2.0 diesel pumppu vuotaa !? w201

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
slaup
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 13.12.2006 22:51
Paikkakunta: pedersöre

2.0 diesel pumppu vuotaa !? w201

Viesti Kirjoittaja slaup »

elikä 190 w201 mersussa vuotaa pumppu, paineet katoaa jos seisoo enemmän kuin 8 tuntia, elikä jos ei heti käunisty niin saa shata startilla minutin ennen kuin alkaa käynistymään! näkyy että dieseliä vuotaa ainakin pumpun päällä sielä missä putket menee suuttimiin! olisko mitään ideaa miten tuon sais helposti laitettua kuntoon, en oo ainakaan löytänyt tiiviste sarjaa tuohon pumppun! miten iso homma on ruuvata diesel pumppua itse vai onnistuuko se ollenkaan ikman erikois työkaluja!?

t: tomas
slaup
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 13.12.2006 22:51
Paikkakunta: pedersöre

Viesti Kirjoittaja slaup »

eikö kellään oo hajuakaan!?

entä myynissä kokonaista 2,5 diesseliä mikä menee kyseiseen autoon!
Avatar
pekkali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 22:29
Paikkakunta: Nurmijärvi

O-renkaat vaihtoon

Viesti Kirjoittaja pekkali »

Pumpun päällä, ruiskuputkien ja pumpun välissä on paineventtiilit.
Paineventtiilien ja pumpun välissä on O-renkaat, jotka todennäköisesti ovat poikki.
Tiivisteitä saa esim. Bosch huolloista tai KL Varaosista.
Vaihto riippuu omista taidoistasi. Paineventtiilien irrotukseen on oma työkalu, joka tosin maksaa aika paljon, -saa myös KL:stä
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Sen työkalun voi tehä ite semmosesta lukkolevystä. Siis semmosesta millä ne paineventtiilit on lukittu kiinni.
Jostain hommaat semmosen ylimääräisen lukituslevyn ja hitsaat sen sopivaan hylsyyn.
Mielellään mahdollisimman lyhyt hylsy niin yläpuolella mahdollisesti oleva imusarja tms. ei tule tielle.
Mutta pituutta kuiten sen verran että venttiili ei "pohjaa" hylsyn pohjalle. Siis vastaa räikkään.

Vanha tulpan avain on hyvä. Ja jos näyttää ahtaalta niin lyhentää mahdollisimman paljon.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
slaup
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 13.12.2006 22:51
Paikkakunta: pedersöre

Viesti Kirjoittaja slaup »

ok hyvä! en kyllä löytäny o renkaita kl-varaosista millä nimellä ne on!?

pitää käydä rommiksella etsimässä pummua jossa on samanlaiset systeemit että saa siitä otta nuo lukkorenkaat, ja tehdä työkalu!

muuten meneekä tuo 2.5 litranen vaivatta tuohon autoon!?? on ollu vähän sellainen hullu ajatus että laittasin ruuviahtimen kylkeen :wink: sais vähän vääntöä tuhon vehkeeseen! 8)
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Miltä tahansa dieselkorjaamolta osaavat lyödä saman tien oikeanlaiset o-renkaat kouraan. Tai sitten ensin auki ja mallin kans kaupoille!
Pyydä samalla antamaan kuparitiivisteetkin, tulevat siihen samaan systeemiin.
Vika on melko varmaan o-renkaissa, mutta laita varmuuden vuoksi ne kuparitiivisteetkin uudet. Kun kerran auki joudut käyttämään.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

meet sinne KL varaosiin ja kerrot, mihin kohtaan tarvit niitä tiivisteitä, ni kyllä ne osaa antaa. emmääkään aina jokaisen osan nimee tiädä, mut kyllä ne on aina osannu antaa oikeet osat.
W201 250DT 20V
w201 190E
slaup
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 13.12.2006 22:51
Paikkakunta: pedersöre

Viesti Kirjoittaja slaup »

no hyvä että sain selvennystä tähän! ensviikolla ruuvaaamaan!
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

o-renkaan vahvuus 2mm sisä koko 15 mm
kiristys 5 ja auki 5 ja auki 4 jätetään kiinni
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

xr5t kirjoitti:kiristys 5 ja auki 5 ja auki 4 jätetään kiinni
:roll:
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Mika.T kirjoitti:
xr5t kirjoitti:kiristys 5 ja auki 5 ja auki 4 jätetään kiinni
:roll:
eli kiristetään viiteen kiloon ja avataan (löysätään)
taas kiristetään viiteen kiloon ja avataan (löysätään)
lopuksi kiristetään neljään kiloon johon tiukkuuteen se jää
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Kannattaa olla tarkkana

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Muista putsata pumppu päältä hyvin ennen kuin alat availemaan osia. Muutenkin kannattaa hieman varoa likaisin käsin koskettelemasta sisäosia. Itse laitoinvaan polttoainetta kestävät o-renkaat, jotka tuntuivat sopivan, ei niillä suurta merkitystä ole, kunhan mahtuvat hyvin paikalle, ettei metalli leikkaa siivua renkaan pinnasta mutta osta toki ihan oikeat, jos kauppaan saakka olet menossa remontin takia.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kuten edellä mainittiin puhtaus :!:
paine ilmalla puhaltaen puhtaaksi ja kun kierros on avattu niin uudestaan puhallusta koska sieltä o-renkaan noustessa tulee jälleen lisää moskaa
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Keinokumia

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Tässä samalla vinkkaan, jotta kanttaa koittaa vaihdella nuo o-renkaan keinokumisiksi. Ovat sitten valmiina, kun alkaa tuota biokiisseliä saamaan. Boschin varaosat ovat luonnonkumia.

Jos ei KL:stä löydy noita keinoaineisia, niin jostain hydrauliikkaputiikista (siis, työkoneisiin, ei videoihin keskittyneestä) noita varmasti löytyy mittojen mukaan "o-renkaan vahvuus 2mm sisä koko 15 mm".
Terveisin
Tero
slaup
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 13.12.2006 22:51
Paikkakunta: pedersöre

Viesti Kirjoittaja slaup »

o renkaat vaihdettu, ja hyväväksi näutti tulevan! :)

oli kyllä aika ahdasta tuolla imusarjan alla!
auto lähti melkein heti käuntiin, mutta piti kyllä rumaa ääntä vähän aikaa. kuulosti ihan kuin laakerit olisi ollu paskana, mutta vähän ajan päästä se ääni lakkas.. onnex :)

nyt auto tomii hyvin!
Unstedystan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 31.10.2010 17:11

Re: 2.0 diesel pumppu vuotaa !? w201

Viesti Kirjoittaja Unstedystan »

Tuli juuri tehtyä tämä operaatio ja mitä tuohon erikoishylsyyn tulee niin tilasin sellaisen britti ebaylta, hinnaksi tuli posteineen 22€. Hakusanaksi Mercedes Benz 33 Teeth Diesel Fuel Injection Socket niin pitäisi löytyä.

Mitä tuohon kiristämiseen tulee niin sen tein peachparts foorumin ohjeiden mukaan eli
Run down finger tight, then tighten to 25 ft/lbs TWICE without loosening, then again without loosening, to 30 ft/lbs.
Eli EN löysännyt kiristysten välissä.
Vastaa Viestiin