Väyrysen ruostekorjauksista päivitettyä tietoa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kumpu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

näin kotkassa

Viesti Kirjoittaja kumpu »

Kävin tänään näyttämässä w 202 vm. 1998, ruostetta ovien alareunassa paksin lukon kohdalla. Siis nämä "tutut" paikat. Acumen auto sanoi että kun toi sun autos on jo niin vanha et mun pitäis maksaa 1000 eskoo omasta pussista :oops:
Auto on saksantuonti, isot huollot tehty merkkiliikkessä sa öljyn vaihdot missä milloinkin. Huoltokirja on täydellinen.
Onko kenellä vastaavia kokemuksia?
W201 1988
W202 1998 220 cdi
W201 2,6
1973 450 slc
w124 230
cheevy 1971
hande69
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja hande69 »

Löysin takaluukusta pikkurillin kokoisen ruosteläiskän ja soitin tänään Veho Muuralaan ja sain ajan tarkistettavaksi 15.11. En itse ole nähnyt päältä päin muita vikoja mut eköhän ne tarkista siellä.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Itekki ootellu päätöstä huhtikuun alusta. :evil:
Kaikki ovet ja takaluukku, takapuskurin alunen, helmamuovin aluset.
Eikä vauriot ole yhtään parantunut ootellessa.

Liikkessä itekkin käynyt ja vähän väliä soitellut. Muistavat jo rekkarin ulkoa kun esittelee ihtensä :lol: :lol:

Tulee asioitua kahdesti kerralla siellä firmassa= Ensimmäisen ja viimesen :!: Lisäksi jännittää alihankkijan jälki, mitä tulee omien asiakkaiden autoja kateltua :x Uutta en toki odota vanhasta autosta, mutta jos nyt ei kovin paljon enää rumenis reissussa...
Joku mersupurkaamo??
jukka-tre
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

hande69 kirjoitti:Löysin takaluukusta pikkurillin kokoisen ruosteläiskän ja soitin tänään Veho Muuralaan ja sain ajan tarkistettavaksi 15.11. En itse ole nähnyt päältä päin muita vikoja mut eköhän ne tarkista siellä.
En laskis ton varaan, että ettivät lisää korjattavaa omin päin. Kyllä se on kaikki paikat syynättävä ja vietävä lista sinne...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
-Kapa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja -Kapa- »

Minulla kävi 9.10 kuvattavana auto. Itse ilmoitin että takaluukussa on ruostekukkanen.
Kävivät koko auton läpi, erityisen tarkkaan katsoivat ovien tiivisteiden alle. Korjaus aika tuli ensi kesäkuulle. :?
Erikoinen pointti oli se että takuukorjauspäätös on voimassa 8 vrk. joten kysyvät sen vasta vähän ennen korjausajankohtaa :shock:
e320
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja e320 »

Minulla kävi myös kummatkin autot tarkastettavana ja kummastakin löytyi ruostetta lokareista, takaluukusta, listojen alta ja ovien alahelmoista.

Tuohon vanhempaan joutuu maksamaan puolet ainakin itse, yllätys yllätys siinä oli kuitenkin kokonaisuudessa vähemmän ruostetta kuin jo kertaalleen takuumaalatussa uudemmassa mallissa.
jukka-tre
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

e320 kirjoitti: Tuohon vanhempaan joutuu maksamaan puolet ainakin itse, yllätys yllätys siinä oli kuitenkin kokonaisuudessa vähemmän ruostetta kuin jo kertaalleen takuumaalatussa uudemmassa mallissa.
Voi helkutti, tätä oon pelänny kanssa. Että noi korjaukset ei kauaa kestä. Siittähän tulee kaamee riesa, kun takuut umpeutuu ja pitää alkaa maalaileen omaan piikkiin koko vehjettä.

Onko muilla kokemuksia, että miten kauan menee korjaukset ? 2 vuotta ? 3 vuotta ? Mulla nyt n. vuoden ollu korjauksen jälkeen ja vielä virheetön.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Risto L
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Risto L »

Autoni on S210 270 CDIA vuosimallia 2002. Auto on tuotu Saksasta lokakuussa 2006.

