väyrynen hyytyi liikennevaloihin
Allekirjoittanu en ole mitään paperia,Autoni vaan hinattiin Merkkiliikkeeseen ja rupesivat laittamaan kuntoon,kuten jo aikaisemmin sanoin nyt jo n.6000€lasku ja nyt eivät vieläkään tiedä mikä autossa vikana vaikka sanoivat että ohjausyksikönvaihdolla auto tulee kuntoon!!! Sen vaihtoivat ja jonkun muun pikkulaatikon ja ei tullu kuntoon! Nyt heittivät pallon maahantuojalle,että mitä seuraavana vaihdetaan!!!! Eihän tuommoiseen kuluttajana minun tietääkseni pitäisi suostua noin vaan!!?? Lupailevat mitä satuu,eikä hallita hommaansa!! minun kustannuksella harjoittelevat mersun korjausta?????!!!
kuten aikaisemmin sanoin niin ei missään nimessä pidä suostua maksamaan jotain mitä on vaihdettu turhaan.. mutta kannattaa neuvotella ensin ihan henkilökohtaisesti jälkimarkkinointi päällikön kanssa ennenkuin jatkotoimenpiteillä alkaa uhkailemaan..jjulli kirjoitti:Allekirjoittanu en ole mitään paperia,Autoni vaan hinattiin Merkkiliikkeeseen ja rupesivat laittamaan kuntoon,kuten jo aikaisemmin sanoin nyt jo n.6000€lasku ja nyt eivät vieläkään tiedä mikä autossa vikana vaikka sanoivat että ohjausyksikönvaihdolla auto tulee kuntoon!!! Sen vaihtoivat ja jonkun muun pikkulaatikon ja ei tullu kuntoon! Nyt heittivät pallon maahantuojalle,että mitä seuraavana vaihdetaan!!!! Eihän tuommoiseen kuluttajana minun tietääkseni pitäisi suostua noin vaan!!?? Lupailevat mitä satuu,eikä hallita hommaansa!! minun kustannuksella harjoittelevat mersun korjausta?????!!!
...
Ota yhteys kuluttaja asiamieheen, ei näitä asioita täällä kannata arpoa.
Itselläni oli viime kesänä saman tapainen juttu, ja kuluttaja asiamies ratkaisi asian ilman että piti mennä käräjille.
Lyhykäisesti sanottuna tuossa asiassa sinun ei tartte maksaa niitä osia/töitä joista ei sinulle ole ollut merkittävää hyötyä, joudut maksamaan todennäköisesti vain siitä osasta joka aiheutti vian ja sen työosuuden kunhan se aikanaan selviää mikä oli vikana.
Ei ole asiakkaan ongelma tietää/olettaa tietää missä on vika, liikkeen täytyy se osata selvittää/ratkaista.
Eivät voi laskuttaa aina osa kerrallaan vaihdetusta touhusta.
Esimerkki: Jos viet auton korjaamoon ja kerrot että jarrut vinkuu, tehkää jotain sen eteen.
On heidän työ etsiä vinkuuko etu vai takajarrut, jos vaihtavat esim koko taka-akselin, niin ei tartte maksaa mitään varsinkin jos jarrut vinkuu vielä kun hakee auton pois sieltä, silloin et ole saanut huollosta mitään merkittävää hyötyä koska vika jonka takia veit auton sinne on edelleen päällä ja laittoivat turhaa osaa heidän moka voi voi, koska kerroit heille että jarrut vinkuu eikä taka-akseli, ääripään esimerkki, mut kuitenkin.
Toivottavasti selviää.
Itselläni oli viime kesänä saman tapainen juttu, ja kuluttaja asiamies ratkaisi asian ilman että piti mennä käräjille.
Lyhykäisesti sanottuna tuossa asiassa sinun ei tartte maksaa niitä osia/töitä joista ei sinulle ole ollut merkittävää hyötyä, joudut maksamaan todennäköisesti vain siitä osasta joka aiheutti vian ja sen työosuuden kunhan se aikanaan selviää mikä oli vikana.
Ei ole asiakkaan ongelma tietää/olettaa tietää missä on vika, liikkeen täytyy se osata selvittää/ratkaista.
Eivät voi laskuttaa aina osa kerrallaan vaihdetusta touhusta.
Esimerkki: Jos viet auton korjaamoon ja kerrot että jarrut vinkuu, tehkää jotain sen eteen.
