Alipaine ongelmiako??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Alipaine ongelmiako??

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Katosi w124:sen jarrutehostimen toiminta,valojen korkeus säätö sekä auton sammutus :? Onko alipaine vuotoa jossain vai mistä on kysymys? Entä jos on kyseessä juuri alipainevuoto niin miten paikallistaa vuotava kohta? Vai voiko olla jossain muualla häikkää??
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No näin taitaa olla että alipaine vuoto siellä on.
Auto on mitä ilmeisesti diesel kun sammutin ei toimi.

Eikös diiselissä ole oma alipainepumppu jos vika olis siellä suunnalla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Toni.H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 01.04.2005 16:36

Viesti Kirjoittaja Toni.H »

No juu meikäläiselle kävi joskus niinkin hassusti kun en tuolloin asiasta ymmärtänyt että vaihdettuani etuvalon polttimon auto ei enää sammunut, Olinpa siinä siinä hetki sormi suussa ja toinen :roll: kunnes sormien paikkaa vaihdettuani tajusin nypänneeni etulampulta huomaamattani alipaineletkun irti :D
W124 200D -87 715tkm
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Toni.H kirjoitti:No juu meikäläiselle kävi joskus niinkin hassusti kun en tuolloin asiasta ymmärtänyt että vaihdettuani etuvalon polttimon auto ei enää sammunut, Olinpa siinä siinä hetki sormi suussa ja toinen :roll: kunnes sormien paikkaa vaihdettuani tajusin nypänneeni etulampulta huomaamattani alipaineletkun irti :D
Mut en usko et tossa tapauksessa valon letku vaikuttaa niin paljoa että jarrutehostinkin häviää.
Siellä on iso vuoto tai sit ei tule alipainetta ollenkaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Juu kyllä valojen letkut on kiinni ja muutenkin näyttäis olevan ehjiä kaikki putket mitä nyt tuli äkkiä vilkaistua. Onko mitään keinoa paikallistaa vuotoa kun auto käynnissä se ei ainakaan onnistu kun ei kuule imun ääntä kun on konehuoneen puolella nuo kaikki letkut :roll:
Eikös se alipainepumppu ole pelkästään keskuslukkoa varten,kun se kyllä toimii?
Jos jollain hyviä ajatuksia kuinka paikallistaa vuoto,niin saa kertoilla? auton kanssa joka tapauksessa huomenna pajalle vikaa etsimään :roll: :roll:

Niin ja kyseessä on juuri tuo w124 250 diesel.
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

laita auto käyntiin ja irrota se paksu alipainenletku, mikä menee jarrutehostimelle. ni irrotat sen siitä alipainepumpun päästä. sitten siitä mihin, se letku tulee, ni voit sormella kokeilla, toimiiko pumppu.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Keskuslukolle on oma sähköinen alipainepumppu.
Nyt on kyseessä mekaaninen pumppu moottorin päässä.
700 mbar pitäis tulla
autodidakti
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

felmit kirjoitti:Keskuslukolle on oma sähköinen alipainepumppu.
Nyt on kyseessä mekaaninen pumppu moottorin päässä.
700 mbar pitäis tulla
Juu näin juuri ajattelinkin. Menen nyt katsomaan josko vika selviäisi :roll: :roll:
M-B V 250 cdi 2014
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Nyt vika luultavasti löydetty kyllä se pumppu siinä taitaa paskana olla kun ei imua tule :? Mutta kysymys onkin että kuinka se irtoaa,ilmeisesti niillä 10mm pulteilla on kiinni,mutta täytyy vissiin purkaa muutakin siitä edestä pois vai kuinka on? entä onko siellä sitten öljyt takana vai? Onko jotain huomioitavaa irroituksessa?
M-B V 250 cdi 2014
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Sopiiko muuten tuohon 250d:hen 200d:n alipainepumppu? :roll:
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jere Koivunen kirjoitti:Sopiiko muuten tuohon 250d:hen 200d:n alipainepumppu? :roll:
En tiedä mutta veikkaan että sama pumppu on molemmissa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Käy sama.
Kuva
Hihnan irroitus antaa tilaa ja 6 kpl pultteja auki + alipaineletkut
autodidakti
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Juu oli kyllä alipainepumppu mennyt paskaksi. Sain pumpun tuolta varaosaautosta ja oli vielä sellanen juttu että oli mennyt siitä kotelo rikki niin piti vaihtaa sisuskalut sieltä tohon rikkinäisen pumpun ehjiin kuoriin :D
Siellä oli aika pahasti kulunut tuo "vuoristorata" niin tuli vaan mieleen että voikohan se rikkoa tuon uudenkin pumpun :roll: :roll:
Nyt kuitenkin toimii moitteetomasti,ainakin toistaiseksi... :)
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Jos vuoristorata on kulunut. uusiksi!
Jos löydät pelkän radan, helpompi .... mutta ei tahdo saada.
Yleensä menee koko ennakkosäädin vaihtoon.
autodidakti
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Kuinka on tuon vaihto,onko kuinka paha homma? Eli kulunut vuoristorata voi siis rikkoa helposti tuon alipainepumpun vai?
M-B V 250 cdi 2014
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Noniin tein sitten sellaisen tempun tuolle vuoristolle että hioin sen tasaiseksi kun se oli kulunut siten että oli jäänyt sisäreunaan sellainen millin levyinen ja n.puoli senttiä korkea "reunus" joka siis oli rikkonut alipainepumpun. Onneksi jäi vielä sen verran niitä korkeampia kohtia että riittivät pumpulle, että alko taas alipaineet toimimaan 8) 8)
M-B V 250 cdi 2014
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1726
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

Myydäänkö noihin alipainepumppuihin noita laakereita erikseen siihen mikä ottaa sen nytkytysliikkeen vastaan ,kun oli kulunut tuo laakeri melkein samaan tasoon niitten kahden sivuilla olevien laakerien kuppien kanssa? Että saako niitä jostain sitä pelkkää lakeriosuutta uutena,ettei tarvi koko pumppua ostaa ja etsiä käytettyjä osia? :roll:
M-B V 250 cdi 2014
Vastaa Viestiin