Parktronic-ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 22.04.2007 10:34
Paikkakunta: Lahti

Parktronic-ongelma

Viesti Kirjoittaja VMK »

Päivällä parkkihalliin pysäköitäessä rupesi tutka haparoimaan ja epäilys heräsi, josko jokin sensoreista olisi tullut tiensä päähän. Peruutettaessa syttyi sekä vasemman että oikean puolen näytölle neljä punaista valoa sekä etu- että takapään näyttöön.
Autoa käynnistettäessä kaikki valot käyvät päällä kuten aiemminkin, mutta peruutusvaihteen kytkennän yhteydessä tai jarrutettaessa syttyvät edellämainitut neljä valoa palamaan ja tutka menee automaattisesti pois toiminnasta (kytkimen valo syttyy).
En ole käyttänyt letkun nokassa, eikä ainakaan teietokoneelle tule mitään virheilmoitusta. Huuhtasin sensorit ja keli on reilusti plussan puolella, joten liasta tai jäästä ei pitäisi olla kysymys.
Kellään tietoa suoralta kädeltä?
Autokin on syytä mainita, eli e320cdi 2003.
alille
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: To 06.04.2006 09:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Omassani

Viesti Kirjoittaja alille »

Itselläni oli taka puskurin yksi sensori hajalla.
Vika löytyi helpoiten kun vei testeriin.

Sama juttu ku laittoi pakin päälle, niin systeemi meni pois päältä.

Toki vika voi olla jossain muuallakin..
MB - ML 500 11 (W164)
MB - CLS AMG 06 (C219)
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: Omassani

Viesti Kirjoittaja harriba »

alille kirjoitti:Itselläni oli taka puskurin yksi sensori hajalla.
Vika löytyi helpoiten kun vei testeriin.
sama vika rahikaisella, takapuskurin sensori rikki. välillä verme piippasi ja vilkkui kuin videopeli, toisinaan toimi viikkoja ongelmitta joten diagnosointi ilman testeriä olisi ollut todella hauskaa hommaa. luulin että anturit vaan olivat liian likaiset.

veholla viallinen sensori löytyi saman tien, ja vaihdon jälkeen mitään haamupiippauksia ei ole ollut, vaikka varsinkin näillä keleillä puskurit ovat yltä päältä loskassa ja ryönässä.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Vastaa Viestiin