On heidän työ etsiä vinkuuko etu vai takajarrut, jos vaihtavat esim koko taka-akselin, niin ei tartte maksaa mitään varsinkin jos jarrut vinkuu vielä kun hakee auton pois sieltä, silloin et ole saanut huollosta mitään merkittävää hyötyä koska vika jonka takia veit auton sinne on edelleen päällä ja laittoivat turhaa osaa heidän moka voi voi, koska kerroit heille että jarrut vinkuu eikä taka-akseli, ääripään esimerkki, mut kuitenkin.
Toivottavasti selviää.
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Tänään soittelivat liikkestä,ja sanoivat että uusi ohjausyksikkö minkä jo kertaalleen vaihtoivat olisi väärä.Tilaavat uuden 5 viikkoa menee kun tulee.Eli sitten autoni on seisonu "merkkiliikkeen" pihalla 14 viikkoa.Kaiken kukkuraksi käskivät tuoda sijausauton pois!!! Sanoin että,eihän se minun moka ole jos eivät hallitse hommia ja saan taas ootella omaani 5 viikkoa.Taas mun pitäisi vuokrata sijausauto omaan piikkiin!!!! Voiko tämä olla totta!!! Huomenna otan kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ja kyselen missä kulkee kuluttajan raja.Voiko liike tehdä noin!!!!?????
Ei jumalaut... Onko tää Vehossa / Mersun virallisella huollolla nyt työn alla? Mitäs jos pistäisit vaikka reklamaatiota jälkimarkkinointipäällikölle (jankutan tätä nyt joka paikassa, koska itse tein niin kun hommat kusi -> asiallisen reklamoinnin seurauksena - ja vihjattuani etten osta enää ikinä Mersua tämän jälkeen - korjattiin ilmaiseksi KAIKKI mitkä eivät edes liittyneet mitenkään alkuperäiseen vikaan)?
http://www.veho.fi/sanahaku_lista_entry ... a=henkilot
Tossa noi päälliköt. Rohkeesti yhteyttä vaan... Jos ei noihin, niin sitte noiden päälliköihin. Ei ne siellä huollossa uskalla mitään tehä/toimia/ottaa kantaa, Veholla täytyy nostaa kissa korkeamman tahon pöydälle sillon ku on tarvetta.
http://www.veho.fi/sanahaku_lista_entry ... a=henkilot
Tossa noi päälliköt. Rohkeesti yhteyttä vaan... Jos ei noihin, niin sitte noiden päälliköihin. Ei ne siellä huollossa uskalla mitään tehä/toimia/ottaa kantaa, Veholla täytyy nostaa kissa korkeamman tahon pöydälle sillon ku on tarvetta.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Kannattaa soittaa myös kuluttajaneuvojalle.
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvojat/
Moottoriajoneuvojen korjausehdot 1.1.2007
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/ec1 ... b9f56.aspx
Kohta: 8 ja 13
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvojat/
Moottoriajoneuvojen korjausehdot 1.1.2007
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/ec1 ... b9f56.aspx
Kohta: 8 ja 13
Itse laittaisin kyllä tuon kuluttaja-asiamiehen ensin soittamaan. Tämän jälkeen, kun on selvinnyt että asiaa setvitään tosissaan, ottaisin yhteyttä itse.jjulli kirjoitti:Tämä kyseinen liike on Kouvolan Auto-sompa,entinen Veho. Onko sama minkä alueen Jälkimarkkinointipäällikköön kannattaa ottaa yhteyttä??
Perinteitä pitää kunnioittaa.