Kävin ruostetarkistuksessa paikallisessa merkkiliikkeessä tammikuussa 2007. Korjattavaa löytyi vasemman takalampun alapuolelta ja yllättäen takaluukun kahvan ympäriltä - näiden takia tarkastukseen meninkin. Lisäksi edessä oleva alapalkki oli pintaruosteeessa. Tuosta saakka olenkin sitten odottanut korjauskutsua. Viimeksi pari viikkoa sitten kysyessäni oli jonossa sijalla 7. Tarkoitukseni on ollut ruostesuojata auto heti korjausten jälkeen - nyt on tuo suojauskin viivästynyt paljon tämän jonottamisen takia.

Onko muilla vastaavia kokemuksia jonojen pituudesta? Mitkä on viimeaikaiset kokemukset sijaisauton saamisesta korjauksen ajaksi?
juhape
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja juhape »

Ei taida kannattaa tuota minun autoa enää käydä näyttämässä. Vai miten vanhoja ne laittaa tehtaan piikkiin?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
c180mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

takuukorjaukset

Viesti Kirjoittaja c180mersu »

Max 8v
masaf1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

juhape kirjoitti:Ei taida kannattaa tuota minun autoa enää käydä näyttämässä. Vai miten vanhoja ne laittaa tehtaan piikkiin?
Ite saatiin viime kesänä 1997 Väykky 100 % tehtaan takuuseen, kun kyseessä oli pelkästään etupalkki (muuta ruostetta ei ollu!!!). Ei kysytty mitään huoltokirjoja tms. (auto oli Saksasta tuotu vuonna 2006) vaan korjattiin ihan kiltisti ja uus etupalkki vielä massautettiin ilmaseksi. Sanoivat, että etupalkki on tyyppivika ja se korjataan jopa ihan ensimmäisten Väykkyjen osalta 100 % tehtaan piikkiin - ei muutaku seuraavana aamuna auto Veholle ja samana päivänä sai noutaa. Tämä siis Muuralassa vauriokorjaamossa sen jälkeen kun olin puhelimitse yhteydessä Väykkyjen ruostekorjauksista vastanneeseen Vehon henkilöön. Ekan kerran asioitiin toisella paikkakunnalla virallisessa Mersuhuollossa, jossa sanottiin korjaamopäällikön johdosta heti suoraan mitään kattomatta "ei mee takuuseen, on jo toi -97 niin vanha..."
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja paaki »

Sekoitetaas soppaa vähän omalla kokemuksella,eli:

Toin C220TCDI vm01 elokuun lopulla Saksasta ja huomasin oston jälkeen että, siinä on 2 kukkasta takaluukussa, no kotimatkalla pysähdyin Raision vehoon ja kävin kertomassa löydöstä. Sanoivat että tarvii varata aika tarkistukseen ja kestää n 1h kun käydään kaikki paikat läpi, kysyin jos sen sais heti siihen ettei tarvitsisi 100km päästä tulla näyttään tuon takia.
Sanoivat että Raumallakin on liike joka tekee noita tarkistuksia (Vehon valtuuttama) ja sinne sain ajan.

No vastaanottja tuli digikameran kanssa että missäs sitä ruostetta on ja otti takaluuukusta kuvan, kerroin että pitäs olla tarkistus vähän laajempi projekti, vastaus oli että ei se ole itsestään selvyys, johon kerroin Raision vastauksen ja vastaus oli että voidaan noi ovien kylkilistat ottaa mun mieliksi sitten irti ja katsoa sinne alle (ei löytynyt lisää).
Auton papereista ja huoltokirjasta otettiin kopiot ja sanottiin että lähetetään Saksaan ja ilmoitetaan vastaus mulle.

5 vko:n päästä soitin liikkeeseen,että joko vastaus on tullut, vastattiin että ei ole ja maalauspää takkuilee, kerrottiin koska on aika maalarille, jolloin kysyin että maksaako MB, vastaus oli että kyllä.

