250d tosi laiska!?
250d tosi laiska!?
Elikkä kyseessa on 250d 20v vuosimallia -95 ajettu 330tkm. Ongelmana on voiman puute! Hyytyy maantie nopeudessa vitosella jo vähänkin isommassa mäessä, onko normaalia? Kaikki orginaalia ei mitään virityksiä. Kannattaako egr- tukkia? ja mistä päin kannattaisi vikaa alkaa etsimään?
Kyllä 113 hevosvoimaa pitäisi liikutella autoasi aivan riittävän hyvin.
Onhan siinä karvan ememmän tehoja kuin 300 dieselissä OM 603:ssa.
On monta mahdollisuutta miksi autosi ei liiku kunnolla. Yksi vaihtoehto on pakokaasun kierrätyksen seuraamukset. Ruiskutuksen ajoitusennakko on tässä OM 605 moottorissa oltava aivan paikallaan.
Onhan siinä karvan ememmän tehoja kuin 300 dieselissä OM 603:ssa.
On monta mahdollisuutta miksi autosi ei liiku kunnolla. Yksi vaihtoehto on pakokaasun kierrätyksen seuraamukset. Ruiskutuksen ajoitusennakko on tässä OM 605 moottorissa oltava aivan paikallaan.
romuroope varmaan tarkotti tolla pakokaasun kierrätyksen seuraamuksilla sitä, että kone on varmaan melko tukkonen, jos sillä on menty 300tkm ja paska on saanut virrata ympyrää. vahva veikkaus, että imusarja on tosi karstassa aina imuventtiileihin saakka.romuroope kirjoitti:Kyllä 113 hevosvoimaa pitäisi liikutella autoasi aivan riittävän hyvin.
Onhan siinä karvan ememmän tehoja kuin 300 dieselissä OM 603:ssa.
On monta mahdollisuutta miksi autosi ei liiku kunnolla. Yksi vaihtoehto on pakokaasun kierrätyksen seuraamukset. Ruiskutuksen ajoitusennakko on tässä OM 605 moottorissa oltava aivan paikallaan.
paras lääke tohon on irrottaa imusarja ja puhdistaa se jollakin voimakkaalla liuottimella. se on muuten melko tatinaa, ettei lähe ihan mäntysuovalla irti..
kannattaa nyt eka tarkistaa ilmansuodatin, ettei se oo ihan sotkussa.
ja ilmeisesti, kuten jo mainittiin, niin ruiskutuksen ennakko on melko tarkka kyseisessä moottorissa. yks vaihtoehto vois olla, et jakopään ketju on venähtäny niin paljon, että ruiskutuksen ja venttiilien ajotus on sen verran pielessä, että huomaa sit tehoissa. ja varsinkin, jos on viä imusarja tukossa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Hyvin tyypillistä tuolle viitoskoneelle, käytännössä paljon laiskempi kuin vanha 12-venttiilinen 300D.Hyytyy maantie nopeudessa vitosella jo vähänkin isommassa mäessä, onko normaalia?
Ei ole kauaa kun ajoin lenkin peräperää -95 E250D:llä ja -92 250D farkulla josta PP-Diesel oli säätänyt pumpun; vanhemmalla olisi pitänyt uudempaa ihan "viittakeppinä" vaikka uudemmassa on alunperin ilmoitettu olevan tehoa yli 20 hv enemmän.
Monet E250D:t ovat kulultaan perstuntumalla samaa luokkaa kuin ruuvattu 200D.
Uutena ei lie ollut näin...
wiimax.fi