nyt kyllä kannattaa olla tarkkana
liekkö koko ohjaus yksikössä alunperinkään mitään vikaa
vaihtaneeet varmaan pyörintä anturin ja saaneet auton kuntoon mutta kuinkas tämä nyt asiakkaalle selvitetään no tilataan vielä uusi poksi
mun järkeen ei kyllä mene mitenkään se että autoon voi merkki liike tilata väärän poksin onhan siinä vanhassa numero esin. VDO 412232004007 (e210 200)
ja sen poksin merkki on vdo ja jos siinä alkuperäisessä ja uudessa on sama numero niin täysin varmasti se siihen käy
on kyllä niin mielenkiintoinen tapaus olisi oikein mukava päästä tutkimaan
liekkö koko ohjaus yksikössä alunperinkään mitään vikaa
vaihtaneeet varmaan pyörintä anturin ja saaneet auton kuntoon mutta kuinkas tämä nyt asiakkaalle selvitetään no tilataan vielä uusi poksi

mun järkeen ei kyllä mene mitenkään se että autoon voi merkki liike tilata väärän poksin onhan siinä vanhassa numero esin. VDO 412232004007 (e210 200)
ja sen poksin merkki on vdo ja jos siinä alkuperäisessä ja uudessa on sama numero niin täysin varmasti se siihen käy
on kyllä niin mielenkiintoinen tapaus olisi oikein mukava päästä tutkimaan

auto-sompalla ei ole käytännössä mitään tekemistä vehon kanssa ja nuo listatut henkilöt on liikkeiden jälkimarkkinointipäälliköitä, ei mercedeksen. eli myös sieltä auto-sompalta löytyy jälkimarkkinointipäällikkö. eli yhteys sinne.jjulli kirjoitti:Alkuperainen poksi oli vdo:n ja kun tilasivat uuden sieltä tuli siemensin poksi.Poksin valmistenumeroita en ole nähnyt!!! Minäkin olen epäillyt koko ajan että,joku muu vika siinä autossa on!!! Vaikka esim.se kampiakselin tunnistin.Mainitsin kyllä asiasta korjaamolle mutta tuskin ottivat tosissaan!
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.
tämmöisessä tapauksessa neuvoisin itsekin olemaan ensin sinne kuluttaja-asiamiehelle yhteydessä, koska lukemani perusteella eivät oikein ota tosissaan tätä hommaa.
Ainahan nuo kuluttaja-asiamiehet saavat vähän enemmän vauhtia noihin liikkeisiin

Ainahan nuo kuluttaja-asiamiehet saavat vähän enemmän vauhtia noihin liikkeisiin

C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Otin yhteyttä jälkimarkkinointipäällikköön, ja asiat rupesivat hoitumaan. Varaosa tuleekin jo ensi viikolla, alun perin piti tulla vasta 5viikon päästä ja saan pitää sijausauton siihen saakka kunnes laittavat uuden poksin paikoilleen ja toivottavasti sitten autoni toimii!!??? Oli siitä suuresti apua!!!
Nonii, mitäs mä sanoin. Nimimerkillä kokemusta on (valitettavasti). Näin se menee viddu joka vidun kerta... Veholla.jjulli kirjoitti:Otin yhteyttä jälkimarkkinointipäällikköön, ja asiat rupesivat hoitumaan. Varaosa tuleekin jo ensi viikolla, alun perin piti tulla vasta 5viikon päästä ja saan pitää sijausauton siihen saakka kunnes laittavat uuden poksin paikoilleen ja toivottavasti sitten autoni toimii!!??? Oli siitä suuresti apua!!!
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Toivottavasti tulee kuntoon sillä ohjausyksiköllä.
Jos ei niin sitten kannattaa käydä neuvottelemassa sen päälikön kanssa että missä korjaamossa auton korjaamista jatketaan. Pakkohan heidän on se korjauttaa jossain muualla jos eivät itse osaa. Ja siihen kuluttajaneuvojaankin kannattaa olla yhteydessä jos hommat ei rupea luistamaan.
Jos ei niin sitten kannattaa käydä neuvottelemassa sen päälikön kanssa että missä korjaamossa auton korjaamista jatketaan. Pakkohan heidän on se korjauttaa jossain muualla jos eivät itse osaa. Ja siihen kuluttajaneuvojaankin kannattaa olla yhteydessä jos hommat ei rupea luistamaan.
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
jjulli kirjoitti:Ei tullu kuntoon! Sama homma eli auto pelaa kun on testerissä,mutta kun testerin ottaa pois ja sammuttaa auton niin ei lähde käyntiin.muistiin ei jää mitään tietoja!!!???
Oliko kyseinen vika alusta asti? Siis se että testeri kiinni auto lähtee käyntiin, mutta muuten ei.
Nyt tekisi mieli vähän arvailla: Jokin yksikkö antaa kieltävän vastauksen moottorin käynnistykselle. Esim airbagin yksikkö voisi tehdä tuota tempua. Silloin auto ei anna vikakoodeja ja kaikki näyttäisi testerin puolesta toimivan. Yksikkö voi siis testerillä katsottuna olla ok. Eli nyt voisi kokeilla srs yksikön kampa irti, että lähteekö käyntiin. Tällöin viallinen srs yksikkö ei pääse sekottamaan moottorin yksikköä tiedonsiirron kautta.
