C malli 250 -20v

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

C malli 250 -20v

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Onkos tässä autossa ihan normi pumppu mitä voi säädättää pumppu pajoissa.. ?!??

Ku joku oli meinannu että olis sähkö pumppu.


Sitte toinen kysymys Missä tässä c mallissa on hehkun rele?

C 250 20v ja -94 mallinen

Kiitoksia tiedoista
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
romuroope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: La 10.11.2007 22:07

Viesti Kirjoittaja romuroope »

Kyllä moottorissa on mekaaninen Boschin rivipumppu. Moottori on OM 605-tyyppinen. Sinun autossa vapaastihengittävä 113 hv, myös turbomoottorina 150 hv.
Mitä tai miksi aiot säädättää pumppua ?? Kyllä moottorista lähtee tehoa ihan riittävästi, tosin pienellä viiveellä. Kyseistä pumppua ei käytännössä säädetä kuin irrotettuna ja penkissä (dieselkorjaamossa ). Jos pumppua säädetään, voimaa saadaan hiukan lisää ja paras vääntöalue siirtyy hiukan tehdasasetuksista. Käytännössä ei paljonkaan säädöillä vaikutusta normaaliin ajoon verrattuna, tosin kiihtyvyys hiukan paranee. Säädön hinnaksi tulee noin 200 euroa, riippuen paikasta missä sen teettää.
Hehkurele löytyy autoa edestäpäin katsottuna oikeanpuoleisessa sisälokasuojassa.
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Kiitoksia tiedosta.

Auto on kaverin ja se sitä säätö hommaa on suunnitellu...
Että jos se vähän piristyis.

Ja hehkut meinaa temppuilla ku lämpimänä toimii ihan normaalisti mutta kylmänä on sitte enempi työtä että saa käyntiin.

Epäili relettä mut en sit tiiä mikä autoa vaivaa..
Hehkun merkki valo toimii ihan normaalisti mutta voihan siellä silti olla joku hehku pimeänä.
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
romuroope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: La 10.11.2007 22:07

Viesti Kirjoittaja romuroope »

Ne hehkut on kyllä helppo testata digiyleismittarilla sieltä hehkureleen hehkutulpilta tulevista johdoista (liittimestä ). Kylmänä ohmimäärä on 1-ohmi, lämpösenä 0.6 ohmin tienoilla. Jos mittausarvo poikkeaa edemainituista lukemista , on siinä henkutulpassa vikaa. Sitten voit testata releen , laita yleismittari mittaamaan akun jännitettä, käännä virta päälle, katso putoaako akun jännite hehkuttaessa noin 11.5 volttiin ja anna olla hehtuksen loppuun saakka ja odota vielä jälkihenkun ajan, jolloin rele naksahtaa ja pudottaa henkutuksen alkuperäistilaan. Jos kierto on näin , rele on kunnossa.
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Juu täytyypä alkaa testaileen ku kaveri tulee pois norjasta.
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Miten mulla on semmonen käsitys, että tässä koneessa ois jo edc-pumppu? Boschin rivipumppu kylläkin, mutta sähköohjattu? 124:ssa tämä sama kone on mekaanisella pumpulla, mutta jostain on jäänyt päähän, että c-mallissa ois sähköä sotkettu sekaan? Ainakin turbodiesel c250 on sähköohjattulla rivipumpulla 100% varmuudella.

Pumppupajalla ne kyllä tietää vastauksen, miten syöttöä saadaan lisää.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Niin ja voisiko se kylmäkäynnistys ongelma johtua ilmahäiriostä polttoaine putkistossa....

katoppa meneekos pumppuun kaasuvaijeri.... :?:

Sellaisen punpun kun laittaa mihin menee niin ei tarvi paljoa taistella :)
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin