Näkyvät myyvän BOSCH:in suuttimia w124 200D malliin, kannattaako sellaiset laittaa vaiko korjauttaa vanhat? Vai onko näissä BOSCH:in suuttimet alunperinkin?
Suuttimien vaihto lienee simppeli homma, mutta onko uudet suuttimet valmiiksi "säädetty" vai täytyskö nekin käyttää diesel-korjaamolla?
KL-varaosien suuttimista w124:seen
KL-varaosien suuttimista w124:seen
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Nykyään ei enää suutinkärkiä juurikaan hiota, senverran halpoja epelit ovat.
Olisi kuitenkin viisainta suutintyön teetättää alan ammattilaisella, koska suuttimen ylä-sekä alapaineen kohdalleen saaminen edellyttää suutinpenkissä testausta ja tarkastusta. Uuden suutinkärjen paikalle laitto ei välttämättä mene niihin painemääritteisiin, ja vaatii " trimmausta ".
Suuttimen kärkeä myös suojaa ns. lämpönasta, joka on vaihdettava aina uuteen suutinremontin yhteydessä, suutinrunko väännetään 4.5 kilopondimetrin voiman momenttiin.
Olisi kuitenkin viisainta suutintyön teetättää alan ammattilaisella, koska suuttimen ylä-sekä alapaineen kohdalleen saaminen edellyttää suutinpenkissä testausta ja tarkastusta. Uuden suutinkärjen paikalle laitto ei välttämättä mene niihin painemääritteisiin, ja vaatii " trimmausta ".
Suuttimen kärkeä myös suojaa ns. lämpönasta, joka on vaihdettava aina uuteen suutinremontin yhteydessä, suutinrunko väännetään 4.5 kilopondimetrin voiman momenttiin.
niin eli kysymys oli kokonaisten suuttimien uusimisesta, onko ne suoraan KL:n tiskiltä siinä kunnossa että ne voi laittaa sellaisenaan paikoilleen... ilmeisesti kuitenkaan ei kuten felmit asiaa valaisi. eihän noita kyl sit kannata suinpäin mennä uusimaan jos uudetkin joutuu diesel-korjaamolle viemään säädettävksi.
ja keef:ille tiedoksi, noilla vanhoilla on todennäköisesti ajettu vähintään se 500tkm
ja entisen omistajan mukaan suutinremppa tähän autoon kannattaisi jo vähitellen tehdä.
ja keef:ille tiedoksi, noilla vanhoilla on todennäköisesti ajettu vähintään se 500tkm
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91