Joten kyllä toi aika hatustavedetyltä systeemiltä tuntuu, eikä siinä mitään, maalaus onnistui ja itse olen tyytyväinen mutta harmittaa noiden puolesta jotka odottelevat kuukausia päätöstä.
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
masaf1
Mersumies
Mersumies

Nimenomaan omakin käsitys tosta touhusta on se, että kyllä se todellakin täysin hatusta vedettyä on.
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja känä »

soittelin seinäjoen käyttöautolla ja tiedustelin omasta mb 200cdi ruostevaurioista (ovet ja takaluukku nyt ainaki).. kerto et näitä on takuuseen laitettu ja anto ajan 4kk päästä.. kysyin et tarviiko auto tulla näyttämään niin meinas että ei.. vähä rupes ihmetyttään nyt että eikö ne edes halu nähdä mitä ne lupaa takuumaalata.. taitaa mennä niin et ku auton hakee niin lykkää laskun käteen.. taidan kyllä soitella ja varmistella asiaa ettei tuu yllätyksiä
känä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja känä »

niin ja auto on vm-01 ajettu 440tkm.. huoltokirja vajaa/puutteellinen.. mut näistäkään se ei kysyny ku vuosimallin
masaf1
Mersumies
Mersumies

Oikeesti näillä huoltokirjajutuilla ei pitäis olla hyttysen paskan vertaa väliä, että korvataanko ruosteet. Varsinkin jossain -01:ssä autossa!
-Arska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Väyrysen ruoste

Viesti Kirjoittaja -Arska- »

Oman väyryseni takuu maalaus kierre jatkuu. Vajaa 2 vuotta sitten maalattiin puolen vuoden odottelun jälkeen. Korvaus muuten 100% paitsi lokasuojat ympäri auton jotka itse maksoin.
Nyt keväällä tuli vesipussit ovilistojen alle kun pesin normaalisti auton. Otettiin kuvat ja piti kestää vain 2 viikkoa kun ei ole edes kesälomakausi vielä. Joka kuukausi hätyyttelin autoa maalauksille. No viimein lokakuun lopussa sitten sovimme että vien sen laitettavaksi ja lähettävät sinne tiedot perästä jotta pääsevät minusta eroon.
Auto tuli ja niin myös lasku. 1100€ kun saivat venytetyksi viikon yli 8 vuotta joten korvaus on 50%. Ne ovet jotka syynä olivat joudun sitten kuulemma kokonaan itse maksamaan.
Osasta laskua ovat tulleet vastaan mutta vielä on 510€ riita. Vähintään olisi pitänyt asiakkaalle ilmoittaa jos jokin asia muuttuu esim. lustannusten osalta.
Lähtökohta oli että ilman muuta 100% korvataan. Siis ei minulle kustannuksia.
Kävin tänään keskustelemassa joten odottelen mielenkiinnolla lopullista vastausta paikalliselta toimitusjohtajalta. Työn johtaja oli yllättäen sairastunut.
Tämä on kolmas mersuni ja nyt minun takuuni pitää eli ei enää koskaan mersua. Minä takaan kunhan saan jotenkin pois käsistä.
-Arska-
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Väyrysen ruoste

Viesti Kirjoittaja paaki »

-Arska- kirjoitti:Oman väyryseni takuu maalaus kierre jatkuu. Vajaa 2 vuotta sitten maalattiin puolen vuoden odottelun jälkeen. Korvaus muuten 100% paitsi lokasuojat ympäri auton jotka itse maksoin.
Nyt keväällä tuli vesipussit ovilistojen alle kun pesin normaalisti auton. Otettiin kuvat ja piti kestää vain 2 viikkoa kun ei ole edes kesälomakausi vielä. Joka kuukausi hätyyttelin autoa maalauksille. No viimein lokakuun lopussa sitten sovimme että vien sen laitettavaksi ja lähettävät sinne tiedot perästä jotta pääsevät minusta eroon.
Auto tuli ja niin myös lasku. 1100€ kun saivat venytetyksi viikon yli 8 vuotta joten korvaus on 50%. Ne ovet jotka syynä olivat joudun sitten kuulemma kokonaan itse maksamaan.
Osasta laskua ovat tulleet vastaan mutta vielä on 510€ riita. Vähintään olisi pitänyt asiakkaalle ilmoittaa jos jokin asia muuttuu esim. lustannusten osalta.
Kävin tänään keskustelemassa joten odottelen mielenkiinnolla lopullista vastausta paikalliselta toimitusjohtajalta. Työn johtaja oli yllättäen sairastunut.
Tämä on kolmas mersuni ja nyt minun takuuni pitää eli ei enää koskaan mersua. Minä takaan kunhan saan jotenkin pois käsistä.
-Arska-
Ei j..ta toi voi mennä noin! Toihan on nyt niin selvä että menee varmaan asian oikein selitettynä mersun piikkiin kokonaan.
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Väyrysen ruoste

