Olen ostamassa tuota CE300 -92, ja ko. autossa on pientä öljyvuotoa kannesta. Ei tipu eikä vuoda paljoa mutta on märkä vaihdelaatikon etuosan ympäriltä.
Myyjä sanoo että pieni öljyvuoto on tyyppivika tälle koneelle, onko tosiaan näin?
Uskaltaako tuollaista ostaa vai tuleeko hetken päästä monen tonnin lasku?
Olen ostamassa tuota CE300 -92, ja ko. autossa on pientä öljyvuotoa kannesta. Ei tipu eikä vuoda paljoa mutta on märkä vaihdelaatikon etuosan ympäriltä.
Myyjä sanoo että pieni öljyvuoto on tyyppivika tälle koneelle, onko tosiaan näin?
Uskaltaako tuollaista ostaa vai tuleeko hetken päästä monen tonnin lasku?
Rippuu onko 12v vai 24V, jos on moniventtiilinen niin on todella arvokas työ tuo kannentiivisteen vaihto.
Ps minulla olisi myynnissä 300-24V CE, missä ei vuoda kannentiiviste! Tosin ikävä kyllä ei ole halvin mahdollinen..
Kyseessä on 12V. Myyjä sanoi vuodon tulevan kannentiivisteestä, jos näin on niin tarviiko tuolle välttämättä lähteä tekemään mitään jos vuoto ei ole paha? Jos tuo joku tyyppivika sitten on...
Ei se välttämättä siitä vähään aikaan miksikään muutu. Mulla oli edellisessä Mersussa samaa vikaa useamman vuoden kunnes nyt kesällä alkoi öljyä tulla jäähdystysnesteen sekaan. Ei paljoa mutta sen verran että paisuntasäiliössä näkyi ruskeaa vaahtoa.
Auto on nyt työkaverilla joka vaihtoi siihen sen tiivisteen. Heti perään meni vesipumppu, liekö öljy pehmentäny stefat.
Oli kuulemma sylintereissä näkyny vielä hoonausjäljet vaikka koneella on ajettu ainakin 430tkm.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ok. Vaihdossa olisi ko. auto tulossa, ja kovasti tässä puntaroin että pitäiskö ottaa vaiko ei. Ei hirveästi huvittaisi alkaa heti tekemään mitään remonttia. Varsinkin jos kovin kalliiksi tulee...
Jos tuolle nyt ei välttämättä tarvitse tehdä mitään ja vuoto on niin pientä niin sitten ehkä.