Kiva ylläri aamulla, avainta virtalukkoon, herätevirrat tulee mutta ei starttaa. Prkl, muutenkin jo vaiheessa.
Startti ei naksu. aikansa herkuttelun jälkeen lähti kuitenkin. Tuskin jaksan odottaa iltapäivää.
Onks kokemuksia, mitä osia kannattaa hakee jo etuköäteen...?
-H
Vito 108CDI ei starttaa
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Onko käynnistyksenestoa? Onko automaatti?
Kokeile syöttää hyppyjohdolla startin herätejohtoon virtaa.
Toimiiko silloin? Jos ei niin startti rikki tai moottorin maadotus huono. Tarkasta myös akun kytkentä/kaapelien liitokset.
Jos taas lähtee hyppyjohdolla niin vika voi olla virtalukossa.
Myös automaattivaihteiston katkasin tai ajonesto vaikuttaa asiaan.
Jos yleismittari löytyy niin jännitehäviömittauksella pääsee nopeasti vian jäljille.
Kokeile syöttää hyppyjohdolla startin herätejohtoon virtaa.
Toimiiko silloin? Jos ei niin startti rikki tai moottorin maadotus huono. Tarkasta myös akun kytkentä/kaapelien liitokset.
Jos taas lähtee hyppyjohdolla niin vika voi olla virtalukossa.
Myös automaattivaihteiston katkasin tai ajonesto vaikuttaa asiaan.
Jos yleismittari löytyy niin jännitehäviömittauksella pääsee nopeasti vian jäljille.
Voiko joku hehkurele tms. blokata käynnistyksen pois???vito500tkm kirjoitti:Onko käynnistyksenestoa?
Ööö...Ei kai...
Onko automaatti?
Ei.
Kokeile syöttää hyppyjohdolla startin herätejohtoon virtaa.
Toimiiko silloin? Jos ei niin startti rikki tai moottorin maadotus huono. Tarkasta myös akun kytkentä/kaapelien liitokset.
Jos taas lähtee hyppyjohdolla niin vika voi olla virtalukossa.
Myös automaattivaihteiston katkasin tai ajonesto vaikuttaa asiaan.
Jos yleismittari löytyy niin jännitehäviömittauksella pääsee nopeasti vian jäljille.
-H
vito ei käynnisty
ja yksi mikä on huomattu niin kun kiertää startin johdon irti startti moottorista ja vaihtaa uuden mutterin(M8) niin johan lähtee..
muutamia korjattu niinkin pienellä vaivalla....
muutamia korjattu niinkin pienellä vaivalla....
Re: vito ei käynnisty
USKOMATON juttu, mutta toistaiseksi toimiva. Onkos kokemuksia kuinka pitkään toimii vai pitääkö jo tilailla uutta starttia?mönttööri kirjoitti:ja yksi mikä on huomattu niin kun kiertää startin johdon irti startti moottorista ja vaihtaa uuden mutterin(M8) niin johan lähtee..
muutamia korjattu niinkin pienellä vaivalla....
Mulla oli näyttäs olevan Valeo-merkkinen. Purin ja putsasin koko paskan, mutta ei se siitä viisaammaks tullu. Noh, tulihan hankittua ensin uusi akku. ZAP merkkinen, made in poland! Keu keu.
Joku viisas vois kertoa Viton starttipiirin toiminnan: Eli ilmiönä siis avainta käännettäessä startti-asennolle, auto ei starttaa,vaan naksuttaa releitä (penkin alla 2 harmaata) n. sekunnin välein. Mittaako systeemi jotenki startin piiriä, ja jossei ole kunnossa, ei vedätä relettä....
-H

Ja sama vaiva jatkuu. Vaihdoin edellisten postausten jälkeen startin, semmosen vaihtokorjatun (halavalla...). Toimi ton jälkeen kun kello. Kunnes vittuilu akoi taas viimeviikolla. Siis sama vaiva: Siis avainta käännettäessä startti-asennolle, auto ei starttaa,vaan naksuttaa releitä n. sekunnin välein. Kun aikansa rämppää niin saattaa herahtaa käyntiin.
Viittais pahasti virtalukon pohjan ongelmalta. Onks kukaan purkanu moista? Nyt jo hiessä pelkästä ajatuksesta. Pitääkö siis viikonlopuks ostaa mäyris (=syy)?
Yleismittarianalyysi seuraavaa:
- Lepojännite n.13V (hyvä ZAP akku, puolasta)
- Hehkutuksessa putoo 11,67V
- Kun hehkuvalo sammuu, nousee 12,1V:iin, MUTTA vaikka puhallin on pois niin jossain pyörii moottori rintapellin kiertovesipumpun lisäksi. Tietääkö kukaan mikä? Joku ABS:n pumppu vai?
- Aikansa kun on starttaamatta ja pitää hehkuasennossa, n.minuutin päästä joku rele päästää ja jännite nousee n.12,7V:iin.
What a hell? Voisko joku tulkata tätä Viton sähköpesäkettä, tai pikku vinkki mistä lähteä seuraavaks purkamaan. Löytyyks jostain sähkökuvia ni vois yrittää tunnistaa releitä, joita on auton jokakolossa....
-H
Viittais pahasti virtalukon pohjan ongelmalta. Onks kukaan purkanu moista? Nyt jo hiessä pelkästä ajatuksesta. Pitääkö siis viikonlopuks ostaa mäyris (=syy)?
Yleismittarianalyysi seuraavaa:
- Lepojännite n.13V (hyvä ZAP akku, puolasta)
- Hehkutuksessa putoo 11,67V
- Kun hehkuvalo sammuu, nousee 12,1V:iin, MUTTA vaikka puhallin on pois niin jossain pyörii moottori rintapellin kiertovesipumpun lisäksi. Tietääkö kukaan mikä? Joku ABS:n pumppu vai?
- Aikansa kun on starttaamatta ja pitää hehkuasennossa, n.minuutin päästä joku rele päästää ja jännite nousee n.12,7V:iin.
What a hell? Voisko joku tulkata tätä Viton sähköpesäkettä, tai pikku vinkki mistä lähteä seuraavaks purkamaan. Löytyyks jostain sähkökuvia ni vois yrittää tunnistaa releitä, joita on auton jokakolossa....
-H