W202 pyyhinmekanismi takertelee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

W202 pyyhinmekanismi takertelee

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Tervehdys,

tökkii tuo pyyhkijän varsi siinä vaiheessa liikettä, kun varsi "pidentää" itseään.

Miten tuon pyyhkijän koneiston saa näkyviin? Ajattelin ensin kokeilla ihan voitelua.
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Avatar
ZeZeR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ke 11.05.2005 18:14
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ZeZeR »

Toises osottees vastaus...
Kyllä se!
Ei voi onnistua jos ei yritä!

C36AMG
ex. C280 sport
Avatar
PeerGunt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 10.08.2006 14:55
Paikkakunta: Rock city

Viesti Kirjoittaja PeerGunt »

Kerros alottelijallekin mistä osotteesta tuo keskustelu löytyy? Mulla nimittäin W202:ssa just sama ongelma pyyhkijän kans.
pasi124:n sanoin "Mitä suurempi vika sitä suurempi leka"
rekke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ke 22.06.2005 18:36

Viesti Kirjoittaja rekke »

kampea siitä pyyhkijänvarren alapäästä se muovi irti ja rasvaa pirusti kehiin.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jeps, rasvaa. Yleensä se tokenee sillä kun kampeaa tosiaan sen suojamuovin hitoille, ja öljyää esiin tulleen tangon, joka sitä pituussuuntaista liikettä tekee. Normaalisti ei tarvitse purkaa enempää.

Aseöljyä, tai jotain muuta,joka ei kangistu pakkaseen.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Jos öljyllä ei tokene niin voi olla että pyyhkimenmoottorin mekanismi on mennyt rikki. Moottorin sisällä oleva ratas kun kuluuu sileäksi siitä kohtaa missä pyyhin on keskiasennossa. Ja se miksi se kuluu siitä johtuu tuosta jumittavasta pyyhkimenmekanismista(varresta).
Avatar
PeerGunt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 10.08.2006 14:55
Paikkakunta: Rock city

Viesti Kirjoittaja PeerGunt »

Olikos tuohon muovin irrotukseen vielä jotain vinkkiä? Kävin eilen yrittään vääntää sitä varovasti irti mutta ei lähtenyt. Oli kylläkin aika jäässä kun auto seissyt ulkona, että saattaa vain vaatia lisää voimaa. Tänään vois yrittää uudelleen kun on plussan puolella ja vesikelit.
pasi124:n sanoin "Mitä suurempi vika sitä suurempi leka"
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

vm 95 lähti kun sitä alaosan muovia veti alaspäin,uudemmissa taisi olla toisella lailla kiinni. Kokeile hakua jollei lähde alapäin vetämällä muovi irti.
Pysäytä pyyhin keskelle lasia kun rasvaat sitä vartta.
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

paaki kirjoitti:.
Pysäytä pyyhin keskelle lasia kun rasvaat sitä vartta.
Eikös se kuulu pysäyttää jonpaankumpaan yläkulma asentoon ? Silloinhan se varsi on pisimmillään.
:roll:
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Saattaa olla näin, mutta pääasia että saa sen akselin näkyviin jolloin varmistuu että rasva menee oikeaan paikkaan.
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

JUHHisi kirjoitti:
paaki kirjoitti:.
Pysäytä pyyhin keskelle lasia kun rasvaat sitä vartta.
Eikös se kuulu pysäyttää jonpaankumpaan yläkulma asentoon ? Silloinhan se varsi on pisimmillään.
:roll:
Yäkulmaan tosiaan eikä tartte irroitella välttämättä mitään suojamuoveja. Työntötanko näkyy tuulilasin puolelta ja voi rasvata siitä. Ite oon pannu etusormeen pari tippaa öljyä ja pyhkäissyt sillä siihen.
Avatar
PeerGunt
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 10.08.2006 14:55
Paikkakunta: Rock city

Viesti Kirjoittaja PeerGunt »

Jeps, hyvinhän se muovi irtos kun hoksas ottaa oikeasta palasta kiinni :D (siis juurikin _varren_ alaosan peittävä muovi, eikä se juuressa oleva "mokkula" joka peittää pyyhkimen moottorin). Tällasta se on kun on amatööri asialla :roll:

Synteettistä silikoonia paljaaseen pyyhkijän varteen ja juureen, ja hyvin pyykii taas. Toivottavasti pyyhkii myös pakkasella. Kiitos kaunis!
pasi124:n sanoin "Mitä suurempi vika sitä suurempi leka"
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Rasvasin niin maan pirusti, mutta jotain muutakin on vialla. Nyt varsi liikkuu kýllä pidemmäksi, mutta lepoasentoon palatessaan ei lyhene, eli hakkaa A-pilariin kiinni.

