w123:seen 12v tai 24v 300Dturbo
w123:seen 12v tai 24v 300Dturbo
eli olen tässä mietiskellyt nyt minkä ottaisi rojektiksi, olen harkinnut tuollaista w124 300Dturboa ja väyrystä...
mutta nyt aloin miettimään että miten onnistuisi w123 coupeen tuollaisen 300turboD asennus ja miten onnistuu tälläisen katsastus?
mutta nyt aloin miettimään että miten onnistuisi w123 coupeen tuollaisen 300turboD asennus ja miten onnistuu tälläisen katsastus?
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
asennus riippuu käsistä, leimaus insinööristä..
samansuuntaista projektia olen miettiny itekkin..
hieno kori ja siihen v*tusti voimaa ja vielä suht taloudellisesti..
sulla taitaa olla ongelmana että et tiedä minkälaisen projektin aloittaisit?
samansuuntaista projektia olen miettiny itekkin..
hieno kori ja siihen v*tusti voimaa ja vielä suht taloudellisesti..
sulla taitaa olla ongelmana että et tiedä minkälaisen projektin aloittaisit?
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
Semmosta on välillä liikkeellä forumeilla.Rammstein69 kirjoitti:sulla taitaa olla ongelmana että et tiedä minkälaisen projektin aloittaisit?
No mutta laitappa tuommonen projekti alulle, sitä olisi hauska seurata, ja tulisi aika harvinainen yhdistelmä, ei ainutlaatuinen mutta harvinainen kuitenkin. Eli onnistuu, juttukin löytyy tältä forumilta, tosin ei coupe mutta sedan, mutta sehän on sivuseikka.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
niin, tarkennan nyt vielä että tarkoitukseni ei ollut v*ttuilla, itsellä seisoo montaa raatoo pihassa eikä tiedä mistä rakentais ja mitä..veskola kirjoitti:Semmosta on välillä liikkeellä forumeilla.Rammstein69 kirjoitti:sulla taitaa olla ongelmana että et tiedä minkälaisen projektin aloittaisit?
No mutta laitappa tuommonen projekti alulle, sitä olisi hauska seurata, ja tulisi aika harvinainen yhdistelmä, ei ainutlaatuinen mutta harvinainen kuitenkin. Eli onnistuu, juttukin löytyy tältä forumilta, tosin ei coupe mutta sedan, mutta sehän on sivuseikka.
omaan coupeen taitaa tulla kasi jos kukkaro joskus kestää...
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
sen takia mietiskelenkin tässä nyt tarkasti ettei tule pihaa täyteen raatoja ;D
noita coupeja ei oikeen tahdo löytyä muuta kuin korinvaihto papereilla olevia.. haittaako tälläinen, voiko siihen silti vaihtaa tuon uudemman turbokiisselin ja saada silti leiman? vai meneekö rosentit yli tuon korinvaihdon takia?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=901266
tuossa ei kuulemma lue prosentteja papereissa mutta korinvaihto on mainittu.. mitenköhän tuohon tiisselin vaihto onnistuisi ja leimalle saanti?
tarviiko vaihtaa noita jarruja jos on esim 280 coupe? ja kestääkö tuollaisen vakio perä esim jotain 300heppasen tiisselin vääntöjä?
noita coupeja ei oikeen tahdo löytyä muuta kuin korinvaihto papereilla olevia.. haittaako tälläinen, voiko siihen silti vaihtaa tuon uudemman turbokiisselin ja saada silti leiman? vai meneekö rosentit yli tuon korinvaihdon takia?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=901266
tuossa ei kuulemma lue prosentteja papereissa mutta korinvaihto on mainittu.. mitenköhän tuohon tiisselin vaihto onnistuisi ja leimalle saanti?
tarviiko vaihtaa noita jarruja jos on esim 280 coupe? ja kestääkö tuollaisen vakio perä esim jotain 300heppasen tiisselin vääntöjä?

Kyllä niitten prosenttien kans tulee vaikeuksia ku varmaan laatikon vaihat myös. Perä voi kestää jos et sutaile, mutta lukkoperä ois parempi ku ei noilla tehoilla kukaan malta olla sutaamatta
. Ässän lukkoperän sinne saa suht helposti, mutta niitä on tosi vaikea löytää, toinen vaihtoehto on laittaa vaikka e34 525tds bemarin lukkoperä, mutta se vaatii jo vähä enemmän askartelua.
Ja näin henkilökohtaisena mielipiteenä niin oishan 123nen paljo komiampi ja parempi koppa.
Tosin 124nen kai ois PALJON helpompi tehä ku valitsee sopivan aihion.

