W202 C200 nykkii ja kiihtyy tahkeasti (korjattu)
W202 C200 nykkii ja kiihtyy tahkeasti (korjattu)
Auto vm. 1997. 2ltr bensiinikone. Kiihdyttäessä tuntuu ns. kuollut kohta, eli auto hyytyy ja tuntuu kuin ei sais bensaa. Tuon kohdan yli mentyään toimii noin viiteentuhanteen kierrokseen asti ja jälleen alkaa hyytyä.
Pienillä kierroksilla toimii kutakuinkin normaalisti, tosin vastaa kaasuun melkoisen hitaasti ja kun kaasun löysää niin kierrokset tippuu varsin hissukseen. Joku sanoi että tämmösiä ne mersut on....
Oireet alkoi kun tultiin autoa ostamasta ja risteyksestä kiihdytettäessä lamaantui mersu hetkeksi ja nykitti niin perkuleesti. Aikansa auto kakoi, ja sen jälkeen nykiminen loppui, mutta kaasupoljinta ei kärsinyt painaa pohjaan. Noh, vikakoodit ilmoitti että nokka-akselin asennontunnistin, ei signaalia. Se vaihdettiin, kuten myös erittäin likainen ilmamassamittari.
Auton toiminta parani huomattavasti em. toimenpiteiden jälkeen, mutta nyt sapettaa tuo ylhäällä mainittu kuollut kohta. Kaasupolkimen kärsii painaa pohjaan kyllä noiden antureiden vaihdon jälkeen, mutta risteyksestä ei tartte kyllä ahtaisiin väleihin lähteä. Tuntuu kuin purkkaa tukasta repis.
Olisko jollain ollut samaa ongelmaa? Mistä tätä probleemaa kannattais lähteä nyt purkamaan? Lambda-anturi tarkistettiin muuten mittaamalla että kyllä se säätää, ilmeisesti tuo nokka-akselin asentotunnistin aiheutti jonkinlaisen hätätilan ja myös lambdasta aiheutui hälytys koska mentiin rajojen ulkopuolelle. Tosin testeri sekos just sopivasti noiden anturivaihtojen jälkeen, eikä koeajolenkin jälkeen päästy enään lukemaan vikakoodeja, joten saattaa kait se lambda olla paskana kans..
Semmoset seikat tuli tähän vuodatukseen vielä mieleen, että pakoputki on ajon jälkeen viimeistä pönttöä myöten pirun kuuma. Että käviskö se nyt laihalla tai myöhäsellä vai olisko lambda vai mitä tekis. Jois oluen. Laskekaapa joku nyt tästä sitten yks ynnä yks, ja kertokaa olisko vastaus kuitenkin kaks.
-Joey
Pienillä kierroksilla toimii kutakuinkin normaalisti, tosin vastaa kaasuun melkoisen hitaasti ja kun kaasun löysää niin kierrokset tippuu varsin hissukseen. Joku sanoi että tämmösiä ne mersut on....
Oireet alkoi kun tultiin autoa ostamasta ja risteyksestä kiihdytettäessä lamaantui mersu hetkeksi ja nykitti niin perkuleesti. Aikansa auto kakoi, ja sen jälkeen nykiminen loppui, mutta kaasupoljinta ei kärsinyt painaa pohjaan. Noh, vikakoodit ilmoitti että nokka-akselin asennontunnistin, ei signaalia. Se vaihdettiin, kuten myös erittäin likainen ilmamassamittari.
Auton toiminta parani huomattavasti em. toimenpiteiden jälkeen, mutta nyt sapettaa tuo ylhäällä mainittu kuollut kohta. Kaasupolkimen kärsii painaa pohjaan kyllä noiden antureiden vaihdon jälkeen, mutta risteyksestä ei tartte kyllä ahtaisiin väleihin lähteä. Tuntuu kuin purkkaa tukasta repis.
Olisko jollain ollut samaa ongelmaa? Mistä tätä probleemaa kannattais lähteä nyt purkamaan? Lambda-anturi tarkistettiin muuten mittaamalla että kyllä se säätää, ilmeisesti tuo nokka-akselin asentotunnistin aiheutti jonkinlaisen hätätilan ja myös lambdasta aiheutui hälytys koska mentiin rajojen ulkopuolelle. Tosin testeri sekos just sopivasti noiden anturivaihtojen jälkeen, eikä koeajolenkin jälkeen päästy enään lukemaan vikakoodeja, joten saattaa kait se lambda olla paskana kans..
Semmoset seikat tuli tähän vuodatukseen vielä mieleen, että pakoputki on ajon jälkeen viimeistä pönttöä myöten pirun kuuma. Että käviskö se nyt laihalla tai myöhäsellä vai olisko lambda vai mitä tekis. Jois oluen. Laskekaapa joku nyt tästä sitten yks ynnä yks, ja kertokaa olisko vastaus kuitenkin kaks.
