W124 bensa onkelma.....

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

W124 bensa onkelma.....

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Elikkäs eka kerran tapahtu lauantai iltapäivällä, kun olimme menossa hailuotoon, niin pysähdyttiin oulunsalon shellille tankkaamaan ja siitäpä se ei sit muka enää lähtenytkään käyntiin. :evil: Tarkistin moneen kertaan, että eihän nyt vain vahingossa tullut väärää litkua tankkiin, mutta ei.... oikeata meni... Noh, vaihdettin mersua ja mentiin sillä hailuotoon ja takaisin tullessa hyppäsin oman mersun puikkoihin shellin pihalla ja lähti käyntiin kuin palmun alta. Ajattalin, että virranjakajan kansi olisi kostunut, koska nyt sitten lähti.

Tänään emäntä ajatteli lähteä katsomaan tapetteja ouluun täältä kempeleestä ja sittenhän se soitti mulle oulusta, että tielle jäätiin.. oli ohittanu ja just sen jälkeen oli alkanu piiputtamaan ja sit sammu... :twisted:

Eli kylmänä käöyntiin kuin palmun alta, mutta kun lämpenee, niin ei starttaa, eikä liiku..... Mistähän voisi alkaa syytä ehtimään..? ?Bensapumpun rele? ?bensapumppu? ?moottorin lämpötilan anturi? Vai mikäköhän se olis..? Mihin diagnoosiin ammattitaitoisemmat ihmiset päätyy tässä tilanteessa....

Meinaan hiukan kiristää, kun on tuo rakennusprojektikin päällä, sekä töissä vilskettä, niin auttakaa nyt miestä hädässä...... :cry:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Omassa teki bensapumppu tuota. Kylmänä starttas hyvin mutta semilämpimänä nyki ja sammuili. Samoin jos painoi täyskaasulla pitkän aikaa... Päästi jostain rakosesta ilmakuplia kaasuttajalle ja jossain vaiheessa sai kaasuttaja pelkkää ilmaa menoveden sijaan... Pumpun vaihdon jälkeen onkin sitten ollut huolettomia kilometrejä... (kop kop)
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

Mulla teki virranjakajan kansi jotakuinkin noin että kylmänä käynnisty ja kävi hyvin, sitten temppuili.
Avatar
markus_200E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi

Viesti Kirjoittaja markus_200E »

sundiz kirjoitti:täyskaasulla pitkän aikaa... Päästi jostain rakosesta ilmakuplia kaasuttajalle ja jossain vaiheessa sai kaasuttaja pelkkää ilmaa menoveden sijaan
Voikohan ruiskukoneellinen tehdä samoin? Kävi niin että maantiesession jälkeen alkoi ensi vitosella "nypyttämään" 3/4-1/1 kaasulla, tankissa hieman alle 1/4. Tosin tankkauksen jälkeen ei ilmennyt enään, että olisiko sittenkin ollut sopan vähyys ... tosin eipä ole ennen ilmennyt ... mistäpä näitä tietää.
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Jaahas.. haettiin tuo mersu tuolta oulusta ja emäntä ajo kyllä hyvin vedettävää mersua... :wink: Lähti käyntiin ja kävi hetken, mutta kun päästiin ekaan risteykseen, niin sama juttu... Sammu ja sit ei edes sahaamalla käyntiin. Ja sit vedettiin se tänne kotia..... Joten meniskö se moottorin lämpötilan anturin tai sen bensapumpun piikkiin..? Rele ainakin napsu joka kerta, ku yritti kokeilla käyntiin.. joten voipi olla, että ei se se ole.....vai.....? :twisted:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Memphis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 15.11.2005 18:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Memphis »

Itellä oli semmonen vika, että auto sammu samantien ku lämpötila nousi 80 asteeseen. Mekaanikon kommentti oli, että sytkäboksi vaihtoon. Vaihoin vaan tulpat ja taas toimii. Lieko sitten kyynärpäällä tulppien vaihdon yhteydessä tönässy jotain ja sen takia toimii. :)
Kaikki on myynnissä, kunhan hinnasta sovitaan.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

markus_200E kirjoitti:Mulla teki virranjakajan kansi jotakuinkin noin että kylmänä käynnisty ja kävi hyvin, sitten temppuili.
Mulla kans. 2.0 bensa 1988. TÄysin satunnaisesti vika ilmeni... Ja vian ilmeneminen on täsmälleen samantuntuinen kuin että bensan saanti loppuisi.

Mä kattoisin heti ekana uuden virranjakajan kannen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

Laita auto käyntiin ja odota että se taas sammuu. Sitten nyppäät tulpan johdon irti ja heität siihen jonkun tulpan paikoilleen. Tämän teet kaikille tulpanjohdoille. Näin saat selville tuleeko sinne lämpöisenä kipinää lainkaan. Jos ei niin se jakajan kansi vaihtoon. Saattaa näyttää hyvältä, mutta on ihan paska kuitenkin. Jos taas tulee kipinää, niin tulpat vaihtoon... Eiköhän se siitä.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
andya
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 30.07.2006 18:09

Moi

Viesti Kirjoittaja andya »

Moro vaan, mulla teki samanlaisesti joten vaihdoin tulppaa, puolaa, jakajankannen, pyörijän, sytytysyksikön, ei auttanu! Prke!!

No sitten kysyin yheltä aika pätevältä heebolta ja se sano heti et mittaas virranjakajan vastus.

No siel se sit oli. Virranjakajan vastus oli poikki. Kone toimi kylmänä ja vastus oli muistaakseni 60 ohmia, mut ky kone hyyty ja mittas niin ei mitään.

Virranajakaja vaihtoon ja jo rupes pelittää!
Vastaa Viestiin