W124 250D jarruhuolia
W124 250D jarruhuolia
Terve kaikille,tietäiskö joku mikä vikana kun jarrupoljin on"pehmeä".eli painuu vähitellen melkein pohjaan saakka jarruttaessa ja kun nopeasti"pumppaa"poljinta niin silloin ottaa jo ylhäällä niin kuin pitääkin,olen ilmannut jarrut jo ainakin 5 kertaa ja pääsylinterikin on vaihdettu,siis se jonka päällä on jarrunestesäiliö,ilmasin jarrut järjestyksessä 1oikea taka,2vasen taka,3oikea etu,4 vasen etu,autoni on 250D-vm-95(abs jarrut) kiitos vastaajille jo etukäteen
taakse laitoin uudet levyt ja palat ja käsijarruhihnat ja vaihtojarrusatulan toiselle puolen ja toiselta puolen puhdistin,sinne jäi entinen paikalleen kun se toimi ok.felmit kirjoitti:laita letkuihin pihdit.
Onko vielä pehmeä![]()
Löysää yksi kerrallaan, niin voit haarukoida vikaa.
Onko palat jumissa![]()
ruostetta välissä![]()
Tekee jousi ilmiön
Pääsikö järjestelmä tyhjäksi aikaisemmin
Etu jarrupaloissa näkyi pintaa olevan vielä,en etujarruja ole vielä aukonut mutta tarkoitus on laittaa uudet levyt ja palat molemmille puolin eteen kun levyt kuluneet aika ohueksi
Jos ilmaa on päässyt ABS yksikölle, niin paine ilmaus auttaa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 934#386934
Etujarrut kokeilisin, pihdeillä letkut kiinni.
Tai kaksi miestä. Toinen painaa jarrua pumppaamalla ja toinen katsoo liikkuuko satula yli 2 mm. Jos liikkuu
etujarruhuolto
Voi myös kokeilla painaa jarrupoljinta "yön yli"

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 934#386934
Etujarrut kokeilisin, pihdeillä letkut kiinni.
Tai kaksi miestä. Toinen painaa jarrua pumppaamalla ja toinen katsoo liikkuuko satula yli 2 mm. Jos liikkuu

Voi myös kokeilla painaa jarrupoljinta "yön yli"
autodidakti
Takajarrusatulan vaihdossa meni ilmaa järjestelmään. Poljin muuttui "löysäksi" ja painui lähes lattiaan. Jarrujen ilmauslaitteella (alipaine) ilmaamalla em. takasatulan sain jarrut taas toimimaan, itse ilmaus vei aikaa n. 30s. Ilmauslaitteen voi ostaa motonetista 44€ (tarvitsee erillisen kompuran). Auto; ABS-jarrut vm. -88 

Re: W124 250D jarruhuolia
vika löytynyt ja korjattu ja nyt on autossa huippujarrut taas.Vika oli Etupäässä jarrusatula jumissa.raunohu kirjoitti:Terve kaikille,tietäiskö joku mikä vikana kun jarrupoljin on"pehmeä".eli painuu vähitellen melkein pohjaan saakka jarruttaessa ja kun nopeasti"pumppaa"poljinta niin silloin ottaa jo ylhäällä niin kuin pitääkin,olen ilmannut jarrut jo ainakin 5 kertaa ja pääsylinterikin on vaihdettu,siis se jonka päällä on jarrunestesäiliö,ilmasin jarrut järjestyksessä 1oikea taka,2vasen taka,3oikea etu,4 vasen etu,autoni on 250D-vm-95(abs jarrut) kiitos vastaajille jo etukäteen
Jarrusylinteri painoi jarrulevyä edellä.
Ja kun sylinteri toisella puolen, ja liukutapit jumissa, niin on työntänyt jarrulevyä edellään ja lisäksi jarrulevyt oli kuluneet jo aika ohuiksi 6-7mm
nyt nekin uusittu ja satulan liukutapit voideltu yms..Jarrusatulan rungon 19mm avainkannalla olevat opultitkin oli niin lujassa että piti hitsipillillä lämmittää punahehkuun ennen kuin irtosivat -kiitoksia kaikille vastaajille-