-Joey
Viimeksi muokannut Joeyseye, To 18.10.2007 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Samoja oireita on suvussa kulkevassa -98 C180:ssä. Ilmamassamittarin vaihto auttoi juuri siihen, että kaasun pystyi painamaan pohjaan ilman, että kone hyytyy.
Nyt on kuitenkin ehkä uutta vikaa. Kuollut kohta jossain 3000-4000 rpm välillä ja vikakoodina lambdan lämmitin, joka kyllä on mittaamalla yhtäläinen uuden anturin kanssa. Lisäksi ohjaus väittää säädön olevan rikkaassa stopissa ja seos liian laihaa. Imuilmavuotoja ei pitäisi olla. Uusi lambda-anturi on tuossa hyllyssä. Jospa sen ennen lumia ehtisi vaihtaa ja katsoa kulkeeko paremmin ja häviääkö vikakoodit.
Kaasuun reagointi on kyllä tuossa 1.8 koneessa melko verkkaista ja voimaa onkin vasta kunnon kierroksilla. Taitaa vain olla niin, että juuri nämä 1.8 litraiset ovat merkistä riippumatta tällaisia välimallin koneita, joita ei ehkä pitäisi valmistaa ollenkaan. Ehkä nämä ominaisuudet säilyvät Mersulla siinä 2 litraisessa myllyssäkin?
Nyt on kuitenkin ehkä uutta vikaa. Kuollut kohta jossain 3000-4000 rpm välillä ja vikakoodina lambdan lämmitin, joka kyllä on mittaamalla yhtäläinen uuden anturin kanssa. Lisäksi ohjaus väittää säädön olevan rikkaassa stopissa ja seos liian laihaa. Imuilmavuotoja ei pitäisi olla. Uusi lambda-anturi on tuossa hyllyssä. Jospa sen ennen lumia ehtisi vaihtaa ja katsoa kulkeeko paremmin ja häviääkö vikakoodit.
Kaasuun reagointi on kyllä tuossa 1.8 koneessa melko verkkaista ja voimaa onkin vasta kunnon kierroksilla. Taitaa vain olla niin, että juuri nämä 1.8 litraiset ovat merkistä riippumatta tällaisia välimallin koneita, joita ei ehkä pitäisi valmistaa ollenkaan. Ehkä nämä ominaisuudet säilyvät Mersulla siinä 2 litraisessa myllyssäkin?
Ja autosi on ilmeisesti diesel, toivottavasti Meinaan bensavehkeen uusi ilmamassamittari maksaa hiukka enemmän...tarvikkeenakin Palikat sopii kyllä ristiin, mutta toiminta on vähän niin ja näinJoeyseye kirjoitti:Mäcciz kirjoitti:Itellä vähä samoja oireita...oliko muuten minkä hintasia tuo nokka-akselin asentotunnistin ja ilmamassamittari?
asentotunnistin tais olla n 110 egeä ja ilmamassamittari 75, im-mittari oli tarvike, mitä pierspurkkeja ne nyt olikaan...
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
M.K kirjoitti:Ja autosi on ilmeisesti diesel, toivottavasti Meinaan bensavehkeen uusi ilmamassamittari maksaa hiukka enemmän...tarvikkeenakin Palikat sopii kyllä ristiin, mutta toiminta on vähän niin ja näinJoeyseye kirjoitti:Mäcciz kirjoitti:Itellä vähä samoja oireita...oliko muuten minkä hintasia tuo nokka-akselin asentotunnistin ja ilmamassamittari?
asentotunnistin tais olla n 110 egeä ja ilmamassamittari 75, im-mittari oli tarvike, mitä pierspurkkeja ne nyt olikaan...
no hitto, bensa se on. en minä kyselly kun asentaja kävi kirjoista kattomassa ja löi anturin paikalleen. mistä sen nyt erottaa mihin tuo anturi on tarkoitettu.
ilmamassamittari
Kokoemuksesta voin sanoa ettei c180 aut toimi niillä pelkillä "sydänosilla" vikaa tulee tyhjäkäyntiin ja vaihtamisalueihin. Tarvike osana myydään ainoastaan cdi moottorin tunnistinta h.n. 80€
Oikea maksaa Veholla 480€ ja saksasta tilattuna n. 120€.
nim.kokeillut
Oikea maksaa Veholla 480€ ja saksasta tilattuna n. 120€.
nim.kokeillut
Re: ilmamassamittari
Mistähän tunnistimesta oli nyt puhe?c180mersu kirjoitti:Kokoemuksesta voin sanoa ettei c180 aut toimi niillä pelkillä "sydänosilla" vikaa tulee tyhjäkäyntiin ja vaihtamisalueihin. Tarvike osana myydään ainoastaan cdi moottorin tunnistinta h.n. 80€
Oikea maksaa Veholla 480€ ja saksasta tilattuna n. 120€.
nim.kokeillut
Minä laitoin talvella C180 11/97-rekisteröityyn uuden ilmamassanmittarin mallia alkuperäinen Bosch-tarvike.