Ja näin henkilökohtaisena mielipiteenä niin oishan 123nen paljo komiampi ja parempi koppa.

Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
kyllä tuollaista 123coupea tekis mieli mutta ei tahdo löytyä edullista aihiota missä ei olis korinvaihtoa tehty... konekkin saisi olla paskana kuhan oisi ilman prosentteja ja kori olisi silleen kasassa että pienellä vaivalla saisi laitettua kuntoon 
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=901266
tuossa oisi, mutta korivaihto tehty... prosentteja ei kylläkään ole yhtään
eikö korin vaihdosta pitäisi jonkunlaiset prosentit tulla? ja voisikohan tuolaiseen vaihtaa ongelmitta sen tiisselin vai jääkö leima saamatta...
ja mites se että kun moottorin massa saa lisääntyä vain 20% niin plajonkohan on paino eroa esimerkiksi tuolla coupen 280 ja OM606?
vai käykö vertailumoottoriksi w123 mikä tahansa moottori, esimerkiksi 300turboD, se on varmaan sen verran painava ettei tule tuon moottorin vaihdon kanssa ongelmia massojen takia ainankaan..
entäs tuon OM606 ja OM603 erot noitten sähköjuttujen suhteen? onko tuossa 606 paljonkin enemmän kaiken maailman sähkö laitteita? esimerkiksi jotakin ohjain boxeja ja sellasia kaikkia? että onko paljon vaikeempi kuin tuo 603?

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=901266
tuossa oisi, mutta korivaihto tehty... prosentteja ei kylläkään ole yhtään

ja mites se että kun moottorin massa saa lisääntyä vain 20% niin plajonkohan on paino eroa esimerkiksi tuolla coupen 280 ja OM606?
vai käykö vertailumoottoriksi w123 mikä tahansa moottori, esimerkiksi 300turboD, se on varmaan sen verran painava ettei tule tuon moottorin vaihdon kanssa ongelmia massojen takia ainankaan..
entäs tuon OM606 ja OM603 erot noitten sähköjuttujen suhteen? onko tuossa 606 paljonkin enemmän kaiken maailman sähkö laitteita? esimerkiksi jotakin ohjain boxeja ja sellasia kaikkia? että onko paljon vaikeempi kuin tuo 603?
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
itselläni on tuollainen "prosenttivapaa" coupe..jonttuPRO kirjoitti:kyllä tuollaista 123coupea tekis mieli mutta ei tahdo löytyä edullista aihiota missä ei olis korinvaihtoa tehty... konekkin saisi olla paskana kuhan oisi ilman prosentteja ja kori olisi silleen kasassa että pienellä vaivalla saisi laitettua kuntoon
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=901266
tuossa oisi, mutta korivaihto tehty... prosentteja ei kylläkään ole yhtääneikö korin vaihdosta pitäisi jonkunlaiset prosentit tulla? ja voisikohan tuolaiseen vaihtaa ongelmitta sen tiisselin vai jääkö leima saamatta...
ja mites se että kun moottorin massa saa lisääntyä vain 20% niin plajonkohan on paino eroa esimerkiksi tuolla coupen 280 ja OM606?
vai käykö vertailumoottoriksi w123 mikä tahansa moottori, esimerkiksi 300turboD, se on varmaan sen verran painava ettei tule tuon moottorin vaihdon kanssa ongelmia massojen takia ainankaan..
entäs tuon OM606 ja OM603 erot noitten sähköjuttujen suhteen? onko tuossa 606 paljonkin enemmän kaiken maailman sähkö laitteita? esimerkiksi jotakin ohjain boxeja ja sellasia kaikkia? että onko paljon vaikeempi kuin tuo 603?
mulla on myös se tarkastuspöytäkirja siitä korin vaihtamisesta.
siitä paperista näkee mitä osia on vaihdettu.. se määrää et onnistuuko leimaus vai ei..
itselläni on kone ja laatikko kerran vaihdettu, ni saan vaihtaa uudelleenkin..
vertailukohdaksi tehokkain eli 280e..
jos ei kukkarosta ole rakentaminen kiinni, ni osta ihmeessä 606..
esson baarissa kuulin että olis vahvempi alakerta, ainakin veiveiltään.
sähköjutut ei ole murhe, kun sähköisen pumpun vaihtaa mekaaniseen..
inssiltä asiaa tiedustellessani ei häntä kiinnostanu koneen paino, totes että ei se 280 mikään keijukainen ole sekään..
tehot ja tilavuus kuulemma ratkaisee..
siis noitten vaihdettujen osien sen salliessa..
toivottavasti tästä saat jotain irti..

Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
tosiaan mielitekisi tuollaista kovin rakennella jos saisi vain aihion.. tuo http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=901266 kovasti kiinnostaisi mutta pelottaa tuo vaan kun on korinvaihto tehty.. mutta ei ole kumminkaan prosentteja.. uskaltaisiko sitä tuollaisen hankkia ja alkaa rakentaa... taidan kysyä myyjältä että mitä osia on mainittu...
entäs muuten tuo OM606 laatikko? onko joku sähkö laatikko tai jotain? vaikea asennella sinne w123 alle vai kannattaisiko rakentaa ÓM603 laatikolla?
entäs muuten tuo OM606 laatikko? onko joku sähkö laatikko tai jotain? vaikea asennella sinne w123 alle vai kannattaisiko rakentaa ÓM603 laatikolla?
- Rammstein69
- Mersumies
- Viestit: 711
- Liittynyt: Ke 30.03.2005 16:50
- Paikkakunta: Humppila
606 on alunperin käsittääkseni sähkölootalla, eli helpoin tie on vaihtaa 603 laatikko. luonnollisesti Siekkisen vahvistamana.jonttuPRO kirjoitti:tosiaan mielitekisi tuollaista kovin rakennella jos saisi vain aihion.. tuo http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=901266 kovasti kiinnostaisi mutta pelottaa tuo vaan kun on korinvaihto tehty.. mutta ei ole kumminkaan prosentteja.. uskaltaisiko sitä tuollaisen hankkia ja alkaa rakentaa... taidan kysyä myyjältä että mitä osia on mainittu...
entäs muuten tuo OM606 laatikko? onko joku sähkö laatikko tai jotain? vaikea asennella sinne w123 alle vai kannattaisiko rakentaa ÓM603 laatikolla?
pyydä sitä myyjää tilaamaan se todistus sieltä konttorilta jossa on hyväksytty..
mä voin kyllä omani myydä jos et muualta löydä sopivaa aihota..
ei tosin irtoo tonnilla kuten toi oulun vehje..
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
ajattelin että otan ton rekkarin tai jos se vois scannata paperit mulle siitä niin kävisin konttorilla kysymässä alkuviikosta miten onnistuis tuohon tekniikan vaihto... en viitsis kovin hirveest aihiosta maksaa kun käyn sen korin täysin läpi kumminkin ja maalautan ja silleen niin ei haittaa vaikka joutuu vähän ruoste hommaa tekee
ja sisustakin luultavasti tulee ihan jotain muuta kuin vakio jos alan rakentaa... joten muulla ei ole väliä kuin että paperit on kunnossa ja kori suora 


Aivan ensimmäisissä korinvaihdoissa ei prosentteja merkattu vaan ainoastaan "kori vaihdettu" eli ainakaan meillä ei mitään muuta papereita ollut kun yx -80 240d korinvaihto ostettiin.
Kannattaa etsiä alle -80 vuosimallin aihio niin ei ole päästömittauksia, ainakaan vielä.
Coupea voi olla vaikea löytää aitona, kaikki tuppaavat olla korinvaihtoja ja diiseleitä 200d tekniikalla.
Kannattaa etsiä alle -80 vuosimallin aihio niin ei ole päästömittauksia, ainakaan vielä.
Coupea voi olla vaikea löytää aitona, kaikki tuppaavat olla korinvaihtoja ja diiseleitä 200d tekniikalla.
vw golf variant -97,vw vento -96.
eihän 70 vehkeissäkään vissiin päästömittauksia ole sen enempää ?sooppa kirjoitti:Aivan ensimmäisissä korinvaihdoissa ei prosentteja merkattu vaan ainoastaan "kori vaihdettu" eli ainakaan meillä ei mitään muuta papereita ollut kun yx -80 240d korinvaihto ostettiin.
Kannattaa etsiä alle -80 vuosimallin aihio niin ei ole päästömittauksia, ainakaan vielä.
Coupea voi olla vaikea löytää aitona, kaikki tuppaavat olla korinvaihtoja ja diiseleitä 200d tekniikalla.

