Onko muilla ongelmia Mesen laturin tai siis kiilahihnan kiristyssysteemin kanssa?
Siis sen tupakkiaskin kokoisen kelkan, jonka päässä olevaa pitkää pulttia kiristämällä pultilla oleva muotomutteri työntää laturin korvaketta ulospäin.
Kunnes pultista menee jenkat.
Pelkästään löysyttämällä ei yhden miehet nyrkit piisaa kiristämään remeliä riittävästi, mutta kun ottaa sen kelkan poigodes, löysää yläpultin, työntää laturia niin, että remeli kiristyy ja samalla kun ruuvaa ylöäpulttia kireelle (niin, ettei remmi löysty, kun päästät irti), pitää toisella kädellä laturia ja hihnaa piukeena. Siteen ei muuta kun kelkka paikoilleen ja menoks.
Onko ihan tyyppivika mesessä ja oliskohan tommonen uus kiristyskelkka tyyris vai onko joku ratkaissut homman muulla lailla?
Musta nimittäin tuntuu, että osaltaa varsinaisen kiristyssysteemin ollessa risana, remmi pääsee löystymään, vaikka sen laturin ruuvvais kuinka piukalle tahansa.
"Mahtava" laturin/hihnan kiristyssysteemi á la Mer
"Mahtava" laturin/hihnan kiristyssysteemi á la Mer
Wanhat Pullamersut eivät koskaan kuole - ne vain kiihtyvät hitaammin!
Re: "Mahtava" laturin/hihnan kiristyssysteemi á la
mistäköhän moottorista mahdollisesti oli kyse?Isojussi kirjoitti:Onko muilla ongelmia Mesen laturin tai siis kiilahihnan kiristyssysteemin kanssa?
Siis sen tupakkiaskin kokoisen kelkan, jonka päässä olevaa pitkää pulttia kiristämällä pultilla oleva muotomutteri työntää laturin korvaketta ulospäin.
Kunnes pultista menee jenkat.
Pelkästään löysyttämällä ei yhden miehet nyrkit piisaa kiristämään remeliä riittävästi, mutta kun ottaa sen kelkan poigodes, löysää yläpultin, työntää laturia niin, että remeli kiristyy ja samalla kun ruuvaa ylöäpulttia kireelle (niin, ettei remmi löysty, kun päästät irti), pitää toisella kädellä laturia ja hihnaa piukeena. Siteen ei muuta kun kelkka paikoilleen ja menoks.
Onko ihan tyyppivika mesessä ja oliskohan tommonen uus kiristyskelkka tyyris vai onko joku ratkaissut homman muulla lailla?
Musta nimittäin tuntuu, että osaltaa varsinaisen kiristyssysteemin ollessa risana, remmi pääsee löystymään, vaikka sen laturin ruuvvais kuinka piukalle tahansa.
olihan lukitusmutteri myös löysällä??
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
Eikös sitä kiristetä varsinaisesti siitä sellasesta "rattaalla" varustetusta mutterista, ei siitä pitkästä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: "Mahtava" laturin/hihnan kiristyssysteemi á la
1987 3,0l nelostiisseli - (OM601?)center69 kirjoitti: mistäköhän moottorista mahdollisesti oli kyse?
Mikä lukitusmutteri? Laturissa on 3 pultinkorvaketta.center69 kirjoitti: olihan lukitusmutteri myös löysällä??
Wanhat Pullamersut eivät koskaan kuole - ne vain kiihtyvät hitaammin!
Re: "Mahtava" laturin/hihnan kiristyssysteemi á la
mut eipä kyllä muistu mieleen et olis missään ollut laturilla kiristettävää systeemiä..Isojussi kirjoitti:1987 3,0l nelostiisseli - (OM601?)center69 kirjoitti: mistäköhän moottorista mahdollisesti oli kyse?
Mikä lukitusmutteri? Laturissa on 3 pultinkorvaketta.center69 kirjoitti: olihan lukitusmutteri myös löysällä??
vois kyllä helpottaa jos osaisit kertoa että mikä moottori ja missä korissa..
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.