se että ruiskumoottoreissa lisättäisiin bensan sekaan tuhkautumatonta 2t-öljyä,jotta suuttimet pysyisivät puhtaampina? Olenko joutunut ,hyväuskoinen kun olen,urbaanilegendan uhriksi vai onko tuossa jotain järkeä,viisaammat valaiskaa olkaa niin hyvät.
Kyllä tuolla yksi monttööri kehoitti lorauttamaan puolilitraa 2T-öljyä ässän tankilliseen pari kertaa vuodessa. Eipä tuosta tietenkään haittaa ole, mutta liekö hyötyäkään.
Kuuleman mukaan pitäisi estää suutinten toimintahäiriöitä...
Monttööri on rakennellut noita ralli- ja ratavehkeitä. Mahtaako olla meriitti vai haitta mielipiteiden esittelyyn
K(E)-jetronicilla varustetuissa (etenkin vanhemmat) Mersuissa voi 2T-öljyä lorauttaa silloin tällöin tankkiin. Öljy voipi herkistää/jatkaa suuttimien käyttöikää. Ei tartu "karsta" kiinni.
Toinen kohta ruiskussa on määränjakaja ja sen nivelet, joihin sopiva määrä liukastetta ei olisi pahasta. Vanhoissa K-jetronic:eissa on ruiskun sisällä usein hapettumaa ja kuivumaa. Ei liikaa sitä öljyä, että ruiskua purkaessa joka paikassa on mustaa "töhnää" ( jota voi olla sitten hapettuman sijasta).
Toisaalta juttu voi olla ns. marginaalinen asia, mutta haittaakaan en siinä uskoisi olevan mekaaniselle ruiskulle. Katillisiin KE-jet. koneisiin en öljyä laittaisi bensiiniin..