Viesti Kirjoittaja center69 »

paaki kirjoitti:
-Arska- kirjoitti:Oman väyryseni takuu maalaus kierre jatkuu. Vajaa 2 vuotta sitten maalattiin puolen vuoden odottelun jälkeen. Korvaus muuten 100% paitsi lokasuojat ympäri auton jotka itse maksoin.
-Arska-
Ei j..ta toi voi mennä noin! Toihan on nyt niin selvä että menee varmaan asian oikein selitettynä mersun piikkiin kokonaan.
ei vaan sen liikkeen..
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
cobra
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja cobra »

tere. jos nyt ostan vuoden 2000 väyrysen niin voinko viedä sen veholle ruostetarkistukseen ja jos ruostetta löytyy korjaako veho ilmaiseksi?ku ei oikein pysy kärryillä vielä näistä mb hommista :oops:
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

cobra kirjoitti:tere. jos nyt ostan vuoden 2000 väyrysen niin voinko viedä sen veholle ruostetarkistukseen ja jos ruostetta löytyy korjaako veho ilmaiseksi?ku ei oikein pysy kärryillä vielä näistä mb hommista :oops:
kukaan ei osaa etukäteen vastata mitä saksalaiset vastaavat.
eli tapauskohtaisesti..
masaf1
Mersumies
Mersumies

center69 kirjoitti:
cobra kirjoitti:tere. jos nyt ostan vuoden 2000 väyrysen niin voinko viedä sen veholle ruostetarkistukseen ja jos ruostetta löytyy korjaako veho ilmaiseksi?ku ei oikein pysy kärryillä vielä näistä mb hommista :oops:
eli tapauskohtaisesti..
eiku ne stna vastaa heti liikkessä "ei me mitään korvata, koska sulla ei oo vaihdettu pyyhkijänsulkaa 50 tkm huollon yhteydessä". Sitten vasta kun vänkäät viikkotolkulla niin saattaa alkaa tapahtumaan ja todennäköisesti alkaakin kunhan otat yhteyttä ylimpään mahdolliseen tahoon. :D

Siis ei jumankekka mitä toimintaa. THÄNK GAAD nykynen väykky ei (vielä) ole ruostunut ja entisen maalaukseen ja korjaukseenkin meni vaan jotain 350 euroa.
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

masaf1 kirjoitti:
center69 kirjoitti:
eli tapauskohtaisesti..
eiku ne stna vastaa heti liikkessä "ei me mitään korvata, koska sulla ei oo vaihdettu pyyhkijänsulkaa 50 tkm huollon yhteydessä". Sitten vasta kun vänkäät viikkotolkulla niin saattaa alkaa tapahtumaan ja todennäköisesti alkaakin kunhan otat yhteyttä ylimpään mahdolliseen tahoon. :D

Siis ei jumankekka mitä toimintaa. THÄNK GAAD nykynen väykky ei (vielä) ole ruostunut ja entisen maalaukseen ja korjaukseenkin meni vaan jotain 350 euroa.
en ottanutkaan kantaa siihen miten mikäkin liike haluaa hoitaa omaa osuuttaan asiassa..
TeeHoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja TeeHoo »

8 vuotta lasketaan auton rekisteröintipäivästä, eli ennen sen täyttymistä pitäisi korjata. Eli aika kiire tulee, kun päätöksen saanti ainakin Jyväskylässä kestää useamman kuukauden tällä hetkellä. Mutta vastauksena kysymykseesi: Voit viedä tarkistukseen ja kyllä maahantuoja maksaa jos ruosteet on näissä mersun ominaispaikoissa, eikä maalinpaksuudet ole mahdottomia. Huoltokirjan tai sen puutteen en ole nähnyt vaikuttavan yhteenkään päätökseen...
Arno
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Arno »

masaf1 kirjoitti: eiku ne stna vastaa heti liikkessä "ei me mitään korvata, koska sulla ei oo vaihdettu pyyhkijänsulkaa 50 tkm huollon yhteydessä". Sitten vasta kun vänkäät viikkotolkulla niin saattaa alkaa tapahtumaan ja todennäköisesti alkaakin kunhan otat yhteyttä ylimpään mahdolliseen tahoon. :D
Ja todennäköisesti se 50tkm huolto on tehty vielä Vehossa - "ei vaikuta asiaan." :D
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
stanger
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja stanger »