Ostin Bosch-tarvikeliikkeestä hintaan 210€. Heillä oli hyllyssä ja auto piti saada nopeasti ajoon, joten en ehtinyt Saksasta tilailla. Boschin numero oli 0 280 217 114 ja MB:n 000 094 09 48. Samat numerot löytyi uudesta ja vanhasta osasta.
Tuolla vaihdolla sain omastani korjattua ontumisen kiihdyttäessä.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Re: ilmamassamittari
kerros mistä vois tilata suoraan saksasta?c180mersu kirjoitti:Kokoemuksesta voin sanoa ettei c180 aut toimi niillä pelkillä "sydänosilla" vikaa tulee tyhjäkäyntiin ja vaihtamisalueihin. Tarvike osana myydään ainoastaan cdi moottorin tunnistinta h.n. 80€
Oikea maksaa Veholla 480€ ja saksasta tilattuna n. 120€.
nim.kokeillut
itsellä ilmamassamittarivika oireili vain täyskiihdytyksessä takkuiluna korkeilla kierroksilla. Alaväännöstä ei juurikaan huomannut mitään.
Uusi alkuperäisosa (n.500e argh) ja kone välittömästi kuntoon. Tarvikeosien kikkailussa voi näissä osissa mennä helposti enemmänkin, jos pitää ostaa sekä tarvike että alkuperäinen. Itse olen enemmän alkuperäisosien kannalla.
Uusi alkuperäisosa (n.500e argh) ja kone välittömästi kuntoon. Tarvikeosien kikkailussa voi näissä osissa mennä helposti enemmänkin, jos pitää ostaa sekä tarvike että alkuperäinen. Itse olen enemmän alkuperäisosien kannalla.
Re: ilmamassamittari
Joeyseye kirjoitti:kerros mistä vois tilata suoraan saksasta?c180mersu kirjoitti:Kokoemuksesta voin sanoa ettei c180 aut toimi niillä pelkillä "sydänosilla" vikaa tulee tyhjäkäyntiin ja vaihtamisalueihin. Tarvike osana myydään ainoastaan cdi moottorin tunnistinta h.n. 80€
Oikea maksaa Veholla 480€ ja saksasta tilattuna n. 120€.
nim.kokeillut
itse itselleni vastaten:
autoteile toimittas alkuperäisen hintaan 260 egeä ja bosch-tarvikkeena 180. päälle verot ja rahti. Tosin tuon boschin tarvikeosan taitaa em. keskustelun perusteella saada suomestakin kohtuu hintaan.
Boschin sivustojen mukaan tähän autoon löytys nyt kaks vaihtoehtoa, toinen malleihin joissa on säätämätön katalysaattori ja toinen malleihin joissa katalysaattori... voisko joku nyt valaista mitä ihmettä tuo tarkoittaa.
Nooh, autoteilen tarjoama bosch-osa tuntee koodin 0 280 217 114 joka on ns. katalysaattorimalli katalysaattoriautoihin, heh.
Auton moottorina muuten 111 945
täähän on jännää. Oikein tuntee itsensä mersuharrastajaksi.
Sulla ei varmaan oo enää sitä alkuperäistä tallessa? Siinä olis ollut Boschin numero, sekä MB:n numero. Tuo Boschin tarvike on muuten ihan identtinen MB:n kanssa, vain tuo MB:n numero puuttuu... Siitä siis johtuu se korkeampi hinta! Ja valmistusmaana näyttää olevan made in germany.
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
janimat kirjoitti:Sulla ei varmaan oo enää sitä alkuperäistä tallessa? Siinä olis ollut Boschin numero, sekä MB:n numero. Tuo Boschin tarvike on muuten ihan identtinen MB:n kanssa, vain tuo MB:n numero puuttuu... Siitä siis johtuu se korkeampi hinta! Ja valmistusmaana näyttää olevan made in germany.
kyllä vanhakin on tallessa. Nimittäin laitoin sen eilen paikalleen testatakseni että miten käytös muuttuu tuohon liikkeessä asennettuun dieselin im-mittariin verrattuna. Kiitokset tiedoista, tarkistanpa huomenna mitä siihen on painettu.