300Tdt projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

E löydy mitääån massa mittari näistä vanhoista.. :wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

[quote="DSL"]Mootori on hyvin pitkälle samalla kaavalla ku sulla, eri nokka ja mynän pumppu, siinä ne erot taitaa ollakki.[/quote]

Minkälainen nokka sulla on?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
DSL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 19.03.2004 15:43

Viesti Kirjoittaja DSL »

milli enempi nostoa ja vähä huuhtelua lisää...
tika
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 23.08.2006 21:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tika »

Ainakaan savun määrässä ei oo puutetta :shock:
DSL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 19.03.2004 15:43

Viesti Kirjoittaja DSL »

savua ei pahemmin pitäis tulla ilman morkoolia... :?
eikä muulinpotkua, se on toinen merkki. ilman morkoolia veto on kuminauhamaista.
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

325hv/475nm liian iso pakopesä?? ei paineet nouse ku 1.7kiloo.. mitä muuta vois olla pielessä ku pakopesä.. ar 1.19. pakosarja?, ahas kuuleri?, liian vähä ruokaa?
:shock:

mulla antoi penkissä holsetin hx40:llä ja 1bar ahdoilla pienillä syötöillä ilman savua 260hv/350nm

:roll: kapeakantinen siis.
124 300d st
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

DSL mistä olet hankkinut nokan vai onko joku teetetty?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eicca_ kirjoitti:DSL mistä olet hankkinut nokan vai onko joku teetetty?
Vastaan DSL puolesta:
R-Koneistus
Lammaskallionkatu 5
04250 Kerava
092428833
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

kyllä se potkasee, mutta kyllä se savutus loppuu ku ahot nousee
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Nyt meni mersu seisontaan...korkkas vetarista kierteet tai mutterista. meias melekosesti lenuta tien päällä. :lol:
Semmosta vielä että kukahan ois perehtyny tuohon nykimiseen :oops: ?? Tuo mun on niin mahoton ajaa, nykii vaan vaikka yrittää kuin nätisti ajaa. vinkkejä :!: :!: :!:
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

linttaracing kirjoitti:Nyt meni mersu seisontaan...korkkas vetarista kierteet tai mutterista. meias melekosesti lenuta tien päällä. :lol:
Semmosta vielä että kukahan ois perehtyny tuohon nykimiseen :oops: ?? Tuo mun on niin mahoton ajaa, nykii vaan vaikka yrittää kuin nätisti ajaa. vinkkejä :!: :!: :!:
nykiiskö vähemmän jos olis mynän pumppu :?: tuolla mun kääpiöllä pystyy ainaki aivan hyvin ajamaan niin ettei se nyi ja siellä on mynän 7mm pumppu ja manuualiloota
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Automaatti tasoittaa...hehe.... :shock:
Itse tein ja säästin
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

mutta sullahan on jousittamaton levy :wink:
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

ei mullakaan ihan älyttömästi nykimistä esiinny mynä pumpulla vaikka ei ole ollenkaan siitä vaimennin iskariakaan vivustossa.
yhtä pp:n 7mm elementeillä olevaa vehjettä kerran ajoin ja siinä oli nykiminen ihan käsittämättömän kauheaa vaikka oli vivustossa vaimennin :shock:
124 300d st
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

nim. "paloviita" on perehtynyt tähän asiaan hyvinkin onnistuneella menestyksellä. :D
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

En ota kantaa, onko eri pumpun tekijöiden jäljiltä erilainen taipumus nykimiseen. Fakta lienee, että isoilla tapeilla pumppu käy herkemmäksi, koska samaan polttoaineruiskaukseen tarvitaan pienempi männänisku ja ruiskutusmäärän muutokseen pienempi kaasuvivun liike.