Tai voi olla että siellä on joku muu yksikkö rikki, semmonen jonka täytyy antaa hyväksyvä vastaus moottorin yksikölle jotta käynnistyminen on mahdollista. Vaikkapa hälytin/käynnistyksenesto tai keskusyksikkö voisi sekottaa väylän/tiedonsiirron, ja antaa kiellon moottorin käynnistymisestä. Tämä voisi näkyä testerillä kyseisen yksikön tiloista että jos siellä on kielto päällä, mutta ei välttämättä.
Taas meni arvailuksi mutta minkäs teet.

Kyllä se sinunkin auto vielä kuntoon tulee, ennemmin tai myöhemmin. Nyt vaan näyttää sille että menee tonne jälkimmäisen vaihtoehdon puolelle. Toivottavasti liikkeessäkin ymmärtävät että asiakas ei voi olla puolta vuotta ilman autoa ja pistävät vauhtia hommaan.
Mikä muuten on uusittavan yksikön varaosanumero? Onko se 0285457132 ?
Onko VDO HFM ratio vai Bosch motronic 2.1?
Alkuperäinen ohjausyksikkö oli VDO,numerosarjaa ei tullu katottua.Sitten tilalle tilasivat siemensin boksin jonka epäilivät että se olisi viallinen tai väärä,nyt laittoivat taas jonkun boksin:en tiedä minkä!! Tänäänkään ei kuulunu korjaamolta mitään.En kehdannu soitella ja kysellä joko,joko,ketuttaa sen verran rankasti!!!!!!!!
mutta nuo käynnistysluvat pitäisi kyllä nähdä testerillä että onko käynnistyslupa kaikilta ohjainlaitteilta..vito500tkm kirjoitti:jjulli kirjoitti:Ei tullu kuntoon! Sama homma eli auto pelaa kun on testerissä,mutta kun testerin ottaa pois ja sammuttaa auton niin ei lähde käyntiin.muistiin ei jää mitään tietoja!!!???
Oliko kyseinen vika alusta asti? Siis se että testeri kiinni auto lähtee käyntiin, mutta muuten ei.
Nyt tekisi mieli vähän arvailla: Jokin yksikkö antaa kieltävän vastauksen moottorin käynnistykselle. Esim airbagin yksikkö voisi tehdä tuota tempua. Silloin auto ei anna vikakoodeja ja kaikki näyttäisi testerin puolesta toimivan. Yksikkö voi siis testerillä katsottuna olla ok. Eli nyt voisi kokeilla srs yksikön kampa irti, että lähteekö käyntiin. Tällöin viallinen srs yksikkö ei pääse sekottamaan moottorin yksikköä tiedonsiirron kautta.
Tai voi olla että siellä on joku muu yksikkö rikki, semmonen jonka täytyy antaa hyväksyvä vastaus moottorin yksikölle jotta käynnistyminen on mahdollista. Vaikkapa hälytin/käynnistyksenesto tai keskusyksikkö voisi sekottaa väylän/tiedonsiirron, ja antaa kiellon moottorin käynnistymisestä. Tämä voisi näkyä testerillä kyseisen yksikön tiloista että jos siellä on kielto päällä, mutta ei välttämättä.
Taas meni arvailuksi mutta minkäs teet.Eipä sitä täältä osaa sanoa mikä siinä on vikana. Kotisohvalta kun vaan on niin mukava arvailla, varsinkin kun kyseisen merkin sähköistä enkä testeristä tiedä mitään. Muutaman muun merkin sähköt on kylläkin tuttuja. Sähköviat on joskus erittäin mielenkiintosia, työllistäviä ja vaikeita löytää, mutta onneksi niitä vaikeita tapauksia ei ole kuin n.10% hommista.
Kyllä se sinunkin auto vielä kuntoon tulee, ennemmin tai myöhemmin. Nyt vaan näyttää sille että menee tonne jälkimmäisen vaihtoehdon puolelle. Toivottavasti liikkeessäkin ymmärtävät että asiakas ei voi olla puolta vuotta ilman autoa ja pistävät vauhtia hommaan.
Mikä muuten on uusittavan yksikön varaosanumero? Onko se 0285457132 ?
Onko VDO HFM ratio vai Bosch motronic 2.1?
mielipiteeni ovat omiani, eivät minkään yrityksen tai yhteisön mielipiteitä.