tekeekö a sarjan mesellä (-vm. 99) mitään
tekeekö a sarjan mesellä (-vm. 99) mitään
tuommoinen vähän mielessä. bensakoneella ja automaatilla. onko jotain tyyppivikoja tai muuta huomioitavaa?
niin ja sopiiko c sarjan vanteet ja renkaat suoraan tohon?
niin ja sopiiko c sarjan vanteet ja renkaat suoraan tohon?
Vaimolla ollut nyt pari vuotta -02 vuosimallin A140L Elegance automaatilla. Minusta se on ollut positiivinen yllätys kaikin puolin. Tilaa on pituussuunnassa enemmän kuin E-mallissa ja korkealta näkee hyvin. -99 malli taitaa tosin olla vielä pätkä. Jotkut on valitelleet A-mallin meluisuutta mutta minusta se on oikeastaan ihan hiljainen ainakin kaupunkiajossa. Olisiko tuo facelift-malli hiljaisempi kuin vanhemmat, en tiedä. Automaattivaihteisto on mainio, pelaa hyvin yhteen moottorin kanssa. Kestävyydestä en sano mitään kun ajoja tulee alle 5 tkm vuodessa. Bensatankillinen kestää yleensä yli kuukauden
Parasta tehdä itse koeajo ja päättää sitten.

Parasta tehdä itse koeajo ja päättää sitten.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Taitaa olla aika vähän A -sarjalaisilla ajelijoita foorumilla, ku ei oo vielä tän enempää kommentteja tullu. Toisaalta vois ajatella niinki, et mitä vähemmän autossa on vikoja, sitä vähemmän tarttee pyöriä mersufoorumilla, itsehän käyn täällä monta kertaa päivässä 
Omat kokemukset A:n suhteen rajoittuu velipojan -98 A140 Avantgardeen ja sillä perusteella en voi suoraan tyrmätä kyseistä automallia. Mersuksihan tuossa on se vika, että väärät pyörät vetää ja kojelauta on muovinen ja natisee kuin Opelissa konsanaan, uudemmassa A:ssa taitaa kojelauta olla jo mersumaisempi. Jos _tuon_ikäluokan_ mersuja pitää verrata, ni ei tuo A sen ankeempi oo ku ne muutkaan; viimeinen oikea mersu kun oli kuitenkin 124

Omat kokemukset A:n suhteen rajoittuu velipojan -98 A140 Avantgardeen ja sillä perusteella en voi suoraan tyrmätä kyseistä automallia. Mersuksihan tuossa on se vika, että väärät pyörät vetää ja kojelauta on muovinen ja natisee kuin Opelissa konsanaan, uudemmassa A:ssa taitaa kojelauta olla jo mersumaisempi. Jos _tuon_ikäluokan_ mersuja pitää verrata, ni ei tuo A sen ankeempi oo ku ne muutkaan; viimeinen oikea mersu kun oli kuitenkin 124

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
No ei se aakkonen isompien mersujen tasoinen ole. Jos taas ajatellaan että millaisia ne muut autot ovat siinä samassa sarjassa niin onhan se niihin verrattuna jo auto.
Meillä on ollut kaksi aakkosta, tai no... toinen on vieläkin. Molemmat ovat kyllä olleet asiallisia autoja.
Meillä on ollut kaksi aakkosta, tai no... toinen on vieläkin. Molemmat ovat kyllä olleet asiallisia autoja.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Kyllähän se niin on että se on tuossa luokassaan aika hyvä. Itellä ei ole ku 200km maantiereissusta A190 ratissa ja ihan sinänsä kelpo peli... kun verrataan kilpailijoihin Eli Golf/Touran, Astra/zafira, Megane/Scenic... Ja muutama muu. En mä siitä paljoa mersumaisuutta löytänyt.

Näitä lentäviä malleja oli jotai 2500 kpl ja nehän kaikki kutsuttiin takaisin remonttiin ja ongelmat selvisi sillä.
"Mercedes-Benz says that creation of the A-Class have reduced MB prestige in Europe."

Näitä lentäviä malleja oli jotai 2500 kpl ja nehän kaikki kutsuttiin takaisin remonttiin ja ongelmat selvisi sillä.
"Mercedes-Benz says that creation of the A-Class have reduced MB prestige in Europe."
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021

Tuon kuvassa tapahtuneen johdosta/ja ehkä muutenkin on alusta alkaen myyntiin tulleista Mersedes A-malleissa ollut vakiona:
-matala maavara
-195/50 sarjan renkaat
-suht jäykkä jousitus/iskari
-ABS jarrut
-BAS jarruassistentti
-ESP elektroninen ajon vakauden hallintajärjestelmä
Itse olen ajellut neljä rengasta maata vasten.
Meillä on kakkosautona A140 classic ilmastoinnilla ja manuaaliaskilla
vm 2000. On hauska vehje ajella
. Ainoana huonona puolena pitäisin
1,5v:n kokemuksella sitä, että "isommissa" huoltotöissä (vesipumppu yms) joutuu koneen pudottamaan alas paikoiltaan ahtaan rakenteen
vuoksi. Onneksi tähän mennessä ei ole ko. toimenpidettä tarvinnut tehdä!
vm 2000. On hauska vehje ajella

