[quote="DSL"]Mootori on hyvin pitkälle samalla kaavalla ku sulla, eri nokka ja mynän pumppu, siinä ne erot taitaa ollakki.[/quote]
Minkälainen nokka sulla on?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
325hv/475nm liian iso pakopesä?? ei paineet nouse ku 1.7kiloo.. mitä muuta vois olla pielessä ku pakopesä.. ar 1.19. pakosarja?, ahas kuuleri?, liian vähä ruokaa?
mulla antoi penkissä holsetin hx40:llä ja 1bar ahdoilla pienillä syötöillä ilman savua 260hv/350nm
DSL mistä olet hankkinut nokan vai onko joku teetetty?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Nyt meni mersu seisontaan...korkkas vetarista kierteet tai mutterista. meias melekosesti lenuta tien päällä.
Semmosta vielä että kukahan ois perehtyny tuohon nykimiseen ?? Tuo mun on niin mahoton ajaa, nykii vaan vaikka yrittää kuin nätisti ajaa. vinkkejä
linttaracing kirjoitti:Nyt meni mersu seisontaan...korkkas vetarista kierteet tai mutterista. meias melekosesti lenuta tien päällä.
Semmosta vielä että kukahan ois perehtyny tuohon nykimiseen ?? Tuo mun on niin mahoton ajaa, nykii vaan vaikka yrittää kuin nätisti ajaa. vinkkejä
nykiiskö vähemmän jos olis mynän pumppu tuolla mun kääpiöllä pystyy ainaki aivan hyvin ajamaan niin ettei se nyi ja siellä on mynän 7mm pumppu ja manuualiloota
ei mullakaan ihan älyttömästi nykimistä esiinny mynä pumpulla vaikka ei ole ollenkaan siitä vaimennin iskariakaan vivustossa.
yhtä pp:n 7mm elementeillä olevaa vehjettä kerran ajoin ja siinä oli nykiminen ihan käsittämättömän kauheaa vaikka oli vivustossa vaimennin
En ota kantaa, onko eri pumpun tekijöiden jäljiltä erilainen taipumus nykimiseen. Fakta lienee, että isoilla tapeilla pumppu käy herkemmäksi, koska samaan polttoaineruiskaukseen tarvitaan pienempi männänisku ja ruiskutusmäärän muutokseen pienempi kaasuvivun liike.
Itselläni on PPD:n pumppu eikä nykiminen tällä hetkellä ole ongelma. Sähköisestä nykimisenestopiiristä on selvästi apua. Lisäksi vivustossa on nestevaimennin ja kitkavaimennin (ns. bonanzapiiri). Jostain syystä tuntuisi siltä, että pumpun nokka-akselin vaihto auttoi paitsi käyntiääneen niin myös nykimistaipumukseen.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Ei ne mestaritkaan aina tienneet mikä on morkooli, nuo gurut sitten tiesivätkin. Veetu ja jorma ja tietysti stone olivat ne ensimmäiset ST rakentajat...ainakin.
Projekti etenee...ööö..hitaasti . no eipä tässä kiire ookkaan, jos juhannukseks sais taas liikenteeseen . paljo ois ainaki suunnitelmia.. isompi väläri on jo tilattu, pienempi pakopesä oottaa hyllyssä asennusta.. (gt37 ar.0.99) ja kaikkia muuta jännää on tulossa...
Mitenhän tulee toimimaan turbo, ku sorvautan siihen gt37 pakopesän jossa ar.99, pakosiipee en vaihda. Sorvautan vaan reijän isommaks että mahtuu siipi reikään. Miten mahtaa toimia???
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
onhan nuota tulosa ja varmaan sais lisääki, mutta ne on moniventtiili vapariin, elikkä ohkasemmalla männäntapilla. vai mihin koneeseen nämä ois tulosa?