C36 amg 0-100 kiihtyvyys?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
makketee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio

C36 amg 0-100 kiihtyvyys?

Viesti Kirjoittaja makketee »

Moi


Paljonkos C36 AMG kiihtyy 0-100km/h mitattuna tai tehtaan ilmoittamana?
0-60mph arvo kelpaa myös sekä 1/4 maili tulokset.

Itse olen hakenut googlella monia eri variaatioita käyttäen ja saanut eri tuloksia kuten 5.4 , 5.5 , 5.6 , 5.8 , 6.1 ja jopa 7.1 sekuntia =D

En tiedä onko eroa kiihtyvyydessä 4- ja 5-vaihteisessa versiossa, mutta olisi kiva kuulla faktoja.

Jos olette mitannut / mittauttaneet omanne, ilmoittakaa myös kummalla laatikolla auto on ym. muuttujat.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Mercefreaken.com ilmoittaa 0-100-ajaksi 6,7 sekuntia molemmille laatikoille.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
rikumon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 22.10.2005 16:40
Paikkakunta: Kalakukkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rikumon »

Varttimailin ilmoitetaan menevän 14,5 loppunopeuden ollessa ~160 km/h about.
Wid36AMG www.kalisconcept.com www.audioimport.fi
makketee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja makketee »

.
Viimeksi muokannut makketee, Ti 04.11.2014 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Tottakai automaatti ottaa aikaa pois 0-100kmh ajossa :roll: mutta sitten 100-200kmh on eri asia :) Oliskohan vähän siitäkin kiinni että subaru neliveto :roll:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

0-100 on kyllä niin turha mittaus että ei mitään määrää, se ei oikeastaan anna kuin suuntaa. Vertailkaa vaikka varttimaili, 0-200, 100-200, 80-120 tms aikoja, niistä se todellinen suorituskyky selviää.

Ja mitä tuohon subaruun tulee niin painoa ei ole kuin kuplavolkkarin verran ja neliveto niin kiihtyyhän se paikaltaan kohtuullisesti (ei se mikään tykki silti ole). Mersu painaa varmaan 300kg enemmän, mutta olen satavarma että todellista suorituskykyä on enemmän kuin suparupussa.

Nämä on vähän suhteellisia juttuja. Joku gti golffi voi olla radalla älytön menijä, vaikka voimaa ei juuri olekkaan...

Automaatti tuskin vie tuosta ajasta paljonkaan pois. Päinvastoin... Kokeilkaapa manuaalilla toistaa loistavat suoritukset kerta toisensa jälkeen. Ei se helppoa ole automaatillakaan jos tehoa on paljon, mutta silloin ei sentään ole kuin lähtö jonka voi tyriä. Manuaalilla voi ryssiä varttimaililla aika monta kertaa... Toisekseen automaatti vaihtaa varmasti nopeammin kuin kuskin käsi ja vasen jalka.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
rikumon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: La 22.10.2005 16:40
Paikkakunta: Kalakukkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rikumon »

Turha noilla on ottaa pienempien ja kevyempien manuaalien kanssa liikennevaloskaboja, mutta sitten tosiaan 40-160 liikkuminen on kohtuullista. Mutta eipä tuossa nyt suorityskyvyssä sen kummemmin spekulointia ole, ei tuo mikään raketti ole tosiaankaan. Lähinnä pientä suorituskykyä hyvillä ajo-ominaisuuksilla :)
Wid36AMG www.kalisconcept.com www.audioimport.fi
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Hyvin sanottu!

Viesti Kirjoittaja IsoE »

rikumon kirjoitti:ei tuo mikään raketti ole tosiaankaan. Lähinnä pientä suorituskykyä hyvillä ajo-ominaisuuksilla :)
Näin se taitaa olla :idea:
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

rikumon kirjoitti:Varttimailin ilmoitetaan menevän 14,5 loppunopeuden ollessa ~160 km/h about.
Olin kerran omalla mesellä subben kans vartilla rinnakkain poistui viivasta tosi makeesti.....mut kun ahdot sai nouseen niin mentiin perä perää loppuun asti....ei ollut subbessa pito ongelmia ei laatikossa eikä renkaissa.... :lol: tottahan se subbe nykäs vähän ajassa keulaa...mut se tapahtui lähdössä ja tusin oli vakio....ja oli se mun aika alle 14.5s :lol: ja lopparit yli 160 :lol:

kyllä se kytkin pedaali ja on hyvä saa lähtökiekat kohdilleen....ja neliveto yliveto....meni vähän OT jutuksi mut tuskin haittaa....
Itse tein ja säästin
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Jani Anttila kirjoitti:0-100 on kyllä niin turha mittaus että ei mitään määrää, se ei oikeastaan anna kuin suuntaa. Vertailkaa vaikka varttimaili, 0-200, 100-200, 80-120 tms aikoja, niistä se todellinen suorituskyky selviää.
Tuo on totta 0-100 riippuu niin monesta asiasta että on turha edes mitata. Jos ei oteta tehtaan ilmoittamia lukemia sitten vasta vaikuttaakin. auton paino, teho/vääntö, pito, mikä veto, vaihteisto, polttoaine, ajan otto......

minusta 60kmh:sta eteenpäin kun lähdetaan kiihdyttämään niin siellä nähdään tehot/väännöt.

Ja etenkin me nuoret ihmiset kyselevät ja leuhkivat hevosvoimilla mutta mihin unohtuu vääntö se on minusta paljon tärkeämpi kuin hevosvoimat ei hevosvoimat pelkästään sitä autoa liikuta :roll:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
makketee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 05.02.2006 16:36
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja makketee »

.
Viimeksi muokannut makketee, Ti 04.11.2014 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Ti 27.02.2007 17:50
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Risto V »

Tietenkin vauhdit järkevissä rajoissa :) ei varmasti amg:llä jää jalkoihin kiihdytyskaistalla tai tule pelko hiki otsaan kun ohittaa rekkaa :wink: niinkuin minulla :oops: :lol:
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

makketee kirjoitti:Toki 0-200km/h kiihtyvyys on tärkeämpää, mutta monessako motarissa tai suoralla voit / kehtaat / viitsit posottaa sen 200-280km/h jos kokeilet suorituskykyä.
Tuosta viitsimisestä en tiedä mennä sanomaan, mutta kyllä sillä varmaan VOI ajaa aika reippaita vauhteja melko uskomattomissakin paikoissa. Siihen ei kamalia suoria tarvita ;) Tuollaisen auton suorituskykyä kun kokeilee niin se on käytännössä aina laittomissa lukemissa. Eli jos niitä suorituskykyjä ei aiokkaan kokeilla rajoitusten takia vaan ainoa paikka jossa niitä kokeilee on vaikka moottorirata, niin silloin parempi autovalinta varmasti on se GTI golf. Kadulle riittävästi suorituskykyä, radalle enemmän kuin AMG:ssä. No tämä on taas tätä toinen äidistä toinen tyttärestä... Mulle enempi on parempi, voi sitten losotella neula tapissa tai ei.

Niin siis eihän sitä tietenkään pakko ole kokeilla ollenkaan miten se menee. Kyllä normaalistikkin ajaminen on mahdollista :D
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Vastaa Viestiin