Vanhuksien(Mersu) myynti ulkomaille?!!
Vanhuksien(Mersu) myynti ulkomaille?!!
Mitä ootta mieltä, kannattaako harvinaisia ja hyväkuntoisia museoikäisiä Mesejä päästää luiskahtamaan ulkomaille. Tämä vain siksi, että tuntuu ulkomailla olevan tuo arvostus ja hintataso eriluokkaa jo! ja siellä tuntuu olevan myös rahamiehiä, eikä niitä jotka vain kyselevät ja pyörittelevät puupennejä taskuissaan ja ovat olevinaan.
Tietenkin jos ajattelee isänmaallisesti niin ei kyllä mielellään päästäisi täältä harvinaisuuksia karkuun kun ei niitä liikaa ole muutenkaan. Vai kannattaako tätä asiaa senkummemmin edes miettiä, ilman huonoa omaatuntoa? Kai niitä on jo myyty muuallekkin, joillekkinhan on ihan sama kuka ostaa, kuhan fyffet löytyy!!
Tietenkin jos ajattelee isänmaallisesti niin ei kyllä mielellään päästäisi täältä harvinaisuuksia karkuun kun ei niitä liikaa ole muutenkaan. Vai kannattaako tätä asiaa senkummemmin edes miettiä, ilman huonoa omaatuntoa? Kai niitä on jo myyty muuallekkin, joillekkinhan on ihan sama kuka ostaa, kuhan fyffet löytyy!!
Henkilökohtainen mielipiteeni on että ei. Toisaalta kyllähän niitä erikoisuuksia pienessä mittakaavassa noudetaan myös tänne... MUTTA jos autolla on kansallista historiaa mm. sen harvinaisuuden vuoksi (esim. se on yksi kolmesta uutena tuodusta), se on ollut kotimaisen merkkihenkilön käytössä, se on ainoa maailmassa tai sitä luokkaa, vastaus on ehdoton ei. Tällainen auto täytyy säilyttää kotimaassa.
M-B Klubin syyskokouksessa puhuttiin eräässä pöydässä kovastikin aiheesta ja ylistettiin I.B.:sta kulttuuriteosta, kun toi Suomeen takaisin tänne uutena myydyn 540 K Cabriolet A:n. Illanistujaisissa taas saatiin tietää, että vastavuoroisesti maasta on myyty useita 60-70-lukulaisia hienoja R113-/W111-Mersuja Eurooppaan. Mm. kenraaliluutnantti Sihvon käytössä olleen 40-luvun 320 Pullman Limousinen nykyiselle suomalaiselle omistajalle on soitettu monta kertaa ulkomailta auton perään. Että haluttuja pelejäkin täällä on, vaikka kyseinen esimerkki taitaa olla projektiasteella.
Tottahan se on, että hinnat eivät täällä ikinä tule olemaan sitä mitä Keski-Euroopassa.
Vaikka itselläni ei ole mitään tekemistä saati mahdollisuuksia todella harvinaisten autojen perään, minua on suunnattomasti harmittanut Mannerheimin 770 K:n, Etelä-Suomen kartanoiden kompressorimersujen, Svartvikin 770 K:n yms. ulkomaille myynnit. Samperi että täällä on aikoinaan pitänyt asua köyhää ja tietämätöntä kansaa! Toivottavasti ei vaan Lehtisen "Waxenbergerille" käy samoin... No, jotenkin minusta toisaalta tuntuu, että havaittavissa on pientä kansallista heräämistä myös vanha-autojen suhteen
.
Eli vastaukseni on EI, kiitos ja anteeksi.