Itselläni on PPD:n pumppu eikä nykiminen tällä hetkellä ole ongelma. Sähköisestä nykimisenestopiiristä on selvästi apua. Lisäksi vivustossa on nestevaimennin ja kitkavaimennin (ns. bonanzapiiri). Jostain syystä tuntuisi siltä, että pumpun nokka-akselin vaihto auttoi paitsi käyntiääneen niin myös nykimistaipumukseen.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
jonttuPRO
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ke 27.09.2006 20:18
Paikkakunta: mäntyharju

Viesti Kirjoittaja jonttuPRO »

olen tyhmä ja tietämätön ja anteeksi OT...
mutta mikä on morkooli :D pari kertaa kyseisen sanan nähnyt kuullut mutta tietämättä mikä se on :D
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Se on se "rikastin", eli pumpun kyljessä oleva mokkula joka pistää pumpun antaan lisää soppaa ku ahtopaine nousee.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
jonttuPRO
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ke 27.09.2006 20:18
Paikkakunta: mäntyharju

Viesti Kirjoittaja jonttuPRO »

Antti M. kirjoitti:Se on se "rikastin", eli pumpun kyljessä oleva mokkula joka pistää pumpun antaan lisää soppaa ku ahtopaine nousee.
olen taas paljon viisaampi :D

mites muuten rojekti etenee?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Morkoolilla on tälläinen historiallinen pohja:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7556#67556

Ei ne mestaritkaan aina tienneet mikä on morkooli, nuo gurut sitten tiesivätkin. Veetu ja jorma ja tietysti stone olivat ne ensimmäiset ST rakentajat...ainakin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

mites muuten rojekti etenee?
Projekti etenee...ööö..hitaasti :lol: . no eipä tässä kiire ookkaan, jos juhannukseks sais taas liikenteeseen :lol: . paljo ois ainaki suunnitelmia.. isompi väläri on jo tilattu, pienempi pakopesä oottaa hyllyssä asennusta.. (gt37 ar.0.99) ja kaikkia muuta jännää on tulossa... :wink:
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

tuli ostettua uudet vanteet meseen.
Lorinser 8"x18 ja 9"x18 3-osaset.
Tuommoset:
Kuva
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Mitenhän tulee toimimaan turbo, ku sorvautan siihen gt37 pakopesän jossa ar.99, pakosiipee en vaihda. Sorvautan vaan reijän isommaks että mahtuu siipi reikään. Miten mahtaa toimia???
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Onko kellään tietoo mistä sais vahvempia kankia..?? siis vahvempia ku 24v vakiot.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ainakin ojennuksen pasi tekee ihan sellasia kun haluut

http://www.yritysopas.com/tiedot/Riihim ... al_Oy.html
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

linttaracing kirjoitti:Onko kellään tietoo mistä sais vahvempia kankia..?? siis vahvempia ku 24v vakiot.
eikö nuo 24v vakiot muka ole tarpeeksi hyvät kapeakantiseen?
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

eikö nuo 24v vakiot muka ole tarpeeksi hyvät kapeakantiseen?
emmäätiiä. ajateltiin vaan veljen kans laittaa vahvemmat, ku se katkas omasta mersusta kampiakselin :shock: , sillä oli 24v kanget.
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

onhan nuota tulosa ja varmaan sais lisääki, mutta ne on moniventtiili vapariin, elikkä ohkasemmalla männäntapilla. vai mihin koneeseen nämä ois tulosa?
mb 190 om605 st
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

linttaracing kirjoitti:
eikö nuo 24v vakiot muka ole tarpeeksi hyvät kapeakantiseen?
emmäätiiä. ajateltiin vaan veljen kans laittaa vahvemmat, ku se katkas omasta mersusta kampiakselin :shock: , sillä oli 24v kanget.
Ei kai se kankien heikkous ole jos kampura katkeaa. :D
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Ei kai se kankien heikkous ole jos kampura katkeaa. Very Happy
eihän toki, mutta ku uus moottori tulee niin rakentais sen kunnolla ja oman myös.
Vastaa Viestiin