eli jos on niitä ensimmäisiä ilman prosentteja niin silloin saa tehdä samat muutokset kuin alkuperäiseen?
mersut ovat työni sekä intohimoni...
MB w202 220cdi
MB w123 300D
MB w202 220cdi
MB w123 300D
no noi päästö jutut ei oo niin tärkeitä nyt tässä vaiheessa kun eivät kumminkaan vähäpäästöisyydet näitä koske tämän ikäluokan autoja...
nyt vain kiinnostaa tuo että jos on vaihdettu niin kauan aikaa sitten tuo kori että ei ole prosentteja niin saako tehdä samat muutokset kuin alkuperäiseen?
nyt vain kiinnostaa tuo että jos on vaihdettu niin kauan aikaa sitten tuo kori että ei ole prosentteja niin saako tehdä samat muutokset kuin alkuperäiseen?
mersut ovat työni sekä intohimoni...
MB w202 220cdi
MB w123 300D
MB w202 220cdi
MB w123 300D
En kyllä lähtis rakentaa korinvaihtoautosta, kun siihen vaihdat koneen, laatikon ,perän, jarrut ja sisustan,ne osat mitkä pitäis olla suomiautosta niin kyllä muutoskatsastuksessa jokaisella katsastusmiehellä rupee kellot soimaan.
Tulee sen jälkeen kyrväkäs peltoauto
Tulee sen jälkeen kyrväkäs peltoauto
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
perkele kun ei löydy noita alkuperäisiä coupeja :'( tai löytyy mutta sitten pyynti on sen 3000e ja auto niin paskassa kunnossa että ei mitään rajaa...
pitäisi tuo aihio saada jostain 1000-2000e ja alkuperäinen niin lähtisi rojekti käyntiin...
pitäisi tuo aihio saada jostain 1000-2000e ja alkuperäinen niin lähtisi rojekti käyntiin...
mersut ovat työni sekä intohimoni...
MB w202 220cdi
MB w123 300D
MB w202 220cdi
MB w123 300D
Naapurista löyty tommonen,ei luulis veron olevan montaa sataa http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html ja näyttää olevan tarjouksessa 

MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Tuostahan sen aihion saa näppärästi.sunbeam kirjoitti:Naapurista löyty tommonen,ei luulis veron olevan montaa sataa http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html ja näyttää olevan tarjouksessa
Et muuten löydä tuolla hinnalla (1000...2000€) mistään hyväkuntoista alkuperäistä coupea. Niiden hinnat ei ainakaan laske vaan nousevat tulevaisuudessa. Hinta-aallonpohjassa on nyt w124:set.
Tietysti siihen pitää laittaa w124:n laatikko, iso perä sekä kunnon jarrut, muutenhan ei ole mitään järkeä aloittaa koko projektia.


Lisää tietoa: www.skg.fi
No ei muuta kun kyselemään ASIANTUNTEVALTA katsastusinssiltä korinvaihdosta. Jostakin luin että korinvaihtoprosentit poistuu vuosien mittaan eli voipi oilla että tuollainen "kori vaihdettu" -malli olisi puhdas.
Ja huomioi tuo päästömittaus, jos alle -80 niin eipä tarvitse pumppua pienemmälle katsastukseen ruuvailla.
Mulla olisi tiedossa 1 cupee muistaakseni 200 tai 240d tekniikalla ja on muistaakseni vain dieselöity eli ei korinvaihto.
Ja huomioi tuo päästömittaus, jos alle -80 niin eipä tarvitse pumppua pienemmälle katsastukseen ruuvailla.
Mulla olisi tiedossa 1 cupee muistaakseni 200 tai 240d tekniikalla ja on muistaakseni vain dieselöity eli ei korinvaihto.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Ei sillä vuosimallilla tai pumpunruuvauksella katsastukseen ole merkitystä näissä ST mersuissa. Puhtaita ilmoja ne 500 hp koneet puhaltelee...oikeastaan juuri niin puhtaita kuin itse haluaa.
No joko se on projekti pian kasassa
No joko se on projekti pian kasassa

Lisää tietoa: www.skg.fi
No empä tiiä, oli se mukava viedä vanhusta leimalle kun siellä odotti äijä heti kyselemässä että onkos pumppua ruuvattu ettei vaan päästöistä pomppaa, sanoin vaan että onhan se penkissä säädetty ja eipäs poljeta.
Äiteen mersun leimaan joka vuosi ja ennen katsastusta ajan tuollaisen 20km lenkin hieman reippaammin että saa koneen auki, äitee kun ei pahemmin revitä. Päästöt on aina olleet 1 luokkaa.

