Voiko olla että juuri kellään ei ole ollut ongelmia viton liukuoven laakerien kanssa...
Mitä pitää vaihtaa siihen ulkopuolisen kiskon sisällä kulkevaan ohjuriin, kun se osa, jossa on kolme rullaa (laakeria) ottaa pikkusen kiinni suojapletiin kun ovea työntää eli vetää kiinnipäin?
Ohjuri kääntyy selvästikin hieman väärään asentoon ovea sulkiessa, vaikka mikään ei näyttäisi olevan totaalisen rikki eikä sieltä mitään ole pudonnutkaan... en ainakaan huomannut...
vanttom kirjoitti:Voiko olla että juuri kellään ei ole ollut ongelmia viton liukuoven laakerien kanssa...
Ei
Oisko laakerit kulahtaneet? Menee koko sarana osa uusiksi. Veholla aika kalliita osia.
Mulla liukuovi raapii kylkeä. Laakerirullat kulahtaneet. Veholla laakeri/sarana n. 250e kpl.
Ajattelin kokeilla että saako pelkät laakeriosat erikseen vaihdettua. Tässä joskus kun kerkeää.
itse vaihdoin nuo em. laakerirullat...omalta työpaikalta löytyi vastaavat rullat...alkuperäiset oli niitattu kiinni joten joutui hiukan käyttään mielikuvitusta...mutta helppoa kuin mummolassa käynti
suojapelti irti (kaksi ruuvia edessä ja takana ja sitten vain vedetään irti)siitä kiskon päältä ja sisäpuolelta se laakerirulla sarana irti..ovi auki pölkyn päälle sarana irti ja ovi kiinni ja saranan taisin kuljettaa takaluukun suuntaan ja sitä kautta pois.
On varsin ikävää kun se sarana alkaa olla finaalissa ja avatessaan repii maalipinnan rikki...minullakin alkoi tulla naarmua sinne takaosaan.