Perseestä koko ruostetarkistus :evil:

Mulla on -98 loppuvuoden väykky...käytin Oulun veholla tarkistuksessa (perivät ensinnäkin 100e tarkistuksesta). Etupalkin pintaruosteet olisi mersu korvannut 100%:sesti, mutta tiivisteen alusista korvaus olisi ollut 50%\50%...ja kun vehon tuntitaksa on luokkaa yli 80e niin soronoo...
Teen kyllä mielummin itse pohjat ja käytän tutun automaalamossa.

Sanoin sitten vehon ukoille että pitäkää p*rkele tunkkinne, korjaan itse sen palkinkin 8)

V*tuttaa vaan se menetetty sata euroa... ihan sama kun olis tunkenu sen moppen p*rseeseen...
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
-Kapa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja -Kapa- »

TeeHoo kirjoitti:
8 vuotta lasketaan auton rekisteröintipäivästä, eli ennen sen täyttymistä pitäisi korjata. Eli aika kiire tulee, kun päätöksen saanti ainakin Jyväskylässä kestää useamman kuukauden tällä hetkellä. Mutta vastauksena kysymykseesi: Voit viedä tarkistukseen ja kyllä maahantuoja maksaa jos ruosteet on näissä mersun ominaispaikoissa, eikä maalinpaksuudet ole mahdottomia. Huoltokirjan tai sen puutteen en ole nähnyt vaikuttavan yhteenkään päätökseen...
Joensuu E.Hartikainen sanoi että päätös saadaan muutamassa päivässä, ja on ainoastaan 8 vrk. voimassa, itselle annettiin heti kuvaus käynnillä päivä ( 20.6.08 ) jolloin korjaus aloitetaan.
Laittavat edellisellä viikolla kuvat ja tiedot autosta saksaan jossa ratkeaa meneekö takuusen. :roll:
Tuntuupi olevan monenlaista tietoa tästä .. :?:
pt
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja pt »

masaf1 kirjoitti:
juhape kirjoitti:Ei taida kannattaa tuota minun autoa enää käydä näyttämässä. Vai miten vanhoja ne laittaa tehtaan piikkiin?
Ite saatiin viime kesänä 1997 Väykky 100 % tehtaan takuuseen, kun kyseessä oli pelkästään etupalkki (muuta ruostetta ei ollu!!!). Ei kysytty mitään huoltokirjoja tms. (auto oli Saksasta tuotu vuonna 2006) vaan korjattiin ihan kiltisti ja uus etupalkki vielä massautettiin ilmaseksi. Sanoivat, että etupalkki on tyyppivika ja se korjataan jopa ihan ensimmäisten Väykkyjen osalta 100 % tehtaan piikkiin - ei muutaku seuraavana aamuna auto Veholle ja samana päivänä sai noutaa. Tämä siis Muuralassa vauriokorjaamossa sen jälkeen kun olin puhelimitse yhteydessä Väykkyjen ruostekorjauksista vastanneeseen Vehon henkilöön. Ekan kerran asioitiin toisella paikkakunnalla virallisessa Mersuhuollossa, jossa sanottiin korjaamopäällikön johdosta heti suoraan mitään kattomatta "ei mee takuuseen, on jo toi -97 niin vanha..."
Tämä onkin hyvä tietää. Tuo palkki näytti jo hieman rapealta, joten pitänee käydä kyselemässä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
masaf1
Mersumies
Mersumies

pt kirjoitti:Tämä onkin hyvä tietää. Tuo palkki näytti jo hieman rapealta, joten pitänee käydä kyselemässä.
Kysellä ei kannata näissä asioissa. Kannattaa ilmoittaa tai todeta... :lol:
emppuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja emppuk »

Tarkistusta vielä, kun näkyy olevan useammanlaista kantaa noissa max-ikäisten korjauksissa.
Onko se tuo 8-vuotta vai mikä se on tuo 10-vuoden koritakuu?

Tietenkin kysymällä veholtahan se selvinnee, mutta oiskos kellää faktaa asiasta?
Vastaa Viestiin