


Taitaa tämä olla niitä yleisimpiä vikoja leimalla ollessa lankussa.benny kirjoitti:Alkoi tuo seisontajarru jumimaan kuskinpuolelta, elikkä siis jäi aina hieman päälle kun löysäsi jarrun pois päältä. Viaksi arvelisin sitä jarrukenkien levittäjää joka on siellä rummun sisässä, oli nimittäin ihan umpi ruosteessa eikä liikkunut kuin meisselillä väkisin vääntelemällä. Mutta miten sen saa pois sieltäja saako sitä edes ostettua pelkästään vai tuleeko se uuden vaijerin mukana
Kun siellä jarrukilven takana vähän sen yläpuolella mihin vaijeri tulee on pultti jolla näyttäis olevan joku lätkä kiinni, luulin sitä ensin eräänlaiseksi vaijerin lukitus sokaksi joka lähtee ylöspäin kunhan sen pultin aukaisee mutta ei se siitä liikkunut mihinkään suuntaan vaikka tein mitä
Ei, ei se sieltä tuu.benny kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Joten aukaisen siis sen pultin siitä jarru vaijerin vierestä ja sitten vaikka väkivalloin revin sen vaijerin levittimineen päivineen pois sieltä. Ymmärsinkö oikein, kun eilen ainakin yritin sitä vaijerin juuressa olevaa "hylsyä" liikutella lukkopihdeillä niin ei änähtänytkään ja en sitten uskaltanut sen suuremmin sille voimiani näyttää kun luulin että siinä on joku jippo ja luulin myös ettei se levitin mahdu sen jarrukilven läpi menemään.....
Tässä vaiheessa viimeistään huomaa onko vaijerit jumissa kun on ottanut kardaanin alta kaikki siitä 13mm säätöpultista, klinkku ei tule yhtään ulospäin jotta saisi sen tapin pois. Siinä ei juuri auta kuin sahata poikki se ruostunut vaijeri, sen jälkeen onkin helpompaa(paitsi että menee ostaan sen uuden vaijerin x2+2linkkua+kengät).Tosin on vielä jäljellä vaijereiden kilvenläpihylsän irtitemppuilu CRC'lläjuhaoh kirjoitti:Niin ja se tappi on siinä vaijerin päässä, ei se niveltappi. Ja jos ei ole vaijerissa riittävästi löysää niin sitten auton alta välilinkusta lisää löysää.