1,5v:n kokemuksella sitä, että "isommissa" huoltotöissä (vesipumppu yms) joutuu koneen pudottamaan alas paikoiltaan ahtaan rakenteen
vuoksi. Onneksi tähän mennessä ei ole ko. toimenpidettä tarvinnut tehdä!
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Oisit käyttäny hakutoimintoa. Asiasta löytyy varmasti PALJON keskustelua kun laitat vaikka hakusanaksi W168 tms... Itsellä nyt on muutamia vuosia tuo A 170 CDI -99 ollu kovassa päivittäisessä ajossa ja ei sikäli haukuttavaa ajettavuudessa, hauskuudessa jne., mutta huoltokulut on aika suuret suhteessa auton hintaan vaikka kiesillä on ajettu vasta 184 tkm. Jos jotain vikaa tulee, täytyy koko paska purkaa atomeiksi.
300TD Väyrynen on ollu PALJON halvempi ylläpitää... Tosin nythän tähän A:han ei pysty tulemaan enää mitään vikaa pitkään aikaan, ku viimisen vuoden aikana siihe on menny jo 3300 € rahnaa esim. voimansiirtoon, alustan osiin, suuttimiin, EGR:ään, hajonneisiin lämmönsäätöpotikoihin, moniurahihnoihin, kiristimiin + määräaikaishuoltoihin jne...
Summa summarum: omien kokemusten perusteella pysyisin kaukana, ellei nyt itsellä satu olemaan autotallissa nosturia, että voi tiputtaa moottorin lattialle Aakkosesta.
300TD Väyrynen on ollu PALJON halvempi ylläpitää... Tosin nythän tähän A:han ei pysty tulemaan enää mitään vikaa pitkään aikaan, ku viimisen vuoden aikana siihe on menny jo 3300 € rahnaa esim. voimansiirtoon, alustan osiin, suuttimiin, EGR:ään, hajonneisiin lämmönsäätöpotikoihin, moniurahihnoihin, kiristimiin + määräaikaishuoltoihin jne...
Summa summarum: omien kokemusten perusteella pysyisin kaukana, ellei nyt itsellä satu olemaan autotallissa nosturia, että voi tiputtaa moottorin lattialle Aakkosesta.
Saksalaisilla A-mersu sivuilla suositellaan facelift-malleja ja ilmastointia. Ilmastointi siksi että isoista ikkunoista tulee paljon aurinkoa sisään. Samalla kehotetaan välttämään rättikattoa ja puoliautomaattista vaihteistoa. Tyyppivikoja on ainakin kiveniskemät konepellissä ja taka-alatukivarren laakerin kuluminen. Etupään puslia menee kuulemma myös usein. Itsellä ei ole ollut kahden vuoden aikana muuta korjattavaa kuin vaihtaa 2 ajovalopolttimoa ja akku.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Facelift tuli 2002- vuosimallin yhteydessä, jonka valmistus alkoi noin 4/2001. Helpoiten sen erottaa keskikonsolista jossa on oikeat pyöritettävät lämppärin säätimet. Etulamput on jotenkin kirkkaammat, olisko ne peräti kristallit, joista tuunaajat puhuvat.heimo kirjoitti:missäs vaiheessa face liftaus tuli? onko tuo 99 jo sitä?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24

Kone on melko tiiviissä paketissa joten korjauksista selviää helposti, nostamalla lompakon tiskiin.
Varmuudella voin sanoa etten ole suunnitellut vaihtaa C-malliin,
A-mercedeksen muotoilu ja muut ominaisuudet miellyttää enemmän.
Classic mallissa on tosin hiaman ankeat värisävyt sisustuksessa.
- ammattimies
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: To 06.10.2005 23:40
- Paikkakunta: Helsinki
[quote="Ylläpito "Keskustelun säännöt v1.4, 3§ Kirjoittaminen""]ammattimies kirjoitti:ei
- ÄLÄ VASTAA ollenkaan viestiin jollei sinulla ole mitään muuta sanottavaa kuin "jep, samaa mieltä" tai "näin on". [/quote]
Äläpä vejä herneitä nokkaan, mutta esimerkiksi muillekin voisi mainita, että "ammattimiehen" vastaus tähän viestiketjuun on erityisen turha, etenkin kun se on vielä "väärä". Ja sopiiko pyytää, että joku raportoisi moderaattoreille niin tästä omastani kuin ammattimiehenkin vastauksesta, että nämä poistettaisiin, koska perimmäinen tarkoitus itelläni on vittuilla. Ite en kehtaa itteeni ilmiantaa

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)