M-B Klubin syyskokouksessa puhuttiin eräässä pöydässä kovastikin aiheesta ja ylistettiin I.B.:sta kulttuuriteosta, kun toi Suomeen takaisin tänne uutena myydyn 540 K Cabriolet A:n. Illanistujaisissa taas saatiin tietää, että vastavuoroisesti maasta on myyty useita 60-70-lukulaisia hienoja R113-/W111-Mersuja Eurooppaan. Mm. kenraaliluutnantti Sihvon käytössä olleen 40-luvun 320 Pullman Limousinen nykyiselle suomalaiselle omistajalle on soitettu monta kertaa ulkomailta auton perään. Että haluttuja pelejäkin täällä on, vaikka kyseinen esimerkki taitaa olla projektiasteella.
Tottahan se on, että hinnat eivät täällä ikinä tule olemaan sitä mitä Keski-Euroopassa.
Vaikka itselläni ei ole mitään tekemistä saati mahdollisuuksia todella harvinaisten autojen perään, minua on suunnattomasti harmittanut Mannerheimin 770 K:n, Etelä-Suomen kartanoiden kompressorimersujen, Svartvikin 770 K:n yms. ulkomaille myynnit. Samperi että täällä on aikoinaan pitänyt asua köyhää ja tietämätöntä kansaa! Toivottavasti ei vaan Lehtisen "Waxenbergerille" käy samoin... No, jotenkin minusta toisaalta tuntuu, että havaittavissa on pientä kansallista heräämistä myös vanha-autojen suhteen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Eli vastaukseni on EI, kiitos ja anteeksi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 723
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
Kauppa.
Minä olen sitä mieltä, että se antaa mennä vaan ulkomaille, jos massia löytyy.
Autoa on tarpeetonta antaa suomalaiselle ostajalle alihintaan (jonka ostanut todennöisesti aikansa elvisteltyään, panee myyntiin selvään ylihintaan).
Tälläisia hinnan tuplaavia pikku-jobbareita kun meilläkin riittäää, kuten nettiautoa seuraavana on helppo huomata.
Itse myin kaksi hyvää W123 -dieseliä gambiaan. Parempi siellä, kuin kuunnella täkäläisten vinkumista siitä, että auto jostain kohdin poikkea vuoden 1979 ilmiasustaan lievästi.
Turha näitä tunteella on pelata.
T: Aki
Autoa on tarpeetonta antaa suomalaiselle ostajalle alihintaan (jonka ostanut todennöisesti aikansa elvisteltyään, panee myyntiin selvään ylihintaan).
Tälläisia hinnan tuplaavia pikku-jobbareita kun meilläkin riittäää, kuten nettiautoa seuraavana on helppo huomata.
Itse myin kaksi hyvää W123 -dieseliä gambiaan. Parempi siellä, kuin kuunnella täkäläisten vinkumista siitä, että auto jostain kohdin poikkea vuoden 1979 ilmiasustaan lievästi.
Turha näitä tunteella on pelata.
T: Aki
Onkos miten vaihtotähden kaupat sujuneet, niinkuin käytännössä, onko vaikea myydä ulos auto? Olisihan siinä se hyvä puoli, ettei jäisi auto kotikulmille pörräämään(aina kun sen näkee niin harmittaa vietävästi!). Sekin on kyllä harmittava, et kun jonkun hyvän vehkeen "vahingossa" myy jollekkin harrastajaksi "naamioituneelle" jobbarille, niin se kauppaa tuplahinnalla vuoden päästä sitä kunnostamaansaharvinaisuutta!
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 723
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
lisää
Mikä vaan ei heille kuitenkaan kelpaa: halutuimmat ovat takaveto Peugotit 504, ja 505. Afrikan maissa on perinteitä ranskalaisten autojen ylläpidosta - varaosia löytyy. Sitten takaveto Toyotat, varsinkin Corollat ja Hiacet. Ja tietenkin Mersut
Volvot ja Bemarit ei kelpaa....
Ruoste ei paljon haittaa, kun hitsaus kuulemma maksaa 30 €/viikko
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Volvot ja Bemarit ei kelpaa....
Ruoste ei paljon haittaa, kun hitsaus kuulemma maksaa 30 €/viikko
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)