124:sen valonpesurin moottorin vaihto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
200TE-93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 06.09.2003 11:12
Paikkakunta: Helsinki

124:sen valonpesurin moottorin vaihto?

Viesti Kirjoittaja 200TE-93 »

Valonpesurin pyyhkijän moottori lopetti hommat.
Mikä helpoin vaihtomenetelmä? Alakautta ei näytä tulevan
tilanpuutteen vuoksi helpolla eli pitääkö irrottaa umpi ym.
ennenkuin pääsee käsiks?
:?: :?: :?: :?: :?:
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Helpoin on ottaa se umpio irti.
Vilkun takana 2ruuvia, vastakkaisella puolella1.
Umpion päällä on sellainen iso mutterin tapainen kiinnike jota käännetään 90ast vastapäivään ja nostetaan pois.
Umpion alla oleva peitelista(se mistä pyyhkijän akseli tulee läpi) myös pois,1ruuvi molemmissa päissä.
Johtoliittimet ja alipaineletku irti.
Pyyhkijän moottori on kiinni umpiossa akselin juuressa olevalla mutterilla.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Re: 124:sen valonpesurin moottorin vaihto?

Viesti Kirjoittaja MikaH »

200TE-93 kirjoitti:Valonpesurin pyyhkijän moottori lopetti hommat.
Mikä helpoin vaihtomenetelmä? Alakautta ei näytä tulevan
tilanpuutteen vuoksi helpolla eli pitääkö irrottaa umpi ym.
ennenkuin pääsee käsiks?
:?: :?: :?: :?: :?:
Lyhty käteen ja moottori pois. Joskus tosin mutteri niin ruostunut moottoriin, että akselin putki alkaa pyöriä mukana, eikä silloin auta muu, kun rälläköidä mutteri halki.
Avatar
200TE-93
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 06.09.2003 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja 200TE-93 »

Kiitos vinkeistä; helpostihan se lähti :lol: Ainoa hiukan hankaluutta
aiheuttanut oli sisempi (syylärinpuoleinen) kiinnitysruuvi, joka oli
ilmanottotorven takana.

Muutama mielenkiintoinen havainto:

Tietääkö kukaan miksi umpioon menee paineletku, samanlainen
kuin oven lukkoihin?

Kun moottori oli kädessä niin pitihän se katsoa mitä siel on
sisällä. Ilmeni että yksi hammaspyörä oli niin tiukka sovitteinen,
ettei ole voinut IKINÄ liikkua. Siis tämmöinen päässyt ulos Boschin tehtaasta!
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Umpioon menee sen takia letku, kun siellä on se valojen korkeussäädön alipaine sylinteri...
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Vastaa Viestiin