124:en abs vielä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
asseri1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 07.09.2007 00:24
Paikkakunta: E-P

124:en abs vielä

Viesti Kirjoittaja asseri1 »

nyt kun kaikki on kaiketi saaneet jarrut katsastus kuntoon ... niin onkos kellään tietoa voiko noitten abs herkkyyttä säätää mistään siis vaikka niin et eivät pelaisi aivan hitaalla nopeudella eli oisivat pois päältä
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Miksi ihmeessä? :roll:
edesmennyt
W201
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: 124:en abs vielä

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

asseri1 kirjoitti:nyt kun kaikki on kaiketi saaneet jarrut katsastus kuntoon ... niin onkos kellään tietoa voiko noitten abs herkkyyttä säätää mistään siis vaikka niin et eivät pelaisi aivan hitaalla nopeudella eli oisivat pois päältä
Ei pysty.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
asseri1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 07.09.2007 00:24
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja asseri1 »

elikkä siis putket irti ja koko romppa pellolle ja vanhemmasta pääsylinteri ym .tilalle et saa kunnon jarrut ..
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Miten lie sitten katsastuksen kanssa?

Tietysti se taitaa saada vikatilaan kun esim. anturin piuha on poikki.
Liitin vaan irti taitaa ajaa saman asian.
Näin sen minä olen ymmärtänyt.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Nuo ovat tosi hyvät nuo ABS jarrut :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
asseri1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 07.09.2007 00:24
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja asseri1 »

niin katsastusmies sanoi et vanhoista 200 saa otta pois abs ei kuulemma pakolliset mut pitää muuttaa samanlaisiksi kuin on semmoisissa jossa ei oo abs:ä
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1555
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: 124:en abs vielä

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

asseri1 kirjoitti:nyt kun kaikki on kaiketi saaneet jarrut katsastus kuntoon ... niin onkos kellään tietoa voiko noitten abs herkkyyttä säätää mistään siis vaikka niin et eivät pelaisi aivan hitaalla nopeudella eli oisivat pois päältä
Eihän ABS pelaakkaan alle 4km/h nopeudessa,jos pelais eihän se pysähtyis ollenkaan,ei niitä kannata missään nimessä poistaa,yleensä niistä menee kaapeli poikki eturenkaan kiinnikkeen kohdalta ja pystyy liittään tavallista 2 napasta kaapelia.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
asseri1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 07.09.2007 00:24
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja asseri1 »

niinpä niin mut kun onkin se ongelma et pelaa pienellä nopeudella ja ei meinaa pysähtyä ollenkaan jos ei tiedä sitä niin pölläyttää kyll toisen auton perään et napsahtaa kun on esim liikennevaloissa ja hiljentää niihin tullessa niin jarrut lakkaa pelaamasta pienellä nopeudella ja sit kun on ihan pysähdyksissä niin alkaa vasta pelaamaan
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

asseri1 kirjoitti:niinpä niin mut kun onkin se ongelma et pelaa pienellä nopeudella ja ei meinaa pysähtyä ollenkaan jos ei tiedä sitä niin pölläyttää kyll toisen auton perään et napsahtaa kun on esim liikennevaloissa ja hiljentää niihin tullessa niin jarrut lakkaa pelaamasta pienellä nopeudella ja sit kun on ihan pysähdyksissä niin alkaa vasta pelaamaan
kannattas ehkä kokeilla putsata ne anturit/kehät niin saattas tuokin ongelma häipyä.
Jos ymmärsin asian oikein.
edesmennyt
W201
asseri1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 07.09.2007 00:24
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja asseri1 »

sattumoisin on justiin puhdistettu ja anturit katsottu kun ei katsastuksessa pelanneen ollenkaan
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

no eipä tuohon vikaan muutakaan oikein keksi.
edesmennyt
W201
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Onko tuossa semmonen järjestelmä, jossa ei ole ollenkaan alipainetehostinta, vaan tehostuksen tekee hydraulipumppu, joka hoitaa myös lukkiutumiseneston?

ELi jos on tuommonen systeemi, niin oire viittaa siihen, että paineet häviää järjestelmästä ilman että painevahti sitä huomaa.

Onko tuossa erikseen jarrupaineelle varoitusvalo?

Painuuko poljin pohjaan, kun ajaa ihan hiljaa ja samalla painaa poljinta, ...sillai hitaasti ja mahdollisesti nykäyksittäin...?
Avatar
v6sa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 11.08.2004 08:31
Paikkakunta: Estonia

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Eipä taida 124-ssä olla muita, kun alipainetehostettuja jarruja...
asseri1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 07.09.2007 00:24
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja asseri1 »

eipä niin olekkaan kaikis 124 ollu alipainetehostin ..
ja toi poljin on kova kuin halkopino kun sitä painaa eikä väliä painaako lujaa vai hiljaa mut sit viimmehetkellä kun nopeus on melki nolla nii se yht äkkiä painuu vielä syvempään ja jarrut alkaa pelata eli toi abs pelaa niinkuin liian hitaalla nopeudella
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Sori kun lainaan topikkia. :oops:

Onko 124:ssa abs:llä sulaketta jossain? kun autoni oli seissyt noin 1kk ja koitin käynnistää mutta radio oli purkanut akun kuivaksi ja sitten kun annettiin apuvirtaa niin vahingossa kaapelit lipes ja napsahti ilmeisesti väärinkin päin akun napoihin koska anto hyvät kipinät :D niin nyt jostain syystä abs valo palaa ja ne ei toimi, eikä toimi myöskään rundikello.. auto on siis tollanen 300tuubokiisseli. Vai voisko joku rele olla saanut kipeetä?
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Todennäköisesti ali/yli jännitesuojan sulake/sulakeet palanu!
Katso akun takaa boxi jonka päällä sulake tai kaksi vieressä yleensä abs
boxi ja sytkä boxi!
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kiitoksia ohjeista, vika oli just se palanut sulake. 8)
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ei se antureiden puhdistus välttämättä auta, anturit vaihtoon vaan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin