polttoainemittarin anturi w123

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jyrki.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ke 06.10.2004 16:55
Paikkakunta: raasepori

polttoainemittarin anturi w123

Viesti Kirjoittaja jyrki.k »

tietääköhän joku , käykö sedanin tankin anturi farkkuun
voihan v...eiku väyrynen.
Avatar
ii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 02.11.2007 12:08
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja ii »

Sedanissa on tankki selkänojan takana pystyssä. Kun taasen farmarissa tankki on maaten perässä, joten kummassakin taitaa olla omat anturat... :?
W906 213 cdi -11
W415 110 cdi -19
T611 3.0 -89
ex
916 6.0 -88
LP 913 5.7 -75
W245 B180 -09
W210 220 cdi -02
W601 300D -85
W123 300D -79
W108 250S -66
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Anturi

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Ei tosiaankaan käy keskenään Mutta oletko tutkinut voiko sen korjata.
Sedanissa ainakin saa korjattua vanhan. Oletko tutkinut kuinka paljon
tankissa ja mittarin anturissa on moskaa pohjalla Se sekoittaa ainkin
tämän varoitusvalon Mutta en tunne tätä farmarin systeemiä Jotenka en
pysty sinua tässä asiassa auttamaan Sedanin kyllä tunnen

Mutta kyllä täällä sellaisiakin pitäisi löytyä jotka tuntevat farmari j.s.lehti
jyrki.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ke 06.10.2004 16:55
Paikkakunta: raasepori

Viesti Kirjoittaja jyrki.k »

en tosiaan ole vielä purkanut sitä anturia irti,kokeillut vaan että mittari on ehjä.mikä niistä sitten oikein hajoaa?mulla ei mittari nouse ollenkaan eikä ole kyllä valokaan koskaan syttynyt.
voihan v...eiku väyrynen.
Avatar
v6sa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 11.08.2004 08:31
Paikkakunta: Estonia

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Anturit ei käy ristiin. Sedanin putki huomattavasti pitempi ja eikös se ole myös mutkalla?

Farmarin anturiin pääsee käsiksi tavaratilan lattian alta, pitää purkaa etummaisen kaukalon pohjamuovi pois.

Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa anturin pistoke, puhdistaa sieltä mahdollinen hapettuma.

Anturissa on koho, joka oikosulkee valon ja mittarin langat. Yleensä on joko koho uponnut tai mittarin langat katkenut. Langat voi juottaa yhteen, mutta pitää olla huolellinen. Sedanin anturin lanka käy, mutta vastusarvo on väärä ja sen takia alkaa mittari näyttämään kolmanneksen väärin.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Heitän nyt toisen kysymyksen tähän perään kun kuuluu vähän niinkun aiheeseen. Mitä on vikana kun tuo polttoaineen merkkivalo palaa koko ajan, mutta mittari kuitenkin toimii? :shock:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Avatar
v6sa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 11.08.2004 08:31
Paikkakunta: Estonia

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Oikosulku joko johdoissa tai anturissa. Tai mittarissa jotain sinnekuulumatonta metallia, joka oikosulkee katkaisijan navat.
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1705
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

v6sa kirjoitti:Oikosulku joko johdoissa tai anturissa. Tai mittarissa jotain sinnekuulumatonta metallia, joka oikosulkee katkaisijan navat.
Nyt ilmeni siinä sellainen että toimii tavallaan väärinpäin eli sammuu kun polttoaine vähissä :roll: Onko nyt sitten niin että jossain on jotkut johdot väärinpäin tai jotain :oops: :oops:
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
Vastaa Viestiin