitä oon kattellu tuolla parkkipaikoilla noin muuten. Tottakai joissain joskus on jotain pikku ruostetta, mutta noin yleisesti ottaen. Ja kyseessä siis nuo isot S/V 70/80 -Volvot.Muffler kirjoitti:En tiedä missä umpiossa elätte mutta volvot ruostuu siinä missä muutkin autot, mikäpä ei ruostuisi täällä suolavellissä. Mutta mitään järkeä ei ole niihin etuvetoihin siirtyä.
Olet oikeassa, mutta pitää ymmärtää tre-mersumiehen ketutus, jos on maksanut järkyttävän hinnan edustavaksi mieltämästään käyttöautosta, joka alkaa hetimiten jonkun ajan kuluttua mätänemäänj.s.lehti. kirjoitti:Olisihan Uuden Jäsenen toivotta tervetulleeksi toivottaa muullakin tavalla
kuin tällä jatkuvalla valituksilla Varsinkin eräs Mersumies tre.joka valittaa
jatkuvasti Kuinka huono auto hänellä Ei se kenenkään muun vika ole.
Älä muuta sano. Koitin justiinsa uutta voortti taunusta ja omistajan mukaan tiellä pysymättömyys on ominaisuus johon eivät huollossa ole keksineet ratkaisua. Lukot ei toimi ja pensakorkki ei aukea pakkasella, sähkävermeet hänksättää ja auto ei tosiaan kule suoraan, just ku volvot on ollu kautta aikain. Olevinaan ollaan ku kiskoilla mutta ku huitasee 100 tkm vuoteen niin huomaa että on tullut tehtyä pari tarpeetonta ohjausliikettä jos koittaa mersua sen jälkeen.Leka kirjoitti: Jannen mainitsema [priimium] on oma nykyajan hermoja kutkuttava vitsi sinänsä. Mielikuvien vastaanottamisen sijaan kannattaisi tutustua itse kulkuneuvoon. Karisee siinä vaiheessa esim. ahtaan, mondeo-pohjaisen, fiesta-nappuloin ja suoraan transitista lainatun diesel-moottorisen jaguarin imago laaduttomine materiaaleineen sinne kansanauto-tasolle välittömästi siinä missä vieläkin ahtaamman focus-pohjaisen hyttysen pallien kokoisilla käyttökytkimillä varustetun keskikonsolin vanerilevyn omaavan S40/V50-malliston.
No niin samat on kokemukset täsmälleen. Paitsi mulla ei ole mistään 2000-luvun autoista omakohtaista kokemusta. Viimesin Volvo oli -99 ja tämäkin Mese on tehty -99 ja otettu käyttöön -99.saukki kirjoitti:Kyllähän se niin on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
Volvomiehet on volvomiehiä ja mersumihet mersumiehiä, vieläpä henkeen ja vereen.
Ruosteettomuudessa isot volvot kyllä päihittää mersut. Siitä on turha edes väitellä. Itsellä on ollut volvoja 850 -94, 850 -96, v70 -97, v70 -03.
Voin väittää että ruosteettomia oli kaikki. Eikä ole korjailtu/paikkailtu.
Mutta kuten aiheen aloittaessani kehaisin kuinka mersu yllätti positiivisesti joka suhteessa kun koeajoin nykyisen autoni.![]()
Em. volvoistani vielä sen verran että itse olen huomannut kuinka volvojen laatu romahti kun siirryttiin 2000 luvulle. Jarrut on hengenvaaralliset (käsijarrut leipoo kiinni vauhdista -tyyppivika, sähkö- ja nivelongelmia) Tyyppiviat on kaikilla merkeillä, niin mersuilla kuin volvoillakin mutta yleinen olemus esim. on jotenkin muovinen/rihvelimäinen. Sisustan osat on huonolaatuisia/muovisia jotka sirisee ja repsottaa.
Luotettavin autoni kuitenkin on ollut volvo 850 tdi aut. -96. Ajettu 540tkm. Ajoin vajaa sata tuhatta itse. Eteen jarrupalat uusin.
Mutta mersulla mennään nyt tyytyväisenä, enkä lannistu pikku remonteista jos niitä tulee, on se niin hieno auto muuten..
Todella, tähän topikkiin ei sovi valitus.j.s.lehti. kirjoitti:Onnittelut minunkin puolestani uudelle mersumiehelle minun ei tarvitse
valittaa minulla on hyvä auto Ei tarvitse volvoo vaihtaa.
Olisihan Uuden Jäsenen toivotta tervetulleeksi toivottaa muullakin tavalla
Mutta eipä muuta kuin hyvää ja rauhallista JOULUA kaikille J.S.Lehti
En onneksi tästä mitään järjettömiä maksanu. Vanhana ostettu. Ja ei tässä muu haittaa, kun tuo laittelun vaiva. Ei ollu yhtään sen kalliimpi, kun aikasemmat Volvot oli. Ja luulenpa, että vaihtaessa ei arvokaan enempää ole pudonnu, kun niissä putos.Leka kirjoitti:
Olet oikeassa, mutta pitää ymmärtää tre-mersumiehen ketutus, jos on maksanut järkyttävän hinnan edustavaksi mieltämästään käyttöautosta, joka alkaa hetimiten jonkun ajan kuluttua mätänemään
On sitä ruostetta muidenkin ovissajukka-tre kirjoitti:Todella, tähän topikkiin ei sovi valitus.j.s.lehti. kirjoitti:Onnittelut minunkin puolestani uudelle mersumiehelle minun ei tarvitse
valittaa minulla on hyvä auto Ei tarvitse volvoo vaihtaa.
Olisihan Uuden Jäsenen toivotta tervetulleeksi toivottaa muullakin tavalla
Mutta eipä muuta kuin hyvää ja rauhallista JOULUA kaikille J.S.Lehti
Sori vaan, hieman tuossa päässy tämä aihe pintaan. Onko ihme kun harva se viikonloppu hiot ja maalaat jonkun kohdan.
Ja autohan ei ole ollenkaan huono ruosteita lukuun ottamatta. Se on se ainoo ongelma.
Mistä sais noin komiat barokin keskilätkät? Omat on ottanu itteensä, kehtaavat kulua ~30 vuodessa.... myykö veho niitä?Muffler kirjoitti: On sitä ruostetta muidenkin ovissa![]()
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/sateenkaari2.jpg
Samantien uutta kehiin.
Oon koittanu josku just tollasta t4:sta viis oikiaa miestä päällä. Oli ihan just yhtä nöyrä kulkine ku tojjotan urheilumalli.Eicca_ kirjoitti: v40 vm.99 210tkm ajettua t4:sta ja olen myös todennut että ainakin noi ekat s/v40 sarjalaiset on aikas susia
Tässä linkissä on muuten galluppi ja tietoa juuri näistä malleista. Aika hyvät arvosanat nää tuntuu omistajilta saavan keskimäärin.saukki kirjoitti:Ostin elämäni ensimmäisen mersun. auto on siis e220 cdi aut. farmari -99