Eberspächer tai Webasto W203:en

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Eberspächer tai Webasto W203:en

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tekniikan Maailman Webasto vs. Eberspächer-artikkeli herätti minut jälleen toteamaan, että V6-koneisessa 203-korin bensa-Mersussamme ei ole kumpaakaan noista härveleistä. Eikä mitään muutakaan polttoainekäyttöistä autolämmitintä. Ja hienoahan epäkohta olisi saada korjatuksi, koska sesonki lienee (valitettavasti) piakkoin käsillä...

Minulla ei ole mitään kauhean voimakasta mieltymystä Eberin ja Webaston välillä. Joten hinta lienee aika voimakkaasti päätökseen vaikuttava tekijä. Kumman tahansa valitsen, edessä lienee asennuksen jälkeen taas StarDiag-visiitti?

Sopiva lämmittimen teho lienee 5 kW. Mistäköhän tuollaisen CAN-integroituvan apparaatin saa Suomessa edukkaimmin? (Ja jos jollakulla tämän viestin lukijoista on tuollainen kaupan, myyntiä saa toki harjoittaa tänne päin :wink: )

Lisäkysymys: Minkälainen on Thermo Top C:hen markkinoitava "Alkuperäinen Mercedes-kaukosäädin"? Tarkoittaako tämä, että Webaston saa integroitumaan 203-korin autoon hienommin kuin Eberspächerin? Vai onko kyseessä puhdas markkinointiviestintä, jossa paino on enemmän sanalla "alkuperäinen" kuin "Mercedes"?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Nimimerkki Eeberi myy foorumilla 8)
autodidakti
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Se "originaali" webaston kaukosäädin on ihan erillinen kalikka, eli ei sitä sen hienommin saa integroitua, mutta saapahan tähtimerkin kaketsuun ;)

Tokihan sisälle tulee lisänappuloita vaihdekepin juureen kans jos oikein mersun systeemin haluaa, eli alkuperäisen kaltaisen asennuksen kannalta webasto lienee ainoa vaihtoehto. Jos taas pystyy elämään hiukan köyhemmin, eli esim. pelkän kaukosäädön kanssa niin eipä taida paljon olla väliä kumman laittaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jos haluat webaston kuten alkuperäis asennus se kuulemma onnistuu can moduulin kanssa. Edellyttää vaan koodauksen veholla tai vastaavassa.
Minulla on webasto "irrallaan" auton omasta systeemistä can moduulin kera. On perinteinen kellolaite ja ajastusmahdollisuudella oleva kauko-ohjain. Ainakin tuo systeemi toimii. Webasto minun mielestä ääneltään hiljaisempi, kuin eber, en tiedä onko muuta käytännön eroa jos ei laita auton systeemiin.
Jos tulee webasto, uudenmallin kauko-ohjain toimii kauempaa.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

No Eebriä ei ole koskaan ollut, joten siitä en osaa sanoa. Edellisessä w202:ssa oli kuitenkin Webasto T100-kaukosäädöllä. Hieno ja toimiva peli. Jos ja kun laittaa pelin kaukosäädöllä niin ei tarvitse laittaa mitään nappeja tai kelloja sisälle, jos ei välttämättä halua. Laita privaa käyttäjä Eeperille, se varmaan osaa kertoa lisää jos ehtii.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Kyselin äsken veholta.

Viesti Kirjoittaja viheik »

Webasto 5kw asennettuna 2000€

Ja eberi 5kw yksityisellä asennettuna 2100€ + erillinen pieni tietokone jolla ohjataan sisäpuhallusta 350€ eli 2450€!!!

Miten lie Webaston kohdalla se sisäpuhalluksen jotain se selitti ongelmasta sisäpuhalluksessa.

Lohkolämmittin asennettuna sisähaaralla 500€. Osien hinta 200€.
Paljon säästää jos osaa itse asentaa.
mos200cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 26.06.2007 15:59
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mos200cdi »

Juuri tulin paikalliselta Autoasi-varaosaliikkeestä , sieltä sain tarjouksen
lohko+sisähaara asennettuna 315€ . Tämä siis Espoossa
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Valitettavasti V6-kone ja lohkolämmitin ovat heikko yhdistelmä. Ja siksitoiseksi, talvella on monta paikkaa, joissa ei sähköpistorasiaa löydy.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

eerola kirjoitti:Valitettavasti V6-kone ja lohkolämmitin ovat heikko yhdistelmä.
Minkä takia?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Sen vuoksi, että leveässä koneessa lämpö jakautuu epätasaisesti. Toinen V:n sakara lämpiää ja toinen jää vilpoiseksi. Tästä seuraa Murphyn lain mukaan "Check Engine"-valon syttyminen. Josta puolestaan seuraa visiitti Star Diagin luo.

Letkulämmittimestä tätä ei seuraa yhtä herkästi. Mutta toimiakseen tehokkaasti letkulämmitin (minun näkemykseni mukaan) tarvitsee nesteen kierrätystä. Ja tämän virityksen tekeminen letkulämppäriin on - etenkin CAN-väyläisessä autossa - aika hintavaa. Itseasiassa niin hintavaa, että ainakin minua alkaa houkuttaa webastoeberivaihtoehto.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jollei säilytä autoaan kylmässä tallissa mielestäni polttoainelämmitin kaukosäädöllä on ainut oikea ja siinä ei ole vaihtoehtoa.
W213 220d +W242 electric drive
Vastaa Viestiin