Miten tuo koko pyyhinvarsi ja/tai moottori irtoaa?
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Jääkö pyyhintä apumiehen puolelta vajaaksi :?:
Jos KYLLÄ :arrow: Kartio kiinnitys vivustossa päässyt liikkumaan.
Pyykijän irroitus mekanismeineen.
Pikku linkku varsi pitää olla linjassa (saman suuntainen) isomman varren kanssa. Huomaat mitä tarkoitan, kun katsot mekanismia alhaalta päin.
Vai tarkoitatko, ettei lyhene missään kohdassa vaan on pitkänä koko ajan :?:

muovit irti!
päälimmäiset lasia vasten olevat painamalla kielet alas ja liuttamalla lasin suuntaisesti ylös
Konehuoneen puolella lisää muoveja. Kiinnikkeitä ruuvarilla raottamalla aukenee.
Pyyhkijän moottorin sähköliitäntä sulakerasiassa
Muovien alta löytyy 10 mm avaimella avattavia muttereita

Muistelen jokseenkin näin C-sarjalaista..
autodidakti
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

kannattaa samalla rasvata koko mekanismi ja moottorin kulmavaihde
myös siinä pyyhkimen juuressa kun ottaa sen muovikopan pois niin sielä on semmonen 6mm reikä josta kannattaa laittaa jotain rasvaa(tämä ratas-mekanismi tekee juuri sen nostoliikkeen)ite laitoin rasvarässillä sen kotelon täyteen rasvaa :roll:
ML W164
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Pysyy pitkänä koko ajan. Lähteekö se varren litteän ja leveän osan päälimuovi irti siis suoraan ylöspäin vai varren suuntaan vai päinvastaiseen suuntaan vetämällä?
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

se varren pienenpi osa pitää nostaa sulanpuolelta ylöspäin ja sitten vetää sulkaanpäin niin irtoaa!
se isonpi koppa siinä juuressa lähtee kun kampeaa vaan suoraan ylöspäin,siinä on semmoset pienet "kynnet"reunoilla!

kuulostaa pahalta kun on jäänyt pitkälle,saattaa olla just se mekanismin ratas siitä juuresta sökö,eikä sitä saa irralleen vaan ostettava koko höskä,muistaakseni 600-700e :roll:
hätä apuna siinä tapauksessa on jumittaa se tappi sinne ala-asentoon ettei yllä raastaa ikkunan karmihin :wink:
ML W164
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Mites sen saa jumitettua? Itsellä on sama ongelma tuon 124:sen pyyhkijän kanssa että se työntää sen varren ulos, mut ei vedä takaisin vaan sulka rupeaa ottamaan a-pilareihin kiinni...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

esim.hyvälaatuisella jämäkällä putki/hydrauliikka klemmarilla onnistuu!
ja jos haluaa ettei takuulla liiku enää niin kempillä räkäsee siihen varteen ettei pääse liukumaan ennää ulos :lol: :twisted:
ML W164
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Jeps.. Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla. Vähän jo ärsyttää kun se pyyhin hankaa niihin pilareihin...
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
kapa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ti 22.06.2004 20:53
Paikkakunta: mikkeli

202 pyyhin

Viesti Kirjoittaja kapa »

ois mekanismi+moottori paketti ylimääräisenä
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

Pitää ensin testata tuo tepon konsti auttaako se... Kiitos kuitenkin tarjouksesta
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Paljon pidät hintaa?
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

pyyhin mekanismeineen irti.
Ison muovin alla on hammasratas, joka liikutaa vartta pitkäksi ja lyhyeksi.
Onkohan kaikki paikallaan, selviää purkamalla
Itse vivusto pelaa, koska pyyhin liikkuu.
autodidakti
|JR|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ti 16.01.2007 18:48
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja |JR| »

Siellä on jotain ehkä vaan irti, koska välillä se menee ylös-alas ihan normaalisti. Ja välillä jää yläasentoon. Täytyy huomenna töiden jälkeen purkaa.

Mä en kyllä viimeks onnistunut saamaan sitä isompaa muovilevyä irti kun ensin otin sen varren suojana olevan irti. Pelkäsin että halkee kun näytti ne "kynnet" olevan sen verta pitkät...
Ei Merssua tällä hetkellä :(

BMW E39 530dA vm.2002
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Ota pöydälle koko härveli.
alapuolelta kiinitykset auki. Nousee ylös vain oikeassa asennossa, pyyhkijän varsi keskiasennossa
autodidakti
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Sen pyyhkijän voi ajaa keskelle lasia parkkiin seuraavasti.
Käännetään pyyhkijä päälle, kun autossa ei ole virrat päällä.
sitten käännetään virta-avaimesta virta päälle ja samantien pois.
Pyyhin nytkähtää liikkeelle ja pysähtyy keskelle lasia.
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

miten tuo moottorin kulmavaihteen rasvaaminen onnistuu ?

- Naku -
Avatar
Teppo L
Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Ma 22.03.2004 21:13
Paikkakunta: Joensuun tienoo

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

irrota se peltilevy siitä kulmavihteen sivusta n.5x5 cm,sitten meisselillä kampea sen varovasti ylös(kannessa abikoliittimet) sieltä paljastuu nylon ratas ja moottorin akselin "kierrukka"tutki niiden kunto,jos lähteneet murtuilemaan niin vaihto pian edessä!
jos vivustoa ei rasvata sillointällöin niin juuri nuo osat joutuvat tiukille ja korkkaavat helposti,uusi moottori kulmavaihteineen n.120e
ML W164
väykky97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Su 06.11.2005 01:10
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja väykky97 »

Mitäs rasvaa siihen kannattaa laittaa, ihan tollasta hhs spray vaseliinia vai ihan suoraan purkista sormella levittäen, vai jotain muuta? :?: Porukoiden C mersun pyyhkijä takertelee ja varmaan sitä täytyisi hieman rasvata, täytyy kans oman e mersun pyyhkijä rasvata, vaikka se pelaa ihan hyvin! :D
Vastaa Viestiin