"Mahtava" laturin/hihnan kiristyssysteemi á la Mer

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Isojussi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 21.07.2006 09:55
Paikkakunta: Tarttila
Viesti:

"Mahtava" laturin/hihnan kiristyssysteemi á la Mer

Viesti Kirjoittaja Isojussi »

Onko muilla ongelmia Mesen laturin tai siis kiilahihnan kiristyssysteemin kanssa?

Siis sen tupakkiaskin kokoisen kelkan, jonka päässä olevaa pitkää pulttia kiristämällä pultilla oleva muotomutteri työntää laturin korvaketta ulospäin.

Kunnes pultista menee jenkat.

Pelkästään löysyttämällä ei yhden miehet nyrkit piisaa kiristämään remeliä riittävästi, mutta kun ottaa sen kelkan poigodes, löysää yläpultin, työntää laturia niin, että remeli kiristyy ja samalla kun ruuvaa ylöäpulttia kireelle (niin, ettei remmi löysty, kun päästät irti), pitää toisella kädellä laturia ja hihnaa piukeena. Siteen ei muuta kun kelkka paikoilleen ja menoks.

Onko ihan tyyppivika mesessä ja oliskohan tommonen uus kiristyskelkka tyyris vai onko joku ratkaissut homman muulla lailla?

Musta nimittäin tuntuu, että osaltaa varsinaisen kiristyssysteemin ollessa risana, remmi pääsee löystymään, vaikka sen laturin ruuvvais kuinka piukalle tahansa.
Wanhat Pullamersut eivät koskaan kuole - ne vain kiihtyvät hitaammin!
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 03.03.2007 19:16

Re: "Mahtava" laturin/hihnan kiristyssysteemi á la

Viesti Kirjoittaja center69 »

Isojussi kirjoitti:Onko muilla ongelmia Mesen laturin tai siis kiilahihnan kiristyssysteemin kanssa?

Siis sen tupakkiaskin kokoisen kelkan, jonka päässä olevaa pitkää pulttia kiristämällä pultilla oleva muotomutteri työntää laturin korvaketta ulospäin.

Kunnes pultista menee jenkat.

Pelkästään löysyttämällä ei yhden miehet nyrkit piisaa kiristämään remeliä riittävästi, mutta kun ottaa sen kelkan poigodes, löysää yläpultin, työntää laturia niin, että remeli kiristyy ja samalla kun ruuvaa ylöäpulttia kireelle (niin, ettei remmi löysty, kun päästät irti), pitää toisella kädellä laturia ja hihnaa piukeena. Siteen ei muuta kun kelkka paikoilleen ja menoks.

Onko ihan tyyppivika mesessä ja oliskohan tommonen uus kiristyskelkka tyyris vai onko joku ratkaissut homman muulla lailla?

Musta nimittäin tuntuu, että osaltaa varsinaisen kiristyssysteemin ollessa risana, remmi pääsee löystymään, vaikka sen laturin ruuvvais kuinka piukalle tahansa.
mistäköhän moottorista mahdollisesti oli kyse?
olihan lukitusmutteri myös löysällä??
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Eikös sitä kiristetä varsinaisesti siitä sellasesta "rattaalla" varustetusta mutterista, ei siitä pitkästä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Isojussi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 21.07.2006 09:55
Paikkakunta: Tarttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Isojussi »

jackie kirjoitti:Eikös sitä kiristetä varsinaisesti siitä sellasesta "rattaalla" varustetusta mutterista, ei siitä pitkästä.
Ei siinä oo semmosta - hitto, kun on hankala selittää, mutta kun ei oo kuvaa.
Wanhat Pullamersut eivät koskaan kuole - ne vain kiihtyvät hitaammin!
Avatar
Isojussi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 21.07.2006 09:55
Paikkakunta: Tarttila
Viesti:

Re: "Mahtava" laturin/hihnan kiristyssysteemi á la

Viesti Kirjoittaja Isojussi »

center69 kirjoitti: mistäköhän moottorista mahdollisesti oli kyse?
1987 3,0l nelostiisseli - (OM601?)
center69 kirjoitti: olihan lukitusmutteri myös löysällä??
Mikä lukitusmutteri? Laturissa on 3 pultinkorvaketta.
Wanhat Pullamersut eivät koskaan kuole - ne vain kiihtyvät hitaammin!
center69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: La 03.03.2007 19:16

Re: "Mahtava" laturin/hihnan kiristyssysteemi á la

Viesti Kirjoittaja center69 »

Isojussi kirjoitti:
center69 kirjoitti: mistäköhän moottorista mahdollisesti oli kyse?
1987 3,0l nelostiisseli - (OM601?)
center69 kirjoitti: olihan lukitusmutteri myös löysällä??
Mikä lukitusmutteri? Laturissa on 3 pultinkorvaketta.
mut eipä kyllä muistu mieleen et olis missään ollut laturilla kiristettävää systeemiä..
vois kyllä helpottaa jos osaisit kertoa että mikä moottori ja missä korissa..
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Taitaa olla kyseessä 3,0 vitosdiisseli.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Vastaa Viestiin