Äiteen mersun leimaan joka vuosi ja ennen katsastusta ajan tuollaisen 20km lenkin hieman reippaammin että saa koneen auki, äitee kun ei pahemmin revitä. Päästöt on aina olleet 1 luokkaa.

vw golf variant -97,vw vento -96.
no nyt on konttorilla käyty kyselemässä... pitäisi onnistua tuosta korinvaihto vehkeestäkin rakentaminen koska siitä on prosentit nollaantunut.. inssi lupasi soitella vielä myöhemmin kun on tarkastanut ja varmistanut asian.
kai tuo koppa liikkuu sillä 250hp ihan mukavasti, tarkoitus olisi nimittäin pitää tuo coupekin jokapäiväisessä ajossa sitten
jos sen tässä lähiaikoina saisi hommattua niin oisi ehkä toivoa alkaa saada ensi kesäksi jo kuntoon
saakos noita OM606 muuten miten helposti ja onko kalliita?
kai tuo koppa liikkuu sillä 250hp ihan mukavasti, tarkoitus olisi nimittäin pitää tuo coupekin jokapäiväisessä ajossa sitten


saakos noita OM606 muuten miten helposti ja onko kalliita?
mersut ovat työni sekä intohimoni...
MB w202 220cdi
MB w123 300D
MB w202 220cdi
MB w123 300D
Toi 250 hp tavoite ja OM606 on vähän hassu yhdistelmä, kun om606 valitaan yleensä silloin jos 500 hp ei riitä vaan halutaan kaikki eli 600+ hp
OM606 on kaikin puolin kallein vaihtoehto, niin hankintahinnaltaan, remonteeraamisen kannalta kuten myös pako- ja imusarjojen tekemisen kannalta. Se on myös kaikkein vaikein sovittaa koriin. Osta valmis kone tuolta myyntipalstalta, niin pääset helpommalla. Näkee samalla millainen budjetti pelkkään koneeseen tarvitaan tuon tehon saamiseksi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=#381467
Tällä forumilla on pyydetty om606:sta vakiomoottorista 3000 €. Sen paremmin en tiedä saako niitä halvemmalla jostakin. OM603:n saattaisi saada jopa tonnilla, niitä taitaa nytkin olla myynnissä.
Ehkä kannattaa vielä lukea noita vanhoja topiceja oikein ajatuksen kanssa, siinä voi äkkiä säästää 5000 € kun ei ota ihan mahdotonta projektia työn alle. 250 hp kun saa tuosta om603 miltei vahingossakin, jos sen nyt vain muuten saa laitettua ja käyntiin minne nyt oletkin laittamassa.

OM606 on kaikin puolin kallein vaihtoehto, niin hankintahinnaltaan, remonteeraamisen kannalta kuten myös pako- ja imusarjojen tekemisen kannalta. Se on myös kaikkein vaikein sovittaa koriin. Osta valmis kone tuolta myyntipalstalta, niin pääset helpommalla. Näkee samalla millainen budjetti pelkkään koneeseen tarvitaan tuon tehon saamiseksi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=#381467
Tällä forumilla on pyydetty om606:sta vakiomoottorista 3000 €. Sen paremmin en tiedä saako niitä halvemmalla jostakin. OM603:n saattaisi saada jopa tonnilla, niitä taitaa nytkin olla myynnissä.
Ehkä kannattaa vielä lukea noita vanhoja topiceja oikein ajatuksen kanssa, siinä voi äkkiä säästää 5000 € kun ei ota ihan mahdotonta projektia työn alle. 250 hp kun saa tuosta om603 miltei vahingossakin, jos sen nyt vain muuten saa laitettua ja käyntiin minne nyt oletkin laittamassa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Täältä löytyy kaikkein parhaiten:
http://www.mersuforum.net/forum
eli selaappa nuo myynti-ilmot läpi. Siellä on noita purettuja autoja vaikka kuinka tyrkyllä.
Tonni koneeseen, tonni laatikkoon, tonni vahvistamiseen, tonni ahtimeen, tonni pumppuun, tonni coolereihin, ja tonni muuhun ilonpitoon. Kaikki tuntuu maksavan aina tonnin
Tosin hinta on viimekädessä sinun ja myyjän välinen asia.
http://www.mersuforum.net/forum

Tonni koneeseen, tonni laatikkoon, tonni vahvistamiseen, tonni ahtimeen, tonni pumppuun, tonni coolereihin, ja tonni muuhun ilonpitoon. Kaikki tuntuu maksavan aina tonnin

Tosin hinta on viimekädessä sinun ja myyjän välinen asia.
Lisää tietoa: www.skg.fi